Конспект заняття з пластилінографії «Гарні й кольорові наші писанки чудові»

Про матеріал
Формувати у дітей знання про традиції українського народу святкуват и Великдень, про писанки - символи цього свята. Продовжувати вчити дітей покривати площинну форму тонким шаром пластиліну та прикрашати її різноманітним орнаментом (крапочками, смужками, рисками, квітами, листочками тощо). Закріплювати прийоми ліплення в техніці пластилінографії. Розвивати дрібну моторику пальців рук, творчу уяву та фантазію. Виховувати допитливість, естетичний смак, інтерес до народних традицій.
Перегляд файлу

«Гарні й кольорові

наші писанки чудові»

 

Заняття для дітей середньої групи з нетрадиційної техніки зображувального мистецтва – малювання пластиліном

 

 

Мета: Формувати у дітей знання про традиції українського народу святкуват    и Великдень, про писанки - символи цього свята. Продовжувати вчити дітей покривати площинну форму тонким шаром пластиліну та прикрашати її різноманітним орнаментом (крапочками, смужками, рисками, квітами, листочками тощо). Закріплювати прийоми ліплення в техніці пластилінографії. Розвивати дрібну моторику пальців рук, творчу уяву та фантазію. Виховувати допитливість, естетичний смак, інтерес до народних традицій.

 

Матеріал: іграшковий зайчик, яєчко – крашанка, велика писанка для гри, зразок готової роботи, вирізані з картону овали у формі яйця, різнокольоровий пластилін, дощечки, серветки

 

Попередня робота: розповідь вихователя про Великоднє свято, розглядання писанок з визначенням їх колірної гами та візерунків, читання художніх творів, підготовка до свята, розфарбовування та малювання писанок

 

Хід заняття

 

 Діти сидять півколом на килимку. На ширмі з’являється іграшковий зайчик, в руках у нього писанка. Діти вітаються з зайчиком. Вихователь звертає увагу на писанку, яку він тримає.

 

Вихователь: послухайте, яка пригода сталася з нашим гостем.

Ішов зайчик крізь лісок,

Ніс торбину писанок.

Вийшов зайчик на горбок,

Зачепився за пеньок.

Покотились на всі боки

Зайчик, торба, писанки.

Налякався зайчик: "Ах!"

Заховався у кущах.

Вийшли звірі у лісок,

Назбирали писанок.

Одна писанка мала

Заховалась у кущах.

Зайчик писанку знайшов,

У садок з нею прийшов.

 Вихователь: дітки, так що нам приніс зайчик? (яєчко). А яке воно? (кольорове, розфарбоване, розмальоване).  Так, дітки, це яєчко незвичайне. Такі розмальовані, розписані яєчка називаються писанками.

На Україні здавна є такий чудовий звичай розмальовувати писанки до свята Великодня або Пасхи. Це свято завжди святкуємо весною. коли вже пробудилася природа, розквітають квіти, тепліше гріє сонечко. Розмальовані писанки на Пасху кладуть у кошики і несуть до церкви для освячення. Писанки дарують один одному і бажають добра, любові, щастя, здоров’я.       Подивіться, у мене теж є писанка, давайте з нею пограємось.

 

 Проводиться музична гра  «Писанка»

 

Діти стають у коло, передають одне одному писанку й співають:

Писанко, котись, котись

Швидше по руках.

В кого писанка лишиться,

Станцює гопака.

 Той, у кого в руках залишається писанка на останні рядки, виходить в коло й танцює, всі діти плескають йому в долоні.

 

 Вихователь: як весело ми з вами грались, тільки наш зайчик засумував.

 Зайчик: я хотів подарувати писанки своїм рідним і друзям, а тепер у мене залишилось тільки одне яєчко.

 Вихователь: дітки, що ж нам робити,? Як зайчику допомогти? (припущення дітей: намалювати писанку, зробити вітальну листівку, зліпити, зробити аплікацію тощо…)

 Вихователь: а давайте зробимо ось такі пластилінові писанки, як у мене (показує зразок). Запрошую всіх сісти за столи (на столах дерев’яні писанки).

Діти розглядають писанки й розповідають, якого вони кольору, яким візерунком прикрашені.

 

Вихователь: ну що ж ви готові до роботи? Але спочатку давайте розімнемо наші пальчики

Проводиться пальчикова гімнастика «Писанки» (за В. Таран)

 

В хаті на осонні (Стискають і розтискають кулачки.)

Сяду на ослоні.

Сяду я скраєчку — (Долонька потирає долоньку.)

Розпишу яєчко.

Нумо, пензлик, потанцюй, (Пальці в пучці, малювання в повітрі.)

Гарно писанку малюй.

Буде небо і земля, (Малювання в повітрі.)

І ставочок, і поля.

Сильний і міцний дубок, (Кулачок на кулачок.)

А на ньому — яструбок.

Буде в мене писанка, (Плескання в долоньки.)

Про Вкраїну пісенька.

 

 Вихователь пояснює послідовність й прийоми виконання роботи (нанесення тонкого шару пластиліну на картонну основу, виготовлення декоративних деталей: квітів, листя, крапок, смужок для прикрашання, приєднання їх до основи).

 

 Самостійна робота дітей у музичному супроводі, індивідуальна допомога вихователя. Якщо дитина не може придумати сама візерунок для писанки, вихователь показує зразки писанок, звертає увагу на елементи розпису.

 

 Фізкультхвилинка «Граємося з писанками»

 Діти беруть зі столів писанки, промовляють слова вірша й виконують імітаційні рухи за текстом.

Дружно писанки візьмемо,

Вгору їх піднімемо,

Сонечку покажемо,

Гарно покружляємо.

Ми присядемо гарненько

І постукаєм тихенько.

Встанемо швиденько,

Потягнемось легенько.

Мов зайчата пострибаєм,

Знову гарно покружляєм.

Писанки на стіл кладемо,

Роботи до кінця доведемо.

 

Організація виставки, розглядання й аналіз робіт, підсумок заняття.

Українська писанка – 

як дитяча пісенька,

як бабусина казка,

як матусина ласка.

Сяду собі скраєчку,

розмалюю яєчко:

Хрестик, зоря, віконце – 

стане воно, мов сонце.

 

- Які гарні писанки у вас вийшли. Давайте покладемо їх у кошик і подаруємо їх зайчику, щоб він привітав ними своїх рідних і близьких. (прощаються з зайчиком).

 

 

docx
Додано
6 травня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку