Захід на Різдво за вивченими творами Г.К.Андерсена "Снігова королева" та Ч.Діккенса "Різдвяна пісня в прозі".
навчальна: викликати інтерес до скарбниці української та зарубіжної літератури, розвивати пізнавальні інтереси, логічне мислення, спонукати до читання художньої літератури та самовдосконалення;
розвивальна: формувати в учнів художньо-естетичну культуру, сприяти набуттю ними естетичного досвіду;
сприяти розвиткові пізнавальних інтересів, потреби в пізнанні культурних цінностей;
виховна: формувати позитивні риси характеру: наполегливість, доброту та милосердя, дисциплінованість, спроможність адекватно оцінювати власні можливості.ЛІТЕРАТУРНА ПОДОРОЖ
«ТВОРИ ДОБРО, БУДЬ МИЛОСЕРДНИМ»
Одрадокам’янська ЗОШ І-ІІІ супенів
Бериславський район
Херсонська область
Вчитель англійської мови та зарубіжної літератури
Корнєва Інна Валеріївна
навчальна: викликати інтерес до скарбниці української та зарубіжної літератури, розвивати пізнавальні інтереси, логічне мислення, спонукати до читання художньої літератури та самовдосконалення;
розвивальна: формувати в учнів художньо-естетичну культуру, сприяти набуттю ними естетичного досвіду;
сприяти розвиткові пізнавальних інтересів, потреби в пізнанні культурних цінностей;
виховна: формувати позитивні риси характеру: наполегливість, доброту та милосердя, дисциплінованість, спроможність адекватно оцінювати власні можливості.
Обладнання: фонограми музичних творів, костюми учасників, декорації.
Ведуча 1:
Плете зима мереживо сніжинок
Й пускає у танок за путівцем.
І ніженьки маленьких чарівничок
Вальсують з легковірним вітерцем
(танок маленьких чарівниць)
Ведуча 2:
Летять , летять, білесенькі сніжинки.
Кружляють радісно у сяйві дня.
Цей білий вальс під ніжні звуки скрипки
Натхненням наші душі окриля.
Ведуча 1:Здавна повелося так , що у казках добро традиційно асоціюється з красою, а зло з потворністю. Але в реальному житті часто буває так, що за зовнішньою красою прихована внутрішня потворність.
Ведуча 2:
Як казково вечір наплива,
В серці щем забутий ожива.
Це приходить той чарівний час,
Що до казки повертає нас.
Інсценізація
( За партою сидять Герда і Кай з двома глечиками в руках, у яких червона і біла троянди)
Герда (дивиться у вікно): Поглянь, скоро з’являться білі бджілки!
Кай: Цікаво, а в них також є своя Снігова королева?
Герда: Здається, що є. Вона з’являється там, де найбільше сніжинок. Вона більша від інших і ніколи не лишається на землі, а відлітає на чорну хмару. Інколи опівночі пролітає вулицями міста і заглядає у вікна, тому вони вкриваються крижаними візерунками, немов квітами. А чи зможе Снігова королева зайти сюди?
Кай: Нехай тільки спробує! Я посаджу її на теплу піч, і вона розтане! Ай! Мене щось штрикнуло в серце і щось потрапило в око!
Герда: Давай, я подивлюсь. Дівчинка обняла його за шию; він кліпав очима. Ні, нічого не було видно в оці
Кай: Відстань від мене! Я думаю, вже випало! Чого ти плачеш! Ти тепер така негарна! Зі мною нічого не трапилося! Фу! Цю троянду точить черв’як! Дивись! А ця зовсім крива! Ні, справді, це зовсім погані троянди. Не кращі за ящики, в яких стирчать! — він, штовхнувши ногою ящики, вирвав обидві троянди.
Герда: Кай, що ти робиш? А він, побачивши її переляк, вирвав ще одну, стрибнув у своє вікно і втік від маленької милої Герди.
Герда починає плакати і з’являється троянда (танок)
Троянда: Я – цариця квітів.У християнських легендах – я небесна заступниця добрих справ. В одній із них розповідається про Святого Миколая.Коли одного разу він серед суворої зими ніс хліб із монастиря, щоб нагодувати ним бідних, його зупинив настоятель, і хліб цей перетворився на троянди, на знак того, що добра справа Миколая булла приємна Богові.
Герда обняла і поцілувала троянду і раптом згадала про ті чудові троянди, що цвіли у неї вдома, а разом з ними і про Кая.
Герда: Ой, як я забарилася! Адже мені треба шукати Кая! Чи не знаєте ви, де він? Чи ви вірите тому, що він умер і не повернеться більше?
Троянда: Він не вмер, але потрапив у бідуТи повинна поспішати, щоб відігріти його серце своєю добротою та милосердям!
Герда:Дякую вам!
Зустріч Герди і Кая у палаці Снігової королеви
(Кай сидить і намагається з крижинок скласти слово «Вічність», але у нього нічого не виходить. Заходить Герда, але хлопчик не звертає на неї уваги).
Герда (кидається Каєві на шию): Каю! Милий мій Каю! Нарешті я знайшла тебе!
(Кай незворушний, Герда плаче, від її сліз хлопчик оживає, змінюється, пізнає дівчинку).
Кай: Гердо! Мила моя Гердо! Де ж ти була так довго? Де був я сам? (Озирається). – Як тут холодно, пустинно!
Герда: Тебе зачарувала зла Снігова королева. Але ми більше не боїмося її, ми перемогли. Ходімо звідси швидше!
Кай: Ми знову разом. Дякую тобі, сестричко! Як же ти змогла сама здолати стільки перешкод?
Герда: У тому-то й річ, що я була не сама, мені допомагали добрі люди. Троянда: Так, мої любі друзі!Ви зрозуміли, що найбільшими цінностями
людини є людська доброта та вірні і надійні друзі. Пам’ятайте: зігріти душу можна не тільки посмішкою, але й добрими словами…
Доброта і Милосердя виходять
Доброта: Гори, моя свіча, гори
Рознось всі іскри доброти
По всій землі, у всі світи
В серцях лишайся навіки
Милосердя: Будь милосердним
Добрим будь душею,
А цю науку твердо пам’ятай
І людяністю щирою своєю
Ділися скрізь із краю в край.
Доброта: Перенесемось до Англії, де люди готуються до найпрекраснішого свята – Різдва (звучить різдвяна пісня)
Інсценізація
Фред: Будьте здорові, зі Святим Вечором, з веселим Різдвом, дядечку!
Скрудж: Що за дурниці!
Фред: Різдво дурниці, дядечку!? Ви ж, звичайно, так не думаєте?
Скрудж: Думаю. «Веселе Різдво!» З якої речі тобі радіти? Ти, здається, доволі вбогий
Фред: Та не гнівайтесь, дядечку!
Скрудж: Як не гніватись, коли той світ, де я живу, заселений такими дурнями, як ти! Радісне Різдво! НЕ говори мені такого. На Різдво платять борги без грошей, кожен чоловік стає на рік старший, але не багатший. Булла б моя воля, я б кожного дурня, що славить Різдво зварив би живцем укупі з начинкою.
Фред: Дядечку, хоч мені Різдво і не поклало в кишеню ні золота, ні срібла, та я славлю його. Тож приходьте до нас на святковий обід.
Скрудж: Фреде, іди святкуй собі Різдво як хочеш, у не заважай мені святкувати по-своєму.Прощавай!!!
(Пішли)
Милосердя: Господи, який же він жорстокий до рідного племінника та і до інших людей.А владарюють над ним гроші. Треба йому допомогти.
Доброта: Так, я чула, що люди говорять про нього (холодний, як сніг; твердий, як метал), але він обов’язково зміниться, бо прийдуть до нього в одну ніч три духи Різдва (минулого, теперішнього і майбутнього прийдешнього)
Милосердя: Давай краєчком ока заглянемо в цю ніч…
Інсценізація
Дух: Увійди, Скрудж!Познайомся зі мною. Я дух Теперішнього Рзідва, подивись на мене!
Скрудж: Веди мене, Духу, куди треба.Я хочу скористатися з твоєї науки
Дух: Що ж візьмися за мою кирею. Подивись, Скрудж, на цю бідну, але дружню родину Боба Кретчита, а маленький калічка Тім?!
Скрудж: Скажи, Духу, чи буде жити Тайні Тім?
Дух: Я бачу порожнє місце в кутку і самотню милицю.Якщо тіні не зміняться в прийдешності, то дитина помре.
Скрудж: О ні, ні!!!Я не хочу цього!!!О, добрий Дух, помилуй його!помилуй!!!!
Дух: Що ж ходімо, побуваємо у твого племінника
(виходять Милосердя і Доброта)
Милосердя: От бачиш, сестрице, він став милосердним
Доброта: Бачу.А коли в цю ніч його відвідав ще Дух Прийдешнього Різдва і показав йому власну смерть, Скрудж настільки змінився, що добрішої людини у всьому Лондоні не знайдеш
Скрудж: Я буду добрим і милосердним.Усі три духи житимуть в мені.Нехай святиться Різдво! З веселим Різдвом! (стрибає) І Вас з Різдвом!Веселих Вам свят!Який же я щасливий! (вибігає)
Милосердя: От і добре! А от на Україні Дух Різдва – це Святий Миколай.Треба нам поспішати до нього.
Виходять всі учні
Доброта і милосердя
Ходять разом по землі,
Радість, щастя і натхнення
Принесуть тобі й мені,
Вилікують хвору душу
І розтоплять в серці лід,
Невинному допоможуть
Й нагодують всіх як слід.
Ну, а потім далі йтимуть
У широкії світи,
Щоб багатство те безцінне
Людству в вічність принести!
Література:
1.Інтернет-ресурси
2.Коваленко О. Зарубіжна література:Літературні сценарії. - Тернопіль: Підручники і посібники,2007
3.Коваленко О. «І понад вік триває день…»:тиждень зарубіжної літератури в школі. - Тернопіль: Підручники і посібники,2008
4.Мартинець А..Позакласна робота з зарубіжної літератури:посібник для вчителя.-К.: Видавництво АСК, 2004
5.Фахові журнали