Конспект уроку з математики "Віднімання одноцифрових чисел від числа 13 з переходом через десяток"

Про матеріал
Конспект уроку з математики за підручником О. Гісь, І. Філяк на тему "Віднімання одноцифрових чисел від числа 13 з переходом через десяток", 2 клас.
Перегляд файлу

   Урок математики за підручником О. Гісь, І. Філяк «Математика» 2 клас (Слайд 1)

Тема.   Віднімання одноцифрових чисел від числа 13 з переходом через десяток. Постановка запитання до складеної задачі. Виділення зі складеної задачі двох простих задач. (Слайд 2)

Завдання уроку. Вдосконалювати навички додавання  одноцифрових чисел із переходом через десяток; вчити віднімати числа частинами; виробляти культуру математичних записів; розвивати вміння грамотно, логічно відповідати на запитання; розвивати логічне мислення, пам’ять, творчу активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики.

Хід уроку

І. Організаційний момент. (Слайд 3-4)

     Продзвенів уже дзвінок,

починається урок.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались?

Молодці!

Все у нас уже на місці,

Залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

і приємно посміхніться!

Девіз уроку. (Слайд 5)

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й плідно працювати.

 

 ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1.          Каліграфічна хвилинка. (Слайд 6)
  • Яке, діти, сьогодні число? ( 13 грудня)
  • Охарактеризуйте  це число. (Двоцифрове, непарне)
  • Назвіть сусідів цього числа. (12 і 14)
  • Запишіть сьогоднішнє число, класна робота і каліграфічно  рядочок цифри 13.
  1.          Усний рахунок.

Гра « Хлопчики і дівчатка»

(Умови гри: вчитель показує зелену цеглинку – відповідають хлопці, червону – дівчата)

Віршовані задачі  

На сніданок дідусі(Слайд 7-8)

Готували голубці.

9 з'їли за сніданком,

6 лишилось на обід.

Скільки всіх приготували,

Вам порахувати слід.

           9+6=15

 

Посадив лісник в лісочку (Слайд 9-10)

8 ялин, 5 дубочків.

Ви йому, друзі,  допоможіть,

Скільки всіх посаджених дерев полічіть.

                   8+5=13

 

Їхав Павлик на мопеді (Слайд 11-12)

До свого сусіда Феді.

Подолавши  8 метрів,

Транспорт  той  зламався.

Павлик ще 11 метрів

Пішки добирався.

Діти, хто порахував,

Скільки всього бідолашний Павлик

Метрів подолав?

                   8+11=19

 

Котик Мурчик кожен ранок  (Слайд 13-14)

Їсть 5 рибок на сніданок.

А побігавши як слід,

Їсть ще 8 на обід.

Вам порахувати слід,

Скільки риб  з'їдає кіт?

                 9+5=14

 

Катались на санчатах (Слайд 15-16)

Аж 25 малят.

З них десятеро- дівчата.

А скільки  каталось хлоп'ят?

                  25-10=15

 

18 слив у брата,  (Слайд 17-18)

У сестри 16 слив.

Треба Вам  порахувати

На скільки більше в брата слив.

                    18-16=2

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. (Слайд 19-20)

-Сьогодні на уроці ми навчимося  віднімати одноцифрові числа від числа 13 з переходом через десяток, ставити запитання до складеної задачі, виділяти зі складеної задачі двох простих задач.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.                    Робота з підручником.  (с. 100-101) (Слайд 21)
  1.  Підготовча вправа (  с. 100,  завдання 1) (Слайд 22-23)

13 -        =10

- Як називаються числа при відніманні?                

-Який компонент невідомий?

- Як знайти невідомий від’ємник? (13-10 =3)

- Отже, скільки треба відняти від 13, щоб було 10? (3)

- Пригадаємо склад числа 13. (Слайд 24-31)

(13=4+9;   13=5+8;   13= 6+7;   13=7+6)

 

  1. Пояснення нової теми. (Слайд 32-37)

Обчислити за зразком. Колективна робота. ( с. 100, завдання 2)

  • Знайдіть значення виразів, використовуючи правило віднімання числа частинами.

 

v. Фізкультхвилинка « А ми любимо читати » (Слайд 38)

  1. Загадка (Слайд 39-40)

Дуже я потрібна всім -
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книга)

  •              З книгою ви знайомі давно, коли ще не вміли читати, а тільки розглядали малюнки слухали цікаві казки, захоплюючі оповідання, які вам читали дорослі. Тепер ви - школярі і зустрічаєтесь з книгою щодня. Книга стала вашим вірним і надійним другом.
  1. Обчисліть вирази і знайдіть для кожного аркуша його літеру у книжці. Прочитайте отримане слово і відшукайте його пояснення у тлумачному словнику. ( с. 100, завдання 3)  Робота в групах. (Слайд 41)

Ерудит - (лат., освічений, вчений): людина, що має глибокі різносторонні знання.

  1.          Робота в парах. (с.100, завдання4)  (Слайд 42)

( 8+30=38            32+23=55           11-4=7           46+3=49  

  55-20=35           8+3=11               13-7=6           86-51=35)

ЗАГАДКА (Слайд 43-44)

Всі на світі книжки має,

На поличках їх тримає.

Тихо там себе веди,

Прочитав – на місце поклади.

(Бібліотека)

  • Мабуть, ви часто буваєте в бібліотеці і бачите, скільки різних книжок розставлено на полицях.

Тут книги розумні спокійно живуть

У тихій величній світлиці.

А двері широкі відкриті ведуть

До знань золотої скарбниці.

- Що ж таке бібліотека? Слово бібліотека походить із давньогрецької мови і складається із двох слів: бібліо - книга, тека - зберігання. Отже, бібліотеки призначені для зберігання книг.

5)Розв’язування задачі. Колективна робота ( с.101, завдання 5)  (Слайд 45-48)

Робота над умовою задачі.

  • Скільки книг оглянув Івасик у бібліотеці про черепах? (4)
  • А скільки про динозаврів? (На 5 книг більше)
  • Що немає у цій задачі? (Запитання)
  • Поставте запитання так, щоб задача розв’язувалася однією дією.

(Скільки книг оглянув Івасик у бібліотеці про динозаврів?)

  • Поставте запитання так, щоб задача розв’язувалася двома діями.

(Скільки всього книг оглянув Івасик у бібліотеці?)

  • А зараз складіть дві прості задачі із складеної.
  1. Розв’язування задач самостійно по варіантах( с. 101, завдання 6, 7 )

Скорочений запис до задачі 6  (Слайд 49-50)

 

Упродовж семестру - 8 енциклопедій

Під час канікул – 4енциклопедії               ? енциклопедій

Розв’язування

8+4=12 ( енц.)

Відповідь: 11 енциклопедій прочитав Івасик.

     Скорочений запис задачі 7  (Слайд 51-52)

Про козаків - 5 історій

Про звірят - ?, решту         13 історій

Розв’язування

13-5=8 ( іст.)

Відповідь: 8 смішних історій про звірят прочитав Івасик у читальному залі.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (Слайд 53)

  1.          Гра «Незакінчене речення» 
  • Сьогодні я дізнався/дізналася…
  • На уроці мені сподобалось…
  • Мені було важко…
  • Я зрозумів/зрозуміла…
  • Я навчився/навчилася…
  • Тепер я зможу… 

Самооцінювання. (Слайд 54)

 -  Ви виконали всі завдання.
Оцініть свої досягнення на уроці за допомогою картки самооцінювання.

C:\Users\Public\Music\Sample Music\Новая папка (2)\Новая папка\001.jpg

            Книги будемо читати,  (Слайд 54)

           Все корисне із них брати.

А тепер усе – кінець,

Той, хто працював на уроці - молодець!

      

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
1618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку