Матеріали до уроку з основ здоровя для 9 класу на тему: "Розвиток людства і глобальні небезпеки"

Про матеріал

Активізувати знання учнів про глобальні проблеми, причини їх виникнення та наслідки;

розвивати навички аналізу, узагальнення, пошуку причинно-наслідкових зв'язків, уміння робити висновок;
виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища, свого здоров'я, екологічну культуру та культуру здоров'я.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практична робота №4№ з/п. Ситуації і ризики. Ризик низький. Ризик середній. Ризик високий1 Прогулянки на велосипеді – травма, ДТПЇздити у парку в шоломі, наколінниках-Їздити без шолома на автомагістралі, не дотримуватись правил дорожнього руху2 Користування газовою плитою – отруєння газом, пожежа. Користуватися газовою плитою без витяжки. Користуватися газовим обладнанням без фахової перевірки. Залишити без нагляду газову плиту, користуватися несправними приладами3 Користуватися лікарськими препаратами-Запитати в однокласника, які ліки прийняти від головного болю. Самовільно користуватися медпрепаратами без консультації дорослих чи лікаря та купувати ліки без рецепту4 Повертатися увечері з кіно. Йти з кіно разом з друзями. Повертатися додому незнайомою дорогою. Повертатися додому самому

Номер слайду 2

ПОЗИТИВНІНЕГАТИВНІШвидкий транспорт. Забруднення повітря. Масова вирубка екваторіальних лісів. Побутові зручності, заводи і фабрикиІнтернет та мобільний зв'язок Озонові дірки, які порушують баланс Землі з космосом, глобальне потепління. Погіршення якості питної води. Освоєння космосу, винаходи і подорожі Викиди газів. Освоєння земель та їх облаштування з метою відпочинку людей Зведення електростанцій, теплових мереж. Хвороби, які спричинені залежністю. Використання нітратів, пестицидів у с/г. Гори сміття у лісі, закриття пляжів. Заміна ручної праці людини машиною. Енергетична криза, війна за ресурси. Застосування новітніх технологій у медицині та науціСоціальні негаразди, расова нетерпимість. Наслідки науково-технічного прогресу

Номер слайду 3

Наслідки науково-технічного прогресу. ПОЗИТИВНІНЕГАТИВНІШвидкий транспорт. Забруднення повітря. Побутові зручностіВикиди газівІнтернет та мобільний зв'язок Хвороби, які спричинені залежністю. Освоєння космосу, винаходи і подорожі Озонові дірки, які порушують баланс Землі з космосом. Освоєння земель та їх облаштування з метою відпочинку людей Гори сміття у лісі, закриття пляжів, масова вирубка екваторіальних лісів. Зведення електростанцій та теплових мереж. Глобальне потепління. Використання новітніх технологій у с/г. Погіршення якості питної води, забруднення грунтів нітратами і пестицидами. Заміна ручної праці людини машиною. Енергетична криза, війна за ресурси. Застосування новітніх технологій у медицині та науціСоціальні негаразди, расова нетерпимість

Номер слайду 4

Тема: Розвиток людства і глобальні небезпеки. Планета в висі – ніби м'яч барвистий,Який хтось рухає невпинно.І хочеться його узяти в рукиІ весь гарненько вимити дочиста. Від кіптяви, яку не продихнути, І від нашестя різних там нітратів…Щоб знов землі , красивій і багатій,Здоров'я первозданне повернути.

Номер слайду 5

Глобальні небезпеки1 Демо -графічнийвибух 2 Космічні небезпеки3 Порушеннястійкостібіосфери4 Атомна загроза

Номер слайду 6

Світова динаміка демографічного вибуху

Номер слайду 7

Демографічна ситуація по Майській с/р

Номер слайду 8

Світова динаміка. Демографічна ситуація по Майській С\Р

Номер слайду 9

Атомна небезпека. Причини. Наслідки. Дії людини. Випробовування атомної бомби. Тепловий удар, повітряна ударна хвиля, пожежа. Ретельне дослідження наслідків випробовувань вченими, толерантність стосунків між країнами, мир Несправність обладнання на атомних електростанціях. Тепловий удар, повітряна ударна хвиля,пожежа, розповсюдження радіації, масова евакуація населення. Відповідальне відношення до обов’язків кожного працівника електростанцій, відповідне державне забезпечення справним обладнанням атомних електростанцій Низка атомних випробувань, ядерна війна. Тепловий удар, повітряна ударна хвиля, пожежа, розповсюдження радіації, підняття пилу в атмосферу, температурний контраст у вигляді холоду, неймовірний стрес, ядерна зима. Гуманність, людяність у стосунках між людьми на планеті Земля, між країнами цілого світу, далекоглядність з метою збереження життя на Землі

Номер слайду 10

Увага… Поміркуй! 1. Позначте правильну відповідь Безпека людини залежить: а) тільки від самої людини; б) кількості та сили загроз, що існують в суспільстві, а не від самої людини; в) від поведінки людини та рівня безпеки в суспільстві.2. Позначте об’єкти підвищеної небезпеки: а) магістральний газопровід; б) автозаправна станція; в) нафтопереробний завод; г) вугільна шахта; д) атомна станція.3. Позначте глобальні загрози людству: а) витік газу на магістральному газопроводі; б) атомна загроза; в) аварія на міських електричних мережах; г) порушення стійкості біосфери; д) космічні небезпеки; е) демографічний вибух.4. Позначте всі правильні відповіді Пріоритетними національними інтересами України є: а) створення громадянського суспільства; б) забезпечення прав і свобод людини; в) запобігання демографічному вибухові; г) забезпечення екологічно безпечних умов життєдіяльності суспільства; д) збереження та підвищення науково-технічного потенціалу.

Номер слайду 11

НАШ ВИСНОВОКСтавтесь до природи не так , ніби ви отримали її у спадок від батьків, а так , начe позичили її у дітей

Перегляд файлу

Тема: Розвиток людства і глобальні небезпеки

Мета: Активізувати знання учнів про глобальні проблеми, причини їх виникнення та наслідки;
розвивати навички аналізу, узагальнення, пошуку причинно-наслідкових зв'язків, уміння робити висновок;
виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища, свого здоров'я, екологічну культуру та культуру здоров’я.

Актуалізація уроку:  “Чи здатне людство вирішити глобальні проблеми сучасності?” Глобальні проблеми - це найбільш суттєві, злободенні, які  торкаються життєвих інтересів народів і для свого розв’язання вимагають колективних зусиль світового співтовариства.

Очікувані результати: Визначати рівень ризику життя, користуючись необхідними даними. Користуватися основними правовими положеннями державного і міжнародного законодавства щодо безпеки життєдіяльності.
Оволодіння методами визначення рівня ризику свого життя.
Зрозуміти необхідність дотримання основних психологічних і моральних засад безпеки та важливість створення комплексу безпечних умов життєдіяльності.

Обладнання: ІКТ, маркери, папір А-2, А-4, стікери, підручники, зошити, кольоровий папір

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: урок-дослідження з використанням ІКТ

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Привітання з учнями.

2. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Презентація домашнього завдання з використанням ІКТ.

Вчитель.

  • Наш урок ми розпочнемо з перевірки домашньої роботи, яка складається із двох творчих завдань. Практичну роботу №4, у якій потрібно було оцінити особистий рівень ризику життєвих ситуацій  можна було виконати з використанням мультимедійної презентації.
  • Хто підготував презентацію?

Вчитель.

  • Для перевірки цього завдання ми запрошуємо до співпраці наших експертів Ситник Іветту і Рудчика Віталія.
  • Просимо виступаючого до слова.

(Виступи бажаючих учнів з використанням ІКТ)

Вчитель.

  • У кого є доповнення?
  • Як вважає експертна група, чи правильно розподілені рівні безпеки?

Експерт.

  • Як в даних ситуаціях ви можете підвищити рівень власної безпеки?

Учень.

  • Дотримуватись правил дорожнього руху, одягати наколінники, шоломи, користуватися правилами та інструкціями щодо експлуатації використання газу, електрики…

Вчитель.

  • Ситуації, у які ви потрапляєте знайомі всім. Як ви вважаєте, який рівень вашої власної безпеки за 10 бальною шкалою?

(відповіді учнів)

Вчитель.

  • Чому? (відповіді учнів)

Вчитель.

  • А що потрібно для того, щоб досягти більших результатів?

(відповіді учнів – дбати про свою безпеку, бути пильним, уважним, уміти передбачати наслідки своїх дій, працювати над самовихованням, саморегуляцією)

  1. Презентація моделі національної безпеки.

Вчитель.

  • Вам було завдання створити модель національної безпеки. Будь-ласка, розкрийте зміст даного завдання.

(учень працює біля дошки, створюючи схему-модель)

Вчитель (до учня, що біля дошки)

  • Розкрийте суть продовольчої безпеки.

(відповідь учня)

  1. Мозкова атака.

Вчитель.

  • Розкрийте коротко зміст екологічної безпеки.

(звучать відповіді учнів класу)

  1. Графічний диктант.

Вчитель.

  • Проведемо графічний диктант, який допоможе виявити ваші знання по економічній безпеці. Я вам зачитую твердження, а ви позначаєте відповіді у вигляді знаків «+» або «-» (по закінченню збираю роботи)

Твердження:

  • Економічна безпека – здатність держави задовольнити потреби суспільства у необхідних товарах та послугах і створити умови для сталого розвитку економіки (+)
  • До погіршення демографічної і соціальної ситуації в державі призвели закриття підприємств, безробіття та економічний спад (+)
  • У 1991-2009р.р. народжуваність в Україні перевищувала смертність і населення України збільшилось на 6млн. (-)
  1. Гра «Продовжити речення»

Вчитель.

  • Увага, ми працюємо далі і пропоную вам продовжити речення:
  • У будь-якому суспільстві існують такі важливі явища, як …

(інформаційне поле і громадська думка)

  • Інформаційні технології – це …

(супутниковий зв'язок, телебачення, Інтернет)

  • Нерідко причиною збройних конфліктів, політичного дисбалансу між країнами є…

(інформаційні війни)

Вчитель узагальнює етап уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель.

  • У другій половині ХХ ст. великого розгону набули досягнення науково-технічної революції. Давайте об’єднаємося в групи і розглянемо певні аспекти цього питання.
  1. Робота в групах (ІІ групи по рядах)

Завдання: Назвати негативні і позитивні наслідки науково-технічного прогресу

(виконання завдання та їх презентація спікерами груп)

  1. Колективна робота з використанням ІКТ.

Вчитель.

  • Подивіться на екран.

(на екрані з’являється таблиця, у якій розміщені наслідки НТП у хаотичному порядку)

  • Чи правильно встановлена відповідність? (відповіді учнів)
  • Чому? Що не так? (відповіді учнів)
  • Встановіть відповідність правильно.

(учні вказують на недоліки, вчитель демонструє слайд з правильними відповідями)

Вчитель узагальнює етап уроку

  • Отже, людство вступило в нову епоху свого розвитку, який має певні наслідки.

ІV. Повідомлення теми уроку.

Вчитель.

  • Сьогодні на уроці ми розглянемо тему, яка стосується не лише кожного з нас, нашої країни. І про це ви говорите на інформаційних годинах, на уроках екології або обговорюєте між собою, бо це проблема всього людства – «Глобальні небезпеки»

(на екрані з’являється слайд з темою і девізом уроку)

V. Вивчення нової теми і засвоєння знань.

Вчитель.

  • На уроках екології  ви знайомились із вченням В.І.Вернадського, згідно якого еволюція на нашій планеті визначатиметься людським чинником. Біосфера перетвориться на ноосферу, і людство буде відповідальним за результати своєї життєдіяльності і безпеку всього живого на Землі. На жаль, досягнення цивілізації, що забезпечили людям високий рівень комфорту, породили й нові загрози. Які вони, глобальні загрози?

          1. Колективна робота по складанню моделі «Глобальні загрози»

(вчитель працює біля дошки, учні  - у зошитах)

2. Робота в групах.

* об’єднання в групи за кольорами

* виконання завдання за методом «Карусель»

Вчитель.

  • Діти, вам потрібно скористатися матеріалом з підручника і опрацювати та підготувати для презентації інформацію про:
  • Демографічний вибух (жовтий сектор)
  • Атомну загрозу (червоний сектор)
  • Порушення стійкості біосфери (зелений сектор)
  • Космічні небезпеки (синій сектор)

Вчитель.

  • Для виконання завдання ви маєте 5хв., а за моїм сигналом зупиняєтеся.

(учні працюють)

  1. Презентація груп.

Вчитель.

  • Діти, звертаю вашу увагу на те, що це фрагмент уроку і лише одна група буде представляти свій проект, а решту учнів ми заслухаємо на наступному уроці. До того часу ви зможете підготувати мультимедійну або схематичну презентацію.

Вчитель.

  • У нас працювала група дослідників по питанню «Демографічного вибуху  та використанню природних ресурсів по нашій Майській с/р». Тому, на мою думку, буде доречним їх виступ.

(учні презентують інформаційний блок з підручника із використанням мал.38 та демонструють власні дослідження)

Вчитель.

  • Чи маєте ви запитання до учнів, які прослухали ваш проект?

(учні ставлять запитання)

Вчитель.

  • Зверніть увагу на екран

(демонструється слайд з мал.38 підручника, а після нього слайд із даними досліджень учнів)

Вчитель.

  • Порівняйте таблиці. Чому на вашу думку наше населення займає позитивну динаміку?

(учні приходять до висновку, що у нас екологічна зона, прибираються смітники, є певна стабільність у працевлаштуванні і т.д.)

VІ. Закріплення та узагальнення  вивченого на уроці.

Вчитель.

  • Видів небезпек багато, але сьогодні ми розглянемо деякі з них. Зверніть увагу на екран.

(показ слайда до розділу «Атомна загроза»)

  1. Вправа «Коректор»

Вчитель.

  • Поясніть, які причини і наслідки атомної загрози (звучать відповіді дітей)
  • А якими мають бути дії людей, щоб уникнути атомної загрози?

(учні відповідають, на екрані з’являється слайд з відкоректованою

таблицею)

  1. Повідомлення спікера групи «Порушення стійкості біосфери».

Вчитель.

  • До слова запрошується спікер групи зеленого сектору.

     Вчитель.

  •  Як запобігти негативним наслідкам цих порушень?

(відповіді учнів)

  1. Презентація «Космічна небезпека»

     Вчитель.

  • Учні отримали заздалегідь завдання і підготували інформаційне повідомлення про ще одну глобальну загрозу, яка пов’язана з космічними небезпеками.
  • Будь-ласка, прошу до слова.

(Учні демонструють презентацію з коротким коментуванням)

Вчитель.

  • З метою засвоєння матеріалу пропоную вам розв’язати тести.
  1. Тестування (з використанням ІКТ – 1 слайд  з тестами, 2- з правильними відповідями, після чого збираю роботи)

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Гра «Мікрофон»

Вчитель.

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • З якими глобальними небезпеками ви ознайомились?
  • Яких наслідків слід чекати від цих небезпек?
  1. Вправа «Квітка»

Вчитель.

  • У вас є пелюстки, з яких ми утворимо квітку, якщо виконаємо останнє завдання. Напишіть на вашу думку найконструктивніші заходи, які можуть попередити загрози людству і прикріпіть відповіді на дошці.

(учні пишуть і утворюють квітку)

  1. Д/з – вивчити п. 10, підготувати повідомлення

 

 

 

 

 

 

 

 

Україна

Головне управління освіти і науки

Дніпропетровської облдержадміністрації

Відділ освіти Синельниківської райдержадміністрації

Комунальний заклад

Майська середня загальноосвітня школа

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку основ

у 9 класі на тему:

«Розвиток людства. Глобальні небезпеки»

Форма проведення: урок-дослідження з використанням ІКТ

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель основ здоров’я:

Краснова А.Г.

 

 

 

Додатки до уроку.

Додаток №1.

 

Практична робота №4

№ з/п

Ситуації і ризики

Ризик низький

Ризик середній

Ризик високий

1

Прогулянки на велосипеді – травма, ДТП

Їздити у парку в шоломі

-

Їздити  без шолома на автомагістралі

2

Користування газовою плитою – отруєння газом, пожежа

Користуватися газовою плитою без витяжки

Користуватися газовим обладнанням без фахової перевірки

Залишити без нагляду газову плиту

3

Користуватися лікарськими препаратами без консультації дорослих чи лікаря

-

Запитати в однокласника які ліки прийняти від головного болю

Самовільно користуватися медпрепаратами

4

Повертатися увечері з кіно

Йти з кіно разом з друзями

-

Повертатися додому самому

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток №2.

Модель національної безпеки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №3.

Наслідки науково-технічного прогресу

 

ПОЗИТИВНІ

НЕГАТИВНІ

Транспорт

Забруднення повітря

Побутові зручності

Викиди газів

Інтернет та мобільний зв'язок

Хвороби, які спричинені залежністю

Відкриття світових курортів

Масова вирубка екваторіальних лісів

Скупівля землі та їх облаштування з метою відпочинку людей

Гори сміття у лісі, закриття пляжів

Космічні винаходи і подорожі

Озонові дірки, які порушують баланс Землі з космосом,  глобальне потепління

Використання нітратів, пестицидів у с/г

Погіршення якості питної води

Заміна ручної праці людини машиною

Енергетична криза, війна за ресурси

Застосування новітніх технологій у медицині та науці, клонування

Соціальні негаразди, расова нетерпимість

 

 

 

Додаток №4.

Глобальні небезпеки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №5.

Атомна загроза

 

Причини

Наслідки

Дії людини

Випробовування атомної бомби

Тепловий удар, повітряна ударна хвиля, пожежа

Ретельне дослідження наслідків випробовувань вченими, толерантність стосунків між країнами, мир

Несправність обладнання на атомних електростанціях

Тепловий удар, повітряна ударна хвиля,пожежа, розповсюдження радіації, масова евакуація населення

Відповідальне відношення до обов’язків кожного працівника електростанцій, відповідне державне забезпечення справним обладнанням атомних електростанцій

Низка атомних випробувань, ядерна війна

Тепловий удар, повітряна ударна хвиля, пожежа, розповсюдження радіації, підняття пилу в атмосферу, температурний контраст у вигляді холоду, неймовірний стрес, ядерна зима

Гуманність, людяність у стосунках між людьми на планеті Земля, між країнами цілого світу, далекоглядність з метою збереження життя на Землі

 

zip
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
6492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку