Конспект заняття для молодшої групи "Вітер. Повітря"

Про матеріал
розширити знання дітей про властивості повітря; вчити розрізняти характер вітру (холодний, теплий, сильний, слабкий), за допомогою спостережень та дослідів підводити до самостійних висновків; виховувати дбайливе ставлення до довкілля.
Перегляд файлу

Тема. Вітер. Повітря.

Мета: розширити знання дітей про властивості повітря; вчити розрізняти характер вітру (холодний, теплий, сильний, слабкий), за допомогою спостережень та дослідів підводити до самостійних висновків; виховувати дбайливе ставлення до довкілля. 

Матеріали:демонстраційний - повітряна куля,

                                                      надувні іграшки 5-6 шт;

                           роздавальний -  тарілка з водою, 3-4 хустини 1мх1м,

                                                      3-4 пір’їни.

Хід заняття

1.Психогімнастика.

2.Розповідь вихователя.

Відгадай загадку, і дізнаєтесь, про що ми сьогодні будемо говорити.

    Він літав за голубами,

    А тоді гайнув за нами,

    Хусточку зірвав з Олени,

    Розкуйовдив чуб у мене.

    А маленького Миколу

    Навіть ухопив за ногу.

    В хату ми втекли від нього,

    Від бешкетника такого! (Вітер)

Вихователь показує дітям повітряну кулю.

-  До нас завітала повітряна кулька, вона хоче розказати вам про себе: «Я – повітряна куля. Я дуже яскрава і вмію літати, але не завжди це роблю, а лише тоді, коли мене наповнять повітрям. Пропоную вам цікаву подорож, під час якої ви зможете дізнатися багато цікавого про повітря».

Вихователь підводить дітей до килима, де лежать надувні іграшки, деякі з них здути.

- Розгляньте предмети. Назвіть їх.

- З якими із цих предметів ми можемо гратися, а з якими ні? Чому? (Не можна гратися з тими, в яких немає повітря.)

-   Отже, повітря потрібне, щоб надути ці іграшки. Але не тільки іграшкам потрібне повітря, воно так само необхідне людям, тваринам, рослинам. Пригадайте, будь ласка, за допомогою чого «дихають» рослини і завдяки чому повітря стає чистим (Відповіді дітей.)

3.Дослідницька робота. 

Вихователь пропонує спробувати відчути повітря. На столах у дітей тарілки з водою.

-   За допомогою яких частин свого тіла ми можемо відчути повітря? (За допомогою  носа, рота.)

-   Вдихніть повітря через ніс, видихніть його через рот. Ви змогли його побачити?(Ні.)

-   Давайте зробимо те ж саме, але над тарілкою з водою. Спочатку вдихніть повітря, а потім обережно видихніть над тарілками з водою. Ви щось помітили?(Відповіді  дітей.)

-   Рух повітря ми називаємо вітром. Чи можемо ми побачити,  що надворі вітер?(Так, гойдаються дерева, квіти, шумить листя.)

Під час прогулянки можна розширити та закріпити знання про вітер.(Вітер буває теплим, холодним, невеликим, сильним.)Спостереження за вітром на вулиці можна провести за допомогою флюгера, хмар на небі, листочків на  дереві. Від того, наскільки швидко чи повільно рухаються хмари, крутиться флюгер, гойдаються листочки, можна визначити, сильний чи слабкий вітер.

У вітряну погоду можна запрошувата дітям стати обличчям до вітру і з’ясувати, який вітер – теплий чи холодний.

4.Фізкультхвилинка.

Вихователь пропонує учням стати в коло, сам стає в середині.

-  Ви всі разом – чарівна повітряна куля, яка летить над морем. Опустить ваші руки, станьте ближче один до одного. Спочатку куля маленька, тому що без повітря. Покажіть, що буде з кулею, коли я наповню її повітря. Покажіть, що  буде з кулею, коли я наповню її повітрям. (Вихователь дує – [ ф-ф-ф]. Діти беруться за руки й роблять декілька кроків назад, показуючи, як збільшується куля.)

-  Через деякий час, коли повітря стане забагато, куля лусне. Це станете, коли я скажу «Пух!». (Діти розбігаються по кімнаті.)

Вправу можна повторити ще раз, а в середину кола запросити дитину. Вихователь контролює, щоб дитина «надувала кулю» повільно розходилися, утворюючи «кулю».

5.Гра «Пір’їна в повітрі»

 Перед початком гри вихователь просить пригадати, чим вкрите тіло птахів, і пропонує дітям поспостерігати за пір’ям. Для цього дітей можна розділити на групи по 5-6 осіб. Діти сідають на підлогу біля хустинки (1мх1м).

-   Візьміть хустинку за краї обома руками. Уявіть, що хустинка – це вітер. Коли ви піднімаєте – опускаєте хустинку, ви відчуваєте його. Спробуйте утворити вітер: я рахуватиму до трьох, коли ви піднімаєте хустинку і коли  опускаєте.

-   Раз, два, три – хустинка піднімається! Раз, два, три – хустина опускається!

Вихователь пропонує виконати цю вправу декілька разів, доки діти не навчаться виконувати дії з хустинкою одночасно.

-   А ось і пір’їна, з якою гратиметься вітер. Я кладу її  посередині хустини. За допомогою одночасних рухів ви обережно підніматимете її вгору разом з хустино, а потім опускатимете хустину і чекатимете, як пір’їна опускатиметься на хустину. Коли ви навчитеся впевнено виконувати цю вправу, пір’їнку можна підкинути ще вище.

Гру доцільно провести разом з усіма дітьми, якщо хустина більшого розміру.

6.Підсумок.

-  Як можна зрозуміти, чи є вітер надворі, чи немає?

-  Яким може бути повітря?

-  Як ми з вами можемо очищувати повітря в групі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
20587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку