Конспект заняття з розвитку мовлення з дітьми 5-го року життя Тема: Хліб усьому – голова.

Про матеріал
Конспект заняття з розвитку мовлення з дітьми 5-го року життя Тема: Хліб усьому – голова. Формуються уявлення дітей про першочергову потребу людини в їжі, зокрема у хлібові, і що в його виготовлення вкладено працю багатьох людей.
Перегляд файлу

 

Конспект заняття з розвитку мовлення з дітьми 5-го року життя

Тема: Хліб усьому – голова.

Мета: ознайомити дітей зі значенням хліба в житті людини, етапами вирощування, часом, який витрачається на виготовлення хліба; розвивати увагу, мислення, вміння аналізувати; виховувати любов до праці, бережливе ставлення до хліба.

Обладнання: ілюстрації до казки «Колосок» , розтяжка-напис «Хліб – усьому голова!», виставка малюнків.

Хід заняття

І. Організаційна частина

Вихователь: Добрий день, любі діти.

Певно чули ви, діти,

Вже не раз такі слова:

Хліб потрібно шанувати,

 Хліб - усьому голова! (показую на розтяжку-напис)

  • Отже, ви мабуть вже здогадалися, що сьогодні ми будемо говорити про хліб, про його значення в житті людини.

ІІ. Основна частина.

  1. Бесіда.

Вихователь:Звичайно важко уявити собі життя без хліба. Народ віддавав і віддає велику шану хлібові. Про хліб складено багато віршів, казок, пісень, приказок, прислів’їв, загадок.

- Діти, а чи знаєте ви молитву де говориться про хліб? ( Отче, наш…)

- Так , недаремно людина, говорячи щоденну молитву просить Бога: «Хліб наш насушний дай нам сьогодні»

- Давате разом промовимо ці слова: «Хліб наш насушний дай нам сьогодні»

- Молодці.

- Діти, а які прислів'я ви знаєте про хліб? ( Відповіді дітей)

1. Хліб – усьому голова!

2. Хлібові немає ціни.

Вихователь пропонує дітям пояснити зміст прислів'я.

  1. Розповідь з елементами бесіди  і використанням ілюстрацій.

- Діти, а чи знаєте ви, яки шлях проходить хліб від зернини до запашної хлібини? Звідки береться хліб? ( Відповіді дітей)

- Надзвичайно багато вкладає людина в те, щоб на полях заколосився хліб. Для цього потрібно: зорати землю, посіяти зерно, а коли дозріє врожай – зібрати, обмолотити, провіяти, змолоти на борошно, замісити тісто і спекти хліб.

3. Казка «Колосок»

- Діти, в  якій казці розповідається про те звідки береться хліб? («Колосок»)

- Хто знає цю казку і хоче нам розповісти? ( Якщо діти не знають, тоді вихователь сам розповідає казку).

- Чому мишенята не допомагали півнику?

- Чи справедливо вчинив півник? Чому?

4. Дидактична гра  « Так-ні».

5. Оповідання І. Сенченка «Хліб святий»

-Багато людей працюють, щоб на нашому столі завжди був хліб, тому й ставлення до нього повинно бути шанобливим, бережливим.

-Діти, зараз ви послухаєте оповідання про ставлення до хліба.

 Хліб святий

 

    Принесла баба хліб з магазину. Катруся не голодна була. Покуштувала і аж ніс зморщила:

   — Фе, який поганий!

         Бабуся розсердилася і почала навчати внучку:

   — Так ніколи не можна говорити на хліб. Коли він чомусь не подобається, кажуть: «Хліб так негарно випечений...»

  — А Юрчик теж не шанує хліба,— насупилася Катруся.— Не доїв надворі кусочка і кинув на землю. Потім із Сергієм почали його футболити...

   — Ай, як негарно! — розгнівалася бабуся. І сказала внучці: — І сама ніколи так не роби, і Юрчикові не дозволяй. Не доїла — однеси у хлібницю поклади, пізніше доїси. А коли хтось кине на землю — накажи підібрати. Топтати хліб не можна. Хліб дає людям життя. Без хліба ж — голод, смерть. Скільки на світі людей перемерло без хліба! Хліб святий.

         Катруся задумалася. Потім притулилася до баби:

  — Я більш ніколи не буду погано казати про хліб і не розкидатиму. І Юрчикові не дозволю. Тільки не треба сердитися на мене. Приголуб мене...

         Бабуся поклала руку на голову внучці і пригорнула до себе.

Запитання до дітей:

  • Чи добре поводилися діти з хлібом?
  • Що розповіла бабуся Катрусі про хліб?

6. Загадки.

- Діти, ви любите відгадувати загадки?

1. Він і чорний

Він і білий

Як до столу ми йдемо,

То без нього не їмо. (Хліб).

  1. В землю кинемо – не жаліємо,

  а зберемо збагатіємо. ( Зерно).

 3. По полю бродить

зерно молотить,

тне, косить,

а хліба не просить. (Комбайн).

Комбайн – це машина, яка косить і збирає пшеницю.

ІІІ. Заключна частина.

  • Діти, про що ми говорили на сьогоднішньому занятті?
  • Звідки береться хліб?

Пам’ятаймо завжди, що хліб – святий. Шануймо його так, як шанували наші бабусі і дідусі.

Пахне хліб...Воронько Платон

Пахне хліб,
Як тепло пахне хліб!
Любов'ю трударів,
І радістю земною,
І сонцем, що всміхалося весною,
І щастям наших неповторних діб.
Духмяно пахне хліб.

- На цьому наше заняття закінчено. До побачення!

doc
Додано
21 березня 2020
Переглядів
8395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку