Мета: виявити рівень знань,умінь та навичок із вивчених тем , закріпити їх; розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення, увагу, пам’ять, спостережливість; виховувати інтерес до вивчення творів української літератури; наполегливість і працьовитість, інтерес до наслідків власної праці; пунктуальність, відповідальність
“ХТО ШВИДШЕ”Питання на швидкість. Хто перший дасть відповідь 1. Як називають твори, складені народом, що передавалися в усній формі?2. Це особливий вид народної творчості, вислів, що представляє собою закінчену думку і несе повчальний зміст. 3. Це жанр усної народної творчості, що являє собою дотепне запитання, на яке треба дати відповідь.4. Ці твори писали монахи при монастирях, у хронологічній послідовності, за роками.
“ХТО ШВИДШЕ”5. Це поетичний твір, у якому початкові літери кожного рядка при читанні згори вниз, утворюють слово або фразу.6. Це усна розповідь про визначні історичні події та їхніх героїв (згадуються у таких творах історичні особи)7. Це народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події. 8. Один з літературних родів, який змальовує світ у формі дії, здебільшого призначений для сценічного втілення.
Відгадай назву твору Захворіла вдова без води, і дочка, щоб не вмерла її мати, узяла глечик та й пішла шукати води. Де вона її шукала, хто знає, а тільки десь-то знайшла. Набрала в глечик і понесла додому. По до-розі натрапила на одного чоловіка, що вмирав без води, дала йому напитись і тим одволала його од смерті.
Відгадай назву твору. Уранці, коли прокинулися наймити й побачили, що сталося, дуже здивувалися. Навколо — гори, а там, де був палац, нічого не залишилось. Раптом з-під землі вдарила вода й заповнила ту прірву. Чудувалися люди, а скоро зібрались на велику раду: івирішили в цьому краї залишитися. Озеро назвали Синевивиром, а горам на честь Карпа дали ймення Карпати.
Відгадай назву твору. Лісник остовпів, побачивши перед собою незвичайно красну дівчину, що з’явилася не знати звідки. Здивовано дивився він в її темні очі, що були, як фіалки або фіалкова тінь ; дивився на довге темно-синє волосся, що відблискувало, як гайвороняче крилолюбувався з її довгих світло-зелених шат. А тим часом вона простягла до нього ніжні, білі, як лілеї, руки, й він почув голос, неначе задзвонили навколо сині дзвіночки:— Дядечку! Прошу вас, змилуйтесь над нею! Вона ж така молоденька, живе всього тільки чотири місяці, така гарна й тендітна! Вона ж нікому не робить шкоди!..