Конспект уроку з інформатики для 9 класу на тему "Практична робота №10. Створення простих векторних зображень."

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики для 9 класу на тему "Практична робота №10. Створення простих векторних зображень."

Мета:

Øнавчальна: формувати навички створення об'єктів, що складаються з базових графічних примітивів; вчити додавати до графічних зображень текст та удосконалювати навички його форматування; формувати вміння користування інструментами малювання, які призначені для креслення ліній, стрілок, основних геометричних фігур.

Перегляд файлу

9 клас

Урок №42

Тема: Практична робота 10. Створення простих векторних зображень.

Мета:

  • навчальна: формувати навички створення об’єктів, що складаються з базових графічних примітивів; вчити додавати до графічних зображень текст та удосконалювати навички його форматування; формувати вміння користування інструментами малювання, які призначені для креслення ліній, стрілок, основних геометричних фігур;
  • розвивальна: розвиток логічного абстрактного мислення, уміння аналізувати; розвиток предметного сприйняття та мовлення; розвиток інформативної компетентності;
  • виховна: виховання пізнавального інтересу до предмета; виховання інформаційної культури.

Очікувані результати: учень уміє додавати до графічних зображень текст та форматувати його; групувати і вирівнювати об’єкти; користуватися інструментами малювання, які призначені для креслення ліній, стрілок, основних геометричних фігур.

Обладнання: зошити, підручники, комп’ютери, презентація «Прапори країн Європи».

Тип уроку: практична робота.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Доброго дня! Хто черговий? Відсутні на уроці. Отже, починаємо працювати. Я хочу, щоб наш урок пройшов сьогодні під таким девізом:

Щоб не просто слухали, а чули.

Щоб не просто дивилися, а бачили.

Щоб не просто відповідали, а міркували.

Дружно і плідно працювали.

Тому я всім вам бажаю впевненості, сумлінної праці і успіхів на сьогоднішньому уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань

А зараз давайте пригадаємо, що ми вивчали на минулому уроці.

Фронтальна бесіда

  1. Що таке комп’ютерна графіка?
  2. Які типи зображень використовуються в комп’ютерній графіці?
  3. Чим відрізняється растрове зображення від векторного?
  4. У чому полягають переваги та недоліки растрових і векторних зображень?

5. Де використовують комп’ютерну графіку?

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів, оголошення теми і завдань уроку

Відомо, що зображення відіграють велику роль у нашому житті – перші книжки будь-якої дитини складаються тільки із зображень, далі дитина вчиться правильно сприймати зображення з підручників, енциклопедій, витворів мистецтва. А в дорослому житті всі знання, які ви отримували можна застосовувати під час подорожі, а особливо в різні країни світу. Знання про мову, культуру, звичаї, національну символіку допоможуть вам краще дізнатися про ту країну в якій ви хотіли б побувати. Я маю на увазі насамперед зображення прапорів різних країн світу. Коли людина бачить зображення прапора та кольори на ньому, вона знає про яку країну йде мова. Тож давайте спробуємо сьогодні створити векторне зображення прапорів тих Країн Європи в яких ви хотіли б побувати. І тема нашого уроку «Створення простих векторних зображень. Практична робота №10»

IV. Вивчення нового матеріалу

Дії з виділеними об’єктам.

Після вибору будь-якого інструмента малювання слід перевести вказівник миші в потрібне місце, натиснути ліву кнопку миші та, утримуючи її, перетягнути курсор, доки фігура не набуде потрібного вигляду. Створений малюнок примітиву залишається виділеним: 8 синіх та одного зеленого маркера. Сині маркери призначені для змінення розмірів фігури, а зелений – для її обертання.

 Форматування об’єктів.

Усі  фігури, крім ліній і стрілок, мають такі параметри як контур та заливка. Параметри новостворених фігур стандартні: зазвичай це чорний контур і біла заливка. Вигляд таких фігур (як і будь-яких виділених) можна швидко змінити за допомогою панелі інструментів Малювання.

 Основні дії зі змінення параметрів контуру та заливки

Основні дії

  1. Змінення кольору заливки та контуру
  2. Вибір товщини та стилю ліній контуру
  3. Перетворення ліній та контурів незамкнених фігур на стрілки різних видів, і навпаки

Змінення пераметрів контуру та заливки. Команда Формат авто фігури в контекстному меню фігури.

      Групування об’єктів

 Для одночасної роботи з кількома графічними об’єктами їх групують, потім знову розділяють на складові – розгруповують. Групування – це процес створення з кількох об’єктів одного нового, у якому початкові об’єкти є його складовими.

 Виділення кількох об’єктів – за допомогою миші, утримуючи натиснутою клавішу Shift (Ctrl)(клацаємо кожен об’єкт).

 Додавання тексту до фігур

 До всіх фігур наперед заданої форми, крім створених за допомогою інструментів Крива, можна додати текст, виконавши команду Додати текст їхнього контекстного меню. Після цього всередині фігури з’являється курсор уведення і користувач матиме змогу ввести будь-який текст. Під час його форматування використовують ті самі засоби, що й у текстовому процесорі: для оформлення символів – кнопки (напівжирний, курсив, підкреслений), колір шрифту, для вирівнювання – кнопки (за лівим краєм, по центру, за правим краєм, за шириною). Крім того, відкривається панель інструментів Напис із кнопкою (напрямок тексту), за допомогою якої можна змінювати напрямок розташування символів тексту.

V. Закріплення набутих знань

  1.   За допомогою якої панелі створюють малюнки у середовищі векторного редактора Word? Де вона розташована?
  2.   Що треба зробити, щоб повернути об’єкт?
  3.   Як змінити розмір об’єкта?
  4.   Як виділити декілька об’єктів?
  5.   Що треба зробити для об’єднання декількох об’єктів?
  6.   Як встановити параметри тла?

VІ. Застосування набутих знань і вмінь

Практична робота №10 «Створення простих векторних зображень»

Пригадаємо правила безпечної роботи за комп’ютером.

Завдання: Намалювати 10 прапорів тих країн Європи, які ви хотіли б відвідати.

  1. Обов’язково згрупувати об’єкти
  2. Розмістити на одному аркуші

VІІ. Повідомлення домашнього завдання

VІІІ. Підсумки уроку

 

doc
Додано
12 березня 2018
Переглядів
4937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку