Методична доповідь «Формування професійних компетентностей у здобувачів освіти групи № 15 за професією «Живописець. Флорист» на уроках із предмету «Виробниче навчання» із застосув

Про матеріал
До вашої уваги хочу представити свою індивідуальну методичну розробку: «Формування професійних компетентностей у здобувачів освіти групи № 15 за професією «Живописець. Флорист» на уроках із предмету «Виробниче навчання» із застосування методів новітніх технологій».
Перегляд файлу

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

Запорізьке вище професійне училище

 

 

 

 

Методична доповідь на тему:

 

 

«Формування професійних компетентностей у здобувачів освіти групи № 15 за професією «Живописець. Флорист» на уроках із предмету
«Виробниче навчання» із застосування методів новітніх технологій».

 

 

 

 

РОЗРОБИВ:                          майстер виробничого навчання Вікторія ШЕВЧУК

 

 

 

 

 

 

м. Запоріжжя

2021 р.

Зміст

 

ВСТУП

 

Розділ І

  1. Використання інноваційних технологій навчання на уроках із предмету «Виробниче навчання» за професією «Живописець. Флорист»

 

      Розділ ІІ

  1. Ефективне використання інноваційних пристроїв на уроках виробничого навчання

 

ВИСНОВКИ

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

До вашої уваги хочу представити  свою індивідуальну методичну розробку:

«Формування професійних компетентностей у здобувачів освіти групи № 15 за професією «Живописець. Флорист» на уроках із предмету
«Виробниче навчання» із застосування методів новітніх технологій».

 

У ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище» займаюсь науково-методичною роботою із застосування методів новітніх технологій організації уроків виробничого навчання:

  • Розробляю навчальну та плануючу документацію, методичні розробки;
  •  Вивчаю та впроваджую в особисту діяльність передовий досвід колег;
  •  Працюю над особистою освітою, творчою діяльністю;
  •  Займаюсь організацією виставок творчіх робіт здобувачів освіти;
  •  Приймаємо участь в заходах,  та займаємо призові місця разом з нашими здобувачами освіти в творчих  виставках - конкурсах  обласного, міського, Всеукраїнського рівню;
  • Займаюсь введенням сучасних  інноваційних  методів навчання в умовах карантину та дистанційним навчанням

 

  1. Використання інноваційних технологій навчання на уроках із предмету «Виробниче навчання» за професією «Живописець. Флорист»

 

Професія «Живописець. Флорист» – творча. Вона дає змогу випускникам реалізувати себе, досягти успіху. Бути компетентним фахівцем художнього профілю – це значить бути спостережливим, володіти творчою уявою, глибокою обізнаністю у своїй справі.

На виробничому навчанні для творчої самореалізації здобувача освіти головним завданням є формування творчих здібностей кожного учня, використовуючи індивідуальний підхід та сучасні методи організації навчання.

Використання сучасних педагогічних технологій, інноваційних методик спрямоване саме на розвиток особистості, на можливість самореалізації здобувача освіти, на свідоме опанування відповідними компетентностями. А обов’язок кожного педагога – усіма можливими засобами (новітні технології та методи навчання) сприяти всебічному розвитку особистості майбутнього фахівця в умовах нового ринку праці.

Інноваційні технології базуються на постійній активній взаємодії всіх учасників освітнього процесу. Тому на уроках виробничого навчання практикую прийоми взаємоосвіти, коли і майстер виробничого навчання, і здобувачі освіти, є рівноправними суб’єктами навчання.

Ефективне використання інноваційних технологій навчання спрямоване на розкриття творчого потенціалу і особистості кожного учня, діагностику особистісного розвитку, ситуаційне проектування. Такий підхід до навчання є особливо актуальним для професій художнього напряму в нашому навчальному закладі, адже майбутній робітник повинен бути не тільки грамотним, а й компетентним, тобто повинен вміло використовувати одержанні знання в умовах сучасного виробництва, вміло орієнтуватися у ситуації, вирішувати виробничі проблеми, швидко перебудовуватися на виконання інших завдань – тобто жити в умовах ринкової економіки.                                                                                     

 

Зважаючи на це, надаю перевагу наступним принципам роботи:

  •        освітній процес будується не на логіці програмного матеріалу, а на логіці діяльності, що має особистісне значення для здобувача освіти і підвищує його мотивацію до навчання;
  •        кожен здобувач освіти має працювати в індивідуальному темпі. Це забезпечує вихід кожного здобувача освіти на свій рівень розвитку;
  •        глибоке, усвідомлене засвоєння знань забезпечується внаслідок універсального їх використання в різних ситуаціях.

Основною формою навчання є урок. Проте урок не єдина форма організації навчальної роботи в ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище». Для ефективного навчання проводжу тематичні екскурсії, майстер-класи, пленери, уроки-змагання з професійної майстерності.

 

Під час підготовки кваліфікованих робітників з професії «Живописець. Флорист» особливу увагу приділяю нетрадиційним технікам прикладного мистецтва, що базуються на природних складових. Адже дана професія набула загальнодержавного значення. Тому, відродження та збереження для наступних поколінь народних художніх промислів захоплює здобувачів освіти. Вони бачать себе з невідомої сторони, почали зважувати власні запити і можливості. Вони стають відповідальнішими, а головне, що така робота дає їм можливість самовиразитись, розширює рамки індивідуальної творчості.

 

Майстер-клас в освітній практиці підготовки кваліфікованих робітників художнього профілю є формою творчого показу, що сприяє розвитку художнього сприйняття, творчих здібностей та композиційного мислення.

 

Така форма організації виробничого навчання забезпечує якісне опанування здобувачами освіти новими компетентностями, техніками під час практичних занять. В нашому навчальному закладі мною та педагогами художнього відділення  розроблений цілий комплекс майстер-класів, які позитивно впливають на розвиток художньо-образного мислення юних митців, розвивають професійну спостережливість, стимулюють креативність.

Застосування майстер-класів, розвиває зорову, колірну пам’ять, підвищує  самостійність здобувачів освіти  в прийнятті творчого рішення в композиції, підвищує рівень засвоєння принципів і  прийомів живопису.

 

Здобувачі освіти разом з майстром виробничого навчання  якісно проводять майстер-класи під час здійснення профорієнтаційної роботи в освітніх закладах міста і області, чим показують досягнутий в навчальному закладі рівень майстерності.

  Останнім часом практикую проведення уроків виробничого навчання за професією «Живописець. Флорист» на свіжому повітрі, так звані пленери. Звичайно, можна навчитися і в майстерні. Але все ж, коли захоплює дух і кожна клітинка відчуває благодать теплого сонця і свіжого повітря, почуття переповнюють художника і йому хочеться виплеснути їх, поділитися з іншими. Все це виливається в чудові малюнки і неповторні картини. Беззаперечно такі форми уроків надають набагато більше користі для формування образотворчого мислення юного живописця. 

 

  1. Ефективне використання інноваційних пристроїв на уроках виробничого навчання

 

 В результаті участі у конкурсі соціальних ініціатив «Ми – це місто», який щорічно проводить ПАТ «Запоріжсталь» Державний навчальний заклад «Запорізьке вище професійне училище» отримав гранд на придбання документ-камери, яку активно використовую для проведення уроків виробничого навчання. Цей інноваційний пристрій стимулює мене до творчого пошуку і освоєння нових форм і методів навчання.

При використанні інноваційного обладнання, зокрема документ-камери, наочність матеріалу, що вивчається значно зростає. Майстер виробничого навчання виконує роботу в полі видимості камери, а робота миттєво проєктується на екрані мультимедійної дошки, при цьому дрібні деталі, невидимі при звичайному показі, стають доступними одразу для усіх здобувачів освіти. Всі лінії, контури, штрихи, начерки, які раніше демонструвалися лише «здалека» або індивідуально для кожного здобувача освіти, тепер видаються на весь екран.

Інтерес і увага до демонстрації роботи, якщо вона проектується на екран інтерактивної дошки, у здобувачів освіти, на порядок вище, ніж, при демонстрації тих же прийомів в натуральному вигляді. Розуміння навчальних тем здобувачами освіти, при використанні засобів наочності створених за допомогою документ-камери, росте з тієї причини, що у майстра виробничого навчання з’являється можливість більш детально показати учням всі причинно-наслідкові зв’язки в темі. Звернути увагу здобувачів освіти на особливо важливі моменти композиції. Рівень запам’ятовування  складного матеріалу значно зростає. При використанні на уроках виробничого навчання з професії «Живописець. Флорист» зрозумілого та яскравого наочного матеріалу, в тому числі створеного за допомогою документ-камери, в свідомості здобувачів освіти легко створюються чіткі зорові образи та спрацьовує творча уява.

Використання мультимедійного проєктору, документ-камери допомагають візуалізації об’єктів, розвивати первинність пізнання здобувачем освіти реальності, а не вивчення «готових знань» про неї. Самостійне вивчення здобувачами освіти одного і того ж реального освітнього об'єкта призводить до отримання індивідуальних освітніх продуктів - знань про цей об'єкт, а також способів їх отримання.

 

Документ-камеру часто використовую на етапі контролю знань. Наприклад, можна перевірити творчу роботу, виконану на уроці, причому краще, якщо в ролі перевіряючого виступлять самі здобувачі освіти. Кладемо роботу під об’єктив документ-камери, і вона миттєво проектується на екран. Здобувачі освіти мають можливість висловити свою думку, звернути увагу на недоліки, позначити найкращі риси в роботі. Таким чином виникає дискусія, яка сприяє організації розумової діяльності здобувачів освіти. Вона є актом колективного  мислення та  розвиває  навички  критичного  судження  та міркування; сприяє розвитку логічного мислення, свідомому засвоєнню знань; вчить критично оцінювати і творчо опановувати навчальний матеріал.

 

В умовах карантинних обмежень документ-камера відіграє величезну роль у організації дистанційного навчання. Записую короткі відеоролики поетапного виконання роботи та використовую їх для формування дистанційного навчального курсу на сервісі Google Classroom платформи G Suite for Education. Записані відео фрагменти обов’язково мають звуковий супровід, тобто пояснюю кожен свій крок. Далі проводжу зі здобувачами освіти відеоконференцію за допомогою додатку Google Meet, де ми обговорюємо завдання та відеоінструкцію до його виконання. Така форма дистанційної роботи дозволяє досягти непоганих результатів.

 

ВИСНОВКИ

 

Інноваційні технології - це цілеспрямований системний набір прийомів, засобів організації навчальної діяльності, що охоплює весь процес навчання від визначення мети до одержання результатів.

А результатами навчання майбутніх кваліфікованих робітників за професією «Живописець. Флорист» є неодноразове проведення виставок творчих робіт здобувачів освіти. Вони проходили і в нашому навчальному закладі, й у виставкових залах Спілки художників та фотомитців Запоріжжя. Такі виставки дають можливість здобувачам освіти публічно продемонструвати свої удосконалені здібності та навички отримані під час навчання, а глядачам дарують насолоду чарівним світом мистецтва, позитивний настрій, та приємні враження.

 

Отже, сучасний урок виробничого навчання – це далеко не одноманітна та єдина структурно-змістова схема, а поєднання різних форм роботи, що забезпечує готовність здобувачів освіти до самостійної та творчої роботи. А, різноманітність інноваційних технологій робить процес навчання дійсно творчим, збуджує зацікавленість здобувачів освіти, поліпшує розуміння і засвоєння матеріалу.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Національна доктрина розвитку освіти України в XXI ст. // Освіта України. - 2001. - № 29.
  2. Бодальов А.А. Особистість і спілкування: Вибрані праці. - М.:

                  Педагогіка, 1983. - 272 с.

3.       Хараш А. У. "Інший" і його функції в розвитку "Я" /          Спілкування і розвиток психіки. - М., 1986. - С. 31-46

         4.            Заслуженюк В.С., Присакар В.В. Соціально-педагогічні проблеми

                       виховання в учнів культури міжнаціонального спілкування // Нові         технології навчання: Наук.-метод. зб. / Редкол.: В.О.Зайчук (гол. ред.) та ін. – К: ІЗМН, 1997. – Вип.19. – С.65-77.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 травня 2021
Переглядів
425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку