Логопедичне заняття - подорож у казку «З Попелюшкою на бал». Автоматизація звука «Ш» в словах.

Про матеріал
Нестандартні уроки дозволяють урізноманітнювати форми й методи роботи, позбавлятися шаблонів, створюють умови для виховання творчих здібностей школяра, розширюють функції вчителя, дають змогу враховувати специфіку певного матеріалу та індивідуальні особливості кожної дитини. Використання нестандартних форм уроків сприяє формуванню пізнавальних інтересів школярів, діти безпосередньо беруть участь у процесі навчання. Урок подорож може проводитися на всіх етапах вивчення нового матеріалу, Проводити можна, як у класній кімнаті, так і поза нею. В умовах класної кімнати проводжу заочні подорожі-мандрівки. Такі уроки зацікавлюють учнів, допомагають опрацьовувати новий матеріал, не докладаючи великих зусиль, у невимушеній ігровій формі, стиимулюють творчий, мовленнєвий розвиток учнів
Перегляд файлу

Конспект відкритого заняття: Подорож у казку:
«З Попелюшкою на бал». Автоматизація звука «Ш» в  словах.

                                  Мета заняття:

-Вчити виразно і чітко вимовляти слова і словосполучення з поставленими звуками; удосконалювати дрібну моторику рук; вчити впізнавати предмети за їх описом, узгоджувати слова в словосполученнях; збагачувати словниковий запас дітей; закріплювати правильну вимову поставлених звуків у словах;

- Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення;рухливість мовних  артикуляційних органів;  активізувати мімічну мускулатуру;

-Виховувати почуття доброти, привчати дітей піклуватися про тих, хто слабший або потрапив у біду; бажання прийти на допомогу; виховувати культуру мовного спілкування.

 

                                      Хід заняття:

                   І. Організаційна частина.

       --Психологічний настрій класу.

У наш клас завітали гості щирі.В народі кажуть, що добрий гість-дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Тож давайте  привітаєм їх.

        --Вітання дітей.

Добрий день! У добрий час! Радо ми вітаєм Вас!!  

          Хлопці, ви любите казки? Хочете потрапити в казку?

                 (Звучить тиха чарівна музика.)

 

        --Повідомлення теми, мети заняття.

      От сьогодні ми з вами і підемо в гості до казки, де будемо допомагати казковим героям, вчити їх правильно вимовляти звуки та виконувати їхні завдання.

А щоб потрапити в казку

Всім спочатку треба встати,

Хлопнути, тупнути і нагнутися.

Знову піднятися і посміхнутися,

Тихо сісти, закрити очі,

Про все на мить забути,

Дружно всім сказати слова:

«Здрастуй, казка та гра!»

(Діти закривають очі, відкривають очі.)

                        

                           ІІ.  Основна частина.

            1. Артикуляційна гімнастика-казка.

-- Подивіться, до нас знову прийшов Казкарик - головний знавець казок про язичок. Хочете послухати його нову казку? Тільки допоможіть йому розповідати: нехай, ваші язички покажуть, що вони вміють робити.

          ---Жив - був у свїй домівці жук сонечко. Вийшов він одного разу зі свого будиночка і побачив на небі яскраве Сонечко. І воно побачило жука, і вони посміхнулися один одному (усмішка). Пішло сонечко по доріжці і знайшло лопаточку (лопаточка). Хотіло пограти, але на небо набігла хмаринка, і пішов дощик. Взяло сонечко велику чашку (чашка) і набрала води для чаю. Накрило стіл під грибком (грибок) і покликало гостей: жука (як він дзижчить?), змійку (як вона шипить?), комарика (як він дзвенить?) і конячку (як скаче коник?). Конячка трохи не проскакала мимо будиночка сонечка, зупинимо її (зупинили конячку). На сусідньому дереві дятел грав на барабані (барабан). Всі гості пили чай з варенням і тихенько облизували верхню губу (смачне варення з верхньої губи). А потім конячка показувала фокуси: піднявши язичок наверх  на свій носик (фокус).

           2. Самомасаж, з використанням методу « Су-джок»

                            (звучить ритмічна музика)

В коло швидше всі стаємо,

Міцно за руки беремось.

І тепер ми разом з вами

Пограємо з м`ячиками  руками.

Я м`ячем круги катаю,

Узад-вперед його ганяю.(Прямолінійні кочення по долоні від зап`ястка до кінчиків пальців)

Ним погладжу я долоньку, (Погладити м`ячем долоні).

І затисну його трішки,

Як стискає лапку кішка, (По черзі стиснути м`ячик у кожній руці).

І по щічках покатаю, вправно я його тримаю.

Кожним пальцем м`яч притисну,

Маю вправу я корисну. (Стиснути м`ячик між долонями).

 

           3. Вправа «Казкарі»  Подорож  у  нову казку:

---  Хлопці, хочете потрапити в нову казку? Сідайте на килим.

(звучить чарівна музика)

Тихо сісти, закрити очі,

Про все на мить забути.

Дружно всім сказати слова:

«Здрастуй, казка та гра!»

Оченята відкриєте тоді, коли почуєте дзвіночок:

Казку я вам розповім, в гості до казки запрошу.

Слухайте, діти!

Жила на світі сім'я: Чоловік, дружина, 3 дочки з ними.

Дочки були вже великими. Тільки дві з них ледарки,

Нечупари, задираки,  задаваки... Лише одна з них була

І сердечна і красива І це...(хто?)  Діти говорять- Попелюшка була. 

(Лунає дзвоник, діти відкривають очі, з'являється Попелюшка.)

      Попелюшка:

У палаці сьогодні бал, всіх король туди позвав.

Мачуха і сестри зі злості вбрання свої розрізали на шматочки.

Не встигну я на бал.

---Зараз ми попадемо у казкову майстерню і допоможемо Попелюшці зі шматочків зібрати їх вбрання.

        4. Складання з частин цілого, закріплення назв кольорів,геометричних фігур.

  ---Дидактична гра «Казкова майстерня»

Діти з частин складають малюнки суконь, говорять якого сукня кольору, та з яких геометричних фігур складена

         5.Орієнтація в просторі та часі , тренування в рахунку:

   ---Гра «Дні тижня пригадай».

--- Які невдячні дівчатка. Попелюшка старалась, працювала, голкою шила, не лінувалась. Довго працювала над сукнями, Попелюшка?

Попелюшка: З понеділка по середу.

--- З понеділка по середу, значить, Попелюшка працювала... Скільки ж днів працювала Попелюшка? Назвіть ці дні.(повторення назв днів тижня, міркування і відповіді дітей)

                             Фізкультхвилинка.

          В казочці нашій розминка. 
         Настала фізична хвилинка. 
         Втому проженем руками 
         Вгору їх піднімем з вами.

         Пригадаєм дружно вмить,

         як пшениченька шумить?

         - Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш.

         Як шумлять у птаха крила? 
        -Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш. 

          Вітер з гаєм розмовляє? 
         - Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш. 
         Поміж листячком гуляє? 
         -Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш. 
         Голову вниз опустили, 
         Потім назад нахилили, 
         Потім направо наліво поклали, 
         Рівно і струнко ми стали. 
         Швидко скінчилась хвилинка. 
         Нас збадьорила розминка. 
 

          6. Класифікація  предметів. Мовні  узагальнення.

          ---Гра « Прибиральники»      

--- Попелюшко, ми з хлопцями тобі допомогли, вбрання зібрали.

Попелюшка: Але ми на місце нічого не прибрали.

--- Що робити, хлопці?

Попелюшка: Сестри поїхали на бал і залишили такий безлад.

(На килимі лежать речі: чашка, шуба, шапка, тарілка, каструля, шорти,ложка.)

     Визначення предмета за описом. Прийом «Одним словом».

--- Сьогодні вранці Попелюшчина старша сестра втратила (слідує опис якого-небудь предмета - діти вгадують, потім йде опис предмета від імені середньої сестри; описати кілька предметів).     

( Головний убір, м`який та теплий.Невелика склянна посудина, з якої пють чай, каву,воду та інші напої.Літні, укорочені штани.)

--- Я пропоную вам прибрати всі речі на свої місця. Куди будемо прибирати все це?   --У шафи.

Як назвати одним слово те, що ми прибираємо в шафу на кухні? 

 ---Посуд.

 У шафу в кімнаті? 

 ---Одяг.  

 --- Що ще може там лежати?

(Діти наводять порядок і класифікують предмети.)

           7.Робота над скоромовкою.

                                На шафі –шапка,

                                У шафі—шубка.

--- Ми тобі, Попелюшко, допомогли? Можеш відправлятися на бал!

           8.Розвиток дрібної моторики пальців та граматичного стану мови.

     ---Гра «В Попелюшки в комірчині»

Попелюшка: Але мачуха сказала:

«Якщо хочеш танцювати, роботу треба виконувати.

Посидь, насіння перебери».

 А що залишила мачуха Попелюшці, ми зараз узнаємо.  Але перш за все, щоб краще бачити  нам потрібно настроїти наші оченята.

            9.  Гімнастика для очей.

---Так подивимось що ж потрібно перебрати?

---Горішки та насіння.

---А з якої рослини це насіння?  (З соняшника).

           10.  Словникова робота.

---Тож давайте разом повторимо назву рослини.

---СОНЯШНИК.

--- Ось подивіться як він виглядає.( Малюнок соняшника)

          ---Інформаційна хвилинка.

                Метод «Крісло автора»

  Попелюшка приготувала для нас інформацію про соняшник:

 Сідай, Попелюшко, на своє казкове крісло. І ми тебе уважно слухаємо.

В Україні соняшник з'явився у середині 18 ст., спочатку його розводили як декоративну рослину,для красоти на клумбах, згодом заради зерна, яке використовували, як ласощі. Тепер із соняшника добувають олію, яка в Україні є найкращим харчовим продуктом .

Також її використовують для технічних потреб (при виготовленні мила, лаків, фарб, лінолеуму, тощо).  Соняшник — цінна культура.

           Узагальнююча бесіда.

---Якщо насіння із соняшника, то як ми правильно скажемо. Яке насіння?

---СОНЯШНИКОВЕ. Повторили всі разом.

--- Тож давайте тепер допоможемо Попелюшці.

 Робота в групах і парах.  (За вибором учнів).

(діти діляться на групки і сортують соняшникове насіння і горішки;)

Попелюшка дякує хлопцям.

--- Зроблено все це швидко! Попелюшко. Нумо на бал.

 ( Попелюшка виходить)

 А щоб швидкою була Попелюшчина карета, нам потрібно швидко прочитати склади.

           11. Читання складів, слів.  Вправа «Луна».

                                    А  О  У  И  Е

                                             Ш

                                              І

                   Шуба, миша, шум, шишка.

   ---Слова читає один учень. За ним всі хором  повторюють.

                   

                                 Заключна  частина.

    1. Підсумок заняття.

         Узагальнююча бесіда.

---Отже як ми правильно вимовляємо звук «Ш»?   

---Молодці!! Ось і поїхала наша Попелюшка на бал. Ви всі чудово їй в цьому допомогли. На бал приїжджають ошатні гості, якщо ви хочете слідом за Попелюшкою потрапити на бал, то теж повинні причепуритися. А для цього вам потрібно теж гарно вдягнутися. Давайте і ми приготуємось на бал.     (Діти переодягаються).

     2. Вправа на релаксацію. «Бал».

А тепер прошу на бал, час для танців вже настав.

Гості танцюють, гості танцюють

І ось так, ось так! І по парах, і гуртком,

І вистрибом, і кроком!

(Діти танцюють; потім музика зупиняється і лунає бій годинника.)

--- Казка наша закінчується. Ми з нею зустрінемося ще не раз.

А на згадку про нашу казку ми падаруємо нашим гостям по  красивій бальній сукенці, щоб і вони на слідуючий раз потрапили разом з нами на бал.

(діти роздають гостям малюнки сукеньок)

     3.Організоване закінчення заняття.

А нам з казки щоб повернутися:

Кругом себе потрібно обернутися.

Хлопнути, тупнути, посміхнутися,

Тихо сісти, закрити очі,

Що побачили не забути.

Дружно всім пора сказати:

«До побачення казка,

Нам час додому».

(Діти говорять із закритими очима; діти відкривають очі і виявляються у себе в класі.)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карнаух Марина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали для друку
Інкл
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
631
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку