Математика, 1 клас ( Частина 2, урок 12)

Про матеріал
Тема. Додавання й віднімання натуральних чисел. Назви компонентів і результату дій додавання і віднімання. Поняття «задача». Структуровані елементи «умова» й «запитання». Мета. На основі практичних дій закріпити назви компонентів дій додавання і віднімання вчити виділяти структуровані елементи задачі, розвивати логічне мислення, пам'ять учнів, виховувати старанність, наполегливість, інтерес до навчання.
Перегляд файлу

         Математика,   1 клас ( Частина 2, урок 12)

 Тема.    Додавання  й віднімання натуральних чисел. Назви компонентів і            результату дій додавання і віднімання. Поняття  «задача». Структуровані елементи «умова» й «запитання».

Мета.     На основі практичних дій закріпити назви компонентів дій додавання і віднімання  вчити виділяти структуровані елементи задачі,                                     розвивати логічне мислення, пам'ять учнів,                                                       виховувати старанність, наполегливість, інтерес до навчання.

 

Хід уроку

I. Організаційний  етап

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок

Тож і ми часу не гаймо

До уроку приступаймо, 

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти просто молодці!

 

II. Мотиваційний етап                                                                                                             - Діти!Сьогодні разом з коротульками ми вирушимо в країну математики, де будемо досліджувати різні математичні завдання. Під час наших наукових пошуків ви будете розв’язувати вирази, задачі, працювати над геометричним завданням. Але є одна проблема – завдань багато. Тому, щоб встигнути все виконати, ви повинні бути уважними, старанними, зосередженими. 

III. Загадка 1 

Покрути його педалі 

повезе в далекі далі. 

Звичайний, є гірський, 

Жовтий, білий, голубий.     (велосипед)             

- Молодці діти! Зручненько сідайте на свої велосипеди, міцно візьміться руками за кермо. Покрутіть педалі і швидко мчимо до будиночка чисел, де будемо досліджувати його мешканців.

IV. Актуалізація знань

1.Робота з будиночком чисел

- Діти, хто живе у будиночку чисел? (числа, цифри, предмети)

- Які цифри пішли на прогулянку до осіннього лісу? (2,3,5)

- Скільки листочків здув вітерець  біля  числа 5?

- Чому ви так вважаєте?

- Молодці! Наші дослідження продовжуються. І до наступного завдання будемо добиратися вже не по землі, а по воді.

Загадка 2

 І не сани, і не віз. Їхать добре без коліс. (човен)

- На уроці читання ми садили в човники слова, а зараз самі пересядемо в човники. Візьміть  в руку ручку і виконайте  вправу на розвиток пам'яті.

2.Виконання коректурної вправи

- В таблиці ви бачите різні числа математичні знаки. А звернути увагу потрібно лише на число 2 і на знак, яким позначають на письмі дію додавання. Двійки закреслюємо, плюсики обводимо.

Рахуємо так: 2- один, + - один і так далі.

Результат лічби запишемо в кінці таблиці.

Перевірка виконання вправи( відеофайл )

- Рушаймо далі. А зараз зустріч зі старим другом.

Загадка 3

Що це там за вентилятор?

В небі він висить, малята

І реве й торохкотить

Хоч без крил, але летить?    (гелікоптер)

- Так, це наш друг – гелікоптерчик. Він миттю домчить нас до завдання Хвалька.

V. Фізкультхвилинка 

- Поставте руку-лопать ліктиком на парту. Злітаємо!

Лопотями заверчу і у небо полечу.

Лопотями заверчу і красиво напишу.

4. Каліграфічна хвилинка

Каліграфічне написання цифри 2 (алгоритм – відеофайл)

Написання цифр 1, 3, 4, 5 – за зразком.

VI. Етап постановки проблеми 

- Наші дослідження продовжуються. І допоможе нам у цьому залізний кінь. Як ви думаєте, що це за кінь? (потяг)

- Подивіться, який він гарний. А створити таку чудову машину могли тільки люди, які любили вивчати математику. Мали гарну пам'ять, увагу, вміли розв’язувати задачі, робити різні математичні розрахунки. А для того, щоб і нам стати такими ж, Знайко приготував для нас своє завдання.

1.Вивчення нового матеріалу

- Перша зупинка нашого потяга на станції «Таблична» 

-  Повторимо фрагмент таблиці додавання числа 2 (хором, індивідуально).

- А зараз вивчимо фрагмент таблиці віднімання (робота в парах).

2. Закріплення вивченого про компоненти дії додавання.

- Знайко і Сова дуже задоволені вами, але для того, щоб стати вправними математиками, потрібно знати правила. Мудра Сова рекомендує вам повторити правила про дію додавання.

а) читання в швидкому темпі, відтворення з пам'яті

- Наш потяг потрапив у туман. У деякі віконця зовсім нічого не видно. Допоможемо машиністу продовжити шлях.

б) виконання вправ на знаходження невідомих компонентів арифметичних дій.

3. Застосування на практиці знань про дію віднімання.

- Наближаємось до станції «Згадай». Читаємо  прискорюючи темп і відтворюємо з пам'яті правил про дію віднімання та назви компонентів при відніманні.

  VI.  Практичні вправи 

- Часто в житті ми розв’язуємо задачі. І дуже часто вони математичні. Наш потяг здійснює зупинку на станції «Задачна».

1. Робота над задачею

- Діти, згадайте з яких частин складається задача (умова, запитання, розв’язання, відповідь)

- Яке слово обов’язково має містити запитання? (скільки)

-  Допоможемо Кнопочці скласти запитання до задачі завдання 13.

- Наступна станція «Логічна задача»

2. Розв'язування логічної задачі.

- Діти, прочитайте задачу.

- Про кого розповідається в  задачі? (про дітей: брата і сестру)

- Скільки іграшок було у дітей? (8) 

- Скільки іграшок сестра віддала брату? (2)

- Скільки іграшок стало у дітей? (порівну)

- Якщо іграшок стало порівну після того, як сестра віддала брату (2 іграшки), то це означає, що у неї було спочатку на 2 іграшки більше. Подумайте: то скільки спочатку було іграшок у брата, а скільки у сестри. Оберіть правильний варіант відповіді і обведіть його ручкою. 

Обґрунтуйте свій вибір.

- Який малюнок ілюструє правильну відповідь?

VII. Фізкультхвилинка під пісню «1,2,3,4,5 –математики нас вчать…»

 

VIII. Робота з геометричним матеріалом.

 

- Увага! Увага! Математичний потяг прибув до станції  «Геометрична». На цій станції ми дослідимо геометричну фігуру, яку ви бачите на дошці.

- Як вона називається? 

- Що таке трикутник?

- Скільки трикутників ви бачите на малюнку?

Перевірка правильності виконання завдання біля дошки методом накладання.

IX. Підсумок уроку

- Наші математичні дослідження завершуються великими перегонами. Пересідаємо з потяга в автомобіль, вмикаємо таймер. Рушаймо!

- Перед тим, як закінчити урок, я хочу задати питання: 

- Які математичні відкриття ви зробили під час уроку?

- Яке завдання зацікавило найбільше?

 

docx
Додав(-ла)
Портей Наталья
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку