Майстер-клас "Формування в учнів підприємливості, математичної грамотності та інформаційно-цифрової компетентності на уроках мови "(із досвіду роботи)

Про матеріал

Прийом стартової актуалізації життєвого досвіду учнів. Технологія вітагенної освіти.

Перегляд файлу

Горева Оксана Володимирівна,

учитель російської мови та літератури

Южноукраїнської загальноосвітньої

 школи І-ІІІ ступенів № 4.

Учитель вищої категорії, старший учитель.

 

Формування в учнів підприємливості, математичної грамотності та інформаційно-цифрової компетентності на уроках мови (із досвіду роботи)

Багато хто з моїх колег запитує, як можна на уроках української, російської та інших мов формувати компетентності, які начебто не мають з мовою нічого спільного, а саме підприємливості, математичної грамотності та інформаційно-цифрової компетентності.  Я у такому випадку рекомендую всім частіше згадувати, що вчителі-словесники мають вчити дітей не лише мови та літератури, а насамперед життю засобами мови та літератури. Використовуючи вітагенні технології компетентісного навчання, а саме прийом стартової актуалізації життєвого досвіду учнів,  я провела останній урок з теми «Числівник»  у 9 класі таким чином:

  1. Поставила проблемне питання у вигляді опису конкретної  життєвої ситуації : я - інвестор, який має 500 тисяч гривень і хоче вкласти їх у кафе, яке буде в нашому місті користуватися попитом і приносити мені  дохід. Пропоную вам розділитися на 3 групи, які в кінці уроку мають представити мені свій проект такого кафе.
  2. Ознайомила учнів із вимогами до результату роботи:
  1. Надати бізнес-план у зручному для вас і зрозумілому для мене вигляді.
  2. Надати меню закладу.
  3. Надати назву та концепцію закладу.
  4. Всі числівники мають бути записані словами.
  1. Надала  інвентар: аркуші паперу, олівці, фломастери, ножиці, клей, кольоровий папір, обгортки з малюнками  від використаних у минулому році зошитів.
  2. Дозволила користуватися телефонами та Інтернетом.

 

Перед вами на фото етапи роботи учнів. Працювало 3 групи  по 4 учня (2 групи дівчат і одна хлопців).

 

C:\Users\admin\Desktop\на урок\P91021-135744.jpg

 

C:\Users\admin\Desktop\на урок\P91021-142936.jpg

 

C:\Users\admin\Desktop\на урок\P91021-143124.jpg

 

Результатом 40-хвилинної групової роботи учнів стали наступні матеріали (до перевірки вчителем).

C:\Users\admin\Desktop\на урок\P91021-143438.jpg

 

 

C:\Users\admin\Desktop\на урок\P91021-143803.jpg

C:\Users\admin\Desktop\на урок\P91021-143543.jpg

C:\Users\admin\Desktop\на урок\P91021-144131.jpg

Наступного уроку я проаналізувала надані матеріали, зазначивши, що кожна група має гарні шанси створити своє кафе, всі групи склали перелік необхідного обладнання, вказали ціни на страви та напої,  деякі групи  навіть врахували зарплатню персоналу та розваги  для відвідувачів (телевізори, ігрові приставки), але треба звернути увагу на такі недоліки:

  • Не всі виконали вимогу написати числівники словами, тому я як учитель російської мови, не мала змоги дізнатися, наскільки якісно засвоєно тему «Правопис числівників»;
  • Одна з груп не надала інвестору меню, хоча позитивним є те, що вона одна підвела підсумок у вигляді остаточної суми, яку треба вкласти інвестору в новий заклад;
  • Меню одного з кафе, а саме «Ретрокафе»,  не відображає назву закладу;
  • Матеріали кафе «Суші-бар» не презентабельні, неяскраві;
  • При роботі у групах дівчата працювали всі відповідально, оперативно, а хлопці багато часу згаяли на суперечки і переклали роботу на лідера групи.

Зрозуміло, що учням цей вид роботи дуже сподобався, адже вони не лише  використали свій  життєвий досвід, знання з математики, інформатики, російської мови, а й змогли проявити свій творчий потенціал, навички роботи в команді та індивідуальні якості.

docx
Додано
26 жовтня 2019
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку