Контрольна робота з теми "Давня українська література. Творчість Т.Шевченка"

Про матеріал
Контрольна робота з теми "Давня українська література. Творчість Т.Шевченка" з української літератури для учнів 8 класу (за двома варіантами).
Перегляд файлу

    Контрольна  робота  з  теми «Давня українська  література. Творчість Т.Шевченка»

                                                      І варіант

(1-16 завдання – по  0.5  балів  за  кожну  правильну  відповідь)

 

1. Обрати   варіант,  відповідно  до  якого  в основу «Слова  про  похід  Ігорів»  покладено виступ  новгород-сіверського  князя  Ігоря проти  половців  у:

 а) 1184р.;        б) 1185р.;         в)1187р.  

 

2. «...злоте  слово, з сльозами   змішане…»  у  «Слові  про  похід  Ігорів»   «ізронив»:

 а) князь  Ігор;      б) князь Всеволод;    в) князь  Святослав.   

 

3.  Відповідно  до  змісту  «Слова  про похід Ігорів»  та  до  історичних фактів  братом  Ігоря  був:

  а) князь Всеволод;      б) князь  Мстислав;       в) князь  Олег.  

 

4. У «Слові про похід Ігорів…» у фразі «Браття і дружино!/ Лучче ж би …. бути, /аніж полоненим бути…» замість крапок має бути слово:

 а) забратим;

 б) потятим;   

 в) побитим.

 

5.Відповідно до змісту «Слова про похід Ігорів»   епітетом віщий наділений:

  а) Боян;

 б) Святослав;   

 в) Олег.

 

6. Визначити  варіант, який  вказує   на  рік  звільнення  Т.Шевченка  з кріпацтва:

 а) 1795;       б) 1838;      в) 1860.

 

7. До  циклу  поезій  «В  казематі»,  автором  яких  є Т.Шевченко, належить  вірш:

     а) «Мені  однаково, чи  буду»;      б) «Заповіт»;       в) «Наймичка».

 

8. Т.Шевченко провів  на  засланні:

    а) 7 років;       б) 4  роки;      в) 10  років.

 

9.Чоловіча рима – це:

 а) рима  з наголосом  на  останньому  складі віршового  рядка;

 б) рима  з  наголосом  на  третьому  складі  від  кінця;   

 в) рима  з  наголосом  на  передостанньому   складі  від  кінця.

 

10.Рядки Т.Шевчнка «І виріс я на чужині,

                                       І сивію в чужому краї…» написані віршованим розміром:

 а) хореєм;

 б) дактилем;   

 в) ямбом.

 

11.Схема аабб – це римування:

  а) перехресне;

 б) суміжне;   

 в) кільцеве.

 

 

12. Рядки Т.Шевченка «Квіти мої, діти!/ Нащо вас кохав я, нащо доглядав?/ Чи заплаче серце одно на всім світі, /Як я з вами плакав?...» взято з поезії:

 а) «Мені однаково, чи буду…»;

 б) «Ой три шляхи широкії»;   

 в) «Думи мої, думи мої..».

 

 

13.Ліричний  твір, який славить богів, видатних людей, важливі суспільні події, величні явища природи- це:

 а) епіграма;

 б) ода;    

 в) думка.

 

 

14.Жанр ліричної поезії, в якому поет розмірковує над проблемами життя – це:

 а) думка;

 б)  ода;  

 в) медитація.

 

15.Елегія – це:

 а) ліричний твір меланхолійного, сумного змісту;

 б) хвалебний вірш;   

 в) ліричний твір, написаний у формі листа або звернення.

 

16.У рядках, написаних Шеченком,  «Там родилась, гарцювала козацькая воля…» яскраво виражений такий художній засіб, як:

  а) метафора;

 б) порівняння;    

 в) гіпербола.

 

17. Встановити   відповідність   між  назвами  віршів  Т.Шевченка  та  рядками, взятих  з цих  віршів:

 

1.) «Ой три  шляхи широкії»

 

 

 

   

 

 2)»Минають  дні, минають  ночі»

 

 

 

                                                                                                                                        

  3) «Мені  однаково,  чи  буду»

                                                                                                                                         

                                                                                                                                                                          

                                                                                                                                                                           (1 б)

 

 

18. Вказати,  які види лірики  існують:                                                                                    (1 б)

 

 

19. Пояснити, які  настрої,  мотиви  виражено  у  поезії  Т.Шевченка  «Думи мої, думи мої».        (2 б)

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                            

      Контрольна  робота  з  теми «Давня українська  література. Творчість Т.Шевченка»

                                                           ІІ варіант

(1-16 завдання – по  0.5  балів  за  кожну  правильну  відповідь)

 

1. Обрати   варіант,  відповідно  до  якого  «Слово  про  похід  Ігорів»  за  жанром визначають  як:

 а) історичну  пісню;      б) героїчну  думу;           в) героїчну  поему. 

 

2. «...мутен  сон  бачив  у  Києві  на  горах…»    у  «Слові  про  похід  Ігорів»:

 а) князь Святослав;       б) князь Всеволод;    в) князь  Ігор.    

 

3.  Відповідно  до  змісту  «Слова  про похід Ігорів»  князь   Ігор  промовив  до  своєї  дружини  слова

    «Браття  і дружино!  Лучче  ж би  потятим  бути, аніж  полоненим  бути…»:

  а) перед першою битвою;       б) перед  другою  битвою;        в) у  полоні. 

 

4. Відповідно  до  змісту  «Слова  про похід Ігорів»  «розтікався  мислю  по  древу»:

 а) князь  Всеволод;         б) Боян;         в) князь  Олег  Святославович.

 

5.У рядках зі «Слова про похід Ігорів»  «Чорна земля під копитами / кістьми була засіяна, а кров`ю полита..» яскраво представлений такий художній засіб, як:

     а) метафору;      б) гіперболу;       в) порівняння.

 

6. Відповідно  до  змісту  «Слова  про похід Ігорів»  та  до  історичних фактів  братом  Ігоря  був:

  а) князь Всеволод;      б) князь  Мстислав;       в) князь  Олег.  

 

 

7.Вказати  на рік,  у  якому Т.Шевченко  повернувся  із  заслання:

     а) 1819;       б) 1857;        в) 1861.

 

8. Рядки  «….Нащо  стали  на  папері  сумними  рядами?..»,  які  написав  Т.Шевченко,  взято  з  поезії:

    а) «Садок вишневий коло  хати»;         б) «Ой  три  шляхи  широкії»;      в) «Думи  мої, думи  мої»

                                                                                                                                                

9.Жіноча  рима – це:

 а) рима  з наголосом  на  останньому  складі віршового  рядка;

 б) рима  з  наголосом  на  третьому  складі  від  кінця;   

 в) рима  з  наголосом  на  передостанньому   складі  від  кінця.

 

10.Рядки Т.Шевчнка «В Путивлі  граді вранці-рано

                                    Співає, плаче Ярославна..»   написані віршованим розміром:

а) хореєм;

б) дактилем;   

 в) ямбом.

 

11.  Схема абба – це римування:

    а) перехресне;

    б) суміжне;  

    в) кільцеве.

 

12. Рядки  Т.Шевченка «…Привітай же, моя ненько!/ Моя Україно! / Моїх діток нерозумних, / Як свою дитину…»  взято з поезії:

     а) «Заповіт»;

    б)  «Думи мої, думи мої»;

    в) «Мені однаково, чи буду…».

 

 

 

 

13. Зразком медитації є  поезія Т.Шевченка:

     а) «Мені однаково, чи бду…»;

    б)   «Думи мої, думи мої…»; 

    в) «Ой три шляхи широкії».

 

14. Ліичний  твір, який славить богів, видатних людей, важливі суспільні події, величні явища природи- це:

 а) епіграма;

 б) ода;    

 в) думка.

 

15. Дифірамб – це:

     а) ліричний твір меланхолійного, сумного змісту;

     б) урочиста хорова пісня або вірш, має хвалебний характер;   

     в) пісня про особисті почуття, любов, пісня у супроводі мандоліни або гітари.

 

16. У рядках, написаних Шеченком,  «Серце рвалося, сміялось, /Виливало мову…» яскраво виражений такий художній засіб, як:

     а) епітет;

    б) звертання;   

    в) метафора.

 

 

17. Встановити   відповідність   між  персонажами  «Слова  про  похід Ігорів»  та  тваринами,  з  якими  порівнює  їх  автор  у  творі:

 

    1) Боян

 

2) Князь Ігор

 

   3)  Ярославна

 

4) Всеволод

 

 

 

                                                                                                                                        

                                                                                                                                                                           (1 б)

 

 

                                                                                                                                                                                                                        18. Вказати,  які  жанри   лірики  існують (види  ліричних  творів).                                                (1 б)

 

                                                                                                                                              

 19. Визначити  тему  та  ідею поезії  Т.Шевченка  «Мені  однаково»:                                              (2 б) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 травня 2020
Переглядів
1321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку