Методи астрономічних спостережень

В даній презентації розглянути різновиди методів отримання інформації про космос, застосування різного устаткування для спостережень
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МЕТОДИ АСТРОНОМІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Номер слайду 2

Проблемне питання. Звідки астрономи одержують знання про Всесвіт?

Номер слайду 3

Проблемне питання. Як визначити наближається до Землі небесне тіло чи віддаляється? ЧИ буде зіткнення із планетою Земля?

Номер слайду 4

Методи астрономічних досліджень. В основі астрономічних досліджень знаходяться спостереження.

Номер слайду 5

Оптичними приладами. Неозброєним оком. Види астрономічних спостережень

Номер слайду 6

Око як оптичний прилад має певну роздільну здатність і чутливість до світла. Спостереження неозброєним оком

Номер слайду 7

Роздільна здатність. Роздільна здатність – спроможність розрізняти об'єкти певних кутових розмірів.

Номер слайду 8

Роздільна здатність людського ока становить 1′ Роздільна здатність

Номер слайду 9

Роздільна здатність. Все, що має кутовий розмір менше за 1′, сприймається як яскраві світні точки.

Номер слайду 10

Роздільна здатність. Кутові розміри Сонця і Місяця становлять 30′

Номер слайду 11

Сучасні способи спостережень

Номер слайду 12

Сучасні методи астрономічних спостережень. Обсерваторія Радіотелескопи Космічні станції

Номер слайду 13

Проблемне питання. Чому космічні телескопи дають більше інформації ніж наземні?

Номер слайду 14

Методи астрономічних досліджень. Атмосфера Землі пропускає видиме світло, інфрачервоне випромінювання та радіохвилі, тому їх можна досліджувати наземними пристроями.

Номер слайду 15

Атмосфера Землі поглинає ультрафіолетове, рентгенівське, гамма випромінювання, радіохвилі довгого діапазону, які досліджують за допомогою космічної апаратури. Космічне спостереження

Номер слайду 16

Проблемне питання. Як визначити рівень небезпеки наближення планети з іншим астрономічним об'єктом?

Номер слайду 17

Завдяки застосуванню спектрального аналізу та ефекту Доплера можна визначити величину і напрям швидкості. Застосування спектрального аналізу

Номер слайду 18

Спектральний аналіз. Спектральний аналіз – безконтактний спосіб визначення хімічного складу тіла за його спектром випромінювання. Спектр випромінювання Сонця. Спектральне дослідження Меркурія

Номер слайду 19

Спектральний аналіз Визначення хімічного складу атмосфер планет

Номер слайду 20

Позаземні спостереження дозволяють накопичувати і систематизовувати, аналізувати інформацію про процеси, що відбуваються в надрах Сонцях та їх вплив на життя. Космічні спостереження

Номер слайду 21

Космічні спостереження. Спостереження поземних приладів дозволяють збільшити збір інформації про процеси, що відбуваються у Всесвіті

Номер слайду 22

Оптичні телескопи. Галілео Галілей1564 – 16421609 рік – початок телескопічної ери в астрономії

Номер слайду 23

Оптичний телескоп. Оптичний телескоп – прилад, який збирає і фокусує видиме світло від небесного тіла, збільшує видимі кутові розміри

Номер слайду 24

Зображення у телескопах різного діапазону

Номер слайду 25

Оптичний телескоп складається з окуляра, об'єктива. Лінійне збільшення оптичного телескопа Г=𝐹обєктива𝐹окуляра  Будова оптичного телескопа

Номер слайду 26

Види оптичних телескопів. Рефрактор. Рефлектор. Катадіоптричний

Номер слайду 27

Рефракторний телескоп. Оптична система рефракторного телескопа складається з лінз. Недоліки:-велика вага-великі розміри-спотворення зображення

Номер слайду 28

РЕФЛЕКТОРОб'єктивом є сферичне або параболічне дзеркало. Вперше сконструював Ньютон у 1668 роціРефлекторний телескоп

Номер слайду 29

Найбільша система рефлекторних телескопів. Кек І та Кек ІІ на Гаваях мають діаметр дзеркал 10 м Рефлекторний телескоп

Номер слайду 30

Катадіоптричний (менісковий) телескоп. Оптична система складається з лінз та дзеркал. Мають велику фокусну відстань.

Номер слайду 31

Менісковий телескоп

Номер слайду 32

Рентгенівські телескопи. Ультрафіолетовий телескоп. Радіотелескоп. Гамма телескоп Телескопи невидимого спектру

Номер слайду 33

Радіотелескоп Радіотелескопи вловлюють радіохвилі Сонця, зірок, планет, так як радіохвилі майже не поглинаються атмосферою Землі.

Номер слайду 34

Основні складові радіотелескопу Антена – параболічне металеве дзеркало, що приймає радіохвилі Опромінювач – пристрій, що збирає радіовипромінювання.

Номер слайду 35

Переваги радіотелескопів. Радіотелескопи проводять дослідження цілодобово. Радіотелескопи випромінюють і приймають відбиті радіохвилі, тому можуть вимірювати відстані і швидкості небесних тіл.

Номер слайду 36

Радіогратки. Радіогратка має форму великої фазованої решітки, що розташована у певному порядку.

Номер слайду 37

Найбільші радіотелескопи. Радіогратка 1800 м, у ПолтавіРадіотелескоп Гуйчжоу 500м,

Номер слайду 38

Радіоінтерферометр Радіоінтерферометр є об'єднанням великої кількості радіотелескопів, розташованих на Землі у різних місцях. Має роздільну здатність 0,0001”.

Номер слайду 39

Інфрачервоні та ультрафіолетові телескопиІнфрачервоний телескоп «IRIS»Ультрафіолетовий телескоп «Galex»

Номер слайду 40

Рентгенівський та гамма телескоп. Рентгенівські телескопи. Гамма телескоп «Чандра»

Номер слайду 41

Астрономічні обсерваторіїАстрономічна обсерваторія – науковий центр, де за допомогою різних видів телескопів досліджують космічні тіла

Номер слайду 42

Астрономічні обсерваторіїАстрономічна обсерваторія «Габбл»Астрономічна обсерваторія Джеймса Уеба

Номер слайду 43

Перші обсерваторії 1671 р. Паризька обсерваторія1821 р. Миколаївська обсерваторія

Номер слайду 44

Астрономічні обсерваторії в УкраїніЛьвівський національний університет ім. Івана Франка. Заснована в 1771 році при університеті. Дослідження будови зір, зоряних скупчень, міжзоряного простору, велико масштабної структури Всесвіту

Номер слайду 45

Астрономічні обсерваторії в УкраїніХарківська Установу було започатковано 1808 року як астрономічний кабінет університету, а 1888 року як обсерваторія. Зараз головними темами наукових досліджень обсерваторії є закони розсіювання світла поверхнями небесних тіл, малі тіла Сонячної системи, зоряні каталоги й зоряна динаміка, гравітаційні лінзи.

Номер слайду 46

Астрономічні обсерваторії в УкраїніГоловна астрономічна обсерваторія НАН України Заснована 17 липня 1944 року в 12 км від Києву, у Голосіївському районі. Створений атлас зворотного боку Місяця; якісно та кількісно досліджені атмосфери Марса, Юпітеру, Сатурна

Номер слайду 47

Астрономічні обсерваторії в УкраїніАндрушівська обсерваторія. Приватна астрономічна обсерваторія в Україні. Розташована в селі Гальчин, поблизу міста Андрушівка (Житомирська область). 12.04 2001 року розпочала свою наукову роботу. У 2005–2012 роках Андрушівська обсерваторія входила до 20 найплідніших обсерваторій світу за спостереженнями малих планет.

Номер слайду 48

Астрономічні обсерваторії в УкраїніС. Лозівське Тернопільська область. Відкрили у червні 2018 р. у НВК “Лозівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – ДНЗ” Байковецької об’єднаної територіальної громади. Працює як музей, навчальний корпус, дослідницький центр.

Номер слайду 49

Астрономічні обсерваторії в УкраїніПолтавська7 квітня 1926 року засновано Полтавську Гравіметричну Обсерваторію. Створена гравіметрична карта України, необхідна при пошуках корисних копалин. Відкриті ряд гравітаційних аномалій, в районах яких геологами були знайдені поклади нафти і газу, ведуться пошукові роботи по проблемі провісників землетрусів, ведуться дослідження динаміки поверхневих шарів земної поверхні.

Номер слайду 50

Космічна апаратура1958 р. Фотографія зворотного боку Місяця1959 р. АМС «Луна – 3»

Номер слайду 51

Космічна апаратура1965 р. станція «Марінер – 4»Фотографія поверхні Марса

Номер слайду 52

Космічна апаратура 1966 р. АМС «Венера»Перші фотографії поверхні Венери

Номер слайду 53

Космічна апаратура1970 р. «Місяцехід – 1»1969 р. Людина на Місяці

Номер слайду 54

Космічна апаратура Перші фотографії поверхні Меркурія1974-975 р. «Марінер – 10»

Номер слайду 55

Космічна апаратура2004 р. АМС «Кассіні – Гюйгенс»1995 р. АМС «Галілео»

Номер слайду 56

Космічна апаратура 2011 р. АМС «Messenger»Штучний супутник Меркурія1977 р. АМС «Вояджер-1»Міжзоряний політ

Номер слайду 57

Українська космічна апаратура 2011 р. український супутник «Січ-2»16 січня 2022 р. «Січ 2-30»

Номер слайду 58

Позаземні роботи Космічна мандрівка робота – марсохода.

Номер слайду 59

Позаземні роботи. Американський робот марсохід Китайській робот місяцехід

Номер слайду 60

Космічні зонди 2021 р. Космічний зонд «Паркер» для дослідження Сонця

Номер слайду 61

Попрацюємо разом23 квітні 2023 Суми. Чому актуально спостерігати за процесами на Сонці?

Номер слайду 62

Космічні події 2023 року У квітні 2023 року відбувся запуск АМС «JUICE» до супутників Юпітера — Європа, Ганімед і Калісто. «JUICE» повинен вивчити ці супутники та оцінити їхню потенційну придатність для життя.

Номер слайду 63

Космічні події 2023 року У травні 2023 року компанія Rocket Lab планує запустити першу в історію приватну місію до Венери для вивчення верхніх шарів венеріанської атмосфери з метою пошуків ознак її населеності.

Номер слайду 64

Космічні події 2023 року У квітні 2023 року апарат японської компанії i. Space «Хакуто-R», спробує здійснити висадку на Місяць в районі кратера Атлас. На його борту знаходиться перший арабський ровер «Рашид».

Номер слайду 65

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
До підручника
Астрономія (рівень стандарту) 11 клас (Головко М.В., Коваль В.С., Крячко І.П.)
25 травня 2023