Контрольна робота містить завдання трьох рівнів. Під час виконання роботи учням необхідно буде виконати тестові завдання, встановити відповідність, вказати характерні риси напряму. Учні також мають право вибору питання під час характеристики творчості одного з поетів "срібного століття". У високому рівні необхідно буде згадати принцип побудови есе.
Контрольна робота «Із літератури першої половини ХХ століття»
1 варіант
Початковий та середній рівень (по 1 балу)
А) М.Гумільову
Б) А.Ахматовій
В) О.Блоку
Г) Б.Пастернаку
А) В.Маяковський
Б) А.Ахматова
В) О.Блок
Г) Б.Пастернак
3. Вкажіть характерні риси кожного літературного явища «срібного століття»:
а) символізм |
1) прагнення вперед, до формування нового мистецтва |
б) акмеїзм |
2) прагнення «вверх», від «реального до більш реального» |
в) футуризм |
3) прагнення назад, до культурних першоджерел |
Достатній рівень (по 2 бали)
Основні положення «епічного театру» Б.Брехта:
А. головним має бути звернення не до почуттів, а до розуму читача;
Б. потрібно зацікавлювати глядача не перебігом подій, а ідеями твору;
В. давати глядачеві змогу виявляти почуття;
Г. примушувати глядача приймати рішення;
Д. давати уявлення про персонажів твору через їхні безпосередні дії;
Е формувати уявлення про характер дійових осіб через розповідь.
Високий рівень (3 бали)
Виконайте одне з завдань.
А) Напишіть есе за поезією О.Блока «Незнайома» та однією з ілюстрацій
Б) Прокоментуйте цитату, спираючись на текст п’єси Б.Брехта «Життя Галілея» «Вчений не повинен питати, куди його заведе істина… Багато чого можна побачити на світі, треба лише ширше розкрити очі!»
В) Як ви розумієте фінал драми Б.Брехта «Життя Галілея»? Він оптимістичний чи песимістичний? Аргументуйте свою думку.
Контрольна робота «Із літератури першої половини ХХ століття»
2 варіант
Початковий та середній рівень (по 1 балу)
А) символізму
Б) футуризму
В) акмеїзму
2. Визначте, який поет представляє російський футуризм у поезії:
А) В.Маяковський
Б) А.Ахматова
В) О.Блок
Г) Б.Пастернак
3. Знайдіть відповідність між поетами та різними літературними напрямами:
а) символізм |
1) Ахматова |
б) акмеїзм |
2) Блок |
в) футуризм |
3) Маяковський |
Достатній рівень (по 2 бали)
А. «Я вірю в людину, а це означає, що я вірю в її розум…» |
1.Кардинал-інквізитор |
Б. «Нещасна та країна, що не має героїв» |
2. Маленький чернець |
В. «Істина, коли це істина – проб’ється і без нас» |
3. Андреа Сарті |
Г. «Невже нам будувати суспільство на сумніві, а не на вірі?» |
4. Галілео Галілей |
Високий рівень (3 бали)
Виконайте одне з завдань.
А) Напишіть есе за поезією О.Блока «Незнайома» та однією з ілюстрацій
Б) Прокоментуйте цитату, спираючись на текст п’єси Б.Брехта «Життя Галілея» «Істина – це дитя часу. Наше неуцтво безмежне. Зменшимо його хоч трохи»
В) Дайте відповідь на питання:
Чи можуть «прості люди», «народ» скористатися з науки і чи пов’язана взагалі наука з реальним прогресом людства?