Конспект уроку з я досліджую світ для 2 класу на тему " Добро і зло "

Про матеріал
Конспект уроку з я досліджую світ для 2 класу на тему " Добро і зло " до підручника "Я досліджую світ 2 клас 1 частина" Н. Бібік, Г. Бондарчук. На уроці учні зрозуміють, що таке добро і зло, що значить бути добрим, і що лежить в основі доброти, доброго вчинку, будуть формувати почуття чуйності і доброзичливості
Перегляд файлу

 

Урок: Я досліджую світ  у 2 класі                                                                                

Тема уроку.  Добро і зло

Мета уроку. Формувати оцінні судження щодо ознак добра і зла; збагачувати словник учнів; формувати читацький інтерес. Допомогти дітям зрозуміти, що таке добро і зло, що значить бути добрим, і що лежить в основі доброти, доброго  вчинку; формувати почуття чуйності і доброзичливості.

 Розвивати вміння творити добро у повсякденному житті, вчитись боротись із проявами зла в житті. розвивати вміння колективно обговорювати прочитане, уважно і зацікавлено слухати товариша і доповнювати його відповідь у ході бесіди.

 Виховувати культуру морально-етичних почуттів; виховувати людяність, милосердя.

Обладнання: презентація, «скринька доброти», паперові сердечка, роздатковий матеріал для дітей.

     Хід уроку

           І. Організація класу.

Вчитель: Встаньте діти всі рівненько

                Усміхніться всі гарненько

                Поверніться до гостей

                Привітайтесь:

Діти:       Добрий день!

     Хай сьогодні в кожне серце

      Наш урок додасть тепла

      А ми гостям усміхнемось

      Побажаємо добра.

ІІ. Основна частина.

Вчитель: Сьогодні на уроці ми будемо говорити про добро і зло. Дуже мудро говорить народ: « Роби добро і воно повернеться до тебе. Будеш робити зло і воно повернеться до тебе.»

Щира усмішка, добре слово і хоча б краплинка тепла мають дуже велику силу. Вони допоможуть нам пройти дорогою добра за мудрими творами В. Сухомлинського.

Я постараюся на уроці переконати вас у тому, що людина має бути доброю. Людина прийшла у цей світ, щоб творити добро.

Вправа «ОЧІКУВАННЯ»

Діти, якими ви бажаєте бути на уроці, щоб він пройшов цікаво і змістовно?

На уроці ми будемо:

Д – дружними , думаючими

О - оригінальними

Б – бадьорими

Р – розумними, радісними

О -  організованими

Вчитель: Девізом уроку будуть слова – Твори добро, бо ти - людина!

                                                                               Вправа «МІКРОФОН»

Діти, а як ви розумієте слово Добро?

Відповіді учнів:

-Добро – це коли ти допомагаєш людям похилого віку

-Добро – це коли ти турбуєшся про людей з особливими потребами.

-Добро – це коли ти шануєш своїх рідних.

-Добро – це коли ти вітаєшся з іншими.

-Добро – це коли ти поважаєш свого вчителя.

-Добро – це коли ти вмієш співчувати іншим.

-Добро – це коли ти взимку підгодовуєш пташок.

-Добро - це коли ти ділишся з друзями.

Вчитель: Отже, виходить, щоб бути доброю людиною, треба робити гарні вчинки, нести людям світло і тепло. Добрий – це той, хто робить добро.

Створення сонечка Доброти

Вчитель: Один  з мудреців сказав : «Добро схоже на сонечко». Давайте побудуємо асоціативний кущ до слова ДОБРО  у вигляді сонечка, яке зігріває, огортає теплом душі живих істот. Перед вами слова, які мають різні значення. Прочитаємо їх:

ПІДТРИМКА, ТУРБОТА, ДОПОМОГА, НЕНАВИСТЬ, СПІВЧУТТЯ, ЗЛІСЬ, ПІКЛУВАННЯ, ЛЮБОВ, ЖАДІБНІСТЬ, ЖОРСТОКІСТЬ, ПОСМІШКА, ЧУЙНІСТЬ, БАЙДУЖІСТЬ, ЗАЗДРІСТЬ, ВДЯЧНІСТЬ, МИЛОСЕРДЯ, ЗЛАГОДА, ДРУЖБА, ХОРОШИЙ ВЧИНОК, ПОВАГА ДО БАТЬКІВ.

Діти, які з цих слів, ніби магнітом, притягуються до слова добро?(Діти утворюють сонечко на дошці)

Вчитель: Сонечко в класі в раз засіяло,

                  Зразу тепліше і радісно стало.

                  Візьми, дитя, з собою сонце доброти,

                  Любові, ніжності, турботи…

Нехай його невтомні промінці,

Ніколи не цураються роботи.

Вчитель: А що символізують інші слова? (Зло)

                 Зберемо їх у мішечок.

Добро і Зло – це зовсім не сусіди,

Живуть вони на двох материках.

На першому , де Зло, там завжди біди,

Там де Добро – приносить щастя птах.

МОЗКОВИЙ ШТУРМ

  • А чи можна доторкнутися до Добра?
  • А чи можна Добро покуштувати?
  • А чи можна добро понюхати?
  • А що можна? (Відчути, бо добро це категорія не матеріальна, духовна)

Вчитель:

-Діти, як ви гадаєте, чи завжди люди роблять добрі вчинки?

-А чи хотіли б ви жити із злими людьми або просто зустрічатися з ними?

-Якими б ви хотіли бути в цьому житті: злими чи добрими?

-А який вчинок  можна назвати жорстоким?

(діти відповідають)

Вчитель:

-Бачу, ви розумієте, що таке добро і що таке зло, і не хотіли б зустрітись у своєму житті з жорстокою людиною. Тому давайте поговоримо сьогодні на уроці про те, як не стати жорстоким, а вирости добрим, чуйним, співчутливим до чужого горя.

 

-Здавна на Землі люди цінувала праведне життя - життя чесне, шире, відкрите, правдиве. Потрібно утримувати себе від поганих вчинків, лихих намірів. Дуже яскраве поняття добра і зла розкривається в усній народній творчості.

ГРА « Я – скажу,а ти продовж»

Тане навіть крижана брила

від слова теплого .............. (Спасибі)

Зеленіє старий пень,

почує тільки ..............   ( Добрий день)

Якщо більше їсти не в силах,

скажемо кухареві ....... ( Спасибі)

Коли нас сварять за витівки

говоримо: .............. ( Пробачте, будь ласка)

І у Франції і у Данії

На прощання говорять:............... (До побачення)

 

Вчитель:

 - Чарівні слова - це добрі слова.

Яким вони роблять наше життя? Ці слова поєднують людей, зближають, роблять добріше.

Тільки по словам можна судити про те, що людина добра?

Закрийте очі і уявіть собі: « Що було б, якби зникла доброта?» (відповіді дітей).

 

Вправа « З’єднай прислів’я». Робота в парах.

 Вчитель: − А зараз ми попрацюємо в парах. Ваше завдання з’єднати частини прислів’я так, щоб можна будо його прочитати.

 

Діти повинні скласти прислів’я з розсипанки слів та пояснити їх зміст.Треба пригадати прислів’я, які склав  український народ про добро та добрих людей.Кожна пара отримує конверт. У ньому знаходяться слова, з яких діти утворюють прислів’я.

Де є добро, там зникає зло.Добро не лихо, ходить по світу тихо.Не одяг красить людину, а добрі діла.Добре діло роби сміло.Не роби комусь, що тобі не мило.Добре ім’я краще багатства.

Намагайтеся жити у мирі та злагоді з оточуючим світом, з навколишніми.  Робіть добро не за дякую, а від щирого серця. « Хто людям добра бажає, той і собі має.»

- Тож будемо робити добрі справи, адже не даремно в народі кажуть: «Добро віддається сторицею».

ФІЗХВИЛИНКА

https://www.youtube.com/watch?v=RW0gEVOgHFY

Гра « Посели героїв у будинок».

Вчитель: З дитинства казка вчить нас бути добрими. Чому? (бо у казках завжди добро перемагає зло)

Завдання: серед поданих героїв казок, мультфільмів обрати лише тих, хто є доброзичливим, хто має добре серце.

Попелюшка, Кіт Леопольд, мачуха, Крокодил Гена, Чебурашка, Шапокляк, миші, Баба Яга, Дюймовочка, Добра фея, Котигорошко, Лунтик, Снігова Королева, Дракон, Вупсінь та Пупсінь, зла чаклунка,Шрек.

У казках завжди добро перемагає зло, тому добрих героїв більше. Нехай же і на вашому життєвому шляху зустрічаються тільки добрі люди.

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ (с.58-59)

  1. Робота з казкою «За добро – добром»

Вчитель:  Сьогодні прочитаємо українську народну казку « За добро – добром»

  • Чого навчила мишка Лева?
  • Як віддячила мишка Левові?
  1. Гра «Розсели людей»

 Вчитель: Я думаю, ви вже всі зрозуміли, що таке ДОБРО , а що таке ЗЛО. Пропоную вам пограти .

  1. Робота з підручником(с.59)

Допоможіть дітям «розселити» людей із цими рисам характеру у відповідних будинках.


                      Вправа  «Скринька доброти».

Вчитель: − У кожного на парті лежать сердечка з різними надписами. Прочитайте їх, а на зворотньому боці запишіть гарну людську рису ту, яку ви вважаєте найголовнішою. Створимо СКРИНЬКУ ДОБРОТИ. І нехай ця скринька збереже усі ці людські якості,  які будуть супроводжувати вас усе життя.

 

ІІІ. Підсумок уроку

У кожного з нас живе маленьке сонечко. Це сонечко – доброта, яка живе у наших серцях. Вмійте дарувати тепло своїх сердець всьому живому, всім, хто оточує вас.

Гра «Подаруй долоньку сонечко» (Виконання колективної аплікації)

У дітей лежать вирізані з паперу долоньки, які вони прикріпляють до сонечка.

Освітлюйте і ви всім шлях

Як сонце з висоти!

Хай сяє усмішка в очах

Будь завжди добрим ти!


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Асанова Оксана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 грудня 2020
Переглядів
4829
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку