Леся Українка. «Хотіла б я піснею стати…».

Про матеріал
Тема: Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність як провідні мотиви її поезії. «Хотіла б я піснею стати…». Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю Лесі Українки, її поезіями про дитинство, розкрити образ ліричної героїні – сильної духом дівчинки; розвивати поетичну уяву, навички виразного читання поетичних творів; виховувати почуття любові до родини, цілеспрямованість, наполегливість.
Перегляд файлу

Клас: 8 клас

Тема: Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність як провідні мотиви її поезії. «Хотіла б я піснею стати…».

Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю Лесі Українки, її поезіями про дитинство, розкрити образ ліричної героїні – сильної духом дівчинки; розвивати поетичну уяву, навички виразного читання поетичних творів; виховувати почуття любові до родини, цілеспрямованість, наполегливість.

Тип уроку: комбінований урок

Форми роботи: індивідуальна, групова, фронтальна

Обладнання: слова вчителя, бесіда, відео про Лесю Українку, онлайн тест.

Хід уроку

  1.                     Організаційний момент

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

 

  1.               Оголошення теми та мети уроку

Хотіла б я піснею стати
У сюю хвилину ясну,
Щоб вільно по світі літати,
Щоб вітер розносив луну

Леся Українка

  • Діти, як ви важаєте, хто написав ці слова?

Правильно діточки це відома поетеса Леся Українка, і сьогодні ми з вами поговоримо саме про неї, пригадаємо її біографію, та поглибимо свої знання..

  1.           Перевірка домашнього завдання практичного характеру, перевірка раніше засвоєних знань.

Слово вчителя: Із творчістю Лесі Українки ви зустрічаєтесь не вперше. Ще в початкових класах ви познайомилися з цією великою та мужньою поетесою. А сьогодні давайте спробуємо познайомитись з нею ще ближче, наблизимося до часу та оточення Л. Українки. А пригадати її життєвий та творчий шлях я пропоную вам переглядом відео

Перегляд відео: https://www.youtube.com/watch?v=_JzWAYjAObc

«Мовленнєвий крос»

     Леся Українка народилася 25 лютого 1871р.

     Її батьками були – Петро Косач і Олена Пчілка.

     Леся виділялася здібностями і старанністю, була слухняною дитиною та ін.

     Дуже любила співати і танцювати.

     У п’ять років поетеса вже вміла читати.

     Взимку 1881 року Леся захворіла на туберкульоз.

     Освіту Леся здобула вдома та самостійно вивчила 9 європейських мов.

     Вперше вірші Л. Українки з’явилися у Львівському журналі «Зоря».

     Перший поетичний збірник «На крилах пісень».

     Леся Українка померла 1 серпня 1913 року.

  1.              Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

Українська пісня ніколи не відривалася від життя. Воно завжди було її джерелом і об’єктом відображення. Народна пісенність як дзеркало життя і поглядів трудових мас відзначається винятковою вірністю, бо ж вона вивірена багатим досвідом поколінь, відшліфована впродовж віків найталановитішими представниками народу, облагороджена чистим народним сумлінням. Саме в цьому — секрет її невмирущої поетичної краси і загальнонародного звучання.

Отже, сьогодні на уроці ми дізнаємося про те, чому лірична героїня поезії Лесі Українки виявила бажання стати піснею.

Завдання 1. Вчитель виразно читає поезію ««Хотіла б я піснею стати…»

  • Які враження у вас викликала поезія?
  • Як ви думаєте, яка тема цього вірша?
  • А яка мета поезії?

Завдання 2.  Художні особливості поезії.

       Епітети: «ясна хвилина, «ясні зорі», «спів дзвінкий», «хвилі прозорі», «море хибне», «щастя таємне».

       Метафори: «вітер розносив луну», «поминути співом», «упасти на хвилі», «лунами мрії».

       Повтори: «ясніші… яснії», «гучніше… гучне», «мої…», «моє…».

       Порівняння: «Ясніші, ніж зорі яснії»; «Гучніші, ніж море гучне».

  1.                  Осмислення , узагальнення, систематизація знань.

За допомогою телефону пройти онлайн тест https://vseosvita.ua/test/lesia-ukrainka-khotila-b-ia-pisneiu-staty-3999224.html?rl=329427

  1.              Підсумки уроку

Наш урок підходить до завершення. В Україні немає, напевно, людини, яка б не знала і не любила твори великої дочки української народу.

 Адже Леся Українка – це гордість і слава нашого народу. Її твори – неперевершені шедеври, які пробуджують серця, не залишають байдужими нікого.

  1.                Повідомлення домашнього завдання

Вивчити поезію Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати» напам’ять

 

 

 

docx
Додано
2 квітня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку