Контрольна робота з теми "Складносурядне речення"

Про матеріал
Контрольна робота з теми "Складносурядне речення" для учнів 9 класу з поглибленим вивченням предмету.
Перегляд файлу

Контрольна робота № 2.

Складні речення з різними видами зв’язку

1. Складне речення з різними видами зв'язку можна утворити, якщо до частини Львів традиційно дивує своїх гостей... додати фрагмент /1 бал/

а/ але часом дарує й несподівані враження навіть корінним львів'янам, яких уже не так просто чимось вразити

б/часом даруючи й несподівані враження навіть корінним львів'янам, яких уже не так просто чимось вразити

в/ але часом місто дарує й несподівані враження навіть корінним львів'янам, яких уже не так просто чимось вразити

г/ а також дарує й несподівані враження навіть корінним львів'янам, яких уже не так просто чимось вразити

2. Визначте складну синтаксичну конструкцію з усіма типами зв'язку (безсполучниковим, сурядним і підрядним). /1 бал/

а/ Мовчали закурені поля, німувала дорога, і тільки діброва, до якої він саме дійшов, пересварювалася з хуртовиною і вітром.

б/ Небо чисте, на заході якісь дві-три хмари, а гримить на г розу.

в/ Весну, либонь, зачарували, а тепер вона чекає й не може дочекатися на слово, яке відразу ж випустить її на волю.

г/ А малі хлопці йшли з рукавицею, в якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.

3. Визначте кількість частин складної синтаксичної конструкції:

У темряві подеколи траплялись ягоди вони проходили мимо дивною сповільненою ходою і їм здавалося що вони ступали по дні великої прозорої річки (розділові знаки пропущено). /1 бал/

а/ три;                б/ чотири;                     в/п'ять;                г/ шість

4. Складне речення з сурядним і безсполучниковим зв’язком – це
а) Загуркотіло у хмарах, і знову те гуркотіння здалося якимось залізним; хтось там залізні бочки перекочує в небі (О. Гончар);
б) Невибагливою була верба, яка полюбляла вологі місця, через що побутувала прикмета: “Де верба – там вода” (З посібн.);
в) Барвінок був символом дівочої честі, любові; його влітали у вінки, якими прикрашали голови молодих на весіллі (В. Супруненко).

5. Складне речення з підрядним і безсполучниковим зв’язком – це
а) Козак живе з бідою, як риба з водою, але водночас із ним поруч привілля і необмежена воля, тому ніколи не стерпить він приниженості і залежності (За В. Супруненком);
б) Коли поговориш з людиною по душах, воно одразу щось там і зворухнеться: серце не кам’яне! (О. Гончар);
в) Хоробрих у бою і вірних у товаристві козаків нагороджували звучними прізвиськами, котрі багато до чого зобов’язували, і носили такі прізвиська з честю ( З посібн.).

6. Схемі[ ], і [ ] : [ ] відповідає така складна синтаксична конструкція:
а) Глибоку повагу відчували люди до землі яка “парує та хліб готує” і повага ця часто доходила до обожнювання (В. Супруненко);
б) Уява хлібороба витворила божества які на його думку опікувалися родючістю землі у низках міфів та легенд проповідувалися моральні норми ставлення до неї землю не можна було паплюжити ні дією ні словом (З підр.);
в) Біля Дніпра на камені гарячім заснув і сон мені приснивсь горю край шляху полум’ям вербовим (В. Самійленко).

7.Установіть відповідність між реченнями і їх видами. Розділові знаки   пропущено(2б) 

1. Угорі озвались журавлі що взяли літо на   крила і летіли з ним у телії краї.

2. Каштани підносять свічі тополі співають   ввись і шепоти таємничі по кронах дерев   пронеслись.                      

3. Шумлять жита  високою  стіною упершись в  обрій  на краю землі і жайворон  тріпоче наді мною піднявши в небо пісню на крилі.

4. Хуртовина гуде замітає стежину людині.

 Хтось воду розплескав весельцем до плеса віти тягне сад.

а/ складносурядне речення                б/ складнопідрядне речення

в/ безсполучникове речення               г/ складне речення з різними видами   

8.Установіть відповідність(2 бали)

а/ Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів.

б/Аркадій Петрович поклав гребнем борозни на рідкому волоссі, розчесав вуси, на кінчиках жовті, і довго любувався сухим

високим чолом та благородним панським обличчям, що одбивалося в синявих водах туалетного дзеркала.

в/Обернувшись назад і глянувши на небо, Соломія побачила червоні, як грань, хмари — зразу стали зрозумілими їй і той дим,

що вона чула, і тепло, і неспокій птахів, і тікання звірів.

г/ Ноги грузли часом по коліно в цмоковині, цупкий комиш ламався, тріщав та бив по лиці, плутався під ногами, а Соломія

бігла все вперед, пойнята жахом, нічого не помічаючи, бажаючи тільки забігти якомога далі.

д/ Соломія бігла, хоч ноги в неї були слабкіші, ніж учора, а повітря було якесь густе, і трудно було дихати ним.

Типи складних синтаксичних конструкцій

1 Сурядний і підрядний зв’язок.

2 Безсполучниковий і підрядний зв’язок.

3 Безсполучниковий і сурядний зв’язок.

4 Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок

9. Поставте у реченні пропущені розділові знаки, накресліть схему (1бал)

Коли серпень у росах іскриться я тону в степовому теплі і здається мені пшениця золотим промінням землі.(ліна Костенко)

10. Виконати повний синтаксичний розбір речення (1б.)

Я в людей не проситиму сили, я нічого в житті не просила, як не просять гранітні схили, щоб у спеку дощі їх зросили.

 

docx
До підручника
Українська мова для ЗНЗ з поглибленим вивченням філології 9 клас (Караман С. О., Горошкіна О. М., Караман О. В., Попова Л. О.)
Додано
25 листопада 2022
Переглядів
3179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку