контрольна робота на тему "ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ "

Про матеріал

Ця контротльна робота з української мови , яка складена за новою прогамою , допоже якомога краще оцінити знання учнів з теми "Фонетика. Орфоепія". у цій роботі використовуються завдання на такі теми як, уподібнення, спрощення, чергування голосних та приголосних звуків.


Перегляд файлу

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ

(спрощення, уподібнення, чергування)

І варіант

1. У якому рядку в усіх словах відбувається спрощення приголосних при зміні слова?

А Виск, випуск, пропуск, хворост;

Б контраст, компост, студент, пестощі;

В бризкати, блиск, тиск, тріск.

 

2. У якому рядку допущено орфографічну помилку?

А Схопити, зпрощувати, стискати, зробити;

Б здійснити, зміцнити, сфальсифікувати, змурувати;

В сходити, спилювати, зчистити, зцілити.

 

3.  Переписати  слова, вставляючи замість крапок пропущені букви

Ро..пис, вро..сип, ..кат, …цементувати, ро..чин, ..формувати,  ..чепити, ро..кис, ..прожогу, ..пад, бе..крилість, ..лизько, ..сох, ро.. сунув, ..чавити, ро..сіл, ..шити, не..проста, ро..тин, бе..платно.

 

4.  Від поданих слів утворити прикметники

 Тиждень, форпост, студент, ненависть, гігант, користь, швидкість, перехрестя, солдат, інтелігент, Ужгород.

 

5. Зазначте пару слів, у кожному з яких при відмінюванні відбудеться чергування приголосних:

а) черепаха, щука                  в) коса, смуга

б) ковбаса, подруга                г) сонце, посуха

 

6.Чергування голосних о, е з і не відбувається в усіх словах рядка.

А кінь, камінь, мороз, день 
Б устрій, овес, село, пиріг 
В твір, жіночність, нога, рік 
Г ніч, загін, струмінь, шепіт 
Д мереживо, плетиво, брезент, цистерн

 

7.  Уподібнення приголосних звуків відбувається в усіх словах у рядку:

а) просьба, казка, кузня;

б) вокзал, рюкзак, кігті;

в) дігтяр, ходьба, айсберг.

 

8. Спиши, добираючи потрібні букви.

(З, с)доровий, (з, с)веселяти, (з, с)хопити, (з, с)бути, (з, с)правити, (з, с)розуміти, (з, с)фотографувати, (з, с)косити, (з, с)мити, (з, с)сунути, (з, с)паяти, (з, с)кип’ятити, (з, с)цідити, (з, с)шити.

 

9.  Є „зайве” слово в рядку

А компостний, форпостний, шістсот, шістнадцять 
Б хвастливий, хворостняк, аванпостний, невістці 
В баластний, фашистський, чесний, президентський 
Г контрастний, хвастнути, ад’ютантський, курсантський 
Д піаністці, аспірантці, дебютантці, пестливий

10. Запишіть слова у транскрипції: милується, розповідь, допомогти

ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ

(спрощення, уподібнення, чергування)

ІІ варіант

1. У якому рядку в усіх словах не відбувається спрощення?

А Шіс..надцять, хвас..ливий, балас..ний, кіс..лявий;

Б випус..ний, хворос..няк, щас..ливий, абонент..ський;

В влас..ний, парламент..ський, учас..ник, шіс..сот.

2. У якому рядку всі слова записано правильно?

А Розхвилювався, безчестний, відкриття, передчасний;

Б безкорисливий, зкривдити, роспитати, стурбований;

В сфотографувати, зрозуміти, безпричинний, тижневий.

3.У котрому рядку в словах неправильно вставлені сумнівні приголосні?

а) Нігті, дьогтю, кігті;

б) вокзал, рюкзак, казка, рибка;

в) лехко, вохко, бородьба, прозьба.

4.Утворити від поданих слів нові слова з префіксом з- чи с-, записати їх, виділити префікс.

Косити, садити, ховати, темніти, горіти, дути, чіпляти, різати, терти, сохнути, ламати, варити, планувати, найти.

5.У котрому рядку у всіх словах є голосний звук [о ] який наближається до [у]

А) словник, недоля, око, овес;

 Б) сполучення, город, вогонь, космос;

В) подушка, барлога, продавець, турок;

Г) голова, голка, двори, свято;

 Ґ) котушка, кожух, голуб, могутній.

6. Встановіть відповідність між записаними визначеннями:

 1. чай, ніч, сіль, хліб;

 2. леміш, цибуля, левада; кишеня;

 3. бік, віл, слово, річ;

4. осінь, рік, семи, нести; 

а)слова, які не можна, переносити з рядка в рядок

Б) слова, у яких чергування відбувається в корені;

В) слова, у яких сумнівні ненаголошені голосні не можна перевірити наголосом;

 Г) слова, у яких [о], [е] може чергуватися з [і];

7.У котрому рядку при зміні форми та доборі споріднених слів може відбуватися чергування приголосних [г], [к], [х] з іншими приголосними?

 А) служити, вечеря, небесний, ріг;

 Б) ніс, гора, котики, увага;

 В) вовк, колос, шовк, хатина;

        Г) нога, рука, вухо, птах.

8.  Переписати  слова, вставляючи замість крапок пропущені букви

Ро..чарований, ро..смішити, бе..болісний, бе..смертя, ро..щебетатися, бе..межний, бе..зоряний, бе..сумнівний, бе..жалісний, ро..чинний.

9.  Є „зайве” слово в рядку

А обласний, ненависний, змісний, совісний 
Б щасливий, наїзник, двомісний, капосний 
В чесний, буревісник, масний, персневий 
Г радісний, навмисний, заздрісний, тиснути 
Д пристрасний, кістлявий, прихвостні, первісний

10.Запишіть слова у транскрипції: дивується, безпомічний, вогко.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карпук Жанна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2018
Переглядів
15528
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку