Матеріали до уроків "Завдання для формування ключових і предметних компетентностей на уроках зарубіжної літератури за оповіданням Джека Лондона "Жага до життя" "

Про матеріал
Розробка навчального призначення на тему "Формування ключових і предметних компетентностей на уроках зарубіжної літератури за оповіданням Джека Лондона "Жага до життя" " містить завдання для здобувачів освіти у 6 класі НУШ. Завдання призначені для роботи в групах, у парах, для колективної та індивідуальної роботи. Серед матеріалів є завдання і питання на літературні, мовні, історичні, математичні, культурні, екологічні, суспільні та інші теми. Окремі завдання можуть бути запропоновані дітям з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ

КЛЮЧОВИХ І ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

Джек Лондон “Жага до життя”

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Спілкування державною  мовою

1.      Чому Біл пішов від товариша, не обертаючись на його вигуки?

2.     Розкажіть про поневіряння головного з персонажу твору від його імені.

3.     Уявіть, що ви є подорожнім і ведете дорожні записи у щоденнику. Опишіть від імені подорожнього його думки про Біла після побаченої торбинки із золотом.

Спілкування іноземними мовами

1.  За допомогою українсько-англійського словника визначте англійською мовою географічні назви:  Велике Ведмеже озеро, Північне полярне коло, Льодовитий океан.

2.  Що означає індіанська назва місцевості “Тічінічілі”?

3.  За допомогою тлумачного словника визначте значення слова “каное”. Що переховував герой під цим перевернутим предметом?

4.  Дайте тлумачення словам “капітан”, “юнга”, “кок”. Поясніть ролі й  обов’язки цих людей на кораблі.

5.  Поясніть значення слова “експедиція”. Від якого слова воно походить? У якій експедиції ви бажали би взяти участь?

6.  Назва твору Джека Лондона англійською мовою “Love of Life”. Як ви вважаєте, чому перекладачем було обране слово “жага”, а не “любов”?

Математична компетентність

1.  У подорожнього було шістдесят сім сірників. Він розділив їх на три пучечки. Скільки буде пучечків із остачею, якщо чоловік намагався би розділити сірники порівну? Якою буде остача? Складіть і запишіть рівняння.

2.  Олень карибу знаходився від подорожнього на відстані п’ятдесят футів. Визначте цю відстань у метрах, маючи на увазі, що один фут дорівнює довжині стопи дорослої людини - 30 сантиметрам.

3.  Подорожній мав мав п’ятнадцять фунтів золота. Визначте, скільки кілограмів золота було у подорожнього, враховуючи, що один фунт дорівнює приблизно 0, 453 кілограма.

 Компетентності у природничих науках і технологіях

1.  Дослідження. Де знаходиться і що собою являє тундра?

2.  На карті Північної Америки знайдіть топоніми, які називає Джек Лондон в оповіданні “Жага до життя”: Велике Ведмеже озеро, Північне полярне коло, Льодовитий океан, затока Коронації, Гудзонова затока, річка Маккензі, річка Діз, Клондайк, місто Доусон, Південна Каліфорнія, Сан-Франциско.

3.  Складіть маршрут повернення головного героя твору.

4.  За допомогою масштабу карти визначте приблизну відстань від Гудзонової затоки до Сан-Франциско.

5.  Робота у групі. Знайдіть в енциклопедії інформацію про вовка й бурого ведмедя. Підготуйте повідомлення про тварин, яких зустрів на своєму шляху подорожній. Порівняйте опис тварин у науковому та художньому стилях.

6.  Дослідження. З’ясуйте, які рослини ростуть на півночі Американського континенту.

7.  Чому подорожній, незважаючи на втому і слабкість, поспішав на південь? Коли настає і скільки триває полярна ніч?

Інформаційно-цифрова компетентність

1.  Перегляньте кінофільм «Жага до життя» (режисер Кевін Суайгерт, США, 2012).

     https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=ZUdhWTzbIQ0

2.  Напишіть пост для соцмереж про свої враження від оповідання Джека Лондона “Жага до життя”.

Уміння вчитися впродовж життя

1.  До якої думки прийшов подорожній щодо золота, висипавши половину його просто на землю? Що для людини в тій ситуації було більш важливим - вартість металу чи його вага?

2.  Порівняйте відношення до золота подорожнього і Біла. Яка думка першою прийшла до подорожнього від погляду на торбинку Біла? Яким рішенням завершилися роздуми героя?

 Ініціативність і підприємливість

1.  Подорожній розділив сірники на три пучечки, загорнув і поклав їх у різні місця. З якою метою він це зробив?

2.  Складіть пам’ятку “Що потрібно покласти до рюкзака подорожнього”.

3.  За допомогою зображень з інтернету створіть колаж “Рюкзак мандрівника”. Прокоментуйте зображення. Аргументуйте потребу в речах, які мають стати у нагоді під час подорожі.

4.  Створіть постер за мотивами оповідання Джека Лондона “Жага до життя”.

Соціальна та громадянська компетентності

1.  За яких обставин розлучилися герої оповідання Джека Лондона “Жага до життя”? До яких наслідків це призвело?

2.  Прогнозуємо. Як імовірно склалася б доля Біла, якщо б він обернувся на зойк свого друга?

3.  Яке рішення прийняв подорожній щодо золота Біла? Чому?

4.  Як поставилися до врятованого подорожнього на китобійнім судні «Бедфорд»?

5.  Діалог. Робота в групі, у парі. У “Притчі про доброго самарянина” мова йде про ближнього. Чи можемо ми когось вважати ближнім в оповіданні Джека Лондона “Жага до життя”? Складіть і представте діалог на цю тему.

6.  Міркуємо. Про що і про кого подбав Біл? Як склалася його подальша доля після прийняття рішення? Чи можливо було його відмінити і повернутися до друга?

7.  Уявіть себе учасником/учасницею полярної експедиції. Людей з якими рисами характеру ви хотіли б мати поруч із собою?

8.  Робота в групах. Готуємося до походу. Зберіть уявну команду учасників походу, складіть список учасників, оберіть керівника, розподіліть обов’язки. Які якості і вміння повинні мати учасники походу?

9.  “Він озирнув те коло світу, в якому залишився. Невесела картина. З усіх боків, аж до обрію, одноманітна пустеля, пагорби всі пологі й низькі. Ані деревця, ані кущика, ні травинки — нічого, крім безкрайньої страшної пустки; і в його очах нараз проблиснув страх”.

     Героєві твору стало страшно у момент гострого відчуття самотності. Як йому вдалося подолати почуття страху? Що ми можемо зробити, якщо відчуваємо страх або тривогу? Які техніки для подолання тривоги вам знайомі? Розкажіть про них.

Обізнаність та самовираження у сфері культури

1.  Перегляньте фотографії з краєвидами Півночі у підручнику та в інтернеті. Поділіться враженнями від побаченого. Прочитайте описи пейзажу в оповіданні Джека Лондона “Жага до життя”. Визначте художні засоби, за допомогою яких автор створює в уяві читачів образи природи.

2.  Створіть малюнок - ілюстрацію до оповідання Джека Лондона “Жага до життя”. Презентуйте роботу і прокоментуйте зображення.

3.  Перегляньте кінофільм «Жага до життя» (режисер Кевін Суайгерт, США, 2012). Створіть відгук про виконання актором ролі подорожнього.

Екологічна грамотність і здоровий спосіб життя

1.  Як головний герой твору підтримував своє здоров’я і самопочуття у складній ситуації після травмування? Чим він харчувався під час далекої подорожі? Як подорожній відновлював сили?

2.  Чому подорожній просив їжу і ховав сухарі? Як до цього поставилися вчені? Чи збулося їхнє передбачення щодо одужання подорожнього?

3.  Яке ставлення виявив подорожній до тварин, які були поруч із ним? Чи вбачав він у них ворога?

 

ПРЕДМЕТНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Знаннєвий компонент

1.  Визначте актуальні проблеми у творі “Жага до життя”.

2.  Створіть оповідь від імені подорожнього “Мої мрії на кораблі”.

3.  Поясніть від імені героя, чому він не забрав золото Біла.

4.  Автор і твори. Які події життя письменника Джека Лондона знайшли відображення у циклі «Північні оповідання»?

Діяльнісний компонент

1.  Складіть продовження оповідання Джека Лондона “Жага до життя”, припустивши, ким міг би стати і чим займатись у майбутньому головний герой. (Можливо, він зацікавився діяльністю вчених, які знаходилися на судні, або став письменником, як автор твору.)

Ціннісний компонент

1.  Як ви думаєте, чому твори Джека Лондона про золотошукачів і  мандрівників набули величезної популярності?

2.  Чи можна вважати, що твори Джека Лондона розкривають читачам справжню ціну людського життя й гідності?

 

Список використаних джерел і літератури:

1.  Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. Метод.

посібник. Авт. укл. Пометун О.І., Пироженко Л.В., К. АПН. 2002.

2.  Ніколенко О., Мацевко-Бекерська Л., Рудніцька Н. Зарубіжна література : підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти  / Ольга Ніколенко, Лідія Мацевко-Бекерська, Наталія Рудніцька. Видавничий центр «Академiя».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 травня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку