Конспект уроку з основ здоров'я "Екологічна безпека" 8 клас

Про матеріал
Мета уроку: сформувати поняття про екологічну безпеку,вияснити причини та наслідки забруднення атмосфери,довести необхідність виконання правил екологічної безпеки,дотримання правил поведінки на природі
Перегляд файлу

Основи здоровя 8 клас

Тема. Екологічна безпека

Мета: Сформувати поняття про екологічну безпеку,вияснити причини та наслідки забруднення атмосфери,довести необхідність виконання правил екологічної безпеки,дотримання правил поведінки на природі

Тип уроку: комбінований

Обладнання: схеми,малюнки,екологічна карта України

Природа-такий самий унікум як картина

Рафаеля знищити її легко,відновити не можливо

 І.П.Бородін

Хід уроку:

І.Оргонізаційний етап.

І

І.Актуалізація опорних знань.

- На минулому уроці ми з вами вивчали тему «Безпека на дорогах».Зараз перевіримо вивчене.Я кожному даю листочки,ви повинні їх підписати.Навпроти кожного твердження,якщо воно правильне,ставите «+» якщо ні то «- ».

1. Графічний диктант «запитання»

  1.     У мотоциклі можна переробляти рульове управління.(ні)
  2.     Навчатися керувати мотоциклом можна з 14р.(так)
  3.     Керувати мотоциклом дозволено з 15р.без посвідчення водія.(ні)
  4.     Не можна експлуатувати мотоцикл із пошкодженими деталями.(так)
  5.     Для керування мотоциклом не потрібен спеціальний одяг і шолом.(ні)
  6.     До захисних пристроїв мотоцикла належать дуги безпеки.(так)
  7.     Пасажирів слід перевозити у причепі або на сидінні за спиною.(так)
  8.     Після кухля пива можна сідати за кермо мотоцикла,бо пиво-слаболкоагольний напій (ні)
  9.     На мотоциклі не потрібна аптечка та знак аварійної зупинки.(так)
  10. Правила мотоциклістів ті самі,як і для водіїв інших транспортних засобів,але в дечому відрізняються.(так)
  11. Спортивні мотоцикли призначені для змагань і тренувань спорцменів-мотоциклістів.(так)
  12. Щоб краще бачити події підчас руху пасажиру дозволяється підніматися(ні)

 

ІІІ.Мотивація навч.діяльності.

- Від перших кроків людства природні умови дуже змінилися.Сучасне виробництво руйнує найтісніші взаємозвязки природніх систем,порушує природну рівновагу.Масштаби нинішнього виробництва такі,що кількість викидів за одиницю часу значно більша,ніж її може нейтралізувати природа.Потерпають від цього всі компоненти природи: грунт,вода,ліс,повітря.

- Тепер уже ніхто не сумнівається в тому,що серед життєво важливих проблем,які стоять перед людством,одними із найважливіших є екологічні проблеми.

- Чи безпечно людині жити у сучасному середовищі? Яке природнє середовище залишимо ми своїм нащадкам?

- Вони важливі не лише для кожної людини,але й для світової спільното.Вони стосуються екологічної безпеки.

 (Учні записують у зошиті тему уроку )

 

ІV.Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда

- Екологічна безпека-це стан захиженості природнього середовища і життєво важливих інтересів людини від негативного впливу господарської діяльності,природніх та техтогенних Н.С. та їх наслідків.

- Екологічні проблеми в кожному регіоні свої.В одних-існують проблеми з питною водою,в інших-проблеми з вивезенням сміття,а ще в інших-автотранспорт,який забруднює повітря,що людям стає важко дихати

- 37% населення України проживає в екологічно несприятливих умовах,що призводить до зростання захворюваності,але треба знати,якими екологічними чинниками вони зумовлені,і як ці чинники впливають на здоровя.

1)Забруднене повітря:

Висока концентрація шкідливих речовин спричиняє хвороби органів дихання,нирок,печінки,ЦНС,викликає алергії.Чадний газ швидко насичує кров і замість потрібного кисню переноситься до всіх органів,а це призводить до втоми,порушується сон.

2) Забруднена вода:

Уже сьогодні у багатьох регіонах України винекла проблема питної води.

Неякісна питна вода може спричинити захворювання органів травлення,нирок.Купання у забруднених водоймах можуть спричинити інфекційні захворювання –дизентерія,холера.

3)Забруднені грунти:

Продукти,отримані з рослин,які виросли на забруднених грунтах,та з тварин,які поїдали,можуть бути не придатні до вживання,бо поступово отруюють організм.Шкідливі речовини (свинець, сполуки важливих металів, пестициди) накопичуються в організмів і згодом стають причиною різних онкологічних захворювань.

4)Кліматичні умови

При змінах кліматичних умов у людей виникають гіпертонії,серцево –судинних захворювань

- Чи можна нині покращити стан довкілля?Що на вашу думку,можна і не обхідно хробити,щоб наше довкілля стало екологічно безпечним?

Відповіді учнів:

  1.           Використання нових,досконаліших технологій на підприємствах.
  2.           Переробка сировини,утилізація відходів.
  3.           Встановлення очисних споруд.
  4.           Використання вітрових ЄС замість АЄС.
  5.           Збереження та відновлення флори на фауни.
  6.           Збільш.к-сті зелених насаджень.
  7.           Уникати куріння.
  8.           Створювати заповідні території.
  9.           Встановлювати штрафи за забруднення довкілля.(удосконалювати державне законодавство про відповідальність за завдану шкоду довкіллю ).
  10.       Виховувати екологічну культуру!!!

- Важливим елементом екологічної безпеки є її правове забезпечення.

- Унашій країні прийняття таких законів було ще в часи Київської Русі,за правління Ярослава Мудрого.На прикінці XI-XII ст.існували закони про покарання штрафом за розорення бджолиних вуликів,вирубування лісів,полювання на бобрів і рідкісних птахів.

- В 1640р. впершебув прийнятий з-н про охорону середовища.Нині природоохоронне законодавство працює в усіх країнах

- В Україні головним документом про охорону серед. є Конст.Укр.(28 червня 1996р)

- Напр. Ст.14. Земля є основним національним багацтвом,що перебуває під особливою охороною держави

- Ст.50.Кожен має право на безпечне для життя і здоровя довкілля.

- Ст.66. Кожен зобовязаний не заподіювати шкоди природі,культурній спадщині,відшкодовувати

Завдані ними збитки.

Крім К.У. є ухвалена ціла книжка законів,спрямована на охорону довкілля.

З-н

«Про охорону навк серед»(1992)

«Про тваринний світ»(1993)

«Про охорону атмосф.пов.»(1992)

«Про заповідний фонд Укр.»(1992)

«Про екологічну експертизу»(1998)

- Велика робота здійснюється в напрямку міжнародного екологічного співробітництва.Зцією метою в

- Червні 1992р.в Ріо-де-Жанейро відбувся екологічний форум, де взяли участь 179 країн світу з проблеми навк.серед.і розвитку,де була ухвалена програмана  «Порядок денний ХХІст.»

- Вона стосувалася змін клімату,використання лісів та Міжнародного  законодавства в галузі охорони природи

- 5 червня-Всесвітній день охорони довкілля

2. Усне розвязання ситуацій

- Як ви вчинете,якщо гуляючи берегом водойми побачите іржаве відерце бідя старого вогнища

  1.      викинете відерце у воду
  2.     не звернете на нього уваги
  3.      віднесети відро на смітник

- Ви працюєте на хімічному підприємстві і випадково дізнались про неполадки у системі споруди,як ви будетедіяти:

  1.      повідомите деректора щоб він сам прийняв рішення
  2.     зробите вигляд,що нічого не сталося
  3.      розповісте директору і якщо він не вживатиме заходів,будете активно діяти самі

V.Фізкульт хвилинка.

 

VI.Узагальнення,систематизації і контроль знань та вмінь учнів.

1. Бліц-опитування

- Назвіть чинники,від яких залежить здоровя людини

  • 50% спосіб життя
  • 20% охорона здоровя
  • 20% навколишнє середовище
  • 10% спадковості

- Утилізація –це(переробка відходів виробництва)

- .Екологічна бизпека-це(дбайливе ставлення до природи)

- А які ви знаєте правила дбайливого ставлення до природи?

(Не чіпати знізда птахів,не вбивати звірів,вміло збирати ягоди,лікарські рослини,квіть,не розпалювати вагниша-бо це велика біда.Іпросто бути людиною в лісі.

- Що необхідно зясувати для профілактики деяких захворювань людини?(зясувати якими екологічними чинникамивони викликані)

- Забруднене повітря викликає захворювання…..(орг.дихання,нирок,печінки,ЦНС,алергію)

 

VII.Підсумок уроку.

- Як бачимо,держава ніби дбає про чистоту довкілля і здоровя своїх громадян,та все ж проблема забруденння природи залишається однією з найактуальніших.Сподіваюсь,сьогоднішній урок переконав вас у тому,що без екологічних знань неможливе майбутнє планети земля.Лише разом ми зможимо врятувати довкілля,підтримувати чистоту планети.Бути бережливим господарем треба вчитися з дитинства.

- Хочу закінчити наш урок солвами поетеси Ліни Костенко:

Не знаю я,що буде після нас

В якій природа убереться шати

Єдиний,хто не втомлюється-час

А ми живі,нам треба поспішати

Зробити щось,лишити по собі

А ми,нічого-пройдемо як тіні

Щоб тільки неба очі голубі

Цю землю завжди бачили в цвітанні

Щоб ці слова не вичахли,як руди

Життя іде і все без коректур

І як напишеш,так уже і буде.

 

VIII.Домашнє завдання

П.8 написати реферат на тему:Забрудн. навк.середовища.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сидоренко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 березня 2019
Переглядів
6529
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку