Матеріал для друку "Редактори комп’ютерної графіки: переваги при виборі програми Adobe Photoshop"

Про матеріал

У даній роботі розкриті переваги графічного редактора Adobe Photoshop, шляхом вивчення основних можливостей та функцій різних програм призначених для роботи з комп'ютерними зображеннями.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РЕДАКТОРИ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ: ПЕРЕВАГИ ПРИ ВИБОРІ ПРОГРАМИ ADOBE PHOTOSHOP

 

 

 

 

 

Автор:

Студена Роксолана Іванівна

вчитель інформатики

Буковинського ліцею-інтернату,

спеціаліст вищої категорії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РЕДАКТОРИ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ: ПЕРЕВАГИ ПРИ ВИБОРІ ПРОГРАМИ ADOBE PHOTOSHOP

 

 

Мета роботи полягає у визначенні переваг графічного редактора Adobe Photoshop, шляхом вивчення основних можливостей та функцій різних програм призначених для роботи з комп’ютерними зображеннями.  

Актуальність теми обумовлена швидким  розвитком новітніх інформаційних технології , які широко використовуються в процесі створення художньої продукції й обумовлюють виникнення нових видів мистецтва. Поряд ыз мальовничими і графічним портретами створюються фотографії;за допомогою компютера розробляються проекти архітектурних споруд, дизайн промислових виробів, оформлення книжок і часописів тощо.Комп'ютерна графіка розширює можливості при створенні плакатів,фірмових бланків,поліграфічних видань,трансформуючи їх та забагачуючи.Інформаційні технології дають змогу запропонувати продукію широкому колу споживачів.

В даній роботі розкрито фунції та можливості багатьох редакторів комп'ютерної графіки. А використання їх на практиці протягом деякого часу, дало можливість вибрати програму яка стане неодмінним помічником дизайнерів і художників. Найяскравіший приклад такої програми — Adobe Photoshop.

 

 


ЗМІСТ

 

ВСТУП…………………………………………….……………………………

4

РОЗДІЛ 1. КЛАСИФІКАЦІЯ ВИДІВ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ ТА   

                  РЕДАКТОРІВ ……………………………………………………

 

6

РОЗДІЛ 2. ОГЛЯД ГРАФІЧНИХ РЕДАКТОРІВ ….……………………….

 

9

 

РОЗДІЛ 3. ПРОГРАМНА РЕАЛІЗАЦІЯ ЗОБРАЖЕНЬ В ADOBE

                   PHOTOSHOP.………………...…………………………………..

19

ВИСНОВКИ………………………….…………………..……………………

23

ЛІТЕРАТУРА…………………………………………….……………………

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Комп’ютерна графіка з’явилась достатньо давно — вже у 1960-х роках існували повноцінні програми роботи з графікою. Сьогодні прийнято користуватися термінами «комп’ютерна графіка» і «комп’ютерна анімація». Поняття «комп’ютерна графіка» об’єднує всі види робіт зі статичними зображеннями, «комп’ютерна анімація» має справи з зображеннями, які динамічно змінюються.

Справжнього широкого раозвитку комп’ютерна графіка зазнала з появою персональних комп’ютерів «Macintosh» (МАС) фірми Apple, які спеціально визначалися для потреб поліграфії. Саме для платформи МАС почали з’являтися перші спеціалізовані операційні системи та графічні редактори. Але сталося так, що справжніми «массовими» комп’ютерами стали комп’ютери класу IBM/PC (РС). Тоді більшість звичайних сьогодні для багатьох оболонок та редакторів почали відтворюватися на базі графічного досвіду МАС, але перекладені для комп’ютерів РС. Так з’явилася славнозвісна операційна система Windows, а також дуже велика кількість звичних для користувачів комп’ютерів РС пакетів, різнопланових програм та редакторів (наприклад: QuickTime, Page Maker, майже всі продукти корпорації Adobe та багато інших).

У теперішній час, завдяки грандіозному розвитку комп’ютерної техніки, деякі сторони нашого життя неможливо уявити собі без застосування комп’ютерних технологій, у тому числі без комп’ютерної графіки. Це, насамперед:

 усі види поліграфічних процесів;

 майже вся рекламна індустрія;

 телебачення;

 моделювання нових видів одягу;

 проектно-конструкторські розробки й т. д.

На базі засобів комп’ютерної графіки та інших прогрессивних технологій в останній час з’явилися зовсім нові, не схожі ні на що раніш відоме, напрямки виробництва, профессії, навіть середовища та взаємостосунки. Звичними зараз звучать для більшості з нас поняття: «віртуальна реальність», «зона інтернет», «телеконференція», «аудіо та відео у реальному часі» та інші. Все це є невід’ємною частиною так званої «комп’ютерної революції», яку всі ми зараз відчуваємо на собі.

Своєрідним синтезом майже усіх типів комп’ютерної графіки став й такий тип графіки, як «Web-дизайн», який прийшов до нас разом із втіленням у повсягденне життя все більшої й більшої спільноти інтернету. Тут присутні й елементи, які досі використовувались лише при верстці друкованних видань, і фрагменти анімації та відео, й моменти моделювання різних об’єктів.

Далі буде більш детально розглянуто різні типи комп’ютерної графіки, їх характерні риси й можливості, а також розписані особливості та призначення деяких з величезної кількості сучасних графічних редакторів, які є найбільш популярними серед спеціалистів у галузях, пов’язаних з комп’ютерною графікою.

 

РОЗДІЛ 1.  Класифікація видів комп’ютерної графіки ТА РЕДАКТОРІВ

 

По своїй структурі зображення можуть бути растровими та векторними. Наприклад, сканер під час сканування розбиває зображення на безліч дрібних елементів (пікселей) і формує з них растрову картинку. Колір кожного пікселя записується у пам’ять комп’ютера за допомогою певної кількості бітів. Біт — мінімальна одиниця пам’яті комп’ютера, яка може зберігати значення або 0, або 1. Піксель це найменший елемент, растрового зображення. Але цей засіб подання зображення не підходить для тих випадків, коли виникає необхідність у масштабуванні зображення у великих межах.

Цього браку позбавлені векторні зображення, у яких розмір будь-якого елемента може бути змінений аж «до нескінченності». Але таку картинку неможливо отримати шляхом сканування, оскільки кожний її елемент будується з допомогою математичних описів об’єктів (так званих примітивів), в якості яких можуть виступати лінії, дуги, кола і тому подібне. Також для кожного примітива існує ряд параметрів, які визначають колір, товщину лінії і тому подібне. Векторна графіка створюється за допомогою спеціальних програмних засобів типу CorelDRAW, Adobe Illustrator. Також такий формат зображення використовується в усіх програмах САПР (Системи Автоматичного Проектування) (P-CAD, Auto-CAD і тому подібне). Фактично векторне зображення існує у вигляді набору математичних формул, які описують елементи зображення. І, нарешті, векторна графіка не залежить від продуктивності апаратних засобів, яка дозволяє легко змінювати розміри статичних зображень (наприклад, збільшити розмір дверної ручки до розміру дома) без втрати загальної кількості елементів зображення, ясності і чіткості їхніх меж при виведенні на екран монітору або при друці.

По свому «професійному» призначенню комп’ютерну графіку та анімацію можна розділити на такі групи:

 комп’ютерна графіка для поліграфії;

 двовимірний комп’ютерний живопис;

 презентаційна графіка;

 двовимірна анімація, яка використовується для створення динамічних зображень і спецєфектів у кіно;

 двовимірне і тривимірне моделювання, застосоване для дизайнерських та інженерних розробок;

 тривимірна анімація, яка використовується для створення рекламних і музичних клипів і кінофільмів;

 обробка відеозображень, необхідна для накладення анімаційних спецефектів для відеозапису;

 наукова візуалізація.

 

 

 

Класифікація графічних редакторів

 

В залежності від типу графіки, з якою необхідно працювати, програмні засоби, які дозволяють у кінцевому підрахунку створювати ті або інші види комп’ютерної графіки, також можна поділити на відповідні види. Серед величезного різноманіття таких програмних засобів існують як спеціалізовані, призначені для створення якого-небуть конкретного типу графіки, так і багатофункціональні, які дозволять створювати декілька різноманітних типів комп’ютерної графіки, або з’єднувати різні графічні об’єкти разом. Слід відзначити, що незважючи на таку традиційну спеціалізацію, в останній час отримали розвиток так звані «крос-платформенні» системи. Суть їх перебуває в тому, що об’єкти (в основному виді файлів) можна переносити з однієї платформи на іншу. Особливо корисним це є для справ з поліграфією. З розвитком комп’ютерів МАС і РС різниця між ними зведені майже до нуля.

Розглянемо основні види графічних пакетів і редакторів РС платформи, як найбільш поширених і загальновідомих:

 редактори для створення й ретушування растрової графіки;

 векторні графічні редактори;

 пакети верстання (настільні видавницькі системи);

 пакети 2D-анімації;

 програми для створення Web-сторінок;

 3D редактори;

 пакети інженерного моделювання і проектування;

 інші программи для роботи з графікою;

 1) спеціальні 3D-додатки;

 2) програми для створення об’ємних шрифтів;

 3) системи для монтажа і роботи з відео;

 4) програми для наукової візуалізації.

РОЗДІЛ 2.  Огляд графічних редакторів

2.1. Редактори для створення й ретушування растрової графіки

 

http://cdn.askme.zone/images/103/806/8061.pngПочати огляд означеного типу редакторів, мабудь, слід з PaintNet, який входить у стандартну поставку Windows. Багато хто починав знайомитися з азами комп’ютерної графіки саме з цієї програми, яка є дуже простою і доступна в освоєнні без особливих навиків. Цей редактор дозволяє створювати найпростіші геометричні фігури, креслиіти лінії різноманітної ширини, набирати текст. При цьому всі створені об’єкти можна редагувати: міняти розміри, повертати, копіювати з одного місця і вставляти в інше, міняти колір. Робота у цьому редакторі дає непогану підготовку для освоєння більш складних професійних пакетів.

http://cdn.askme.zone/images/103/806/8062.pngБезсумнівним лідером серед таких пакетів звісно є Adobe Photoshop  визнаний як професіоналами, так і аматорами. Спостерігаючи, як з моменту свого народження пакет Adobe Photoshop сьогодні зріс у потужний редактор зображень, можна вразитись з того, що при цьому розробникам вдається зберігати простоту і легкість освоєння програми. У той час, як освоїти інші «пікселедробителі» від версії до версії стає все важче, навіть випадковий користувач може без практики запустити пакет Photoshop і виконати у ньому прості операції. Крім того, розробники у кожній новій версії програми вдало втілюють довгий список побажань користувачів.

Серед особливостей редактора можна відмітити те, ‬що в ньому з кожним шаром можна працювати окремо, ‬об'єднувати шари в групи, ‬сортувати, ‬прикріплювати до них маски й інші елементи.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

Користувач має високу можливість отримати бажаний результат, ‬завдяки широкому асортименту фільтрів, ‬стилів, ‬накладання шуму в реальному часі, ‬розмиті, ‬можливості зміни непрозорості шарів і режиму.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

У фотошопі зібрано велику кількість автоматичних фігур, ‬стрілок, ‬ліній. ‬Різні види потужних інструментів дозволяють здійснювати автоматичне і ручне виділення, ‬усунення ефекту червоних очей, ‬ретушування, ‬корекцію кольору, ‬масштабування, ‬трансформацію графіки, ‬обертання.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

Окрім цього, ‬можливо редагувати RGB-канали зображення, ‬обробляти файли у форматі Raw Camera, ‬працювати з відсканованими зображеннями.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

Основні переваги Photoshop

До ‬переваг ‬Adobe Photoshop ‬належать наявність власного редактора, ‬який підтримує тривимірну графіку; ‬рухливі елементи інтерфейсу; ‬підтримка багатомовності, ‬зокрема української та російської мов; ‬можливість створення та додавання своїх варіантів текстур, ‬візерунків і пензлів; ‬можливість створення GIF-анімацій; ‬обробка векторних і растрових зображень; ‬підтримка операційної системи Microsoft на ‬32 ‬і ‬64 ‬bit.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

Є можливість редагувати RGB-канали зображення та обробляти файли у форматі Raw Camera. ‬Позитивно, ‬що в Adobe Stock постійно з'являються програмні додатки.‬‬‬‬‬‬‬‬

Можна встановлювати кілька версій програми одночасно, ‬а процес оновлення ‬– простий.‬‬‬‬‬‬‬‬

Основні недоліки Photoshop

Головним недоліком є те, ‬що програма платна. ‬Можна встановити пробну версію, ‬дія якої триває ‬30 ‬днів. ‬Потім користувач буде вимушений купити ліцензію.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

Системні вимоги ‬Adobe Photoshop зависокі для малопотужних пристроїв, ‬а програмні файли займають багато місця на жорсткому диску.‬‬‬‬‬‬‬‬

У випусках Рhotoshop cc за жовтень 2018 та січень 2019 року (версії 19.X)

з'явилися чудові нові функції для дизайнерів,цифрових фотографів та ілюстраторів.

За допомогою Вибору суб’єкта можна миттєво вибрати найпомітніший суб’єкт на зображенні. Функція Вибір суб’єкта використовує вдосконалену технологію машинного навчання та здатна визначати різноманітні об’єкти: людей, тварин, транспортні засоби, іграшки тощо.

Доступ до функції Вибір суб’єкта у Photoshop можна отримати кількома способами.

  •                   Під час редагування зображення клацніть Вибрати > Суб’єкт.
  •                   Використовуючи інструмент Швидке виділення або Чарівна паличка, на панелі параметрів клацніть Вибір суб’єкта.
  •                   Використовуючи інструмент  Швидке виділення у робочому середовищі «Виділити й додати маску», на панелі параметрів клацніть Вибір суб’єкта.

Тепер програма Рhotoshop може виконувати інтелектуальне згладжування штрихів пензля. Просто введіть значення (0–100) для параметра Згладжування на панелі параметрів, працюючи з одним із таких інструментів: Пензель, Олівець,  Пензель змішування або Гумка. Значення 0 відповідає традиційному згладжуванню в попередній версії програми Photoshop. Що більше значення, то вища інтенсивність інтелектуального згладжування штрихів.

У цьому випуску програми Photoshop працювати зі стилями пензлів стало набагато простіше. Стилі пензлів тепер можна впорядковувати за допомогою папок (зокрема, вкладених) на дуже зручній панелі Пензлі.

Тепер на панелі «Пензлі» можна працювати зі стилями інструментів для певного пензля та їхніми атрибутами й керувати ними. У попередніх випусках Photoshop це можна було робити лише на панелі «Параметри». Будь-який стиль інструмента, призначений пензлю, можна перетворити на стиль пензля зі збереженням усіх його атрибутів, як-от непрозорості, жорсткості та режиму накладання. Перетворивши призначені пензлю стилі інструментів на стилі пензля, їх можна видалити зі списку стилів інструментів.

У програмі Photoshop тепер можна редагувати рівнопроміжкові сферичні панорами, зняті з використанням різних камер. Імпортувавши ресурс панорами та вибравши її шар, запустіть засіб перегляду панорам із меню 3D > Сферична панорама > Новий шар панорами з вибраних шарів. Або завантажте сферичну панораму безпосередньо в засіб перегляду, вибравши 3D > Сферична панорама > Імпортувати панораму.

Відкривши панораму в засобі перегляду, можна виконувати з нею різноманітні дії.

  •                   Обертати область огляду камери
  •                   Налаштовувати поле перегляду
  •                   Рисувати на панорамі з використанням усіх відповідних інструментів і фільтрів Photoshop.

Adobe Photoshop ‬– це класичний авторитетний редактор графічних зображень для ПК від Adobe Systems. ‬ рофесіоналів. За його допомогою користувач може створювати й обробляти зображення, ‬редагувати відео, ‬реалізувати власні дизайнерські ідеї та багато іншого. ‬Програма активно використовується у ‬веб-дизайні.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

 

2.2. Векторні графічні редактори.

http://cdn.askme.zone/images/103/806/8063.pngПочати огляд цієї групи програм слід, мабуть, з CorelDraw, як одного з найбільш визнаних і популярних пакетів для створення векторної графіки (плакат 2).

CorelDraw  — це потужний і універсальний пакет, що, як завжди, містить повний набір різноманітних програм й додатків. PhotoPaint 8, СоrelDream 3D 8, 1000 шрифтів Type 1 і TrueType, 40000 готових ілюстрації, 1000 фотографії з високим дозволом і безлічь інших корисних речей.

Вже майже десять років компанія Corel успішно представляе пакет CorelDraw для домашнього використання, що адресувалось також «напівпрофесійним» дизайнерам та іншим фахіфцям, що працюваль в основному у Windows. Але суспільство професійних дизайнерів досить довго практично ігнорувало цю потужну й постійно оновлювану програму. Тепер розробники з Оттави звернули свої погляди саме на професіоналів, більшість з яких по-давньому зберігають вірність платформі Macintosh.

Наявність розширеної колекції потужних інструментів створення і редагування растрових зображень у Draw 8, посиленої підтримкою додаткових модулів Photoshop, практично знищуюь необхідність виходу з програми при виконанні будь-якого художнього проекту. Якщо потрібно здійснити попіксельне редагування, то пакет PhotoPaint може бути запущений однім клацанням миші. Програми Draw і PhotoPaint були ретельно допрацьовані, з тим щоб досягнути максимально близької відповідності користувачевого інтерфейсу.

У цьому році стали інтерактивними і інші інструменти, ефекти тривимірної экструзїї та видавлювання діють миттєво. Контурами, по яким змінюється форма об’єкту (envelope), тепер можна маніпулювати безпосередньо. Новий інструмент Interactive Drop Shadow (Інтерактивна тінь) створює м’які, прозорі тіні. Інтерактивні інструменти Push-and-Pull, Zipper і Twister пакету Draw відрізняються від подібних їм тим, що дозволяють безпосередно редагувати ефекти, подібно ефектам і інструментам пакету FreeHand, більшість ефектів у Draw є динамічними, тому їх можна редагувати і вертатися до них після використання інших інструментів до тих пір, доки результати не будуть поділені або конвертіровані у криву (контури).

Можливості обробки тексту і створення документів версії Draw 8 нічим не гірші за аналогічні, які надаються конкурентами, хоча розробники Corel не провели модернізацію погано реалізованої у попередніх версіях підтримки формату Portable Document Format компанії Adobe.

 

http://cdn.askme.zone/images/103/806/8065.pngAdobe Illustrator є «професійним» побратимом Draw. Забезпечуючи максимальну сумісність з Draw, у цьому пакеті, починаючи з 7-ї версії, реалізовані всі основні функції роботи з векторними об’єктами.

Багатотисячна армія прихільників CorelDRAW, яка використовує цей пакет, в основному, для внутрішнього застосування (маєтся на увазі вивід на принтер, а не поліграфія), була цілком задоволена тим, що мала досі. Таку популярність CorelDRAW можна пояснити слідуючим. Разом з появою Adobe Illustrator 7.0 стало набагато легше передавати зображення з РС на Macintosh, тому що Illustrator 7.0 підтримує формат «.eps», який задовольняє обидві платформи.

З розвитком електронного документообігу багато пакетів стали включати до себе функції по створенню і редагуванню документів в електронному варіанті. Illustrator 7.0 також повністю підтримує Acrobat Portable Document Formal (PDF-формат) для побудови електронних документів. Ви можете відкривати та редагувати PDF-файли, зберігати зображення у PDF-форматі, побудованому на мові PostScript Level 2. PDF-формат може подавати графіку і у векторному, і у растровому вигляді. PDF-документи схожі на документи у EPS-форматі, але, крім цього, вони можуть також містити дані по пошуку та навігації, наприклад, гіпертекстові посилання й електронні таблиці вмісту.

Оскільки Illustrator здатний відкривати PDF-файли, можна використовувати векторні об’єкти або растрові зображення з будь-якого PDF-файла у новому зображенні. Можна також, використовуючи Illustrator, створювати власні PDF-сторінки. Для редагування однієї з сторінок PDF-файлу необхідно після відкриття файлу вибрати потрібну, відредагувати її, потім зберегти увесь файл. Змінена сторінка автоматично відновиться у PDF-файлі.

Illustrator 7.0, подібно багатьом графічним пакетам останніх редакцій, зробив крок на шляху до уніфікації обробки графіки, включивши до себе функції обробки як рідних (векторних) зображень, так і растрових, Він може не тільки імпортувати растрові файли і виробляти конвертацію їх кольорової моделі, але й застосовувати до них Adobe Photoshop-сумісні фільтри. При цьому растрове зображення може перебувати в Illustrator-файлі у двох станах. Якщо при імпорті встановити зв’язок з ним, відзначивши опцію Link, то у файлі зберігається не саме зображення, а лише його адреса на диску, не збільшуючи при цьому розмір файлу, що особливо важливо, коли растрових фрагментів достатньо багато. Але при збереженні файлу є можливість підтвердити або відмовитися від зв’язку з зображенням, включивши його у даний файл. Те ж саме відбувається, якщо (навіть зі зв’язком) растрове зображення, що імпортувалося, обробити однім з фільтрів.

Майже рівно через рік після випуску Illiustrator 7.0 корпорація Adobe випустила вже 8-му версію цього пакету, у якій дуже оперативно усунуті дрібні недоробки попередньої версії. Це, перш за все, можливість тільки одним інструментом «стрілка» не тільки виділяти об’єкти, але й міняти їх розміри, як це робиться у CorelDraw. По-друге це, можливість необмеженої, як було раніше, підтримки фільтрів Photoshop (наприклад, Illiustrator 7.0 не підтримував функцію Gausing Blur, яка, як і багато інших, вже входить до стандартної поставки 8-ї версії). Також дуже приємне враження створює те, що при створенні Illiustrator 8.0 корпорація Adobe нарешті відійшла від однієї з ненайкращих своїх «традицій» — ця версія працює значно швидше, ніж попередня, що у інших продуктах Adobe Systems виходить навпаки.

 

2.3. Спеціальні  программи для роботи з графікою

 

Спеціальні 3D-додатки

Окрім додатків, призначених для виконання основних операцій моделювання і рендеринга, існують також спеціалізовані програми, які підвищюють вашу продуктивність при рішенні специфічних тривимірних задач. Наприклад, є декілька програм, які дозволяють розмальовувати поверхні об’єктів, створених пакетами тривимірного моделювання. До них відносяться пакети Detailer компанії Fractal Design, MeshPaint 3D компанії Positron, Media Paint компанії Strata і 4D Paint компанії 4DVision. Всі ці програми можуть відкривати файли популярного формату DXF, у який роблять вивід більшість тривимірних пакетів.

Пакет 3D Dizzy компанії Vertigo володіє новими незвичайними можливостями. Ця програма дозволяє імпортувати модель, яка генерувалася будь-яким пакетом тривимірного моделювання, у популярні продукти компанії Adobe, такі, як Photoshop, Premiere, After Effects або PhotoDeluxe. Dizzy дозволяє змінювати освітлення, масштаб, колір або текстуру моделі за допомогою будь-якого з наведених «плоских» модулів.

Пакет Poser 2 компанії Fractal Design містить бібліотеку об’ємних людських фігур у різноманітних позах і одязі, дозволяючи переміщувати їх у певну позицію, орієнтувати камеру, міняти освітлення і виконувати рендеринг результатів. Час рендеринга зображення у програмі вимірюється хвилинами.

Пакети Photosynthesis 1.0 компанії SilverCreek Software і Adobe Dimensions 3.0 — це програми для тих користувачів, яким потрібно створювати звичайні моделі (а не цілі композиції) і в яких немає часу або необхідності освоювати складні тривимірні додатки. У пакет Photosynthesis входить фільтр RenderMan 1.35 компанії Pixar, яка необхідна для виконання рендеринга. Photosynthesis включає звичайні тривимірні примітиви, такі, як сфери, конуси і куби, а також параболоїди, диски, кільця і об’єкти у формі пісочних годинників (які називаються «гіперболоиїди»). З пакету Photosynthesis експорт можна виконувати тільки у формат RenderMan Interface Bytestream (RIB); він не підтримує формат метафайлу QuickDraw 3D (3DMF) компанії Apple.

В усіх описаних програмах для підвищення продуктивності праці широко застосовуються «швидкі» поєднання клавиш. Більшість з цих пакетів розроблені з упором на легкість використання, так що навіть новачки не будуть зазнавати особливих ускладнень з їхнім освоєнням. Тому, якщо ви зараз годинами боретесь з непокірною графічною програмою, намагаючись добитися правильного ефекту для тривимірного зображення, спробуйте знайти пакети, які зможуть впоратися з подібною задачею значно швидше.

 

Програми для створення об’ємних шрифтів

У доповнення до пакетів тривимірної анімации існують узкоспециалізировані програми, наприклад для створення об’ємних шрифтів. До програм такого виду відносяться Typestry фірми PIxar, Adobe Dimensions, Add Depth фірми Ray Dream і Crystal Flying Fonts фірми Crystal Graphics, LogoMotion компанії Specular International, Font F/X компанії DCSi і Strata Type 3D дозволяють швидко і легко экструдирувати і наклоняти текст з шрифтів Type 1 і TrueType, а також застосовувати до нього текстуровані поверхні, наприклад метал. Крім того, пакети LogoMotion і Flying Fonts виконують відмінну анімацію шрифтів.

 

Системи  для  монтажу і роботи з видео

Програми обробки цифрових відеозображень і створення багатосторивневих композицій з використанням двовимірної і тривимірної графіки дозволяють замінити комбіновані з’йомки, обробляти відснятий матеріал засобами комп’ютерної графіки, суміщати відснятий матеріал із комп’ютерною анімацією і виводити результати на кіно- і відеоплівку.

Програма для редагування відео Adobe Premiere на платформі РС дозволяє виконувати монтаж оцифрованого відео, статичних зображень і звукових файлів. Останні версії пакету можуть обробляти різноманітними засобами до декількох десятків незалежних відеодоріжок, підтримують безліч фільтрів, засоби створення спецэефектів і шрифтів. Серед конкуруючих пакетів для обробки відео можна вказати програму Sony Vegas 13 фірми ATI, а серед більш потужних — Adobe CoSA After Effects.

 


РОЗДІЛ 3. ПРОГРАМНА РЕАЛІЗАЦІЯ ЗОБРАЖЕНЬ В ADOBE PHOTOSHOP

Графічний редактор Photoshop може багато, дуже багато. Всього потенціалу фотошопа  не описати. Працюючи з цим редактором, кожен раз знаходяться нові шляхи вирішення поставлених цілей, застосовуючи нові підходи і методи фотообробки. Більшість зображень, які ми бачимо в Інтернеті і по телевізору кожного дня, підлягали детальному і скурпульозному ретушу. Обробка відзнятого матеріалу, який потім впускається на загальний огляд, займає навіть більше часу, ніж сама зйомка. Чому так? Напевно ера новітніх технологій, реклами на великих банерах, відео на плазмах спричиняє попит на “вилизану” картинку. Тим більше, що можливості зробити таку картинку є практично у кожної пересічної людини. Але для цього потрібно оволодіти деякми навиками. Звичайно, у всіх нас є улюблені ефекти, які ми застосовуємо до більшості наших зображень. Це частина створення власного візуального стилю, таким чином ми допомагаємо нашим знімкам виділитися з-поміж багатьох. Зараз пропоную основні прийоми важливі при роботі для кожного фотографа та майстра фотошопу.

Портрет - не лише найпопулярніший жанр фотографії, але й один з найважчих. Для того щоб отримати дійсно якісний портрет, недостатньо лише встановити правильну експозицію і отримати різке зображення. Такий прийом, як ретуш лиця дозволяє зберегти природню текстуру шкіри та виправити такі недоліки, як:

1. Плями старості і проблемна шкіра
2. Зморшки на лобі
3. Зморшки від усмішки
4. Мішки під очима і зморшки по боках
5. Тонкі брови
6. Коричневі зуби

 

C:\Users\Liza\Downloads\5T1C3355_3.jpg
         Фільтр «Ефекти освітлення» дозволяє вам створювати міріади ефектів освітлення на RGB-зображеннях. Ви також можете застосовувати текстури з файлів у градаціях сірого (що називаються рельєфними перетвореннями), щоб створити ефекти, подібні до тривимірних, та створити ваші власні стилі, які можна буде використовувати в інших зображеннях.

C:\Users\Liza\Downloads\5T1C26751.jpg

 

Ефект ретро-кольору для знімка завжди надасть загадковості та реалістичності. Створити дивовижний ретро-ефект можна за допомогою коригувальних шарів Gradient (Gradient Adjustment Layers). Перевага використання коригувального шару Градієнта є в тому, що він застосує один і той же ефект для всіх зображень, незалежно від їх розміру, тому ця дія буде працювати з усіма знімками.

C:\Users\Liza\Downloads\5T1C2526.jpg       ../Downloads/eQoLjI8VoAU.jpg../Downloads/NO2I_1Xvzj0.jpg     ../Downloads/tL3GTs_sa80.jpg

 

Приклад обробки пейзажу в Photoshop. Похмура погода може дозволити зробити дуже атмосферну фотографію, або тьмяний, пересічний кадр. Якщо ваші фотографії більше відносяться до другого варіанту, не переживайте.

Володіючи деякими навичками обробки зображень, ви можете зробити з похмурого пейзажу казкову картину. Зазвичай на редагування знімка йде не більше 20 хвилин.

C:\Users\Liza\Desktop\obrabotka-peyzazha-0.jpg

Колаж – це гармонійно поєднані в одній ілюстрації елементи з різних знімків. Редактор дозволяє додавати об'єкти з допомогою коригувальних шарів і створювати цілісне зображення з розрізнених знімків.

 

ВИСНОВКИ

 

У заключення, з усього приведеного матеріалу можна побачити, що у теперішній час існує таке велике різноманіття програмних засобів для створення комп’ютерної графіки, що кожен, хто вирішить займатись з цією цікавою справою, завжди знайде усі необхідні інструменті для своєї праці. Також слід звернути увагу на те, що більшість сучасних пакетів, особливо це стосується пакетів та редакторів для поліграфічних процесів, дозволяють виконувати операції з різними типами графіки водночас, користуючись тільки одним пакетом.

Найяскравіший приклад такої програми — Adobe Photoshop. Цей редактор дозволяє не тільки утворювати та редагувати растрові об’єкти але й конвертувати їх у інші. При цьому, завдяки вбудованому до стандартної поставки модулю для безпосереднього підключення сканеру (Twain), є також можливість вводити растрове відскановане зображення та працювати з ним, не використовуючи при цьму жодної іншої програми. Adobe Photoshop підтримує також деякі види редагування 3D об’єктів, анімаційних та презентаційних файлів. Є можливість безпосередньо утворювати також Web-сторінки з використанням гіперзв’язків та інших пов’язаних з інтернетом функцій.

Повертаючись до підведення підсумків обзору, слід відзначити ще декілька особливостей сучасних графічних пакетів. Вирішуючи спільні завдання, виробники цих програмних продуктів все частіше використовують уніфіковані методи обробки зображень та прийоми праці з ними. У цьому сенсі дуже гарне враження залишають усі продукти корпорації Adobe System: Photoshop, Illustrator, PageMaker, Acrobat та ін. Навчившись більш-менш якісно працювати з одним якимось продуктом цього провідного розробника графічних програм, Ви маєте можливість кожен наступний редактор освоювати набагато скоріше, завдяки як дуже схожому зонішньому вигляду, так і спільним командам (які виконують спільні операції) та «гарячим клавішам». До цього також слід прибавити, що алгоритми побудови тих чи інших дій у багатьох продуктах, які позначені маркою «Adobe», надзвичайно прості та інтуітивно доступні, — тобто дуже легко, маючи досить невеликий досвід у роботі з графікою, здогадатися, як виконати те чи інше завдання.

Особливе положення в уніфікації програм Adobe та ін. займають фільтри. Ці невеличкі додатки до основних програм, які дозволяють значно розширити можливості багатьох пакетів, стали в останній час об’єктами, до підтримки яких прагнуть майже усі графічні редактори (і не тільки виробництва Adobe System). Adobe Phoshop, Adobe Illustrator, Adobe PageMaker, MacroMedia FreeHand, CorelDraw, Corel PhotoPoint, CorelXara — ось далеко не повний перелік графічних програм, які підтримують працю з більшістю фільтрів. Навідь деякі програми 3D-моделювання та анимації також підтримуютьці фільтри (наприклад 3DStudio MAX).

На закінчення можна відзначити, що комп’ютерна графіка — це на сьогодні величезний світ різноманітних редакторів та пакетів, у якому кожен може знайти майже любі інструменти для втілення у життя найсміливіших своїх задумів.

 

 

 


ЛІТЕРАТУРА

 

1. Анципа В. А. Растровие і векторні графічні зображення // Інформатика і освіта. - 2005. - № 7. - С. 56-62.

2. Анципа В. А. Растровие і векторні графічні зображення // Інформатика і освіта. - 2005. - № 8. - С. 56-63.

3. Балухта К. В. Учимся малювати на комп'ютері. - М.: Ексмо, 2005. - 384 з.

4. Куприянов Н. И. Рісуєм на комп'ютері: Word, Photoshop, CorelDRAW, Flash. - СПб.: Питер, 2005. - 128 з.

5. Семакин И. Г. Інформатіка і інформаційно-комунікаційні технології. Базовий курс: Підручник для 8 класу. - М.: БІНОМ, 2005. - 104 з.

6. Симонович С. В. Специальная інформатика: Учбова допомога / Симонович С. В., Евсеєв Г. А., Олексія А. Г. - М.: АСТ-ПРЕС КНИГА, 2004. - 480 з.

7. Угринович Н. Д. Інформатіка і інформаційні технології. Підручник для 10 - 11 класів. - М.: БІНОМ, 2003. - 512 з.

8. Федора А. В. CorelDRAW. Експрес-курс. - СПб.: БХВ-Петербург, 2005. - 400 з.

 

1

 

docx
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
1330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку