Конспект уроку з основ здоров'я

Про матеріал
Життя людини без емоцій неможливе. Вчені з Каліфорнійського університету Ріверсайд (США) стверджують, що ключ до успіху – це щастя. Щасливі люди частіше пробують щось нове і кидають виклик долі, краще справляються зі стресом, у них міцніше здоров’я, вони довше живуть. Відчуття щастя дозволяє людям бути більш товариськими і щедрими, досягати успіхів у навчанні, мати сильнішу імунну систему. Негативні емоції (страх, злість, смуток, жах, незадоволення, недовірливість, розпач, зневіра тощо) не кращим чином впливають не тільки на відносини з оточуючими і власний настрій, а й на здоров’я людини. Чим більше негативних емоцій, тим більше проблем зі здоров’ям.
Перегляд файлу

 

Тема.   Настрій. Позитивні і негативні емоції.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «емоцій», «позитивні і негативні емоції»,

розвивати вміння визначати емоційний стан інших людей, вказати на значення позитивних емоцій для здоров'я людини.

Обладнання: кольорові ілюстрації з альбому «Емоції», текст «Біда» з «Дивної скарбнички», картки з назвами різних емоцій, кросворд.

План уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань.

Сьогодні у нас незвичайний урок, бо до нас завітало так багато гостей.

  • Діти, а як ви думаєте, це якось вплине на наш настрій?
  • З яким настроєм ми зустрічаємо гостей? (ми раді бачити у себе гостей, хочемо показати , чого навчилися, що вміємо працювати, відповідати, думати).

Ми з вами дуже різні. Один від одного відрізняємося і волоссям, і кольором очей, і характером. Кожен з вас реагує по різному на світ, що нас оточує, на вчинки близьких, рідних.

Радість, смуток, задоволення, хвилювання, тривога, співчуття - все це емоції.

ІІІ. Оголошення теми.

Сьогодні тема уроку: «Емоції, позитивні і негативні емоції». Ми будемо вчитися визначати емоції різних людей.

IV. Робота по темі.

1) Духовно - психологічна підготовка учнів.

Тож давайте візьмемось за руки, посміхнемось один одному, побажаємо успіхів один одному, (діти беруться за руки, закривають очі і подумки бажають один одному успіхів)

А гостям ми подаруємо наші посмішки, (діти повертають голови до гостей і посміхаються їм)

2) Розповідь вчителя.

Давайте пригадаємо казку Шарля Перо «Червона Шапочка». Вовк зустрів Червону Шапочку у лісі. Дівчинка не знала, який Вовк, і не злякалася його. Червона Шапочка розповіла, куди йде, де живе бабуся. Почувши це, Вовк надумав з'їсти спочатку бабусю, а потім і Червону Шапочку. Він пропонує дівчинці нарвати бабусі квітів, а сам тим часом побіг наперед, з'їв бабусю.

3) Бесіда.

- Чим закінчилася казка?

- Чи добре вчинив Вовк? (Вовк поводився підступно. Підступність - це коли когось свідомо наражають на небезпеку).

- Які почуття викликає у вас поведінка Вовка?

- А які почуття викликають у вас дії мисливців?

4) Розповідь.

А тепер від казки перейдемо до вивчення нового поняття.

Поведінка Вовка викликає гнів, обурення. Дії ж мисливців ми сприймаємо з радістю, задоволенням, бо перемагає справедливість.

Ми реагуємо на все, що нас оточує. Ці переживання (тобто емоції) можуть бути позитивними (на дошці прикріплюю слова «емоції», «позитивні», «негативні») і негативними.

Є емоції, що допомагають зберегти здоров'я, відчути радість життя. Це (діти підказують) емоції....

Емоції, які викликають поганий настрій - це ....( діти підказують). Такі емоції негативно впливають на здоров'я. Отже, щоб бути здоровим, треба частіше радіти, сміятися, цікавитися чимось, захоплюватися і дивуватися. Разом з тим слід менше обурюватися, боятися, страждати, переживати, ненавидіти.

5) Робота з ілюстраціями.

(кольорові ілюстрації з альбому «Емоції»)

а) турботливість;

б) гордість;

в) страх;

г) радість;

д) любов;

е) переляк;

ж) інтерес.

6) Робота в групах.

У конвертах лежать слова - назви різних емоцій. Треба розділити емоції на негативні і позитивні.

ЛЮБОВ                                                  ТРИВОГА

РАДІСТЬ                                                  ОБРАЗА

ГОРДІСТЬ                                               ПОДИВ

СМУТОК                                                 ВДЯЧНІСТЬ 

СПІВЧУТТЯ                                           ОБУРЕННЯ

ТУРБОТА                                               ЗАЗДРІСТЬ 

ГНІВ                                                      ЗАДОВОЛЕННЯ 

НЕБАЙДУЖІСТЬ                               ЗЛІСТЬ

(діти працюють 2-3 хв)

А зараз перевіримо, як ви впорались. (На дошці вчитель вивішує назви емоцій, при цьому кожну емоцію діти читають і пояснюють чому вони віднесли цю емоцію до позитивної або негативної)

Фізкультхвилинка.

7) Робота з кросвордом (в групах)

- Візьміть кросворд і спробуйте відгадати емоції на цих обличчях.

8) Самостійне читання тексту «Біда» з журналу «Барвінок».

Біда

Спіткала солов'їну родину лиха година.

Випало з гнізда пташеня. Пищить воно, бідне, плаче під деревом, а злетіти не може. А тато й мама голосять над ним, побиваються.

Прибігли зайчики на той плач. Хочуть зарадити біді, порятувати маленьке. Та до гніздечка не дістануть. Що ж робити? Соловей і солов'їчка літають усе та тужать

І таки придумали зайчики - розумійчики. Той, у кого лапки найм'якші, узяв пташеня, а тоді поставали один одному на плечі. Зайчик - м'яколапчик і поклав солов'ятко в гніздечко. Тато радий, мама радіє. Дякують добрим зайчикам не надякуються. Соловейко заспівав їм свою гарну - прегарну пісню. Зайчики слухали й милувалися солов'їним співом.

- Що трапилося у птахів?

- Хто допоміг пташиній сім'ї?

- Як зайчики це зробили?

9) Робота в групах.

- Обговоріть і запишіть, які емоції виникли у батьків - птахів і зайчиків -розумайчиків?

ПОЗИТИВНІ                                                               НЕГАТИВНІ

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

10) Робота з прислів'ям, (в групах)

- З'єднайте частини прислів'їв. Поясніть, як ви їх розумієте.

Смуток і страх                                                                здоров'я відбирає.

Іржа їсть залізо,                                                              і лід розмерзає.

Від теплого слова                                                           це здоров'я.

Журба                                                                             а смуток серце.

Веселий сміх -                                                               підточують здоров'я.

11) Малювання.

- Подивіться на розмальовки. Хто з них збирає позитивні емоції?

- Чому ви так вирішили?

- Якими кольорами розмалюємо злого собаку, а якими доброго?

V. Підсумок.

- З яким настроєм закінчуємо урок?

- Які терміни запам'ятали?

- Кому хотіли б розповісти про знання, отримані на уроці?

Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і подякуємо один одному за роботу на уроці. Нашим гостям подумки скажемо «спасибі» і подаруємо наші посмішки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК

Треба розділити емоції на негативні і позитивні.

ЛЮБОВ                                ГОРДІСТЬ

ТУРБОТА                            ГНІВ  

ЗАЗДРІСТЬ                          ОБУРЕННЯ

ЗАДОВОЛЕННЯ                 ПОДИВ

НЕБАЙДУЖІСТЬ              СПІВЧУТТЯ

ТРИВОГА                             ОБРАЗА

ВДЯЧНІСТЬ                         РАДІСТЬ

СМУТОК                               ЗЛІСТЬ

 

 

Обговоріть і запишіть, які емоції виникли у батьків - птахів і зайчиків -розумайчиків?

ПОЗИТИВНІ                                                               НЕГАТИВНІ

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

З'єднайте частини прислів'їв. Поясніть, як ви їх розумієте.

Смуток і страх                                                                здоров'я відбирає.

Іржа їсть залізо,                                                              і лід розмерзає.

Від теплого слова                                                           це здоров'я.

Журба                                                                             а смуток серце.

Веселий сміх -                                                               підточують здоров'я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якими кольорами розмалюємо злого собаку, а якими доброго?

1

 

docx
Додав(-ла)
Уколова Тетяна
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
1 січня 2021
Переглядів
1078
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку