Конспект заняття з розвитку мовлення з дітьми 5-го року життя
Тема: Хліб усьому – голова.
Мета: ознайомити дітей зі значенням хліба в житті людини, етапами вирощування, часом, який витрачається на виготовлення хліба; розвивати увагу, мислення, вміння аналізувати; виховувати любов до праці, бережливе ставлення до хліба.
Обладнання: ілюстрації до казки «Колосок» , розтяжка-напис «Хліб – усьому голова!», виставка малюнків.
Хід заняття
І. Організаційна частина
Вихователь: Добрий день, любі діти.
Певно чули ви, діти,
Вже не раз такі слова:
Хліб потрібно шанувати,
Хліб - усьому голова! (показую на розтяжку-напис)
ІІ. Основна частина.
Вихователь:Звичайно важко уявити собі життя без хліба. Народ віддавав і віддає велику шану хлібові. Про хліб складено багато віршів, казок, пісень, приказок, прислів’їв, загадок.
- Діти, а чи знаєте ви молитву де говориться про хліб? ( Отче, наш…)
- Так , недаремно людина, говорячи щоденну молитву просить Бога: «Хліб наш насушний дай нам сьогодні»
- Давате разом промовимо ці слова: «Хліб наш насушний дай нам сьогодні»
- Молодці.
- Діти, а які прислів'я ви знаєте про хліб? ( Відповіді дітей)
1. Хліб – усьому голова!
2. Хлібові немає ціни.
Вихователь пропонує дітям пояснити зміст прислів'я.
- Діти, а чи знаєте ви, яки шлях проходить хліб від зернини до запашної хлібини? Звідки береться хліб? ( Відповіді дітей)
- Надзвичайно багато вкладає людина в те, щоб на полях заколосився хліб. Для цього потрібно: зорати землю, посіяти зерно, а коли дозріє врожай – зібрати, обмолотити, провіяти, змолоти на борошно, замісити тісто і спекти хліб.
3. Казка «Колосок»
- Діти, в якій казці розповідається про те звідки береться хліб? («Колосок»)
- Хто знає цю казку і хоче нам розповісти? ( Якщо діти не знають, тоді вихователь сам розповідає казку).
- Чому мишенята не допомагали півнику?
- Чи справедливо вчинив півник? Чому?
4. Дидактична гра « Так-ні».
5. Оповідання І. Сенченка «Хліб святий»
-Багато людей працюють, щоб на нашому столі завжди був хліб, тому й ставлення до нього повинно бути шанобливим, бережливим.
-Діти, зараз ви послухаєте оповідання про ставлення до хліба.
Запитання до дітей:
6. Загадки.
- Діти, ви любите відгадувати загадки?
1. Він і чорний
Він і білий
Як до столу ми йдемо,
То без нього не їмо. (Хліб).
а зберемо збагатіємо. ( Зерно).
3. По полю бродить
зерно молотить,
тне, косить,
а хліба не просить. (Комбайн).
Комбайн – це машина, яка косить і збирає пшеницю.
ІІІ. Заключна частина.
Пам’ятаймо завжди, що хліб – святий. Шануймо його так, як шанували наші бабусі і дідусі.
Пахне хліб,
Як тепло пахне хліб!
Любов'ю трударів,
І радістю земною,
І сонцем, що всміхалося весною,
І щастям наших неповторних діб.
Духмяно пахне хліб.
- На цьому наше заняття закінчено. До побачення!