Завдання для команди «Єшки»
а) Підготувати інформацію про харчові добавки у формі міні - презентації на 4 слайдах.
1-й слайд повинен містити інформацію про походження терміну «харчові добавки»;
2-й слайд – про класифікацію харчових добавок,їх призначення;
3-й слайд вказує на мету застосування «єшок»;
4-й слайд пояснює наслідки вживання продуктів, що містять харчові добавки.
б) Провести дослідження зразків сметани на виявлення згущувача
( виробники для цього використовують крохмаль). Тож пробний зразок перевіряють йодним тестуванням - капаючи на сметану йодом. Якщо продукт змінює колір на синій, то це вказує на наявність крохмалю в пробі.
Перевірити якість сметани можна, розчиняючи пробу в гарячій воді: в розчині з підробною сметаною з’явиться осад, а справжня – розчиниться повністю.
Завдання для команди «Вітамінки»
а) Підготувати інформацію про вітаміни у формі міні - презентації на 4 слайдах.
1-й слайд пояснює походження назви терміну, необхідність введення в харчовий раціон;
2-й слайд містить схему класифікації вітамінів;
3-й слайд розповість про добову потребу основних груп вітамінів, вміст у продуктах харчування;
4-й слайд показує проблеми при надлишку чи нестачі вітамінів.
б) Провести експериментальне дослідження на визначення вітаміну А в соняшниковій олії.
Для цього в пробірку наливають 1мл соняшникової олії та додають 2-3 краплі 1% розчину феруму(ІІІ) хлориду. За наявності вітаміну А з’являється яскраво - зелене забарвлення.
Завдання для команди « Пончики»
а) Підготувати інформацію про жири у формі міні - презентації на 4 слайдах.
1-й слайд надає інформацію про походження та класифікацію жирів;
2-й слайд показує необхідність введення в харчовий раціон, правильне співвідношення з іншими харчовими продуктами;
3-й слайд пояснює вміст в продуктах харчування. Добову потребу;
4-й слайд дає корисні поради, цікаву інформацію( про спреди - суміш рослинних і молочних жирів).
б) Провести експериментальне дослідження складу чіпсів, масла, маргарину на вміст жирів.
1)Серветкою визначаємо вміст жиру в чіпсах. Далі чіпси заливаємо водою та нагріваємо. Світлий розчин свідчить про розчинні компоненти, а мутний – про нерозчинні домішки(крохмаль,канцерогени,емульгатори, ароматизатори та ін.).
2)Масло при нагріванні має спокійно виділяти бульбашки і темнішати.
Маргарин – світлішає, бурхливо кипить, іноді має неприємний запах.
Сформулюйте висновок: про значення етикетки на продуктах, про продукти з тривалим терміном зберігання.
Завдання для команди « Білки»
а) Підготувати інформацію про білки у формі міні - презентації на 6 слайдах.
1-й слайд містить інформацію про білки як природні полімери;
2-й слайд показує вміст їх в продуктах харчування, добову потребу;
3-й слайд визначає необхідність введення в харчовий раціон;
4-й слайд містить цікаву інформацію.
б) 5-6-й слайд- пояснити необхідність використання генномодифікованих продуктів: визначення терміну, потреби суспільства, наслідки для організму людини від вживання таких продуктів.
Завдання для команди «Глюкоза»
а) Підготувати інформацію про вуглеводи у формі міні - презентації на 4 слайдах.
1-й слайд містить інформацію про вуглеводи,їх класифікацію;
2-й слайд показує вміст їх в продуктах харчування, добову потребу;
3-й слайд визначає необхідність введення в харчовий раціон;
4-й слайд містить цікаву інформацію.
б) Провести дослідження складу часто вживаного харчового продукту за етикеткою.
Зробити висновки : увагу звернути на дату виготовлення, термін придатності, вибір продукції відомих марок…
`