Контрольна робота "Річна контрольна робота з біології та екології 10 клас екстернат"

Про матеріал
Річна контрольна робота для учнів-екстернів з біології та екології для 10 класу містить різнорівневі запитання (І рівень обрати 1 правильну відповідь з 4 запропонованих, II рівень встановити відповідність, III рівень - схарактеризувати за наведеними ознаками біологічні об'єкти, розв’яжіть задачу, IV рівень дати повні відповіді на запитання) за весь курс біології та екології, що вивчається у 10 класі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Річна контрольна робота

з  біології і екології

учня (учениці) - екстерна    10  класу

_______________________________ЗЗСО І-ІІІ ступенів________

______________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І рівень (3 б)

У завданнях 1 – 12 оберіть одну правильну відповідь серед зазначених

(по 0,25 балів)  

  1. Наука, що вивчає клітинний рівень організації життя

А)   морфологія

Б)    цитологія

В)   анатомія

Г)   гістологія

         2. Збільшення маси живої речовини  -  це

А)   розвиток

Б)    ріст

В)   саморегуляція                                                                               

Г)   розмноження

       3. Визначте рівень організації життя  прайду левів:

  А) організмовий

       Б) тканинний

       В)  популяційно-видовий   

       Г)  екосистемний

4.  Неклітинні форми життя, що є білковими частинками без нуклеїнової кислоти – це:

А)   віруси

Б)    археї

В)   пріони

Г)   віроїди

   5.  Біологічна система із вільно схрещуваних між собою організмів одного    виду, які проживають тривалий час на певній території й відносно ізольовані від інших таких самих груп це: 

А)  клітина

Б)   організм

В)   популяція

Г)   екосистема

              6. Вкажіть назву колоніальної зеленої водорості:

А)  хламідомонада

Б)  саргасум

В)  вольвокс              

Г)   ламінарія

 

7. Зміни популяцій, спричинені елементарними факторами еволюції (популяційними хвилями, дрейфом генів та ізоляцією) — це:

А)   макроеволюція

Б)    мікроеволюція

В)   видоутворення

Г)   вимирання

         8. Групи організмів, які не пов’язані безпосередніми родинними зв’язками, можуть пристосуватися до існування в однакових умовах — це:

А)   паралелізм

Б)    дивергенція

В)   конвергенція                                                                             

Г)   антогонізм

       9. Укажіть назву тканини, що на малюнку

                        image

       А) покривна

       Б) м'язова

       В)  сполучна   

       Г)  нервова

10.  Укажіть назву структури, що зазначена цифрою 1 на зображенніimage

 

 

А)   мітохондрії

Б)    комплекс Гольджі

В)   рибосоми

Г)   пластиди

   11.  Використовуючи принцип комплементарності добудуйте молекулу ДНК. ААТ-ЦГА-ТГЦ-ЦАТ

А)  ТТА-ГЦТ-АЦГ-ГТА

Б)   ЦЦА-ГЦТ-ТГЦ-ЦТТ

В)   ТТА-ЦТТ-АЦТ-АТА

Г)   ГГТ-ЦГА-АГЦ-ГТА

               12. Використовуючи принцип комплементарності добудуйте до молекули ДНК молекулу РНК ААТ-ЦГА-ТГЦ-ЦАТ

А)  ТТА-ГЦТ-АЦГ-ГТА

Б)  УУА-ГЦУ-АЦГ-ГУА

В)  УУА-ГЦУ-АЦГ-ГУЦ           

Г)   УУА-ЦГУ-АЦГ-ГУА

 

 

ІІ рівень (3 б)

У завданнях 13-16  встановіть  відповідність

(по 1 бали  за кожне завдання)

 

13. Встановіть відповідність між організмом (А-Г)та його зображенням (1-5) (1 б)

 

C:\Users\Гаспадин\Desktop\images.jpgC:\Users\Гаспадин\Desktop\4.gifC:\Users\Гаспадин\Desktop\Без названия.jpgC:\Users\Гаспадин\Desktop\Без названия (1).jpgC:\Users\Гаспадин\Desktop\040.jpg

          1                       2                     3                           4                5

                                                   

А Хламідомонада         Б Амеба протей            В Інфузорія туфелька    Г Дріжджі

                                                                

 

1

2

3

4

5

А

 

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

14. Встановіть відповідність між відділами рослин та їх представниками(1,5 б)

 

А Мохоподібні                                           1 Ламінарія, саргасум

Б Покритонасінні                                       2 Сфагнум, зозулин льон

В Голонасінні                                             3 Кипарис, ялина

Г Папоротеподібні                                     4 Щитник чоловічий, орляк

                                                                      5 Шипшина, ромашка

 

 

1

2

3

4

5

А

 

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

15.  Установіть відповідність між  буквенним значенням та його характеристикою:

А) АА                                             1) гетерозигота

Б)  Аа                                              2) гомогаметна стать

В) ХХ                                             3) нащядки першого покоління

Г) ХY                                             4) гетерогаметна стать

                                                        5)  гомозигота

 

 

1

2

3

4

5

А

 

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

ІІІ рівень (3 б)

У завданнях 16-17  охарактеризуйте за наведеними ознаками біологічні об’єкти

(по 1 балу  за кожне завдання)

 

16. Виберіть ознаки, що характеризують

Орла степового (1б)

А.  Рівень:                    Б.  Належність до класу:         В. Спосіб живлення:

1.  Екосистемний                    1. Амфібії                                          1. Сапрофаг

2. Клітинний                          2. Ссавці                                            2. Хижак

3. Молекулярний                   3. Птахи                                             3. Фітофаг

4. Організмовий                     4. Хрящові риби                               4. Паразит

 

 

 

 

 

17. Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика щодо  шипшини дикої (1 б)

G:\Завантаження\260px-292_Rosa_rubiginosa.jpg

 

 

 

 

 

 

До складу клітинної

стінки входить

За способом

живлення є

 

В екосистемах належить до функціональної групи

1 муреїн

2 целюлоза

3 хітин

1 автотрофом

2 гетеротрофом

3 міксотрофом

1 продуцентів

2 консументів

3 редуцентів

 

 

 

 

18.Розв’яжіть задачу з молекулярної біології

У результаті мутації на ділянці гена  ААГ-ТТА-ГЦА-ГЦТ-АТТ  у третьому триплеті  гуанін замінено на тимін. Запишіть амінокислотну послідовність до мутації та після неї, використовуючи таблицю генетичного коду.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                   ІV рівень(3 б)

19. Які цілі сталого розвитку найактуальніші для сучасної України? Відповідь обґрунтуйте.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Додано
16 березня
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку