Конспект відкритого уроку" Квітка "

Про матеріал
Конспект уроку"Квітка" містить короткий план - конспект з вивчення теми . Розкрито поняття про квітку як орган статевого розмноження рослини, біологічне значення її головних частин ,використано ріні методи роботи
Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

на тему

«Квітка»

 

 

 

 

 

 

 

Тема: КВІТКА

Мета:

- сформувати в учнів поняття про квітку як репродуктивний орган статевого розмноження     рослин;

- розширити знання про будову квітки , біологічне значення її головних частин;

- розкрити естетичну цінність і благотворний вплив рослин на людину ;

- розвивати уміння логічно мислити;

-розвивати увагу, уяву, спостережливість;

- виховувати інтерес до живої природи

Обладнання і матеріали: таблиці «Будова квітки», ноутбук,роздатковий матеріал,муляжі квітки

                               ХІД УРОКУ

Організаційний момент

Добрий день, шановні гості і діти! Сьогодні урок я хочу розпочати із загадки

Вона нічого не коштує, але надає багато чого.Вона збагачує тих, хто іі одержує, не збіднюючи тих, хто іі дарує. Вона триває мить, але пам’ять про неі залишиться надовго. Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і є паролем для друзів.Водночас іі не можна ані купити, ані випросити, ані позичити , ані вкрасти, бо вона є цінністю , яка не принесе жодної користі .якщо не йтиме від чистого серця (Усмішка)

Тож посміхайтеся! Посміхніться один одному, посміхайтеся гостям, посміхніться і мені і я хочу, щоби такий настрій у вас залишився до кінця уроку!

АКТУАЛІЗАЦІ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 А зараз із запропонованих слів я пропоную скласти девіз уроку

«Ніхто не знає так багато , як усі ми разом»

(Ніхто знає ми разом не так усі як багато)

Для роботи нам потрібні: підручники, зошити , пам’ять і мислення.

А зараз ми відновимо в пам’яті знання з попереднього вивченого матеріалу.

1-ша група

«Установи відповідність»

Встановіть відповідність між органом і його функцією:

А) корінь                       1. Є зачатковим пагоном

Б) стебло                        2. Захищає насіння

В)  листок                       3. Всмоктує воду

Г)  брунька                     4. Випаровує воду

                                          5.  Транспортує речовини

2-га  група (фронтальне опитування)

  • З яких органів складається рослина?
  • Які вегетативні органи рослин вам відомі?
  • Що таке корінь?
  • Які є види коренів ?
  • Які органи квіткової рослини належать генеративних?
  • Яка роль генеративних органів у житті рослин?

МОТИВАЦУЯ НАВЧАЛЬНОІ ДІЯЛЬНОСТІ

Квітка – це усмішка сонця , яка дає здоров’я й наповнює світлою радістю.

Отже, ви вже здогадалися , що сьогодні ми з вами будемо вести розмову про квіти.

Завдання нашого уроку будуть наступні:

  • розширити знання про будову квітки і їх різноманітність;
  • навчитися виділяти головні частини квітки;
  • розкрити естетичний вплив квітів на людину

ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Тема нашого уроку: «Квітка.Будова і різноманітність квіток»

Діти, вам було випереджуюче завдання –намалювати улюблену квітку. Погляньте, яка гарна в нас виставка квітів.Усі вони дуже яскраві і красиві.Незважаючи а велику різноманітність квіток за розмірами, забарвленням , строком цвітіння, майже віс вони мають одну і туж саму будову.

  • Хто хоче розповісти про квітку, яку він намалював і з яких  частин вона складається?

Отже, що таке квітка?

Квітка – це генеративний орган , який забезпечує статеве розмноження квіткових рослин.

А  зараз ми з вами спробуємо самі скласти модель квітки. У вас на кожній парті є конвертики, у яких є всі елементи з яких складається квітка.Вивчаючи будову квітки ви будете прикріплювати кожну деталь вашої квітки.

 Отож ,до роботи

Квітка складається з квітконіжки

Квітконіжка – це частина  стебла , що несе на собі квітку . Є квітки без квітконіжки, іх називають сидячими.

         - прикріплюємо

Верхню вкорочену стеблову розширену частину квітконіжки називають квітколожем

          -прикріплюємо

До квітколожа прикріплюються всі інші частини квітки- чашечка , віночок,тичинки і маточка.

Чашечку утворюють видозмінені листки.Чашолистки переважно зеленого кольору.

       - прикріплюємо

В одних рослин чашолистки  зростаються (петунія), а в інших залишаються вільними (капуста)

  Як ви думаєте , яку функцію утворюють чашолистки ?

    ( захищає внутрішні органи від несприятливих впливів довкілля, особливо коли   квітка ще не розквітла і перебуває в стані бутона)

Найпомітніша частина квітки віночок . Він утворений з пелюсток , які забарвлені у різні кольори

      -прикріплюємо

В одних рослин пелюстки зростаються (картопля, дзвіночки,конвалія), а в інших – ні (орхідея)

Відповідно рослини називають вільнопелюсткові і зрослопелюсткові .

      - Подумайте , які функції віночка ?

( захищає  головні частини квітки ,приваблює комах-запилювачів)

Головні частини квітки – тичинки і маточки

       -прикріплюємо

Сукупність видозмінених листків , які оточують тичинки і маточки називають оцвітиною

Вона є проста і подвійна

 Проста оцвітина складається тільки з яскравого віночка пелюсток( тюльпан)

Подвійна-  із зеленої чашечки і яскравого віночка пелюсток

 Але у вас є ще якійсь частинки , а які і де вони розміщуються ви зараз спробуєте самі встановити

    Робота з підручником ( в групах)

1 гр.  - Де розміщуються тичинки і з яких 2-х елементів вони складаються ?

2гр.  – З яких 3-х елементів складається маточка ?

            Розвантажувальна хвилинка

А зараз  у вас розвантажувальна хвилинка. У кожної людини є ім’я дане при народженні .Кожне ім’я несе в собі певний сенс . і так чи інакше  впливає на характер людини . І тому  я зараз скажу вам яка  квітка відповідає вашому імені.

  Юліанна – її ім’я несе дві квітки – мак і троянда . Троянда надає їй  краси, привабливості , романтичності і вимогливості до себе і до інших . Мак – квітка, яка характеризується як символ таланту .

  Ангеліна – її квітка латаття . Її ім’я має визначати ангельський і поступливий характер,але це не відповідає дійсні

   Каміла – орхідея . Квітка і ім’я дуже гарні , але у навчанні , хто носить це ім’я лінивий і не докладає для цього багато зусиль.

   Софія – її квітка бузок.

   Соломія – лілія

  Марія – волошка .Проста квітка , але надзвичайно витривала.

  Павло – твій рослинний символ горобина, який символізує мудрість.

  Ольга – її квітка пролісок. Загадкові квіти символізують мрійливих Ольг, сутність яких важко зрозуміти.

   Світлана – її квітка гвоздика. Світлани схожі на гвоздику – вони надійні і світлі.

   Наталія – її квітки айстри.

   Проблемне питання

  -Тож , яке значення мають квіти у природі і в житті людини?

( відповіді учнів)

  1. Квітка – генеративний орган , тобто орган , пристосований до розмноження . З неї утворюється плід і насіння.
  2. Бджоли збирають з квітів пилок і нектар та виробляють мед.
  3. Квіти використовують як ліки.
  4. Квіти використовують як природний годинник , тому ,що деякі з них відкриваються і закриваються в певний час.
  5. З них виробляють ароматичні речовини.
  6. Є квіти-барометри , за ними прогнозують погоду.

Бесіда з учнями

Діти, ми говоримо про квіти , а які квіти ростуть у нас на клумбі ?

Можливо хтось знає , які квіти ростуть у нашій місцевості і занесені до Червоноі книги України?

  Рольова гра «Флористи»

Діти, давайте уявимо, що я не ваш вчитель , а керівник фірми. Моя фірма займається виготовленням букетів та композицій на замовлення. Для роботи мені потрібні співробітники. Але для того, щоб прийняти когось у свою фірму, я хочу провести конкурсний відбір, бо як і в кожній фірмі мені  потрібні розумні співробітники. Оскільки робота пов’язана з квітами , то для того, щоб вас прийняли у фірму, вам потрібно показати свої знання - пройти конкурсний відбір , виконавши  завдання.

 Завдання

До нас у фірму прийшло замовлення зробити 2 букети , які б складалися

1-й ряд   -  з зрослопелюсткових  квіток

2-й ряд    -  з вільно пелюсткових квіток

 Квіти дають естетичну насолоду людині. І навесні, пору року ,яку ми так любимо , з під землі починають виглядати проліски.Ми зірвемо кілька квіточок , зберемо букетик, лише кілька днів і його викидаємо.То яка з цього користь?

 У нас є квіти , які занесені до Червоної книги України : пролісок , сон-трава,підсніжники.

Збирання їх дуже шкодить природі ,а особливо , якщо їх зривати з цибулинами. Тоді вони взагалі зникають.

Тому не зривайте оберемки квітів, які згодом бездумно викините.Краще помилуйтеся ними в природі, а на згадку сфотографуйте і збережіть.

Підсумок уроку

 Про квіти можна було б говорити безкінечно , але час, відведений для нашого уроку вичерпується. Думаю , що сьогодні ви розширили свої знання про квіти і я б дуже хотіла отримати від вас символічний букетик , які ви виготовили.

 Я прошу вас написати кілька слів про свої враження від уроку

  • Що нового я дізнався на уроці?
  • Що мені сподобалося на уроці найбільше?
  • Що б я ще хотіла почути на наступному уроці ?

Домашнє завдання

Вивч. параграг 36 ;

Підготувати легенду про свою улюблену квітку

 

 

 

          

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Яцик Наталія
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
9 березня 2023
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку