Контрольна робота з хімії для 10 класу (академічний рівень). Контрольна робота з поелементним аназізом за перший та другий семестри, присутні розв'яки завдань.
1
Контрольна робота № 1
за І семестр
Варіант 1
Завдання 1-6 з вибором однієї правильної відповіді
1. Позначте якісну реакцію на хлорид-іон:
А) ; Б) ;
В) ; Г) .
2. Вкажіть формулу кристалічної сірки:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
3. Позначте речовину, яка взаємодіє з фосфор(V) оксидом:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
4. Позначте метали, що реагують з розведеною сульфатною кислотою:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
5. Вкажіть продукт взаємодії сірки з киснем:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
6. Виберіть твердження: Алотропія – це явище існування хімічного елемента у вигляді:
А) простих речовин; Б) двох або кількох речовин;
В) двох або кількох простих речовин, різних за властивостями і будовою;
Г) двох або кількох простих речовин, різних за властивостями.
7. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій:
Реагенти: Продукти реакції:
А) ; 1) ;
Б) ; 2) ;
В) ; 3) ;
Г) . 4) ;
5) .
8. Встановіть відповідність між хімічними елементами та електронними
формулами їх атомів:
Елементи: Електронні формули:
А) Флуор; 1) ;
Б) Оксиген; 2) ;
В) Фосфор; 3) ;
Г) Сульфур. 4) ;
5) .
9. Встановіть відповідність речовин буквам у схемі перетворень:
1) ; 2); 3); 4) ; 5) .
10. Встановіть генетичний ланцюжок добування цинк сульфату:
А) сульфур(ІV) оксид; Б) гідроген сульфід;
В) сульфатна кислота; Г) сульфур(VІ) оксид.
11. Встановіть послідовність операцій на заводі з виробництва сульфатної
кислоти:
А) поглинання сульфур(VІ) оксиду концентрованою сульфатною кислотою;
Б) окиснення сульфур(ІV) оксиду до сульфур(VІ) оксиду;
В) очищення пічного газу в циклоні;
Г) випалювання піриту.
12. Складіть рівняння реакції, коефіцієнти підберіть методом електронного балансу:
13. Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:
гідроген сульфід сульфур(ІV) оксид сульфур(VІ) оксид сульфатна
кислота сульфур(ІV) оксид натрій сульфіт.
14. Який об’єм сульфур(VІ) оксиду необхідно взяти для одержання 73,5 г сульфатної кислоти, якщо вихід реакції 75%?
Контрольна робота № 1
за І семестр
Варіант 2
Завдання 1-6 з вибором однієї правильної відповіді
1. Позначте реактив, яким треба скористатися для виявлення в досліджуваному
розчині сульфат-іонів:
А) ; Б) ; В) р-н; Г) р-н.
2. Вкажіть речовину, з якою не взаємодіє азот:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
3. Позначте речовину, яку необхідно додати до амоній сульфату для одержання
амоніаку:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
4. Вкажіть колір лакмусу у водному розчині амоніаку:
А) фіолетовий; Б) синій; В) жовтий; Г) червоний.
5. Вкажіть алотропні форми Карбону, що зустрічаються у природі:
А) графіт, карбін і силікат; Б) алмаз, карбін і карбід;
В) графіт, алмаз і карбін; Г) алмаз, графіт і силікат.
6. Виберіть назву кислотного залишку сульфатної кислоти:
А) сульфід; Б) сульфат; В) сульфіт; Г) гідрогенсульфіт.
7. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій:
Реагенти: Продукти реакції:
А) ; 1) ;
Б) ; 2) ;
В) ; 3) ;
Г) . 4) ;
5) .
8. Встановіть відповідність між хімічними елементами та ступенями окиснення,
що їх він може виявити у сполуках:
Елементи: Ступені окиснення:
А) Гідроген; 1) -1;
Б) Флуор; 2) -1, +1;
В) Хлор; 3) -1, +1, +3, +5, +7;
Г) Оксиген. 4) -1, +3, +5, +7;
5) -2, -1, +2.
9. Встановіть відповідність речовин буквам у схемі перетворень:
АБВГ.
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) .
10. Установіть генетичний ланцюжок добування барій сульфату:
А) сульфур(ІV) оксид; Б) сірка; В) сульфатна кислота; Г) сульфур(VІ) оксид.
11. Встановіть послідовність сполук за збільшенням ступеня окиснення Сульфуру в них:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
12. Складіть рівняння реакції, коефіцієнти підберіть методом електронного балансу:
13. Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:
амоній сульфат амоніак нітроген(ІІ) оксид нітроген(ІV) оксид нітратна кислота натрій нітрат
14. Обчисліть масу солі, що утвориться при змішуванні кальцій оксиду масою
300 г і сульфур(VІ) оксиду масою 400 г.
Контрольна робота № 2
за ІІ семестр
Варіант 1
Завдання 1-6 з вибором однієї правильної відповіді
1. Вкажіть сплав на основі алюмінію:
А) амальгама; Б) силумін; В) сталь; Г) чавун.
2. Вкажіть якісну реакцію на ортофосфат-іони:
А) ; Б) ;
В) ; Г) .
3. Вкажіть речовину, з якою не взаємодіє кальцій:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
4. Правильно подано закінчення твердження: «Свіжоосаджений ферум(ІІ)
гідроксид поступово змінює свій колір на бурий внаслідок утворення …» у
рядку:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
5. Вкажіть, де найповніше подано означення добрив:
А) солі органічних кислот;
Б) солі нітратної та ортофосфатної кислот, які вносять у ґрунт для підвищення врожайності;
В) солі інших кислот; Г) відходи виробництв, що викидають у ґрунт.
6. Вкажіть кислоту, при взаємодії якої з металом не виділяється водень:
А) сульфатна; Б) хлоридна; В) нітратна; Г) ортофосфатна.
7. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій:
Реагенти: Продукти реакції:
А) ; 1) ;
Б) ; 2) ;
В) ; 3) ;
Г) . 4) ;
5) .
8. Встановіть відповідність між назвою речовини та її хімічною формулою:
Назва речовини: Хімічна формула:
А) сода кальцинована; 1) ;
Б) сода питна; 2) ;
В) поташ; 3) ;
Г) крейда. 4) ;
5) .
9. Встановіть відповідність речовин та умов буквами у схемі перетворень:
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) .
10. Встановіть генетичний ланцюжок добування нітратної кислоти:
А) амоніак; Б) азот; В) нітроген(ІІ) оксид; Г) нітроген(IV) оксид.
11. Встановіть генетичний ланцюжок сполук Феруму, що наявний у доменній
печі:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
12. Складіть рівняння реакції, коефіцієнти підберіть методом електронного балансу:
13. Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:
хром(ІІІ) сульфат хром(ІІІ) хлорид хром(ІІІ) гідроксид хром(ІІІ) оксид хром(ІІІ) нітрат хром(ІІІ) ортофосфат.
14. У розчин сульфатної кислоти, що містить 0,5 моль кислоти, опустили зразок
заліза масою 44,8 г. Розрахуйте об'єм газу, що утворився.
Контрольна робота № 2
за ІІ семестр
Варіант 2
Завдання 1-6 з вибором однієї правильної відповіді
1. Вкажіть найпластичніший метал:
А) алюміній; Б) золото; В) срібло; Г) мідь.
2. Позначте метал, що не взаємодіє з водою:
А) ; Б) ; В) ; Г) .
3. Позначте реактив, яким потрібно скористатися для виявлення в
досліджуваному розчині карбонат-іонів:
А) розчин кальцій гідроксиду; Б) розчин барій хлориду;
В) розчин аргентум нітрату; Г) хлоридна кислота.
4. Вкажіть сполуку, яку необхідно додати до кальцій ортофосфату, щоб
перетворити його на кальцій гідрогенортофосфат:
А) калій ортофосфат; Б) кальцій хлорид;
В) кальцій гідроксид; Г) ортофосфатна кислота.
5. Вкажіть, яку речовину застосовують у медицині під назвою «нашатирний спирт»:
А) розчин амоніаку у воді; Б) розчин нітроген(ІV) оксиду;
В) розчин етанолу у воді; Г) розчин гідроген хлориду у воді.
6. Вкажіть із якими речовинами реагує нітратна кислота:
А) і ; Б) і ; В) і ; Г) і .
7. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій:
Реагенти: Продукти реакції:
А) ; 1) ;
Б) ; 2) ;
В) ; 3) ;
Г) . 4) ;
5) .
8. Встановіть відповідність між хімічними елементами та електронними
формулами їх атомів:
Елементи: Електронні формули:
А) Натрій; 1) ;
Б) Калій; 2) ;
В) Цинк; 3) ;
Г) Купрум. 4) ;
5) .
9. Встановіть відповідність речовин та умов буквами у схемі перетворень:
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) .
10. Встановіть генетичний ланцюжок добування кальцій гідрогенкарбонату:
А) кальцій карбонат; Б) кальцій оксид; В) кальцій гідроксид; Г)кальцій.
11. Встановіть послідовність стадій виробництва нітратної кислоти:
А) гідратація нітроген(IV) оксиду; Б) окиснення амоніаку;
В) взаємодія азоту з воднем; Г) окиснення нітроген(ІІ) оксиду.
12. Складіть рівняння реакції, коефіцієнти підберіть методом електронного балансу:
13. Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:
кальцій гідрогенкарбонат кальцій карбонат кальцій оксид кальцій гідроксид кальцій хлорид кальцій силікат
14. Обчисліть об’єм газу (н. у.), що виділиться при випалюванні цинкової обманки масою 1 кг, що містить 80% цинк сульфіду.
Таблиця для поелементного аналізу контрольної роботи № 1 з хімії для 10 класу
І варіант
№ |
Завдання , що контролюється |
бали |
Елементи відповідей |
1 |
Знати якісну реакцію на хлорид-іон
|
0,5 |
В) |
2 |
Знати формулу кристалічної сірки
|
0,5 |
Г) |
3 |
Знати з якими речовинами взаємодіють кислотні оксиди |
0,5 |
В) |
4 |
Знати які метали реагують з розведеною сульфатною кислотою |
0,5 |
Б)
|
5 |
Знати хімічні властивості сірки |
0,5 |
Г) |
6 |
Знати поняття «алотропія» |
0,5 |
В) двох або кількох простих речовин, різних за властивостями і будовою |
7 |
Знати хімічні властивості сполук неметалічних елементів |
0,25 0,25 0,25 0,25 |
А – 3 Б – 5 В – 2 Г – 4
|
8 |
Вміти добирати електронні формули для неметалічних хімічних елементів |
0,25 0,25 0,25 0,25 |
А – 4 Б – 5 В – 2 Г – 1
|
9 |
Знати хімічні властивості сполук неметалічних хімічних елементів |
0,25 0,25 0,25 0,25 |
А – 3 Б – 5 В – 2 Г – 4
|
10 |
Маючи кілька речовин і знаючи їх хімічні властивості вміти скласти ланцюжок добування вказаної речовини |
0,25
0,25
0,25
0,25 |
Б А Г В |
11 |
Знати послідовність операцій добування сполуки неметалічного хімічного елемента
|
0,25
0,25
0,25
0,25 |
Г В Б А |
12 |
Вміти складати рівняння реакції, - визначення ступенів окиснення - підбирати коефіцієнти підберіть методом електронного балансу |
0,5
0,25
0,25 |
2 1 1 2 |
13 |
Вміти складати рівняння реакцій за схемами хімічних перетворень |
0,3 0,3 0,3 0,3 0,3 |
|
14 |
Вміти: - складати скорочену умову задачі - обчислювати теоретичну і практичну маси речовини, вихід речовини - складати хімічне рівняння і урівнювати його - обчислювати молярну масу речовини - робити обчислення за рівняннями реакцій - формулювати відповідь
|
0,1
0,5
0,2
0,2
0,4
0,1 |
Дано: mпр.(H2SO4)= 73,5г ŋ(H2SO4)= 75% = 0,75 Знайти : V(SO3) -? Розв’язання 1.Знайдемо mтеор.(H2SO4) mтеор.= mпр./ ŋ mтеор.(H2SO4)= 73,5г/0,75 = 98г 2. Знайдемо об’єм SO3 М (H2SO4) = 98г/моль Маса 1 моль H2SO4 становить 98 г Vm(SO3) = 22,4л/моль Об’єм 1 моль SO3 становить 22,4 л Хл 98г
22,4л 98г
Відповідь: V(SO3) = 22,4л |
Таблиця для поелементного аналізу контрольної роботи № 1 з хімії для 10 класу
ІІ варіант
№ |
Завдання , що контролюється |
бали |
Елементи відповідей |
1 |
Знати якісну реакцію на сульфат-іон
|
0,5 |
Г) р-н |
2 |
Знати хімічні властивості неметалів
|
0,5 |
Г) |
3 |
Знати способи одержання сполук неметалічних елементів |
0,5 |
А) |
4 |
Знати колір лакмусу у розчині амоніаку |
0,5 |
Б) синій |
5 |
Знати алотропні форми Карбону |
0,5 |
В) графіт, алмаз і карбін |
6 |
Знати назви кислотних залишків |
0,5 |
Б) сульфат |
7 |
Знати хімічні властивості сполук неметалічних елементів |
0,25 0,25 0,25 0,25 |
А – 5 Б – 3 В – 4 Г – 1
|
8 |
Вміти добирати ступені для неметалічних хімічних елементів |
0,25 0,25 0,25 0,25 |
А – 2 Б – 1 В – 3 Г – 5
|
9 |
Знати хімічні властивості сполук неметалічних хімічних елементів |
0,25 0,25 0,25 0,25 |
А – 1) Б – 2) В – 5) Г – 4) |
10 |
Маючи кілька речовин і знаючи їх хімічні властивості вміти скласти ланцюжок добування вказаної речовини |
0,25
0,25
0,25
0,25 |
Б А Г В |
11 |
Вміти розташувати сполуки за збільшенням ступеня валентності одного з хімічних елементів
|
0,25
0,25
0,25
0,25 |
Г А В Б |
12 |
Вміти складати рівняння реакції, - визначення ступенів окиснення - підбирати коефіцієнти підберіть методом електронного балансу |
0,5
0,25
0,25 |
+6 0 +2 +4
2 1 2 1 |
13 |
Вміти складати рівняння реакцій за схемами хімічних перетворень |
0,3 0,3 0,3 0,3 0,3 |
|
14 |
Вміти: - складати скорочену умову задачі - знаходити реагент якого взято у надлишку - складати хімічне рівняння і урівнювати його - обчислювати молярну масу речовини - робити обчислення за рівняннями реакцій - формулювати відповідь
|
0,1
0,5
0,2
0,2
0,4
0,1 |
Дано: m(СаО)= 300г m(SO3)= 400г Знайти : m (солі) -? Розв’язання 1.Знайдемо реагент якого взяли із надлишком СаO + SO3 = CaSO4 n (СаO):n(SO3) = 1:1 M(СаO) = 56г/моль n (СаO) = m(СаО)/ M(СаO) n (СаO) = 300г:56г/моль=5,4моль М(SO3) = 80г/моль n(SO3) = m(SO3)/M(SO3) n(SO3) = 400г: 80г/моль = 5,0 моль 5,4 ≠ 5,0 , тому СаО у надлишку 2. Знайдемо масу CaSO4 М (CaSO4) = 136г/моль Маса 1 моль SO3 становить 80 г Маса 1 моль CaSO4 становить 136 г 400 г Хг СаO + SO3 = CaSO4 80г 136г
Відповідь: m (солі) = 680г |
Таблиця для поелементного аналізу контрольної роботи № 2 з хімії для 10 класу
І варіант
№ |
Завдання , що контролюється |
бали |
Елементи відповідей |
1 |
Знати сплави до складу яких входять метали
|
0,5 |
Б) силумін |
2 |
Знати якісну реакцію на ортофосфат-іони |
0,5 |
А) |
3 |
Знати хімічні властивості металів |
0,5 |
Б) |
4 |
Вміти розрізняти сполуки за забарвленням |
0,5 |
Г) |
5 |
Знати поняття «добриво»
|
0,5 |
Б) солі нітратної та ортофосфатної кислот, які вносять у ґрунт для підвищення врожайності |
6 |
Знати хімічні властивості металів та неорганічних кислот |
0,5 |
В) нітратна |
7 |
Знати хімічні властивості сполук неметалічних елементів |
0,25 0,25 0,25 0,25 |
А – 2 Б – 1 В – 4 Г – 3
|
8 |
Вміти називати сполуки металічних елементів |
0,25 0,25 0,25 0,25 |
А – 3 Б – 4 В – 1 Г – 2 |
9 |
Знати хімічні властивості сполук неметалічних хімічних елементів |
0,25 0,25 0,25 0,25 |
А – 5) Б – 4) В – 3) Г – 2)
|
10 |
Маючи кілька речовин і знаючи їх хімічні властивості вміти скласти ланцюжок добування вказаної речовини |
0,25
0,25
0,25
0,25 |
Б А В Г |
11 |
Знати послідовність операцій добування сполуки металічного хімічного елемента
|
0,25
0,25
0,25
0,25 |
А В Б Г |
12 |
Вміти складати рівняння реакції, - визначення ступенів окиснення - підбирати коефіцієнти підберіть методом електронного балансу |
0,5
0,25
0,25 |
1 1 1 1 |
13 |
Вміти складати рівняння реакцій за схемами хімічних перетворень |
0,3 0,3 0,3 0,3 0,3 |
|
14 |
Вміти: - складати скорочену умову задачі - знаходити реагент якого взято у надлишку - складати хімічне рівняння і урівнювати його - обчислювати молярну масу речовини - робити обчислення за рівняннями реакцій - формулювати відповідь
|
0,1
0,5
0,2
0,2
0,4
0,1 |
Дано: n(H2SO4)= 0,5моль m(Fe)= 44,8г Знайти : V (газу) -? Розв’язання 1.Знайдемо реагент якого взяли із надлишком H2SO4 + Fe FeSO4 + H2↑ n (H2SO4):n(Fe)= 1:1 n (H2SO4) = n (H2SO4)/ n (H2SO4) n (H2SO4) = 0,5моль:1моль=0,5моль М (Fe ) = 56г/моль n(Fe) = m(Fe)/M(Fe) n(Fe) = 44,8г: 56г/моль = 0,8моль 0,5 ≠ 0,8 , тому залізо у надлишку 2. Знайдемо об’єм газу n (H2SO4) = 1 моль Об’єм 1 моль H2 становить 22,4 л 0,5 моль Хг H2SO4 + Fe FeSO4 + H2↑ 1 моль 22,4л
Відповідь: V (газу) = 11,2л |
Таблиця для поелементного аналізу контрольної роботи № 2 з хімії для 10 класу
ІІ варіант
№ |
Завдання , що контролюється |
бали |
Елементи відповідей |
1 |
Знати фізичні властивості металів
|
0,5 |
Б) золото |
2 |
Знати хімічні властивості металів |
0,5 |
В) |
3 |
Знати якісну реакцію на карбонат-іон |
0,5 |
Г) хлоридна кислота |
4 |
Знати способи добування кислих солей |
0,5 |
Г) ортофосфатна кислота |
5 |
Знати застосування сполук неметалічних та металічних елементів |
0,5 |
А) розчин амоніаку у воді |
6 |
Знати хімічні властивості неорганічних кислот |
0,5 |
Г) і |
7 |
Знати хімічні властивості сполук неметалічних елементів |
0,25 0,25 0,25 0,25 |
А – 2 Б – 4 В – 1 Г – 5
|
8 |
Вміти добирати електронні формули для металічних хімічних елементів |
0,25 0,25 0,25 0,25 |
А – 2 Б – 3 В – 1 Г – 5 |
9 |
Знати хімічні властивості сполук неметалічних хімічних елементів |
0,25 0,25 0,25 0,25 |
А – 4) Б – 5) В – 1) Г – 2)
|
10 |
Маючи кілька речовин і знаючи їх хімічні властивості вміти скласти ланцюжок добування вказаної речовини |
0,25
0,25
0,25
0,25 |
Г Б В А |
11 |
Знати послідовність операцій виробництва сполуки неметалічного хімічного елемента
|
0,25
0,25
0,25
0,25 |
В Б Г А |
12 |
Вміти складати рівняння реакції, - визначення ступенів окиснення - підбирати коефіцієнти підберіть методом електронного балансу |
0,5
0,25
0,25 |
3 1 1 3 |
13 |
Вміти складати рівняння реакцій за схемами хімічних перетворень |
0,3 0,3 0,3 0,3 0,3 |
|
14 |
Вміти: - складати скорочену умову задачі - обчислювати масу речовини без домішок за формулою - складати хімічне рівняння і урівнювати його - обчислювати молярну масу речовини - робити обчислення за рівняннями реакцій - формулювати відповідь
|
0,1
0,5
0,2
0,2
0,4
0,1 |
Дано: m(цинкової обманки)= 1 кг = 1000г W(ZnS)= 80% = 0,8 Знайти : V(газу) -? Розв’язання 1.Знайдемо m(ZnS) mчистої речовини.= mречовини з домішками·Wчистої речовини mчистої речовини(ZnS)= 1000г/0,8 = 800г 2. Знайдемо об’єм газу М (2 ZnS) = 97г/моль Маса 2 моль ZnS становить 97 г Vm(2SO2) = 44,8 л/моль Об’єм 2 моль SO2 становить 44,8 л 800г Хл 2ZnS + 3O2 2SO2↑+ ZnO 97г 44,8л
Відповідь: V(газу) = 369,5л |
Таблиці, що відображають суму балів, нараховану за всі правильно виконані учнем завдання, та перевід їх в оцінку за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів
Кількість набраних балів |
Оцінка за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів |
0,5 – 1 |
1 |
1,5 – 2 |
2 |
2,5 – 3 |
3 |
3,25 – 4 |
4 |
4,25 – 5 |
5 |
5,25 – 6 |
6 |
6,25 – 7 |
7 |
7,25 – 8 |
8 |
8,25 – 9 |
9 |
9,25 – 10 |
10 |
10,25 – 11 |
11 |
11,25 – 12 |
12 |