Конспект заняття організація роботи по формуванню економічної культури дітей дошкільного віку, ознайомлення з соціумом «Хліб – усьому голова». Бережливість.

Про матеріал
Розвиток мовлення, ознайомлення з соціумом. Тема. «Хліб усьому голова». Бережливість. Мета. Продовжувати формувати уявлення дітей про першочергову потребу людини – в їжі, зокрема у хлібі; у виготовленні якого вкладено працю багатьох людей. Формувати навички раціонального споживача. Збагачувати словник дітей, дієприкметниками, дієсловами. Виховувати бережливе ставлення до хліба, повагу до праці дорослих.
Перегляд файлу

КЗ «Солоницівська гімназія «Перлина»»

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття

організація роботи по формуванню

економічної культури дітей

дошкільного віку, ознайомлення з соціумом

«Хліб – усьому голова». Бережливість.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь: Загорулько В.М.

 

 

 

 

 

 

Блок. Економічне виховання.

 

Тема дня. Ми бережливі.

 

Розвиток мовлення, ознайомлення з соціумом. Тема. «Хліб усьому голова». Бережливість.

 

Мета. Продовжувати формувати уявлення дітей про першочергову потребу людини – в їжі, зокрема у хлібі; у виготовленні якого вкладено працю багатьох людей. Формувати навички раціонального споживача. Збагачувати словник дітей, дієприкметниками, дієсловами. Виховувати бережливе ставлення до хліба, повагу до праці дорослих.

 

Попередня робота: екскурсія на кухню. Розповідання казок «Колобок», «Колосок».

 

Хід заняття: пояснення змісту прислів’я «Хліб усьому голова». Хліб завжди вважався головною стравою українців. Без нього не сідали й нині не сідають за стіл. В усі часи люди бачили у хлібі Дар Божий, цінували й берегли його. Люди вважали: якщо у домі є хліб, то голоду не буде. Хліб і сьогодні посідає почесне місце у нашому домі – розповідь вихователя.

Запитання до дітей:

Чому кажуть, що без хліба немає обіду?

Які страви ви споживаєте з хлібом?

Чи замислювалися ви, звідки береться хліб?

Послухайте, що відповіла дівчинка Зіна:

Вірш Е. Бондаренко

Запитав у Зіни Гліб:

  • А звідкіль береться хліб?

Розвела руками Зіна:

  • Звідкіля ж?
  • Із магазину!

 

Чи правда це? Сьогодні ми дізнаємося на нашому занятті.

Гра «Білий хліб росте з чорної Землі» за твором Дзідра Рінкуле – Земзаре:

Із – золотого – біле (борошно з пшениці).

Із білого – рум’яне (хліб).

Де починається хліб?

  • У тісті.

Де починається тісто?

  • У борошні.

Де починається борошно?

  • У зерні.

Де починається зерно?

  • У землі.

Де починається земля плодовита?

  • У рученьках працьовитих.

 

Розгляд ілюстрацій послідовності появи хліба «Від зерняти до хліба», бесіда за ними.

Д/г «Хто, що робив?» - закріпити знання дітей про працю дорослих у виробництві хліба.

Згадати послідовність роботи Півника у казці «Колосок», збагатити словник дітей дієсловами (підмітав, знайшов, обмолотив, змолов, спік), виховувати ціннісне ставлення до персонажів казки.

Закріпити знання про появу виробів із хліба пісенькою Колобка з однойменної казки.

 

А зараз пограємо в гру «Телепередача» - «Хліб – усьому голова»

(3 ведучих-дітей)

1. Добрий день, діти. Я і мої друзі підготували передачу «Хліб – усьому голова». Я розповім вам про дівчинку Катрусю.

(Переказую оповідання «Хліб святий»)

- Яку обіцянку дала Катруся бабусі?

- Як треба ставитися до хліба? Чому? (Діти висловлюються прислів’ями).

  • Без хліба – немає обіда.
  • Без хліба суха бесіда.
  • Хліб на столі – мир на землі.
  • Хочеш їсти калачі, не лежи на печі.

 

2. А зараз – увага! Ребуси.

- Які слова тут зашифровано? (Хліб, бублик, трактор)

Показ по «телевізору».

А загадку відгадаєте?

  • Я чорний і білий,

М’який і черствий.

Ножем мене ріжуть, вживають у їжу.

-А чи знаєте ви загадки про хліб?

(Діти загадують свої загадки)

 

3. Послухайте вірш «Тільки-но з печі».

- Назвіть, будь ласка, хлібні вироби.

(Відповіді дітей).

 

Підсумок заняття.

 

doc
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
1956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку