Квест "Птахи - наші друзі"

Про матеріал
Цікавий квест для пізнання навколишнього світу. Виховує в дитини здатність співпереживати друзям нашим меншим, вчить доброти.
Перегляд файлу

 

                                                     

                                                                 Квест

«Птахи – наші друзі, ми – друзі птахів»

Для учнів 3-6 класів

Мета: привернути увагу учнів і їх батьків до природоохоронної діяльності та навчити їх її організовувати, тим самим формуючи основи екологічної культури і поповнюючи уявлення дітей про життя зимуючих птахів; розвивати почуття відповідальності за друзів наших менших; виховувати любов до природи та всього живого, що нас оточує

Наочне оформлення: таблиця «Зимуючі та перелітні птахи», картки із зображенням птахів, таблички з написами станцій, емблеми для команд, картки із завданнями на станціях

Музичне оформлення: запис із голосами птахів

Обладнання: комп’ютер, годівнички, матеріал для створення годівничок, стіл, корм для пташок

                                      Хід виховної справи

           Учні сидять в класі, звучать голоси птахів, вони їх слухають

Вихователь:

  • Кого ви щойно почули?
  • Які ємоції у вас викликають ці звуки?
  • А яку ще користь приносять птахи, крім приємних відчуттів від їхнього співу?
  • Яких птахів називають зимуючими, наведіть приклад.
  • Яких птахів називають перелітними, наведіть приклад.

                                               Відповіді дітей

Вихователь: Сьогодні ми з вами ще більше дізнаємося про зимуючих птахів та спробуємо їм допомогти.

 Тема сьогоднішнього квесту «Птахи – наші друзі, ми – друзі птахів»

І перша станція нашого квесту це «Гуртування у зграї»

Перше, що ми зробимо – поділимося на дві команди. В годівничці, яка висить біля дошки лежать зображення птахів. Хто вибере зимуючого птаха, той потрапить у команду «Снігурі», а хто вибере перелітного птаха, той буде у команді «Журавлики»

                                       Діти діляться на команди

 

                                C:\Users\admin\Desktop\Птахи!!!.gif

Емблеми для команд:

«Снігурі»                                                              «Журавлики»

https://d2gg9evh47fn9z.cloudfront.net/800px_COLOURBOX5706534.jpg                                        https://vk.vkfaces.com/854528/v854528287/230ccc/3_PSedNh_KM.jpghttps://sun9-32.userapi.com/c857220/v857220157/1fc280/Gq5MsduivWk.jpghttps://sun9-32.userapi.com/c857220/v857220157/1fc280/Gq5MsduivWk.jpg

Вихователь: Ось у нас утворилося дві команди і вони готові до бою. Одягайтеся тепліше, наступна станція «Відповідай швидко», а знаходиться вона на шкільному подвір’ї.

                  Діти виходять на шкільне подвір’я і стають у свої команди

Запитання для команди «Снігурі»

- Пташиний будиночок. (Гніздо.)

-  Масове поселення птахів. (Ринок.)

- Свисток для підманювання птахів і звірів. (Манок.)

-  Отвір в шпаківні будиночку і хвилястих папужок. (Лоток.)

-  Руки птиці. (Крила.)

-  Ноги качки. (Лапи.)

-  Лісовий лікар. (Дятел.)

-  Пернаті вісники весни. (Граки.)

-  Дитя будь-яких пернатих. (Пташеня.)

Запитання для команди «Журавлики»

-  Рот і ніс птиці. (Дзьоб.)

- Курка, що сіла висиджувати яйця. (Квочка.)

-  Птах, ширяюча над океаном. (Альбатрос.)

-  Американський великий різнобарвний довгохвостий папуга, що говорить. (Ара.)

-  Велика вухата нічна птиця загону сов. (Філін.)

-  Північна водоплавна птиця. (Гагара.)

- Пташка, схожа на ластівку. (Стриж.)

-  Лісова курка з приказки: «Глухий, як ...». (Тетерів.)

- Пінгвін - це птах? (Так.)

-  За любов до блискучих предметів її називають злодійкою. (Сорока.)

Вихователь: Третя станція «Будівельник годівничок»

Діти, а що таке годівничка для птахів?

Зараз я вам пропоную створити годівничку своїми руками з поданих матеріалів. Хто швидше і краще зробить її, та команда і отримає 10 балів.

                                         Проведення конкурсу

            C:\Users\admin\Desktop\фото 20-21\фото 2021\годівничка 2021 фото\IMG_20210205_123251.jpg C:\Users\admin\Desktop\фото 20-21\фото 2021\годівничка 2021 фото\IMG_20210205_123309.jpg

Вихователь: Четверта станція «Повісь годівничку». Назва говорить сама за себе. Вам потрібно виготовлені дома та на станції «Будівельник годівничок» їдальні для птахів правильно та швидко розвісити на території школи.

                                          Проведення конкурсу

C:\Users\admin\Desktop\фото 20-21\фото 2021\годівничка 2021 фото\IMG_20210205_123538.jpg   C:\Users\admin\Desktop\фото 20-21\фото 2021\годівничка 2021 фото\IMG_20210205_123745.jpg

                                        

Вихователь: Наступна станція «Вивчаємо корми для птахів». Спочатку ми за допомогою вікторини з’ясуємо, що можна і що не можна їсти птахам, які знаходяться на території школи, а потім нагодуємо їх нашим заготовленим кормом.

Запитання для команди «Снігурі». Кожна правильна відповідь – 1 бал

  • Чи їдять птахи горішки? Які саме, назвати 2-3.
  • Чи споживають птахи наше українське сало? Назвати 2-3 птахи.
  • Смакують птахи чіпсами або сухариками? Назвати їх.
  • Чи споживають птахи воду? Якщо так, то які?
  • Які ягоди полюбляють птахи?

Запитання для команди «Журавлики»

  • Чи споживають птахи дрібних комах, жуків та черв’яків? Назвати 2-3 особин.
  • Сік із бруньок дерев смакуватиме птахам?
  • Чи живляться вони термітами? Якщо так, назвати 2-3 птахів.
  • Чи полюбляють птахи кока-колу? Якщо так, то які?
  • Фісташки є улюленим ласуванням птахів?

Вихователь: Отже, ви дізналися, що їдять птахи. А зараз давайте нагодуємо наших пернатих друзів

                      Діти розкладають корм до своїх годівничок

        C:\Users\admin\Desktop\фото 20-21\фото 2021\годівничка 2021 фото\IMG_20210205_123625.jpg   C:\Users\admin\Desktop\фото 20-21\фото 2021\годівничка 2021 фото\IMG_20210205_124150.jpg

Інформація для вихователя

 Раціон птахів варіюється в широких межах і зазвичай включає насіння, горіхи, фрукти, дрібних комах, жуків і черв’яків. Різні види птахів споживають різні речовини, а пташині дієти відрізняються для домашніх і диких тварин. Сезони також відіграють певну роль у визначенні того, які продукти їдять птиці: коли ягоди та горіхи дозрівають навесні і влітку, наприклад, птиці споживають велику кількість цих продуктів.

  Всі птахи потребують елементарних потребах, щоб вижити, включаючи воду, укриття і їжу. Більшість з них мають одні і ті ж запаси води і живуть в подібних структурах, але мають зовсім різні дієтичні вимоги. У дикій природі звичайні натуральні продукти харчування для багатьох видів включають комах, плодів, ягід і нектару з квітучих рослин.

  Деякі види навіть висмоктують сік з бруньок дерев, а інші вибирають дрібних термітів, черв’яків і інших комах з лез трави і порожнин дерев. Великі птахи, такі як яструби, стерв’ятники і сови, можуть споживати більші джерела м’яса, такі як риба і дрібні гризуни. Багато птахів їдять їжу, спійману наживо і свіжу, але деякі, а саме стерв’ятники, харчуються також тушами.

Як і у людей, у птахів різні дієтичні потреби і переваги в залежності від сезону. Взимку багато птахів (особливо мігруючі на великі відстані) потребують джерелах їжі з високим вмістом білка, жирів і вуглеводів. Гайки ідеальні в цей час, а бобові, споживані людьми, такими як арахіс, мигдаль, фундук і фісташки, роблять відмінний вибір для пташиного палива. Ці горіхи упаковують білок і клітковину, і вони безпечні для споживання птахами

Вихователь: Наступна станція називається «Пташина гуморина» і знаходиться вона в нашому класі.

                                         Діти заходять в клас

Вихователь: Ось, покормили пташечок, і так радісно стало на душі. То чому б не повеселитися? Кожній команді будуть задаватися жартівливі запитання, кожна правильна відповідь вартує 1 бала.

Запитання для команди «Снігурі»

1. Птах – “еталон” почерку? (курка)

2. Хто завжди виходить сухим з води? (качка)

3. Вона залітає у відкритий рот? (ворона, сорока)

4. Якого птаха найлегше піймати неуважним? (гаву)

5. Живий магнітофон? (попугай)

6. Іншими словами несучка. (курка)

Запитання для команди «Журавлики»

1. Хто ховає голову в пісок? (страус)

2. Під коліном якого птаха такі ж мязи, як і в нетренованої людини? (горобця).

3. Яке місто “літає”? (Орел).

4. Який птах розносить новини на хвості? (сорока).

5. На яке дерево сідає ворона під час зливи? (на мокре).

6. Який птах хвалить своє болото? (кулик).

Вихователь: Наступна станція називається «Пісенний марафон».

Команди по черзі називають пісні, у яких згадуються птахи. Хто назве більше, той переміг і отримує 10 балів.

                                             Проведення конкурсу

Вихователь: Сьогодні ми з вами зробили ще одну добру справу. І хоч перемогли, звичайно ж, наші пернаті друзі, але підсумки вашої роботи хочу оголосити прямо зараз. У підрахунку балів мені допомогли наші активні помічники.

                     Підведення підсумків та нагородження переможців

Вихователь: Дякую вам, діти, за те, що були такими активними та мудрими.  Маю надію, що ви зрозуміли, що зима важка пора для птахів. В зимовий час птахи гинуть не стільки від холоду, а від того, що не вистачає їжі. Ось у ці скрутні часи для птахів на допомогу повинні прийти учні і дорослі. Якщо кожна школа в нашій країні поставить хоча б одну годівницю, то всі птахи будуть забезпечені кормом.

    Допоможемо птахам взимку, а вони віддячать нам влітку!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        ВИСНОВКИ

     Після проведення такого квесту у дітей значно розширилися і збагатилися знання про життя птахів взимку. Розвиток у дітей допитливості, творчих здібностей, пізнавальної активності, комунікативних навичок сприяв гармонійному становленню дитини як особистості.

      Вибудувана система взаємодії між педагогами і сім'єю допомогла перегляду внутрішньої позиції батьків від пасивних спостерігачів до активного партнерства в роботі. Тому така спільна діяльність сприяла зміцненню відносин між дітьми та батьками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 1. Гриценко С., Кононученко М. Квест – нове покоління ігор для молоді і не тільки. http://www.dt.ua/3000/3855/60753/

 2. Дудар О. В. Квест як ігрова форма навчання та форма організації дитячого свята. http://elibrary.kubg.edu.ua/9954/1/O_Dudar_ZDSH_4_IPPO.pdf

 3.  Птахи. Сер. «Енциклопедичний путівник». — К.: Махаон–Україна, 304 с.

 4. Україна. Живий світ: Дитяча енциклопедія. — Х.: Ранок, 128 с.

 5. Світ довкола тебе. Книжка юного натураліста. Сер. «Хочу все знати». — К.: Країна мрій, 48 с. 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку