Методична розробка психолого-природничого конкурсу шоу «Найкмітливіший чи найрозумніший»

Про матеріал
Методична розробка психолого-природничого конкурсу шоу «Найкмітливіший чи найрозумніший» для студентів ВНЗ І-ІІ р.а (Біологія та хімія)
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«КРИВОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

ПОЛІТЕХНІЧНИЙ КОЛЕДЖ

 

 

 

 

 

Методична розробка

психолого-природничого конкурсу шоу

«Найкмітливіший чи найрозумніший»

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила:
Голова ММО викладачів хімії та біології,

викладач вищої категорії,

викладач методист Зеленська Л. П.

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг - 2018

Тема:  Психолого-природничий конкурс-шоу «Найкмітливіший чи найрозумніший»

Мета:

Навчальна: Систематизувати й узагальнити знання студентів з біології та хімії

Розвивальна: розвивати пізнавальну активність, уміння студентів логічно мислити, швидко знаходити правильну відповідь, навички міжособистісного спілкування

Виховна: виховувати любов до природи, формувати толерантне ставлення до іншої думки, оцінки, висновків.

Обладнання: завдання командам, на дошці плакат на відповідну тематику

Змагання оцінює журі.

Конкурс включає декілька блоків:

І «Будьмо знайомі» - переклад на українську мову (спільна робота) та відповіді на питання

ІІ «Презентація» - представлення команди

ІІІ «Так, ми познайомились» - робота з психологом

 

У змаганнях беруть участь студенти ВНЗ І рівня акредитації південного регіону (від кожного закладу один студент). Шляхом жеребкування  8 студентів утворюють дві команди. Студенти між собою не знайомі. І блок передбачає спільну роботу в ході якої вони повинні стати командою.

І блок

Завдання  № 1, переклад вірша на українську мову

Нам жить в одной семье,

Нам петь в одном кругу,

Идти в одном строю

Летать в одном полёте

Давайте сохраним

Ромашку на лугу,

Кувшинку на реке

И клюкву на болоте

Завдання №2

Команди по черзі задають по 5 питань одна одній (Кожен студент заготовив по 3 питання).

  1. Друга назва фторидної кислоти (плавікова к-та)
  2. Вуглевод який входить до складу клітинної стінки рослин (целюлоза)
  3. Які живі організми наймасовіші на Землі (бактерії)
  4. Основний за об’ємною часткою компонент повітря (азот)
  5. Яка клітина в організмі людини найбільша та найменша (найбільша - яйцеклітина, найменша - сперматозоїд)
  6. Які прості речовини утворюють лише атоми оксисену (кисень, озон)
  7. Явище обміну ділянок гомологічних хромосом після кон’югації у мейозі (кросинговер)
  8. Одноклітинні організми, у яких відсутнє ядро й більшість органів (прокаріоти)
  9. Одиниця вимірювання кількості речовини (моль)
  10.  Носій спадкової інформації (ген)

 

ІІ блок

Завдання: з набору слів вибрати слово – назва команди та сформувати явище (процес), яке буде девізом команди

Білок, органічні речовини, руйнування, темнова фаза, сонячна енергія, карбон, процес, алмаз, високомолекулярні, сполука, амінокислота, фотосинтез, алотропія, елемент, діамант, явище існування, мономер, неорганічні речовини, модифікація, деструкція, структура, світлова фаза

 

ІІІ блок

Команди виконують завдання психолога. Команди отримують по конверту з завданням, на виконання якого дається 10 хвилин.

Конверт 1 Вправа «Будинок».

Мета: визначити вміння учасників групи швидко налагоджувати контакт з незнайомими учасниками

Обладнання: малюнок Будинок

Завдання: Учасникам групи дається завдання побудувати будинок з різних частин, що уособлює команду. Вибравши картинки, кожен має приклеїти їх на аркуші так, як відчуває своє розташування в групі, на картинках слід написати своє ім’я. Якщо виникають спірні моменти щодо свого місця в групі, то можна писати на одній картинці декілька імен.

Символічний аналіз частин:

Фундамент – основа колективу, людина яка тримає на собі всю команду

Основна частина, цеглинки – члени команди, що зробили значний внесок у згуртування колективу

Вікно – людина, що руйнує згуртованість колективу

Двері відчинені – люди, що допомагають покращити психологічний клімат в колективі

Хмарки – люди, що заважають працювати в колективі

Дах – творча людина в роботі

Конверт 2 Вправа «Дерево»

Мета: згуртувати колектив і ближче дізнатись кожного учасника групи.

Обладнання:  ватман з малюнком дерева, клей, кольоровий папір, кольорові олівці, ножиці

Хід вправи. Учасникам пропонується розглянути стовбур дерева, подивіться «дерево як і будь-яка організація зовсім порожне без людей і колективу, що його створюють, прикрасою будь-якої установи є особистості, що там працюють, і не просто особистості а колектив». Будь ласка прикрасьте наше дерево, зробіть малюнок (листочок, квітку) як ви себе бачите і відчуваєте в даній групі. Вибравши картинки, кожен має і приклеює їх на ватмані так, як відчуває своє розташування в групі.

 

Журі підводить підсумки та нагороджує учасників

І етап
Переклад – 3б

Питання – 2б за 1 питання

ІІ етап

Презентація 5 б

ІІІ етап

Психологічний блок – 5б

Команда, що займає І місце, члени команди самостійно визначають номінації: «Найкмітливіший», «Найрозумніший», «Знаток хімії», «Знаток біології»

Команда, що займає ІІ місце відповідно визначає номінації: «Перекладач-поет», «Капітант-експромт», «За волю до перемоги», «Сховані резерви»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\МАМА\конкурс 2017-2018\05viber image.jpgD:\МАМА\конкурс 2017-2018\07viber image.jpgФото-звіт

 

D:\МАМА\конкурс 2017-2018\14viber image.jpg

D:\МАМА\конкурс 2017-2018\11viber image.jpg

 

D:\МАМА\конкурс 2017-2018\16viber image.jpgD:\МАМА\конкурс 2017-2018\12viber image.jpg

 

docx
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку