Математична вікторина "У світі цікавої математики"

Про матеріал

Мета:

  • розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки;
  • розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у склад­них ситуаціях і нестандартно підходити до ви­рішення проблем;
  • виховувати вміння працювати у команді;
  • підвищувати інтерес до матема­тики.
Перегляд файлу

Математична вікторина «У світі цікавої математики»

Мета:

  • розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки;
  • розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у склад­них ситуаціях і нестандартно підходити до ви­рішення проблем;
  • виховувати вміння працювати у команді;
  • підвищувати інтерес до матема­тики.

Обладнання: аркуші, картки з завданнями, грамоти.

Хід заходу

І. Організаційна частина 

ІІ. Вступна частина

Правила гри

  1. У грі беруть участь 2 команди по 8 учнів.
  2. По черзі ставляться запитання командам.
  3. Гра складається з 7 конкурсів.
  4. Завдання кожної команди набрати як можна більшу кількість балів. Для цього необхідно правильно і швидко відповісти на питання.

ІІІ. Основна частина

Конкурси:

1. Розминка.

2. Роздуми.

3. Брейн-ринг.

4. Конкурс капітанів

5. Хто швидше?

6. Калькулятор.

7. Логіка

 

 «Розминка»

По черзі ставляться запитання командам. Кожне питання оцінюється в один бал. На роздуми по 30 с.

команда 1

1. Які числа називаються простими? (діляться на себе і на 1)

2. Як називаються прямі, що не перетинаються? (паралельні)

3. Кут менший 90?… (гострий)

4. Як називається чотирикутник, в якого протилежні сторони паралельні? (паралелограм)

6. Як називається частина прямої, що має початок і немає кінця? (промінь)

7. Як називається відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою

протилежної його сторони? (медіана)

8. Як називається кут, що дорівнює 90? (прямий)

9. Як називається трикутник, який має кут 90?? (прямокутний)

команда 2

1. Які числа називаються „складеними”? (більше 1 і не є простим)

2. Як називається кут більший за 90? (тупий)

3. Як називається чотирикутник, в якого тільки дві сторони

паралельні? (трапеція)

4. Число при множенні на яке добуток не змінюється? (1)

5. Як називаються прямі, що перетинаються під прямим кутом? (перпендикулярні)

7. Як називається перпендикуляр, проведений з вершини трикутника до

протилежної його сторони? (висота)

8. Як називається кут, що дорівнює 180? (розгорнутий)

9. Як називається трикутник, в якого дві сторони рівні? (рівнобедрений)

 «Роздуми»

Команда 1

1. Казка Пушкіна, в назві якої є число 7. (Про мертву царівну і 7 богатирів)

2. Прислів'я,у якому мовиться про те, що група людей махнули рукою на того, хто запізнився. (Семеро одного не чекають)

3. Якій оцінці за п’ятибальною системою оцінювання відповідає 7 балів за дванадцатибальною шкалою? («4-», «4»)

Команда 2

1. Що означає «бути на сьомому небі»? (бути нагорі блаженств, щастя, радості)

2. Скільки козенят було в багатодітної кози? (7)

3. Вона симпатична, тендітна, невеличка на зріст – всього два з половиною міліметри. Назвіть її ім’я. (Дюймовочка)

 

«Брейн-ринг»

Як же оцінюється даний конкурс: кожне запитання оцінюється в один бал. Відповідає та команда, учасники якої перші підняли руку.

1. Якщо квадрат і ромб мають однакові сторони, то площа якої фігури

більша? (Площа квадрата більша, оскільки висота ромба менша за його сторону)

2. Вітрина, актриса, тритон. Яке число об’єднує всі ці слова? (Три)

 

3. Що більше cos 40 чи sin 50?(cos 40 = sin (90 – 40) = sin 50)

 

4. Поясніть переклад і походженння слова «геметрія».(«Гео» - земля, «метрейн» - виміряти)

 

 

Конкурс капітанів

 

1. Яким знаком позначається рівність чисел, виразів тощо?

А. Дорівнює. В. Більше. С. Менше. D. Більше або дорівнює.Відповідь. А.

2. Що таке натуральні числа?

A. Всі числа.   B. Числа, що використовуються для вимірювання розмірів.

C. Числа, що використовуються для лічби предметів. D.Числа, які не використовуються для лічби. Відповідь. С.

3.Чому дорівнює сума кутів паралелограма?

А. 90°.       В. 270°;       С. 180°.       D. 360°. Відповідь. D.

4.Яка частина числа називається відсотком?

А. Друга.       В. Сота.      С. Третя.    D. Десята. Відповідь. В.

5.Яке з понять не належить до основних у геометрії?

А. Точка. В. Пряма. С. Відрізок. D. Площина. Відповідь. С.

6.Яке найбільше натуральне число?

А. Мільйон.  В. Дев'ять. С. Трильйон.  D. Не існує. Відповідь. D.

7.Чому дорівнює сума суміжних кутів?

А. 90°.       В. 360°.       С. 180°.       D. 270°. Відповідь. С.

8.Як називається відрізок, що сполучає дві точки кола?

А. Діаметр. В. Хорда. С. Радіус. D. Дотична. Відповідь. В.

9.Якими є вертикальні кути?

А. Рівними.  В. Гострими. С. Прямими. D. Тупими. Відповідь. А.

10.Скільки центнерів в одній тонні?

А. 10.      В. 1000.      С. 100.      D. 10 000. Відповідь. А.

 

«Хто швидше?»

Команди відповідають почергово на запитання. За кожну правильну відповідь 1 бал. Якщо одна команда дала неправильну відповідь хід переходить до суперника. Якщо жодна з команд дала неправильну відповідь наступне запитання оцінюється в 2 бали.

1. Чому дорівнює 2-2? (1/4.)

2. Чому дорівнює (-18)0? (1.) 

3. Чому дорівнює (-1)32? (1.)

4. Якщо x2 = 1, то x = … (-1 або 1.)

5. Чому дорівнює сума кутів рівнобедреного трикутника? (180?.)

6. Що означає розв’зати рівняння? (Знайти всі його корені або показати, що таких немає.)

7.Які рівняння мають однакові розв’язки? (Рівносильні.)

«Калькулятор»

Команда 1

1. 15,15 + 19,1 = … (34,25);

2. 73,8 : 6 = … (12,3);

3. 2,5 4 + 135,23 = … (145,23).

Команда 2

1. 9,16 + 6,15 = … (25,3);

2. 92,4 : 7 = … (13,2);

3. 124,43 + 0,25 4 = … (125,43).

«Логіка» 

1) Знайдіть значення фігур (записано на аркушах)

 

 

 

 

 

2) Знайдіть число (записано на аркушах)

3) Знайдіть числа, яких бракує на картинці (записано на аркушах)

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Підбиття підсумків

Підрахуємо бали і визначимо переможця.

Великий російський письменник Л. Толстой сказав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого – це все те добре , що він думає про себе сам, а чисельник – це все те добре, що про цю людину думають інші.

Чим більший чисельник, тим більший самий дріб. Бажаємо всім, щоб щастя додавалося, горе віднімалося, щоб достаток примножувався, а кохання ділилося.

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковальська Надія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
17205
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку