Контрольна робота «Узагальнення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису та пунктуації»

Про матеріал
Контрольна робота «Узагальнення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису та пунктуації» містить тестові завдання для 2-х варіантів
Перегляд файлу

Контрольна робота №1

«Узагальнення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису та пунктуації»

1.Укажіть ознаки складного речення.

  1. Має одну  граматичну основу.
  2. Може мати  сурядний, підрядний,  безсполучниковий  зв’язки.✔
  3.  Частини  завжди  залежать одна від одної.
  4. Рівноправні частини не  існують на рівні підрядного  зв’язку.

2.Зазначте просте речення.

  1. А там нижче розступились скелі, які то розпалися на роздоллі ніби високими будинками, то полягали довгими рядками.
  2. У нього майже немає творів, куди пейзаж не входив би, як обов’язковий елемент.
  3. Пильне  око  його  фіксує  всі  деталі —  освітлення,  барви, обриси поверхні  землі,  рослинність,  усю  різноманітність деревного покриву.
  4. Під  час  поїздок  до Корсуня  він  показував  дітям  пам’ятні місця,  де  народні  герої Наливайко  та Богдан Хмельницький билися  з польською шляхтою.

3.Укажіть складносурядне речення.

  1.  Спинилось літо на порозі  і  дише полум’ям на  все,  і  грому дальнього погрози повітря стомлене несе.
  2. Характерно,  що  критики  відразу  ж  помітили  багатство і красу мови творів Панаса Мирного.
  3. Більше нічого не сказав Чіпка, не поклонився навіть старшині  волосній,  а  повернувся —  і  пішов,  похнюпившись, додому.
  4. Зосталася Мотря сама-сама, як палець, з своєю нерозважною думкою.

4.Позначте складнопідрядне речення.

  1. Стоїть  він  на  току  з  ціпом  і  бачить:  приходить  десятник з волості.
  2. Покотились  з  очей  сльози,  як  горох,  закапали  аж  на  долівку.
  3. Там  кололи  свиней,  і  несамовитий  крик  їх  розносився  по всьому селу.
  4. На  завтра, як  чуть  стало  сіріти,  зібралися коло  волості та взяли старшину з собою і пішли до пана в Красногорку.

5.Укажіть складнопідрядне речення з підрядним місця.

  1. Не живе ледачий, де кипить робота.✔
  2. Веди мене ти сам, як ти хочеш.
  3. Я керував стерном, до певної мети мій човен плив.
  4. Певно, Якове,  зостанемось ми  вдвох  з  тобою,  бо  всі поляжуть.

6.Позначте складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним.

  1. І ніяк ми не вгадаєм, що зробилось з нашим краєм.✔
  2. Та перед смертю дітям повтори ту казку, що лишилася, як спомин.
  3. Я син твій, син, що йшов  за тебе на смерть.
  4. Аж  власний  світ  у  ній  почне  рости,  у  якому  будуть  теж сонця  і  зорі.

7.Зазначте складнопідрядне речення причини.

  1.  Ні, певно, ти поліг в курганах, бо ти не міг би буть в кайданах.✔
  2. Везли, щоб  там  в краях холодних  згноїти  велетнів народних.
  3. То колють коней шаблями  в морди  і під  боки, щоб  роз’ярить.
  4. Веди мене мерщій —я смерть вже чую.

 

8. Визначте вид підрядної частини складного речення:
Питають сосни, де я мешкаю (Д. Павличко).

  1. місця;
  2.  з'ясувальна;
  3. означальна;
  4. допустова.

9. Визначте вид речення:
Це був час, коли пізно гаснуть вікна будинків, коли всередині коло столів, цих храмів нового поганства, сидять двоного зосереджені сови, виношуючи, породжуючи й плекаючи адміністративні, господарські, мистецькі й наукові плани (В. Підмогильний).

  1. складне речення з безсполучниковим та сполучниковим підрядним зв'язком;
  2. складносурядне речення;
  3. складнопідрядне речення;
  4. складне безсполучникове речення.

10. Яке речення є безсполучниковим?

  1. Марія Примаченко - майстер українського декоративного мистецтва. (М. Шинкарук)
  2. Світить над ним місяць, вздовж його розтягнулися довгою стрічкою кучеряві верби. ( С. Васильченко)
  3. Картина була справді чудова, бо з бурти видно було місто. ( П. Мирний)
  4.  Всі перестали танцювать, а музики перестали грать. ( І. С. Нечуй- Левицький)

11. Намалювати схему речення.

Сонце і повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що здається, ніби надворі стоїть весна, одягнена у білі шати (М. Коцюбинський).

 

Варіант 2

1.Зазначте просте речення.

  1. А там нижче розступились скелі, які то розпалися на роздоллі ніби високими будинками, то полягали довгими рядками.
  2. У нього майже немає творів, куди пейзаж не входив би, як обов’язковий елемент.
  3. Пильне  око  його  фіксує  всі  деталі —  освітлення,  барви, обриси поверхні  землі,  рослинність,  усю  різноманітність деревного покриву.
  4. Під  час  поїздок  до Корсуня  він  показував  дітям  пам’ятні місця,  де  народні  герої Наливайко  та Богдан Хмельницький билися  з польською шляхтою.

2.Укажіть ознаки складного речення.

  1. Має одну  граматичну основу.
  2. Може мати  сурядний, підрядний,  безсполучниковий  зв’язки.✔
  3.  Частини  завжди  залежать одна від одної.
  4. Рівноправні частини не  існують на рівні підрядного  зв’язку.

3.Укажіть складнопідрядне речення з підрядним місця.

  1. Не живе ледачий, де кипить робота.✔
  2. Веди мене ти сам, як ти хочеш.
  3. Я керував стерном, до певної мети мій човен плив.
  4. Певно, Якове,  зостанемось ми  вдвох  з  тобою,  бо  всі поляжуть.

4.Позначте складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним.

  1. І ніяк ми не вгадаєм, що зробилось з нашим краєм.✔
  2. Та перед смертю дітям повтори ту казку, що лишилася, як спомин.
  3. Я син твій, син, що йшов  за тебе на смерть.
  4. Аж  власний  світ  у  ній  почне  рости,  у  якому  будуть  теж сонця  і  зорі.

5.Укажіть складносурядне речення.

  1.  Спинилось літо на порозі  і  дише полум’ям на  все,  і  грому дальнього погрози повітря стомлене несе.
  2. Характерно,  що  критики  відразу  ж  помітили  багатство і красу мови творів Панаса Мирного.
  3. Більше нічого не сказав Чіпка, не поклонився навіть старшині  волосній,  а  повернувся —  і  пішов,  похнюпившись, додому.
  4. Зосталася Мотря сама-сама, як палець, з своєю нерозважною думкою.

6.Позначте складнопідрядне речення.

  1. Стоїть  він  на  току  з  ціпом  і  бачить:  приходить  десятник з волості.
  2. Покотились  з  очей  сльози,  як  горох,  закапали  аж  на  долівку.
  3. Там  кололи  свиней,  і  несамовитий  крик  їх  розносився  по всьому селу.
  4. На  завтра, як  чуть  стало  сіріти,  зібралися коло  волості та взяли старшину з собою і пішли до пана в Красногорку.

7. Визначте вид підрядної частини складного речення:
Питають сосни, де я мешкаю (Д. Павличко).

  1. місця;
  2.  з'ясувальна;
  3. означальна;
  4. допустова.

8.Зазначте складнопідрядне речення причини.

  1.  Ні, певно, ти поліг в курганах, бо ти не міг би буть в кайданах.✔
  2. Везли, щоб  там  в краях холодних  згноїти  велетнів народних.
  3. То колють коней шаблями  в морди  і під  боки, щоб  роз’ярить.
  4. Веди мене мерщій —я смерть вже чую.

 

9. Яке речення є безсполучниковим?

  1. Марія Примаченко - майстер українського декоративного мистецтва. (М. Шинкарук)
  2. Світить над ним місяць, вздовж його розтягнулися довгою стрічкою кучеряві верби. ( С. Васильченко)
  3. Картина була справді чудова, бо з бурти видно було місто. ( П. Мирний)
  4.  Всі перестали танцювать, а музики перестали грать. ( І. С. Нечуй- Левицький)

10. Визначте вид речення:
Це був час, коли пізно гаснуть вікна будинків, коли всередині коло столів, цих храмів нового поганства, сидять двоного зосереджені сови, виношуючи, породжуючи й плекаючи адміністративні, господарські, мистецькі й наукові плани (В. Підмогильний).

  1. складне речення з безсполучниковим та сполучниковим підрядним зв'язком;
  2. складносурядне речення;
  3. складнопідрядне речення;
  4. складне безсполучникове речення.

11. Намалювати схему речення.

Вишиває і співає, і ніхто не зна, де узор вона кінчає, де ту пісню почина (М. Рильський).

 

 

docx
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
3564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку