Контрольна робота з української мови для учнів 11 класу
1. Визначте неправильно наголошене слово
А ВичЕрпний
Б ГучнИй
В МерЕжа
Г ЗагалОм
Д ЙдучИ
Е ЗвЕмо
2. Із ряду слів виберіть те, що логічно в'яжеться і запропонованим: НАВПОЧІПКИ
А лежати
Б іти
В упасти
Г сидіти
Д бігти
3. З'ясуйте значення фразеологізму: «Хоч мак сій»
А Темно
Б Радісно
В Безвітряно
Г Солодко
Д Прикольно
4. Зазначте словосполучення (якщо таке є), в якому значення виділеного слова пояснено неправильним словом, позначеним у дужках
А ДРАГЛИСТА поверхня (грузька)
Б Буде НЕПЕРЕЛИВКИ (скрутно)
В За ЧІЛЬНИМ столом (центральним)
Г У всіх словосполученнях слова пояснено правильно
5. Визначте, яка пара слів не є синонімічною
А скуштувати, зазнати
Б мрячити, мжичити
В оклигати, одужати
Г ширяти, ширшати
Д осібний, окремий
6. Визначте париу, де УСІ СЛОВА відповідають лексичній нормі
А Упереміж, упереміш
Б Пригати, скакати
В Заклеймити, затаврувати
Г Трудний, важкий
Д Признак, ознака
7. Визначе слово, яке випадає із синонімічного ряду
А Дошкульний
Б Облудливий
В Їдкий
Г Гризький
Д Ущипливий
8. Яке слово треба вставити, щоб фразеологізм набув значення "виявити справжню суть". "Зняти..."
А стружку
Б пінку
В голову
Г машкару
Д сорочку
9. Позначте пару, що не містить помилок у написанні
А Без'ярусний, без'іменний
Б Наталоньці, яблунці
В Баський, людський
Г Дзеленькати, дзеленьчати
Д Грушевий, дощевий
10. Позначте пару (якщо така є), що не містить помилок у написанні
А Донин, Михайликів
Б Доньчин, Михасева
В Доччин, Михайликова
Г Донеччин, Михайлів
Д Усі пари без помилок
11. Визначте, у якому рядку всі слова належать до одного роду
А Путь, авеню, турне, туш (фарба)
Б Аташе, дріб, нежить, тюль
В Кредо, касир, крем-брюле, цунамі
Г Попурі, міледі, кепі, таксі
Д Депо, алоє, фламінго, кенгуру
12. Визначте словосполучення, у якому порушено граматичну норму
А Зворотний звязок
Б Дорожній рух
В Заможне населення
Г Тотожній запис
Д Колего Віталію
13. Визначте пару з помилкою в написанні слів
А весняно-літній, весняно- посівний
Б густо-рожевий, густотрав'яний
В міні-спідниця, мікро-об'єкт
Г молочно-білий, молочно-м'ясний
Д півмісяць, півдюжини
14. Які форми прислівників та прислівникових сполук ужиті неправильно
А Надзелень, до вподоби
Б На гамуз, спідлоба
В За панібрата, без упину
Г Надщесерце, голічерева
Д На виплат, навідліг
15. Яка форма числівників або іменників ужита неправильно
А Два з половиною аркуші; півтораста книжок
Б П'ятидесяти шістьох абітурієнтів; ста сорока учнями
В Вісьмом учасникам; п'ятеро вікон
Г однієї третьої території, сьомастами сімдесятьма сьома
Д двоспальне ліжко, троє татар.
16. Укажіть ненормативні сполуки
А Самий популярний гурт
Б Засідання по вівторкам
В Зараз десята година
Г Відповідно до розпорядження
Д Завідувач установи
17. Де наказовий спосіб не відповідає інфінітиву?
А Прати - пери
Б Перти - при
В Дихати - диш
Г Пливти - пливи
Д Сидіти - сідай
18. Укажіть речення, в якому неправильно розставлено розділові знаки?
А Різні дерева тут росли: яблуні і груші, і вишні.
Б Немає дітей взагалі, а є діти різного віку.
В Настала весна - все навкруги зазеленіло.
Г Я єсть народ, якого правди сила ніким звойована ще не була.
Д Не покине рідного краю закохана в нього людина.
19. Визначте пару висловів, у яких НЕ слід написати окремо.
А не/славмо тиранів; недобудований дім
Б щось не/здужається; він трохи не/дочуває
В не/здужаю підняти; не/відпочиває мати
Г йому не/терпеливилося; хтось когось не/долюблює
Д досі не/бачений; ніким не полохані
20. Укажіть речення, у якому допущено граматичну помилку.
А Почувши дотепний вислів, поспішаю занотувати його у свій зошит.
Б Розв'язуючи задачу, я врахував, що правильних варіантів може бути декілька.
В Зануривши ноги у воду, насолоджуєшся її приємною прохолодою.
Г Утомившись, нам захотілося перепочити на березі річки.
Д Скінчивши школу, я вирішив вступити до університету.
21. Визначте речення, у якому допущено пунктуаційну помилку
А Ночами кличу слово, наче волю.
Б І слово правди і любові в степи і дебрі понесли
В Здається, люди, все у них людське, але душа ще з дерева не злізла.
Г Був ясний день, веселий, провесняний.
Д "Слово - перше дзеркало духу, - казав Петрарка- а дух не останній водій слова.
22. Визначте речення, у якому допущено пунктуаційну помилку
А Хто сказав, що логіка і рація - рідні сестри?
Б Людям властиві різні нахили: одні - думають, інші - не можуть.
В У хату увійшов Джеря, високий, тонкий, з сивуватими довгими вусами.
Г Все найменший шерхіт, луск, шум пташиного крила - різонуло тут надзвичайно лунко і чисто.
Д З людиною буває часто так, що, добре знаючи колишнього події, вона сучасності ні в зуб не розуміє.
23. Визначте тип речень
1. Серед лісу ставок, очеретом з одного боку прикрашений.
2. Язиком поле не орють..
3. І мій народ, дорівняний до мене, уже ніхто не смів би обмовлять.
4. Не називаю її раєм, тії хатиночки у гаї над чистим ставом край села.
5. Приглушений гамір табору.
А.Означено-особове Б.Неповне В. Узагальнено-особове г. Називне
24. Визначте тип речення
А Осінь чарівниця кольорів і вересень її вправний учень швидко малюють декорації до прощального грандіозного карнавалу природи чарівного балу падолисту увертюра якого вже бринить у повітрі.
Б Квіти навколо схожі на дитячий калейдоскоп вони щохвилини змінюються звеселяючі нас неймовірним багатством палітри.
В Дрозди зникли поміж дерев а гілля горобини ставши вільним і випроставшись явило моєму поглядові якусь дивну голизну.
Г Нечутно було посвисту трамваїв ані обридливих відгуків дачного оркестру срізь залягла тиша і по дачах де-не-де світилося з-поміж темних куп дерев.
Д Тугі кошлаті гриви хапали в груди повивали ноги хапали за високо зведені копита й тягли в глибінь
Відповіді:
1 Е; 2 Г; 3В; 4Г; 5Г; 6А; 7 Б; 8 Б; 9 Б; 10Д; 11Б; 12В; 13Б;
14В, Г; 15Б; 16 А, Б; 17 Д; 18А; 19А,В; 20 Г; 21Д; 22Г; 23 1Б, 2В,4А,5Г;
24 1В, 2А, 3Б,4Г.