Літературно – екологічний квест «Я – брат ваш, земле, океане, вітре»

Про матеріал

Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів з теми «Людина і світ природи в поезіях»; сформувати у дітей основи екологічної культури, правильне ставлення дитини до навколишньої природи, до себе і до людей.

Завдання:

освітні ( закріпити знання із зарубіжної літератури, природознавства та екології; прищепити екологічне мислення; сформувати основи екологічної культури);

розвиваючі (в процесі гри відбувається підвищення освітньої мотивації, розвиток творчих здібностей та індивідуальних позитивних психологічних якостей, формування дослідницьких навичок, самореалізація дітей);

виховні (навчити дітей взаємодіяти в колективі однолітків, підвищити атмосферу згуртованості і дружби, розвивати самостійність, активність та ініціативність; формувати навички толерантності, взаємодопомоги та інші)

Обладнання: карточки з запитаннями для конкурсів на зупинках ; маршрутні листи; маршрут подорожі; вивіски з назвами зупинок, мультимедійна презентація, музичний супровід .

Учасники: учні 5 класу

Перегляд файлу

Літературно – екологічний квест

«Я – брат ваш, земле, океане, вітре»

Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів з теми «Людина і світ природи в поезіях»; сформувати у дітей основи екологічної культури, правильне ставлення дитини до навколишньої природи, до себе і до людей.

 Завдання:

освітні ( закріпити знання із зарубіжної літератури, природознавства та екології; прищепити екологічне мислення; сформувати основи екологічної культури);

розвиваючі (в процесі гри відбувається підвищення освітньої мотивації, розвиток творчих здібностей та індивідуальних позитивних психологічних якостей, формування дослідницьких навичок, самореалізація дітей);

виховні (навчити дітей взаємодіяти в колективі однолітків, підвищити атмосферу згуртованості і дружби, розвивати самостійність, активність та ініціативність; формувати навички толерантності, взаємодопомоги та інші)

Обладнання: карточки з запитаннями для конкурсів на зупинках ;    маршрутні листи; маршрут подорожі; вивіски з назвами зупинок,     мультимедійна презентація, музичний супровід .

Учасники: учні 5 класу

Хід квесту

Участь у квесті беруть дві (три) команди  з довільною кількістю учасників у кожній.  Дітям  пропонується здійснити захоплюючу подорож  на «Екологічному всюдиході». В подорож за заданим маршрутом команди вирушають із зупинки «Станція «Старт». Команди обирають капітана, називають свою команду. складають вітання.  Вчитель роз'яснює правила проведення квесту.  Після привітання команди по сигналу починають рухатися по маршруту.

Примітка! Рух команд по зупинках  має бути розписано вчителем. Маршрути руху команд не повинні  збігатися, щоб учасники гри не  зустрічалися  на зупинках.

 

 

 

Команди рухаються зупинками:

 Станція «Шифрувальники»  ( місце проведення – кабінет зарубіжної літератури).

  1. Зупинка  «Народ скаже» ( місце проведення –кабінет української мови та літератури  ).
  2.  Зупинка  «Галопом по Європі» ( місце проведення –кабінет історії та географії).
  3. Зупинка  «Четверте -  зайве»  ( місце проведення – бібліотека)
  4. Зупинка  «Знайди вірну відповідь»  ( місце проведення – кабінет біології).
  5. Заправка «Правила поведінки в природі»  ( місце проведення – кабінет екології).
  6. Зупинка  - Станція «Кросенс» ( місце проведення – бібліотека).
  7. СТО (станція технічного обслуговування) «Бувалі туристи». ( місце проведення – кабінет біології).
  8. Зупинка «Раллі двійників: Хто це? Що це?» ( місце проведення – кабінет зарубіжної літератури).
  9. Зупинка  «Пейзажна мозаїка»( місце проведення – бібліотека).
  10. Селфі -  станція ( місце проведення – кабінет екології).
  11. Зупинка «Політ фантазії» ( місце проведення – кабінет зарубіжної літератури).
  12. Зупинка «Навколишня природа в загадках» (місце проведення - кабінет української мови та літератури ).
  13.  Підсумки квесту «Я - брат ваш, земле, океане, вітре» ( місце проведення – учительська).

 

На шляху проходження у дітей  повинні бути дві обов'язкові зупинки:

  • Заправка «Правила поведінки в природі»;
  • СТО (станція технічного обслуговування) «Бувалі туристи».

На кожній зупинці команди виконують  завдання і за відповіді отримують бали, які заносяться в маршрутний лист.

На зупинках знаходяться інструктори (учні  старших класів або педагоги). Перемагає та команда, яка приходить на кінцевий пункт маршруту –  «Станція «Фініш»  з найбільшою кількістю балів.

 

Станція «Старт». Команди обирають капітана, називають свою команду. складають вітання.  Вчитель роз'яснює правила проведення квесту.

  1. Зупинка - Станція «Шифрувальники»

Завдання: за допомогою абетки розшифруйте слова. Дайте відповідь на запитання.

7  15 19 16 19 4 12 33 (екологія)

Що таке «екологія»? 2 бали

10 1 21 24 2 12 9 18 1       16 12 23 7 21 1 23 24 21 1

Зарубіжна література. 2 бали

Який взаємозв’язок між цими двома предметами? 3 бали

  1. Станція «Народ скаже»

Завдання: розташуйте в правильній послідовності кольори веселки і прочитайте прислів’я. Поясніть, як ви його розумієте. 7 балів

 

 

 

 

 

 

 

 

(Хто природу губить – рідний край не любить).

 

  1. Зупинка «Галопом по Європі»

Відгадати країну, творчість письменника якої ми вивчали,  відкриваючи по черзі букви. Після першої букви відгадка – максимальний бал (за кількістю букв у слові), після останньої – 1 бал. При повторенні букв сума балів подвоюється. При неправильно названому слові всі бали «згоряють».

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Німеччина

1

2

3

4

5

6

Англія

1

2

3

4

5

6

7

Румунія

1

2

3

4

5

Росія

1

2

3

4

5

6

7

Україна

 

  1. Зупинка  «Четвертий - зайвий». За кожну правильну відповідь – 1 бал
  1. «Нічна пісня мандрівника»

Верховини, долини, стежини, провалля

  1. «Задзвени із глибини…»

Дім, сад, бузок, троянда

  1.  «Коник і цвіркун»

Гори, озера, доли, покоси

  1. « Чи знаєте ви українську ніч?..»

Місяць, зорі, сонце, небозвід

  1. «Чом ти, лісе…»

Стомлено, радісно, печально, безжально

 

 

  1. Зупинка   «Знайди вірну відповідь»

Командам роздаються аркуші з тестовими  завданнями. Гравці радяться і відмічають  правильний варіант відповіді. Учасники мають відповісти на 16 запитань, кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бали. Максимальна кількість балів – 8.

1 Джон Кітс є поетом:

а) французьким;

б) англійським;      

  в) німецьким.

 

9. У творі  «Про коника та цвіркуна» протиставляється :

               А)   день  і  ніч;

               Б)   зима  і  літо; 

               В)   весна  і  літо.

 

2.  Джон  Кітс  народився:

               А)  Парижі;

               Б)  Лондоні;

               В)  Римі.

 

10. Де  відпочиває  коник,  стомившись  від  веселощів?

              А)  у  затінку   стебла;

              Б)   у  лісі;

              В)  у   хаті.

 

3. Художнім означенням називається:

а) антитеза;

б) епітет;

в) метафора.

 

11.  Й.В. Гете є представником літератури: 
а) англійської; 
б) німецької; 
в) французької. 

 

4. Цілісний  текст  -  віршований  твір:

               А) Пейзаж;

               Б)  Оповідання;

               В)  Вірш.

 

12.  Кому належить вірш «Нічна пісня мандрівника»? 
а) Алкману; 
б) Й. В. Гете; 
в) Ф. Тютчеву. 

 

5. Опис  природи  будь - якого незамкненого  простору  зовнішнього  світу:

               А) пейзаж;

               Б)  оповідання;

               В)  вірш.

 

13.  Фольклорний образ-символ, зображений Г. Гейне у вірші «Задзвени із глибини»:

а) сад;

б) троянда;

в) пісенька.

6. Комаха,  яка  тертям  крил  створює  тріскучі  звуки:

               А)   джміль;

               Б)    цвіркун;

               В)   метелик.

 

14.  Г. Гейне є представником літератури:

а) німецької;

б) англійської;              

   в) російської.

 

 

7. Місце,  відведене  для  косіння  трави  на  сіно:

               А)   луг;

               Б)   сіножать;

               В)   галявина.

 

15.  Автор поезії «Нічна пісня мандрівника»:

а) Г.Гейне;

б) Дж. Кітс;

в) Й.В. Гете.

 

 

8. Символ невмирущості поезії землі, літа і зими у вірші Джона Кітса «Про коника і цвіркуна»:

а) птахи і пісні;

б) коник і цвіркун;

в) стодоли і хати.

 

16.  Перенесення ознак з одного предмета на інший методом співставлення або контрасту – це

а) метафора;

б) епітет;

 в) антитеза.

 

 

  1. Заправка  «Правила поведінки в природі » (10 балів)

Пропонується лист з надрукованим завданням.  Діти повинні продовжити фрази. У дужках подано приблизний варіант відповіді.

За відповідь на 10 запитань команда отримує 10 балів.

1. Не ламай ... (гілки дерев і кущів).

2. Не пошкоджуй ... (кору дерев).

3. Не рви ... (в лісі квітів).

4. З лікарських рослин  збирайте ті ... (яких в даній місцевості багато).

5. Не збивай ... гриби ... (навіть неїстівні. Пам'ятай, що гриби  дуже потрібні природі).

6. Не лови ... (метеликів, джмелів, бабок та інших комах).

7. Не руйнуй ...  (мурашники, пташині гнізда).

8. Не шуми ... (в лісі).

9. Не  спалюй ... (суху траву навесні).

10. Не залишай ... (в лісі сміття. Ніколи  не викидай сміття у водойми).

       7. Зупинка   - Станція «Кросенс»

За допомогою 9 мультимедійних підказок, що відкриваються послідовно, відгадати ім’я поета. Рух зліва направо по колу зі спрямуванням до центру. Відповідь після 1-ї  підказки – 9 балів, після 9-ї – 1 бал.

  1. Все його дитинство пов’язане з кіньми.
  2. Рано залишився сиротою.
  3. Смерть забирає маленького братика.
  4. Прагне знань. Вчиться і на лікаря, і на фармацевта одночасно.
  5. Успішно оперує.
  6. Перша збірка поезій зробила його відомим.
  7. Хворіє на сухоти.
  8. Переїжджає на лікування , але смерть забирає його у віці 25 років.
  9. Джон Кітс  

 

E:\мама\самоосвіта\методика\Рисунок1.png

 

 

 

 

 

  1. Зупинка «Пейзажна мозаїка».  За 2 хвилини зібрати із пазлів пейзаж, вказати його вид, назвати літературний твір, де він зустрічається. Максимальний бал – 5.

 Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "троянда перед будинком"

Пов’язане зображення

 

Результат пошуку зображень за запитом "чи знаєте ви українську ніч"

 

 

  1. Зупинка - Селфі - станція

Завдання:зробити командне селфі,  зобразивши природний об’єкт (дерево, кущ, кімнатна рослина, лікарська рослина, тварина тощо).  Максимум – 5 балів.

 

 

  1. Зупинка -            Станція технічного обслуговування (СТО)  «Бувалі туристи»

        – Зараз ми з вами відправимося в похід.  Кожен досвідчений турист знає, що необхідно взяти з собою. Ось і ви  повинні швидко вибрати, що візьмете з собою в двотижневий похід.

Виберіть із запропонованих речей: рюкзак, фломастери, книги, ліхтар, ліки, годинник, кубики, ложку, кружку, сукня, кеди, компас, касети, шкарпетки, глобус, акордеон, кеглі, ананас, віник, сірники.

 Якщо вибраний предмет неактуальний – захистіть його доцільність, отримавши 2 бонусних бали. Максимум – 10+2 балів

 

 

 

  1.  Зупинка  - Станція «Політ фантазії»

http://hovrashok.com.ua/images/Jan/08/db8925d6bbfdc493f1a80bd4af45b5bc/1.jpghttp://weclipart.com/gimg/8C6332841ED82ADB/cartoon-zoo-animals-black-and-white-gallery.jpghttps://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=535b9ec7950e048044e73268d6a1d7e0&n=13

https://st.depositphotos.com/1001009/1679/v/950/depositphotos_16792895-stock-illustration-white-ermine.jpghttps://st.depositphotos.com/1793489/3634/v/950/depositphotos_36345955-stock-illustration-animals-black-and-white-coloring.jpg

 

 

 

Завдання:зібрати фантастичну тварину з малюнків різних частин тіла тварин. Придумати їй назву, місце, де вона мешкає, чим харчується, яку користь може принести людині. Як людина може цю тварину захистити? Скласти казку, включивши вище сказане у текст. Максимальна оцінка – 12 балів

 

 

11. Станція «Загадкова». За кожну правильну відповідь – 1 бал

1.Куди ступиш — всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря).

 

2.В них багато є роботи,

Хоч стоять вони весь час.

Від дощу чи від спекоти

Захистять, врятують нас.

Не лягають спать ніколи,

На ногах вони одвік.

 Не бояться вітру реву.

Хто ж вони такі?.. (Дерева.)

 

3.Серед села корито

Водою налито,

Біля нього вербичка пухнаста,

І калина гілляста .

І малеча,  і дорослі

Часто йдуть до нього в гості (Озеро)

 

4.Що лицюєм на всі боки,

А воно нове щороку ?(ґрунт)

 

 

 

 

 

  1.  Зупинка - Станція «Раллі двійників: Хто це? Що це?»

        Завдання. Дати відповіді на запитання. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів – 20.

 

  1. Людська вада, якою наділяють віслюків.
  2. Яка тварина є шаховим гігантом?
  3. Назва тварини перекладається з мови австралійських аборигенів «не розумію».
  4. Священна тварина стародавніх єгиптян.
  5. Велика американська кішка,  що чудово плаває, вона ж – емблема фірми, яка випускає спортивну продукцію.
  6. Пташка – кашовар в дитячому віршику.
  7. Вони втікають з корабля, який тоне.
  8. Це розмітка пішохідного переходу, і африканська тварина.
  9. Це і звернення до аксакала, і велетенська жаба.
  10. Це і одне коло танцю, і копитна тварина.
  11. Це і порода кішок, і найвідоміші близнюки.
  12. Це і водоплавний птах, і газетна брехня.
  13. Це і кінцівки водних тварин, і пристосування для швидкого плавання.
  14. Це і цеце і Цокотуха.
  15. Це і Гена, і алігатор.
  16. Це і норма оплати, і кімнатна собака.
  17. Хто відібрав роботу в собаки в загадці: «Не гавкає, не кусає, та в дім не пускає».
  18. Вдень мовчить, вночі кричить.
  19. Комаха, яка любить кішок і собак.
  20. Передня частина голови тварини.

 

Відповідь: 1.впертість; 2.слон; 3.кенгуру; 4.скарабей; 5.пума; 6.сорока; 7.криси; 8.зебра; 9.ага; 10.тур; 11.сіамські; 12.утка; 13.ласти; 14.муха; 15.крокодил; 16.такса; 17.замок; 18.сова; 19.блоха; 20.морда.

 

 

 

 

 

Станція «Фініш». Підведення підсумків гри. Нагородження учасників

Дорогі діти, ви сьогодні дружно попрацювали. 

Учасникам гри довелося чимало потрудитися: розгадувати складні інтелектуальні завдання і головоломки, відгадувати загадки про рослинний і тваринний світ, збирати пазли, просуваючись від однієї станції до іншої. За успішне виконання завдань на кожній станції гри учасники отримували бали.

Цілий урок веселощів, азарту, гарного спортивного настрою, духу співпереживання, лідерства, перемоги – ось результат  еколого – літературного квесту.  

За активну участь в еколого - літературному квесті «Я – брат ваш, земле, океане, вітре» нагороджуються команди …

Вітаємо всіх переможців і сподіваємося, що не тільки учасники нашого квесту,

  але і всі люди на планеті Земля будуть жити, дотримуючись законів природи!

 

 

 

Список використаних джерел:

http://mizoch.edukit.rv.ua/vihovna_robota/storinka_pedago...ganizatora/scenarii/?

http://yablunivka-internat.com.ua/kozatskyj-kvest-propala-bulava/?

https://www.schoollife.org.ua/924-2017/

http://creatyvnist27.blogspot.ru/2017/10/

https://www.br.com.ua/referats/scenarios/109821.htm

http://yrokiu.ru/zagadki/4227-zagadka-pro-dereva

                          https://www.ar25.org/article/lev-car-zviriv.html

                           http://cikavimurashki.blogspot.com

                          https://www.google.com.ua

                        http://kazkar.info/ua/pro_roslini/

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист

Назва команди__________________

 

Зупинка

 

Максимальна кількість

балів

Набрана кількість балів

1.«Шифрувальники»

7

 

2.«Народ скаже»

7

 

 

3.«Галопом по Європі»

 

34

 

4.«Четвертий - зайвий»

 

5

 

5.«Знайди вірну відповідь»

 

8

 

6.Заправка «Правила поведінки в природі»

 

10

 

 7.Станція «Кросенс»

 

9

 

8.« Пейзажна мозаїка»

 

5

 

9.Селфі - станція

 

5

 

10.СТО «Бувалі туристи»

 

10+2

 

 11.«Політ фантазії»

 

12

 

12.«Загадкова»

4

 

13.Раллі двійників «Хто це? Що це?»

20

 

14.Станція «Фініш». Підсумок

138

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
1021
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку