Контрольна робота з теми «Складні і багатокомпонентні речення (профільний рівень), 11 клас

Про матеріал
Контрольна робота з теми «Складні і багатокомпонентні речення (профільний рівень) для учнів 11 класу
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми «Складні і багатокомпонентні речення», 11 клас

Завдання 1-6 по 0,5б. кожне

1. Знайдіть складне речення:

А) Обважніле гілля дерев, зелень кущів, картоплі — все ніби порозбухало водою (О. Гончар).
Б) За селом шелестіли хліба і пахло полином (А. Головко).
В) Ясне сонце геть підбилося вгору, розсіває своє золоте марево по зеленій долині.
Г) У зелених заплавах ховалися ситі крижні й не полохані мисливськими пострілами кулики.
Д) Квітчає парк падучим листом карнизи, ліхтарі, дроти, встилає килимом барвистим бульвари, вулиці.

2. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Бабуся не прийшла до нас...» обрати

А) тому що була хвора.           Б) вона нездужала.                   В) і ми занепокоїлись.

Г) образившись.                       Д) тому ми гралися самі.

3. Складнопідрядними є всі речення, ОКРІМ

А) Вибирайте шлях складніший, адже там менше конкурентів.

Б) Якщо людина працює над собою, світ навколо змінюється.

В) Не скаржтеся на життя, тому що могло не бути й цього.

Г) Перемоги не роблять тебе сильнішим: тільки долаючи труднощі, ти міцнієш.

4. Складне речення з підрядним обставинним наслідку утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Густо ріс очерет… вибрати
А що на березі навпроти старого лісу.     Б так що тяжко було крізь нього пробиратися.
В що навесні ще був зовсім рідесенький.    Г що аж не видно було великої річки.
Д дарма що вода від берега давно відступила.

5. Складне речення з підрядним обставинним умови утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Поспієш на обід… вибрати
А хоч і часу зовсім мало.                    Б адже ще часу доволі багато.
В так що голодним не лишишся.       Г бо час трапези перенесли.    Д коли удосвіта виїдеш
.

6.  Складним з різними типами синтаксичного зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим) є речення

А) Коли осінь вмирає на сивому-сизому вітрі, ми старієм на рік, і немає на долю управи.

Б) Навкруги тиша; скрізь ясно; з поля вітерець віє; з гаїв холодок дише.

В) А хмара находить, і грім гуркотить, і блискавка хижо моргає.

Г) І пригадалося йому дитинство: над водами хиляться лози, лелека пливе в висоті.

Д) Ніч темніє, і ясніють зорі, море плаче, й темрява шумить.

Завдання 7-12 по 1б. кожне

7. З поданих простих речень утворіть складне з різними видами зв’язку, запишіть, поставте відповідні розділові знаки. 

Не шкодуй часу на хороші книги. Хороші книги можуть відкрити тобі істини. Істини полегшать тобі шлях до мети.

8. Встановити відповідність між реченням і схемою, що відображає його будову.  

1.  Відскрипіла возами осінь, на санях від’їхала зима, і вербовим човником прибилась до бродів весна.

2.Рясні дощі, що набридливо періщили кілька днів підряд, геть розмили сірі кучугури снігу, південний вітер зігнав жовту малу воду в калюжі та широкі озера (Ю.Збанацький).

3.Сьогодні сонце висварило в осені ще один погожий день, і він не знав, куди йому занести бабине літо.

4.  Старшина лічила ранком військо, і багато кращих вояків у ньому бракувало: ніхто не знав, де й як вони лягли (Леся Українка).

5.На березі хвилястої Десни, де білі піски і дерева зелені, де слід віків одкопували вчені, стояло місто, оповите в сни (М.Рильський).

А) [ , (що), ], [ ].                          Б) [ , (де), (де), ].                                  В) [ ], і [ ], (куди).     

Г) [ ], [ ], і [ ].                              Ґ) [ ], і [ ]: [ ],(де).                                 Д) [ ], і [ ], (де).

9. Доберіть приклад до кожного типу речення

Тип речення

1складнопідрядне                    2складносурядне                3складне безсполучникове                 4складне з різними видами зв'язку

АНе бійтесь заглядати у словник: це пишний яр, а не сумне провалля.

Б Старе поволі забувається, а нового не варто порушувати.

В Треба дати зрозуміти, що світ наш не замерзає і не згасає

Г У повітрі дощ, і гречка пахне тепло, немов розлився бурштиновий мед.

Д Осяяний сонцем, перед нами розкрився зовсім новий світ.

10. Приєднайте до частини речення «Сучасні пристрої мають допомагати користувачеві…» запропоновані фрагменти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.

Фрагмент речення

1 оскільки були створені власне для цього.       2    й полегшувати життя в інформаційному світі.

3 але надмірна залежність від них є небезпечною.    4 їхня важлива функція – пошук інформації.

Тип речення

А просте з однорідними членами         Б просте з відокремленими членами

В складнопідрядне       Г складносурядне          Д складне безсполучникове

11. Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака.

Розділовий знак

1 кома в безсполучниковому реченні            2 кома в складнопідрядному реченні

3 кома в складносурядному реченні              4 кома при відокремленій обставині

Приклад

А Між зеленими садами, між сірими стінами загравали вже фіолетові тіні.

Б Уткнувшись у тепло долин, вітер спросоння погойдував чорні тополі.

В Яра пшениця була молода й висока, а горді соняшники стояли ще вищі.

Г Десь скрадливо скрипнула хвіртка, насмішливо обізвався дівочий голос.

Д У плесі ворушилися затонулі тіні хат, на яких сторч головою дрімали лелеки.

12. Установіть відповідність.

Вид підрядного речення                    Приклад

1 обставинне допустове               А Куди голова задумає, туди ноги понесуть.

2 обставинне умови               Б Що темніша ніч, тим яскравіші в ній маяки.

3 обставинне місця               В Коли терпінню приходить край, народ мов буря.

4 обставинне міри і ступеня    Г Держімося землі, бо земля держить нас.

                                               Д Не бійся правди, хоч вона гірка.

Завдання 13-14 - по 1,5б. кожне

13. Прочитайте текст, знайдіть у ньому речення з різними видами зв’язку, підкресліть у ньому граматичні основи та накресліть схему цього речення. Доведіть, що ваша відповідь правильна. 

1 березня 1938 народився  Борисла́в Микола́йович Брондуко́в — український актор, народний артист України. Як кіноактор Борислав Брондуков дебютував 1962 року у фільмі Сергія Параджанова «Квіти на камені». Пізніше він знявся у понад 110 фільмах. У кіно Брондуков не грав головних персонажів, він відмовлявся від центральних ролей, якщо вони йому не подобалися, і завжди міг з будь-якого епізоду «зробити цукерку». У 1995 році Брондуков став першим лауреатом Державної премії України імені Олександра Довженка.

14. Складіть речення за такими схемами. Визначте їх види.

1.  [ ],а [ ], (що...).

2.  [ ], [ ], і [ ].

3. [ ], а [ ], (як...).

 

docx
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку