Людина у світі тварин

Про матеріал

Виховна година для 3 класу на тему: Людина у світі тварин. 2018 - 2019 рік..................................

Перегляд файлу

Клас: 3 – Б.

Тема: Людина у світі тварин.

Мета: Навчити дітей цінувати будь-яку тварину. Розвивати пізнавальний інтерес учнів, спостережливість, уважність, пам’ять, уяву, кмітливість, логічне мислення, вміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин. Виховувати розумне бережливе ставлення до природи, дружні взаємовідносини під час гри, дбайливе ставлення до тварин, чуйність, доброту, милосердя.

Обладнання: малюнки, плакати, розмальовки, відео.

Хід заняття

І. Організаційна частина. Повідомлення теми і мети.

1.1. Привітання.

Добрий день,дітки! Сідайте будь ласка.

Сядьте рівненько,випрямте спинки,ручки покладіть на парти і уважно слухаємо.

Пам’ятайте,з місця не викрикуйте,а підіймайте ручки.

Щоб з'ясувати яка буде тема нашого заняття,пропоную вам відгадати загадки,відгадки до яких підкажуть вам тему яку ми будемо сьогодні розглядати.

1.2. Відгадування загадок.

Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа – 
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…
(Лисиця)

Я веселенький звірок,
Плиг з ялинки на дубок.
(Білка)

Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати, 
А зимою — в лігві спати. 
Як зачує він весну — 
Прокидається від сну.
(Ведмідь)

Довгі ноги  - довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.
(Лелека)

 

Дуже товсті ноги маю,
Тихо їх переставляю.
Височезний я на зріст,
Біля рота маю хвіст!
(Слон)

Хоч годинника не має,
Вранці він нас піднімає.
Кожен прокидається – 
З сонечком вітається.
(Півень)

Маленьке, сіреньке,
А хвостик як шило.
(Миша)

Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
(Сова)

Ходить диво по рівнині,
Дві гори несе на спині.
(Верблюд)

Отже, лисиця, сова, миша та інші  – це хто? (Тварини)

Правильно, отже тема нашого заняття «Людина у  світі тварин»

Подумайте і скажіть, як ви розумієте такі слова:

« Все на землі, все треба берегти,

 І птаха, й звіра, і оту тваринку,

Не чванься тим, що цар природи ти,

 Бо, врешті, ти – лише її частинка.»
(відповіді учнів)

 Ці слова будуть девізом нашого заняття.
 

ІІ. Основна частина.

Діти, нас повсюди оточує розмаїтий, безмежний, неповторний світ живої природи. Це пишні гіллясті дерева, дивовижної краси квіти, барвисті метелики, пернаті птахи і, звісно, наші чотириногі друзі — тварини. Тварина стала вірним другом людини ще в прадавні часи, коли наші пращури змогли приручити диких звірів. І тепер ми вже не можемо уявити наше життя без  — веселого, пильного і відданого друга та охоронця.

Комусь до вподоби крихітний хом’ячок, кумедна морська свинка або пухнастий довговухий кролик чи папуга. Але, є на світі такі люди, які без будь-яких проблем можуть погратися з тигром або ведмедем.

Ви колись зустрічали таких людей? Якщо так то де? (відповіді учнів)

Кожен з вас хоча б один раз був у циркові, і бачив кумедних тваринок. Так ось, саме з такими тваринками працюють звичайнісінкі люди.

Як ви гадаєте, чи подобається тим людям працювати з величезним тигром чи малесеньким песиком? А чому? (відповіді учнів)

2.1. Читання твору В. О. Сухомлинського.

До цієї теми в своїх творах неодноразово звертався відомий український письменник та педагог Василь Олександрович Сухомлинський. Сьогодні ми прочитаємо його оповідання про тварин та їх радощі, прикрощі, пригоди і сподівання.

Миколка, Вітя й цуцик

 

Дорогою додому Миколка й Вітя підібрали цуцика. Він сидів у канаві і жалібно скавучав.

Кому ж буде цуценя? Довго думали хлопчики й дійшли; нехай три дні живе у Віті, потім три дні у Миколки, потім знов три дні у Віті... Через місяць хлопчики візьмуть цуцика, винесуть у поле й підуть у різні боки. За ким побіжить — той і господар.

Побудував Миколка для цуцика гарну будку. Тричі на день виносила мама цуцикові суп і котлетку.

У Віті не було ні будки, ні супу, ні котлетки. Поклав він біля свого ліжка ряднинку.

На ній цуцик і спав. Іноді вночі йому хотілося в якихось собачих справах надвір, він тихенько торкав лайкою ковдру, Вітя прокидався й випускав малого. Їв цуцик шкуринку, розмочену в гарячій воді.

Через місяць узяли хлопчики цуцика й пішли з ним далеко-далеко у поле. Вийшли на високу могилу, пустили його й розлетілися в різні боки.

Цуцик побіг за Вітею.

 

2.2. Бесіда за почутим

 

Яке враження справило на вас це оповідання?

Розкажіть, як кожен із хлопчиків доглядав за песиком.

Кого ж обрав цуцик своїм господарем?

Чому, на вашу думку, він так учинив? (Відповіді учнів.)

 

Людині байдужій, із черствим та холодним серцем, здається, що і тварини — бездушні та нерозумні, що вони не можуть відчувати й розуміти того, що відбувається навколо. Але це, звісно, не так. Тварина, як і всі ми, любить лагідне та дбайливе ставлення до себе, і вона з острахом та тривогою відчуває людську жорстокість.

 

2.3. Перегляд відео.

Як я вже й казала, у світі є справжні герої, які спілкуються як і із звичайним котиком так і із великим тигром. Тому пропоную вам переглянути декілька відео про таку незвичайну дружбу.

 

А зараз я пропоную вам розмалювати тваринку.

 

2. 4. Гра «Розмалюй мені лапку»

Зараз я кожному з вас дам одну розмальовку, а вам потрібно буде розмалювати її, тими кольорами які у вас є. Якщо у вас немає з собою кольорових олівців то ви можете скористатися звичайним олівчиком чи ручкою. Якщо, комусь знадобиться допомога, звертайтеся. Я допоможу.

2.5. Перегляд відео.

А зараз я пропоную переглянути ще одне відео для відпочинку.

 

ІІІ. Підсумок.

Кожен із вас молодець, усі ви розумні, кмітливі… Але, в мене є до вас лише одне запитання… Як ви вважаєте для людини лише песик та кішечка є вірними друзями, чи можливо й дикі тварини також. (відповіді учнів) 

3.1. Вправа «Є місце кожному на цій Землі»

А зараз, я пропоную кожному з вас підійти до мене зі своєю тваринкою, для того, щоб ми змогли заповнити ось ці пусті галявинки.

У кожного з нас є друзі, і не важливо чи в нашого друга дві ноги чи 4 лапи… Кожен заслуговує на підтримку, любов, віру, й навіть на звичайне добре ставлення до себе.

Ви згодні зі мною?

Дякую за вашу увагу та ваш час. На цьому наша виховна година закінчується.

                                  

 

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Виховна робота
Інкл
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
1218
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку