Майстер-клас "Я це роблю так..."

Про матеріал
Інформаційно-комунікативна технологія навчання – це сукупність методів, прийомів, способів, засобів створення педагогічних умов на основі комп’ютерної техніки, засобів телекомунікаційного зв’язку та інтерактивного програмного продукту, що моделюють частину функцій педагога за поданням, передачі і збору інформації, організації контролю та управління пізнавальною діяльністю учнів.
Перегляд файлу

image


image

image


ТЕМА МАЙСТЕР-КЛАСУ:

«Я ЦЕ РОБЛЮ ТАК…»

«Впровадження інноваційних уроків біології з використанням ІКТ»

imageІнформаційно-комунікативна технологія навчання – це сукупність методів, прийомів, способів, засобів створення педагогічних умов на основі комп’ютерної техніки, засобів телекомунікаційного зв’язку та інтерактивного програмного продукту, що моделюють частину функцій педагога за поданням, передачі і збору інформації, організації контролю та управління пізнавальною діяльністю учнів.

«Впровадження інноваційних уроків біології

з використанням ІКТ»

Актуальність        • Національна доктрина розвитку освіти  «Україна ХХІ століття»

   один із пріоритетних напрямків розвитку у сучасній освіті

Новизна   • запорука конкурентноспроможності майбутнього фахівця

   вимога сучасного інформаційного суспільства

   висвітлити важливість ІКТ у доступі учнів до сучасних інформаційних ресурсів та розвитку їх навичок роботи з інформацією;

   розкрити     роль застосування   ІКТ   для    розвитку  пізнавальної активності учнів, формування їх логічного і критичного мислення; • показати значення ІКТ, як засобу формування вмінь і навичок

               Мета  дослідницькоїресурсах та підвищенняі пошуковоїефективностіроботи, всамостійноїсучасних роботиінформаційнихучнів на

уроці й у позаурочний час;

   imageдовести необхідність застосування ІКТ для якісної адаптації учнів ЗНЗ до комп’ютерної епохи ХХІ століття, поєднуючи біологічні знання з життєвим досвідом та майбутньою професійною діяльністю.

image


ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ РОЗВИТКУ

ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ

КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ

          imageРозвиток в учнів уміння працювати з підручником, з текстом, виділяти головне, висловлювати свою думку, складати конспекти, плани, схеми, тези, робити рецензії та висновки;

          Стимулювання роботи з різними джерелами інформації та формування в учнів вмінь і навичок дослідницької і пошукової роботи в мережі Інтернет;

          Використання завдань, пов’язаних з порівнянням, аналізом, узагальненням (малюнки, таблиці, схеми, діаграми, графіки тощо);

          Консультування учнів, своєчасне надання чітких інструкцій;

          Забезпечення спільного обговорення в групі (уміння слухати, і говорити не переходити на особистості);

          Використання комп’ютерних програм як джерела інформації;

          Залучення  учнів    до   використання  новітніх інформаційних технологій;

          Використання можливостей Глобальної мережі Інтернет у процесі опрацювання питань сучасного розвитку біологічної науки і технології.

imageЗАСТОСУВАННЯ ІКТ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

imageЕтап уроку

imageПрийоми та методи

imageМожливі варіанти застосування ІКТ

image

imageМотивація

image«неймовірний факт», «притча,

легенда, вірш»,

«асоціації»

imageпоказ відео фрагменту про цікаве явище, підбірка ілюстрацій, проблемне питання з малюнком

imageстворення атмосфери зацікавленості, бажання дізнатися нове, знайти розв’язок.

imageАктуалізація опорних

знань та

перевірка

домашнього

завдання

image«вірю – не вірю»,

«закінчи думку»,

«знайди помилку»,

«рецензія»,

«біодиктант»

imageслайди з цитатами, ілюстраційний матеріал, схеми, текст з пропущеними словами, текст з помилками, різні види тестів

imageпригадування, повторення, оптимізація процесу, перевірка домашньої роботи, створення умов для самовираження учнів.

imageВивчення нового матеріалу

«проблемне питання»,

image«тезаурус» «опорні схеми», «діаграми»,

«асоціативний кущ»,  «міні-

лекція», «зірка знань»

imageозвучені презентації, електронні відеоролики, аматорське відео, навчальні фільми, флешанімації, інтерактивні моделі та схеми

imageчіткість, логічність і послідовність, якісна ілюстративність, використання електронних моделей для пояснення складних явищ, процесів, які у реальному світі тривають довгий час, розгляд будови на молекулярному рівні, полегшення сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

imageРефлексія

«складання вірша до теми у стилі

imageсенкану» «діаграма Вена»,  «мікрофон», «Що? де? Коли?

Чому?», «ДРІД»

imageробота з ілюстративним матеріалом, виконання ЛПР за інструкцією, формування висновків, тестування, виконання завдань за зразком

imageвідсутність проблеми недостатньої матеріальної бази, можливість проведення ігрових конкурсів, реалізація завдань, визначених учителем та диференціація навчання, захист учнівських мініпроектів

image

image

image

image

Застосування ІКТ у поєднанні з іншими інноваційними

педтехнологіями на уроках біології забезпечує:

          розширення індивідуальної активності учнів, самоорганізації праці та самонавчання;

          включення учнів в активний процес мислення;

          покращення уваги та розвиток різних видів пам’яті: зорової, слухової, образної, змістової;

          джерело додаткової інформації з предмету;

          imageформування вміння упорядковувати систематизувати та структурувати інформацію згідно заданої теми;

          розвиток вміння презентувати інформацію згідно теми уроку або програмового матеріалу;

Застосування ІКТ у поєднанні з іншими інноваційними

педтехнологіями на уроках біології забезпечує:

         розвиток вміння презентувати інформацію згідно теми уроку або програмового матеріалу;

         imageвміння встановлювати асоціативні зв’язки між наявними знаннями та інформаційними повідомленнями нової теми;

         покращення темпу проведення уроку;

         створення і використання нових методик контролю й оцінювання рівня навчальних досягнень учнів;

         покращення рівня навчальних досягнень частини учнів у порівнянні з базовою школою.


image


image

image

image


image

Заповніть таблицю

imageВідмінні ознаки великого й малого кіл кровообігу

image

imageВІДМІННІ ОЗНАКИ

imageМАЛЕ КОЛО КРОВООБІГУ

imageВЕЛИКЕ КОЛО КРОВООБІГУ

image

imageПочаток

 

 

image

imageЗакінчення

 

 

image

imageКров, що рухається по артеріях

 

 

image

imageКров, що рухається по венах

image

 

image

imageФактор руху крові

 

 

image

imageГоловні судини

 

 

image

imageЧас руху крові

 

 

image

imageОбєм крові

 

 

image

imageФункції

 

 

image

image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image

image

image


imageУЧАСТЬ У ОБЛАСНИХ, МІСЬКИХ І ШКІЛЬНИХ

image
ФОРМАХ РОБОТИ ЗА АТЕСТАЦІЙНИЙ ПЕРІОД

Навчальний                         Теми форм роботи  Результативність

рік

image


image

image


image

image


image

image

РЕЗУЛЬТАТИ ДОСВІДУ

Навчальні  досягнення учнів

image з  біології

2021-2022  навчальний  рік

image


image


image

image

pdf
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Майстер-класи
Додано
13 березня 2022
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку