Контрольна робота з теми "Лексикологія.Фразеологія"

Про матеріал
Контрольна робота з теми "Лексикологія. Фразеологія" для 6 класу. Відповідає навчальній програмі. Складена за підручником О.В. Заболотний, В.В. Заболотний "Українська мова 6 клас". Охоплює такі теми: "Загальні відомості про лексикологію", "Активна та пасивна лексика", "Архаїзми, історизми, неологізми", "Діалектизми, просторічні слова", "Професійна лексика", "Офіційно-ділова лексика", "Терміни", "Фразеологія".
Перегляд файлу

Контрольна робота №2

з теми «Лексикологія. Фразеологія»

6 клас

Варіант І

Завдання 1-5 мають 4 варіанти відповіді, ОДИН з яких – правильний. Оцінюються по 0,5 б.

 

  1. Дайте визначення власне українським словам:

А. Слова, що прийшли з інших мов

Б. Слова, що виникли на українському ґрунті

В. Словниковий склад мови

Г. Фразеологізми

 

2. Що таке пасивна лексика?

А. Словниковий склад мови

Б. Слова, що прийшли з інших мов

В. Застарілі слова та неологізми

Г. Слова які часто вживають усі мовці

 

3. Що таке терміни?

А. Слова, що вживаються для найменування певного поняття з якоїсь галузі

Б. Слова, що прийшли в мовлення з інших мов

В. Слова, що вийшли з активного вжитку людей

Г. Слова, властиві мовленню людей певних професій

 

4. Що таке діалектне слово?

А. Слова, які вийшли з активного вжику

Б. Слова, що вживаються за обставин невимушеної, переважно побутової, розмови

В. Слова, що вживаються для найменування певного поняття з якоїсь галузі

Г. Слова, властиві мовленню лише жителям певної місцевості

 

5. Що таке афоризми?

А. Стійкі словосполучення, які за своїм значенням дорівнюють одному слову

Б. Короткі влучні вислови, які виражають яку-небудь узагальнену думку

В. Вислови, які стали широко вживаними, завдяки своїй виразності

Г. Вислови, які виражають узагальнену думку. Їх автором є народ

 

 

Завдання 6-9 мають 5 варіантів  відповіді, може бути КІЛЬКА правильних відповідей. Оцінюються по 0,75 б.

 

6. Знайти рядок (рядки), у якому ВСІ подані слова є архаїзмами:

А. Ланіти, перст, зріти (бачити)

Б. Бунчук, мушкет, дворянин

В. Комп’ютер, жупан, пістоль

Г. Їство, лицедій, злото

Д. Поміщик, кольчуга, книга

 

7. ВСІ слова рядка є термінами і відносяться до спільної галузі знань:

А. Синтаксис, книжка, лист

Б. Контурна карта, атлас

В. Пунктуація, мовознавство, лексикологія

Г. Цитоплазма, клітина, вакуолі

Д. Миля, боярин, історія

 

8. ВСІ слова рядка є діалектизмами:

А. Вуйко, ватра, квітка

Б. Чічка, сонце, плай

В. Бузько, слоїк, неньо

Г. Книга, земля, гурки

Д. Файно, бусол, качка

 

9. ВСІ фразеологізми в рядку мають однакове значення:

А. Грати на нервах, вітер у голові грає

Б. Пасти задніх, грати першу скрипку

В. Ні пари з вуст, як у рот води набрав

Г. Грати очима, хоч оком світи

Д. Вислизнути з рук, брати в свої руки

 

Завдання 10-11на встановлення відповідності. Оцінюються по 1 б.

 

10. Встановити відповідність між терміном та прикладом до нього:

1.Фразеологізм

 

А. В чужому оці порошинку бачить, а в своєму й сучка недобачає. (Усна народна творчість)

2.Прислів’я

Б. Або пан, або пропав. (Усна народна творчість)

3.Приказка

В. Знання – сила. (Френсіс Бекон)

4.Афоризм

Г. За царя Гороха

11. Встановити відповідність між фразеологізмом та його значенням :

1.Від А до Я

 

А. Зацікавлювати

2.Аж вага з грудей впала

 

Б. Від початку до кінця

3.Впадати в око

 

В. Перешкоджати

4.Вставляти палиці в колеса

 

Г. Стало легше

 

Завдання 12 оцінюється 1,5 б.

 

12. Доповнити фразеологізми:

Як з гусака …, облизня …, манна …, скринька …, мало каші ….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №2

з теми «Лексикологія. Фразеологія»

  1. клас

Варіант ІІ

Завдання 1-5 мають 4 варіанти відповіді, ОДИН з яких – правильний. Оцінюються по 0,5 б.

 

 1. Дайте визначення запозиченим словам:

А. Слова, що прийшли з інших мов

Б. Слова, що виникли на українському ґрунті

В. Словниковий склад мови

Г. Фразеологізми

 

2. Що таке активна лексика?

А. Словниковий склад мови

Б. Слова, що прийшли з інших мов

В. Застарілі слова та неологізми

Г. Слова які часто вживають усі мовці

 

3. Що таке професійні слова?

А. Слова, що вживаються для найменування певного поняття з якоїсь галузі

Б. Слова, що прийшли в мовлення з інших мов

В. Слова, що вийшли з активного вжитку людей

Г. Слова, властиві мовленню людей певних професій

 

4. Що таке просторічні слова?

А. Слова, які вийшли з активного вжику

Б. Слова, що вживаються за обставин невимушеної, переважно побутової, розмови

В. Слова, що вживаються для найменування певного поняття з якоїсь галузі.

Г. Слова, властиві мовленню лише жителям певної місцевості

 

5. Що таке крилаті вислови?

А. Стійкі словосполучення, які за своїм значенням дорівнюють одному слову

Б. Короткі влучні вислови, які виражають яку-небудь узагальнену думку

В. Вислови, які стали широко вживаними, завдяки своїй виразності

Г. Вислови, які виражають узагальнену думку. Їх автором є народ

 

Завдання 6-9 мають 5 варіантів  відповіді, може бути КІЛЬКА правильних відповідей. Оцінюються по 0,75 б.

6. Знайти рядок (рядки), у якому ВСІ подані слова є історизмами:

А. Соха, жупан, дворянин

Б. Перст, ланіти, злото

В. Губернія, боярин, листок

Г. Кодування, програміст, купець

Д. Кольчуга, мушкет, боярин

 

7. ВСІ слова рядка є професійними словами і відносяться до однієї професії:

А. Оранка, плуг, озимина

Б. Урок, указка, журнал, оцінка

В. Ручка, цегла, папір

Г. Фарба, пензлик, гуаш

Д. Книга, тренажер, вулиця

 

8. ВСІ слова в рядку є просторічними:

А. Тута, охтобус, ляпати

Б. Пожалуста, телепень, витріщатися

В. Баньки, дивитись, гепати

Г. Канєшно, вкусно, черговий

Д. Смачно, діжурити, ізящно

 

9. ВСІ фразеологізми в рядку мають однакове значення:

А. Вийти в люди; вийти сухим із води;

Б. Відкрити душу; відкрити очі;

В. Входити в норму; входити в колію

Г. Давати відсіч; давати перцю

Д. Жити, як вареник у маслі; жити, як у Бога за пазухою.

 

Завдання 10-11на встановлення відповідності. Оцінюються по 1 б.

 

10. Встановити відповідність між терміном та прикладом до нього:

1.Фразеологізм

 

А. Абсолютної влади не існує (М. Мерло-Понт)

2.Прислів’я

Б. Біда біду тягне. (Усна народна творчість)

3.Приказка

В.  Бити байдики

4.Афоризм

Г. Рідна мова — не полова: її за вітром не розвієш. (Усна народна творчість)

 

 

11. Встановити відповідність між фразеологізмом та його значенням :

1.Годувати жданиками

 

А. Втекти

2.Душа в душу

 

Б. Дружно

3.Накивати п’ятами

 

В. Зазнати невдачі

4.Облизати макогона

 

Г. Обіцяти кому-небудь щось зробити, але не виконувати обіцяного

 

Завдання 12 оцінюється 1,5 б.

 

12. Доповнити фразеологізми:

Покласти зуби на …, з’їсти пуд…, … п’ята, товкти воду в…, яблуку ніде ….

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Корзун Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
22715
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку