Круговерть для 4 класів "Толерентність"

Про матеріал
Круговерть для четвертих класів " Толерантність" проведено на виховній годині, до Міжнародного Дня Толерантності
Перегляд файлу

 

 

C:\Users\Анна\Desktop\изображение_viber_2019-11-15_15-15-13.jpg

 

Квест-круговерть

«Всі ми такі різні»

Проведена з учнями 4  класів

                                                                    Вчителі      Топичканова Г.І.

                                                                                          Таран О.І.

 

 

C:\Users\Анна\Desktop\изображение_viber_2019-11-15_15-15-05.jpg C:\Users\Анна\Desktop\изображение_viber_2019-11-15_18-38-11.jpg

 

 

 

Мета:

ввести і закріпити визначення терміну «толерантність»; розвивати вміння бачити індивідуальне в кожній людині; показати, що таке толерантне ставлення до відмінностей; сформувати уявлення про толерантне ставлення; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання: мультфільм, «квіточки» фломастери.

Хід заняття:

І. Організаційний момент

Учитель. Створимо гарний настрій. Знайдіть мовчки очима сусіда і посміхніться йому так, щоб стало приємно і йому, і тобі.

Правила нашого спілкування:

  1. щирість у спілкуванні;
  2. активна участь;
  3. повага до мови;
  4. довіра;
  5. дбайливе ставлення до інших;

«Ми різні - в цьому наше багатство.

                                                                       Ми разом - в цьому наша сила»

 

ІІ. Повідомлення теми

Сьогодні незвичайне спілкування. Ви дізнаєтеся, чому присвячене воно, розгадавши загадку.

Вранці на чотирьох, вдень​​ на двох, увечері – на трьох. (Людина).

Діти. Роблять припущення, з допомогою вчителя приходять до розгадки.

Учитель. Ми будемо говорити про людину, про людські вчинки, про позитивні якості людини, які є дуже важливими для кожного з нас.

Я хочу познайомити вас з древньої китайської притчею «Гарна сім'я»

Жила-була на світі сім'я. Чи не проста сім'я. Більше 100 чоловік налічувалося в ній. Мало таких сімей? Так, не мало. Але ця родина була особлива. Ні сварок, ні лайки, ні бійок, ні чвар. І звістка про цю сім'ю дійшла до самого владики. І вирішив він перевірити, чи правду кажуть люди. Прибув він в село, і душа його пораділа: чистота і порядок, краса і мир. Добре дітям, спокійно старим. Здивувався владика і вирішив дізнатися, як домоглася всього цього сім'я. Прийшов він до старійшини. «Розкажи», - каже». Довго писав щось на папері старійшина. А, коли написав, простягнув владиці. Всього 3 слова було написанона папері: «ЛЮБОВ, ПРОЩЕННЯ, ТЕРПІННЯ». А в кінці листа: «СТО РАЗІВ ЛЮБОВ, СТО РАЗІВ ПРОЩЕННЯ, СТО РАЗІВ ТЕРПІННЯ».

 Учитель: 16 листопада відзначається Всесвітній ДЕНЬ ТОЛЕРАНТНОСТІ.          У Франції  колись жив  Шарль Моріс Талейран. Це була людина, талановитаі уміла враховувати настрої оточуючих, уважно до них ставитися, шукати рішення проблем. Від імені цього мудреця з'явилося слово ТОЛЕРАНТНІСТЬ,  що в перекладі з англійської означає терпіння. Терпіння виражається якостями, що входять у квітку терпіння

 

  1. Станція «Кінозал» Перегляд мультфільму «Капітошка».

– Про що цей мультфільм? (Про маленького Вовчика, який мріє вирости і стати страшним звіром. Після літньої зливи до нього в хатину потрапляє весела і товариська дощова краплинка Капітошка. Спочатку Вовчик намагається її з’їсти, але краплинка запрошує його погратися разом. Із Капітошкою вовк забуває про свої кровожерні мрії та стає добрим і приязним. Він не хоче розлучатися із новим другом, але краплинці час вертатися на рідну хмаринку.)

– За що любимо Капітошку? (За веселі пісні Капітошки та його товариський характер. Саме Капітошка показує Вовчику, що йому краще бути радісним та добрим, аніж сумним та злим.)

2. Станція «Пізнавальна»

      (Проведемо дослід, який показує, що ми дуже різні.)

-  Візьміть однакові аркуші паперу. Потім усі одночасно виконайте наступні дії:

 1. Складіть аркуш навпіл.

 2. Відірвіть верхній правий кут.

 3. Знову складіть навпіл.

 4. Відірвіть лівий верхній кут.

 5. Знову складіть.

 6. Знову відірвіть верхній правий кут.

 7. Складіть аркуш надвоє.

 8. Якщо можна, відірвіть лівий кут.

 9. Розгорніть аркуш і покажіть іншим.

  • Чи можна сказати, що хтось виконав роботу неправильно? Чому аркуші відірвані по різному?
  • Чи можемо ми сказати, що всі  хто відірвав аркуші інакше, є гіршими за вас?
  • А як же нам, таким різним, жити, навчатися й працювати разом, та  й не сперечатись одне з одним?
  • Щоб розібратися в цьому питанні нам допоможуть такі відділи: юридичний, літературний, відділ досліджень, відділ довідок. Кожен відділ буде виконувати свої функції, вносити свої міркування і пропозиції.

 

Юристи.   Право однієї людини закінчується там, де починається  право іншої. Ми можемо робити лише те, що не шкодить іншим, не порушує їхні права.

  Стаття 21 Конституції України:

 Усі люди є рівні і вільні у своїй гідності та правах. Права і свобода людини є невідчуджуваними і непорушними.

 Стаття 23  Кожна людина має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших людей.

 Стаття 24 Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.

 У 1989 р. Організація Об’єднаних Націй прийняла Конвенцію про права дитини. Цей документ містить 54 статті. Україна приєдналася до цієї Конвенції.

  16 листопада жителі багатьох країн світу відзначають Міжнародний день толерантності або День терпимості. Це свято було засновано в 1986 році за рішенням Генеральної Асамблеї ООН.

 

Літератори. Кожен народ  складав  прислів’я, щоб  порозумітися  між собою, допоможіть їх відновити          

 

Хочеш собі добра,        поганого цурайся.

Хто добре серце має,    не роби нікому зла.

Доброго тримайся,       той усе здолає.

 

  Класний керівник  Що ж таке  толерантність і яку людину можна назвати толерантною?

Всезнайки.  Це слово походить від латинського прикметника  «терплячий»

  Отже, «толерантний» – здатний витримувати іншого, не такого,як сам.  Толерантність – це та межа, яка стримує від втручання у думки, почуття, переживання, смаки іншої людини.

 Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги, не перекладають відповідальність на інших.

 

  Класний керівник   Давайте спробуємо на кожну літеру слова  толерантність назвати риси характеру, притаманну толерантній людині.

 

 Асоціальний ряд ( на дошці у стовпчик записане слово толерантність, учні по черзі називають риси характеру і виходять записувати їх )

  Т – товариський

  О – об’єктивний, особливий, оригінальний

  Л – лояльний, лагідний

  Е – енергійний, елегантний

  Р – розсудливий, рівний

  Н - надійний, найдорожчий

  Т – терплячий

  Н – незалежний, найдорожчий

   І – інтелігентний, ідейний

  С – співчутливий

  Т – тактовний

  Ь

- Чи подобаються вам риси характеру, які ми записали біля кожної букви?

- Мені теж дуже - дуже вони подобаються і я бажаю, щоб ви про них не забували та шукали їх у собі.

 

3.Станція « Ігрова»

     Гра «Чим ми схожі?»  Діти стоять у колі. Ведучий запрошує в коло одного з учасників на основі якого-небудь реального чи уявного схожості з собою.

  • За кольором волосся;
  • За зростом;
  • Непосидючі;
  • Спокійні.

Гра продовжується до тих пір, поки всі не опиняться в колі.

Бачите діти, ми всі різні, але у нас є щось спільне. Нам цікаво дружити один з одним, тому що ми не схожі, але маємо спільні риси характеру, зовнішності.

Гра «Мішечок порад»

  • будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні;
  • навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається;
  • цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими;
  • зберігайте «своє обличчя», знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою.
  • Бути завжди уважним;
  • Бути терпимим в спорі і аргументувати свою думку;
  • Бути гуманним і милосердним;
  • Не ображати співбесідника.

 

ВИСНОВОК: Відмінності доповнюють і збагачують суспільство. Щоб жити в світі, людям треба навчитися жити, вирішуючи проблеми і завдання на основі взаєморозуміння.

 ІV. Підсумок спілкування 

 

Класний керівник  Дякую всім за активну участь. Я сподіваюсь, що наша година спілкування залишить глибокий слід в душі кожного, допоможе нам усім зрозуміти, що тільки повага один до одного, взаєморозуміння, терпимість, дотримання рівноправності врятують світ.

 Ми не зможемо відразу зробити толерантними ні свою поведінку, ні поведінку інших людей. Однак важливий навіть один маленький крок у цьому напрямку.

Нехай кожен з вас, нехай наш клас,наша школа, наше село, наша Україна завжди будуть островами толерантності для всіх жителів великої планети Земля.

 

Класний керівник Я хочу закінчити годину нашого спілкування складанням квітки толерантності та словами  німецького поета Гете:

 «Перед великим розумом я схиляю голову,

 перед великим серцем я стаю на коліна». 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку