Методична розробка контрольної роботи з біології за темами "Структура клітини. Принципи функціонування клітини".

Про матеріал

Контрольна робота складається із тестових завдань з вибором однієї правльної відповіді та на відповідність. В роботі містяться також відкриті запитання з аргументоваю відповіддю.

Перегляд файлу

Контрольна робота № 1

I варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначити одну правильну відповідь.

1. Поверхневий апарат клітини виконує функції:

А бар’єрну, транспортну                      Б транспортну, рецепторну, бар’єрну

В транспортну, рецепторну                 Г захисну, структурну, каталітичну

2. Фаза фотосинтезу, у якій утворюється кисень:

А світлова               Б темнова    В світлова і темнова       Г не утворюється в жодній 

3. Які органічні сполуки здатні утворювати біліпідний шар, що є основою біологічних мембран?

А вуглеводи            Б  фосфоліпіди       В  жири         Г білки

4. Узагальніть органели — ядро, мітохондрії, пластиди:

А одномембранні органели   Б двомембранні органели  

В немембранні органели    Г тримембранні органели

5. У результаті підготовчого етапу енергетичного обміну:

А синтезується АТФ            Б полімери розщеплюються до мономерів

В органічні речовини розщеплюються до води та вуглекислого газу

Г кінцевим продуктом розщеплення є молочна кислота

6. Надмембранний комплекс тваринної клітини:

А клітинна стінка         Б  глікокалікс       В  плазматична мембрана           Г мікротрубочки

 

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Установити відповідність між структурами ядра та їхнім значенням.

Структура

Значення

1 хроматин

2 ядерце

3 каріоплазма

4 оболонка ядра

А формує хромосоми

Б середовище для багатьох біохімічних процесів

В місце синтезу рибосомних РНК та рибосом

Г ділянки в оболонці, через які відбувається транспорт речовин

Д виконує бар’єрну, рецепторну та транспортну функції

Відповідь: 1А, 2В, 3Б, 4Д.

8. Установити відповідність між назвами органел та їхніми зображенням.

А

Б

В

Г

Д

1 гладенька ендоплазматична сітка       3 лізосома

2 апарат Гольджі                                     4 мітохондрія

Відповідь: 1Б, 2В, 3Д, 4А.

9. Визначити послідовність етапів пластичного обміну.

А синтез макромолекул органічних речовин із «будівельних блоків»

Б виконання синтезованими сполуками їхніх біологічних функцій

В синтез «будівельних блоків» із проміжних сполук»

Г синтез проміжних сполук із низькомолекулярних речовин

Відповідь: Г, В, А, Б.

 

III рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10. Схарактеризуйте  безкисневий етап енергетичного обміну?

11. Що спільного між світловою фазою фотосинтезу та енергетичним обміном?

 

IV рівень (3 бали)

12. Чому без зелених рослин існування біосфери стало б неможливим?

Контрольна робота № 1

ІІ варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначити одну правильну відповідь.

1.Що утворюють у клітині мікротрубочки?

А клітинну мембрану         Б клітинний центр      В клітинні включення              Г клітинну оболонку

2.Фотоліз води – це розщеплення молекули:

А вуглекислого газу   Б води   В глюкози   Г піровиноградної кислоти

3. Укажіть надмембранну структуру рослинної клітини.

А цитоплазматична мембрана     Б  клітинна стінка      В  глікокалікс    Г  ядерна мембрана

4. Органела, у якій відбувається синтез білка, називається:

А лізосомою         Б апаратом Гольджі           В рибосомою         Г вакуолею

5. Організми, які можуть жити і розвиватися лише за наявності в середовищі вільного кисню, який вони використовують як окисник:

А хемотрофи           Б анаероби В фототрофи           Г аероби

6. До енергетичного обміну належить:

А біосинтез білка                              Б синтез нуклеїнових кислот     

В окиснення органічних сполук        Г процес утворення жирів  

 

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Установити відповідність між структурами ядра та їхньою характеристикою.

Структура

Характеристика

1 оболонка ядра

2 ядерце

3 каріоплазма

4 хроматин

А містить спадкову інформацію про розвиток організму, може перебувати у двох структурно-функціональних станах: у робочому і неактивному

Б складається з однієї мембрани, яка пронизана значною кількістю пор

В рідкий компонент ядра

Г складається з двох мембран, які містять пори

Д щільне тільце, що становить собою комплекс РНК з білками

Відповідь: 1Г, 2Д, 3В, 4А.

8. Установити відповідність між назвами органел та їхніми зображенням.

А

Б

В

Г

Д

1 гладенька ендоплазматична сітка       3 лізосома

2 апарат Гольджі                                     4 мітохондрія

Відповідь: 1Д, 2А, 3Б, 4В.

9. Установити послідовність етапів енергетичного обміну:

А Синтез 36 молекул АТФ

Б Окиснення піровиноградної кислоти до вуглекислого газу і води

В Розщеплення глюкози до піровиноградної кислоти

Г Синтез двох молекул АТФ

Відповідь: В, Г, Б, А.

 

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10. Схарактеризуйте  підготовчий етап енергетичного обміну?

11. Що спільного та відмінного між фототрофними та хемотрофними організмами?

 

IV рівень (3 бали)

12. Чому розщеплення органічних сполук за присутності кисню виявляється енергетично ефективнішим, ніж за його відсутності?

Контрольна робота № 1

I варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначити одну правильну відповідь.

1. Поверхневий апарат клітини виконує функції:

А бар’єрну, транспортну                      Б транспортну, рецепторну, бар’єрну

В транспортну, рецепторну                 Г захисну, структурну, каталітичну

2. Фаза фотосинтезу, у якій утворюється кисень:

А світлова               Б темнова    В світлова і темнова       Г не утворюється в жодній 

3. Які органічні сполуки здатні утворювати біліпідний шар, що є основою біологічних мембран?

А вуглеводи            Б  фосфоліпіди       В  жири         Г білки

4. Узагальніть органели — ядро, мітохондрії, пластиди:

А одномембранні органели   Б двомембранні органели  

В немембранні органели    Г тримембранні органели

5. У результаті підготовчого етапу енергетичного обміну:

А синтезується АТФ            Б полімери розщеплюються до мономерів

В органічні речовини розщеплюються до води та вуглекислого газу

Г кінцевим продуктом розщеплення є молочна кислота

6. Надмембранний комплекс тваринної клітини:

А клітинна стінка         Б  глікокалікс       В  плазматична мембрана           Г мікротрубочки

 

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Установити відповідність між структурами ядра та їхнім значенням.

Структура

Значення

1 хроматин

2 ядерце

3 каріоплазма

4 оболонка ядра

А формує хромосоми

Б середовище для багатьох біохімічних процесів

В місце синтезу рибосомних РНК та рибосом

Г ділянки в оболонці, через які відбувається транспорт речовин

Д виконує бар’єрну, рецепторну та транспортну функції

 

8. Установити відповідність між назвами органел та їхніми зображенням.

А

Б

В

Г

Д

1 гладенька ендоплазматична сітка       3 лізосома

2 апарат Гольджі                                     4 мітохондрія

 

9. Визначити послідовність етапів пластичного обміну.

А синтез макромолекул органічних речовин із «будівельних блоків»

Б виконання синтезованими сполуками їхніх біологічних функцій

В синтез «будівельних блоків» із проміжних сполук»

Г синтез проміжних сполук із низькомолекулярних речовин

 

III рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10. Схарактеризуйте  безкисневий етап енергетичного обміну?

11. Що спільного між світловою фазою фотосинтезу та енергетичним обміном?

 

IV рівень (3 бали)

12. Чому без зелених рослин існування біосфери стало б неможливим?

 

Контрольна робота № 1

ІІ варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначити одну правильну відповідь.

1.Що утворюють у клітині мікротрубочки?

А клітинну мембрану         Б клітинний центр      В клітинні включення              Г клітинну оболонку

2.Фотоліз води – це розщеплення молекули:

А вуглекислого газу   Б води   В глюкози   Г піровиноградної кислоти

3. Укажіть надмембранну структуру рослинної клітини.

А цитоплазматична мембрана     Б  клітинна стінка      В  глікокалікс    Г  ядерна мембрана

4. Органела, у якій відбувається синтез білка, називається:

А лізосомою         Б апаратом Гольджі           В рибосомою         Г вакуолею

5. Організми, які можуть жити і розвиватися лише за наявності в середовищі вільного кисню, який вони використовують як окисник:

А хемотрофи           Б анаероби В фототрофи           Г аероби

6. До енергетичного обміну належить:

А біосинтез білка                              Б синтез нуклеїнових кислот     

В окиснення органічних сполук        Г процес утворення жирів  

 

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Установити відповідність між структурами ядра та їхньою характеристикою.

Структура

Характеристика

1 оболонка ядра

2 ядерце

3 каріоплазма

4 хроматин

А містить спадкову інформацію про розвиток організму, може перебувати у двох структурно-функціональних станах: у робочому і неактивному

Б складається з однієї мембрани, яка пронизана значною кількістю пор

В рідкий компонент ядра

Г складається з двох мембран, які містять пори

Д щільне тільце, що становить собою комплекс РНК з білками

 

8. Установити відповідність між назвами органел та їхніми зображенням.

А

Б

В

Г

Д

1 гладенька ендоплазматична сітка       3 лізосома

2 апарат Гольджі                                     4 мітохондрія

 

9. Установити послідовність етапів енергетичного обміну:

А Синтез 36 молекул АТФ

Б Окиснення піровиноградної кислоти до вуглекислого газу і води

В Розщеплення глюкози до піровиноградної кислоти

Г Синтез двох молекул АТФ

 

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10. Схарактеризуйте  підготовчий етап енергетичного обміну?

11. Що спільного та відмінного між фототрофними та хемотрофними організмами?

 

IV рівень (3 бали)

12. Чому розщеплення органічних сполук за присутності кисню виявляється енергетично ефективнішим, ніж за його відсутності?

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
1493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку