Методична розробка уроку виробничого навчання на тему: «Визначення несправностей простим діагностичним методом».

Про матеріал
Методична розробка уроку розроблена з виробничого навчання по предмету Тр А1 – 2 «Технічне обслуговування та ремонт тракторів, сільськогосподарських та інших машин» на тему: «Визначення несправностей простим діагностичним методом». Містить в собі : план уроку, методичну розробку уроку, інструкцію №3 з охорони праці трактористів-машиністів сільськогосподарського виробництва під час занять з ремонту техніки, інструкційно - технологічну карту до уроку і посібник «Прості методи діагностики».
Перегляд файлу

 

   

ЛЮБАРСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку

виробничого навчання

 

 

 

 

на тему: «Визначення несправностей простим                               діагностичним методом».

 

 

 

 

Майстер виробничого навчання  А.М. Демчук.

 

 

 

Любар 2023 р

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку № 1        

Професія: 8331 «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва».

кваліфікація категорія «А1»

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Тема програми: Тр А1 – 2 «Технічне обслуговування та ремонт тракторів, сільськогосподарських та інших машин»

Тема уроку: Визначення несправностей простим діагностичним методом.

Мета уроку:

 а) навчальна навчити учнів дотримуватись технологічного процесу під час виконування операцій з визначення несправностей простим діагностичним методом.

 б) розвиваюча розвивати творче мислення, пізнавальний інтерес,  вміння робити самостійно і вирішувати виробничі проблеми та ситуації.

 в) виховна – виховувати гордість за свою професію,  дисципліну праці, відповідальність, охайність, бережне відношення до інструментів та паливно-мастильних матеріалів,  навколишнього середовища,  почуття взаємодопомоги, дотримування правил з охорони праці.

Тип уроку: Урок формування первинних умінь.

Вид уроку: Вправа.

Дидактичне забезпечення: підручники, інструкційно-технологічні карти.

Матеріально-технічне забезпечення: Трактор, набір ключів, Стетоскоп, лінійки,  ганчірка, щітка по металу, мастило, волосяна щітка для прибирання.

Міжпредметні зв’язки: «Виконання слюсарних робіт», «Технічне обслуговування та ремонт тракторів, сільськогосподарських та інших машин», «Виконання сільськогосподарських та інших механізованих робіт», «Охорона праці».

Перелік практичних завдань: Виконання операцій з визначення несправностей простим діагностичним методом.

Список основної і додаткової літератури: А.Ф.Антоненко, Р.М.Недашківський «Комплексна система технічного обслуговування тракторів і автомобілів», Київ, Педагогічна преса, 2006–320с.В.М.Гайдучок, В.М.Гайдучок «Довідник слюсаря-ремонтника сільськогосподарських машин», Львів, Каменяр, 1982–170с.

О.Г.Калашніков, В.Д.Мельников «Ремонт машин, тракторів, автомобілів, комбайнів та іншої сільськогосподарської техніки», Київ, Урожай, 1966–392с.

 

Хід уроку.

  1. Організаційна частина: (5хв.)

- перевірка наявності учнів;

- перевірка готовності учнів до уроку;

- допуск з охорони праці;

II. Вступний інструктаж ( 40 хв):

    1. Актуалізація знань:

    - повідомлення теми програми і уроку;

    - цільова установка проведення уроку;

    - перевірка опорних знань учнів , необхідних їм для подальшої роботи на уроці:

    1. Будова трактора?

    2. Для чого призначені трактори?

3. Які можливі несправності агрегатів?  

4.Які можливі несправності деталей?

    - аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.

2. Викладання нового матеріалу. 

    - повідомлення нової навчальної інформації;

1. Прийоми оцінювання несправностей циліндро поршневої групи трактора.

2. Прийоми оцінювання несправностей газорозподільчого механізму трактора.

3. Прийоми оцінювання несправностей кривошипно шатунного механізму трактора.

4. Прийоми оцінювання несправностей муфти щеплення та коробки швидкостей трактора.

- показ нових прийомів трудової діяльності;

- пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці (розподіл по роботах);

 

- повідомлення про передовий досвід за темою уроку

- опитування учнів і пробне виконання ними нових прийомів, показаних майстром

- відповідь майстра на запитання учнів;

- інструктаж з охорони праці, оформлення відповідних документів: (інструкція №3)

- підведення підсумків вступного інструктажу.

 

  1.        Поточний інструктаж (180 хв.):

- видання завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання;

- розподіл учнів за робочими місцями;

- цільові обходи майстром робочих місць учнів;

- прийом майстром виконаних робіт;

- прибирання робочого місця.

 

  1.         Заключний інструктаж (45 хв.):

- аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- оцінка роботи учнів,  об’єктивне обґрунтування;

- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці та їх запобігання;

- повідомлення та обґрунтування оцінок;

- генеральне прибирання;

- видача домашнього завдання .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку № 1        

Професія: 8331 «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва».

кваліфікація категорія «А1»

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Тема програми: Тр А1 – 2 «Технічне обслуговування та ремонт тракторів, сільськогосподарських та інших машин».

Тема уроку: Визначення несправностей простим діагностичним методом.

Мета уроку:

а) навчальна навчити учнів дотримуватись технологічного процесу під час виконування операцій з визначення несправностей простим діагностичним методом.

б) розвиваюча розвивати аналітичне, критичне, логічне і творче мислення, пізнавальний інтерес,  вміння робити самостійно і вирішувати виробничі проблеми та ситуації, активність і самостійність у роботі, вміння планувати свою діяльність;

в) виховна – виховувати гордість за свою професію,  дисципліну та культуру праці, охайність, відповідальність за кінцевий результат праці, бережне відношення до інструментів та паливно-мастильних матеріалів,  навколишнього середовища,  почуття взаємодопомоги, дотримування правил з охорони праці.

Тип уроку: Урок формування первинних умінь.

Вид уроку: Вправа.

Дидактичне забезпечення: підручники, інструкційно-технологічні карти, посібники

Матеріально-технічне забезпечення: Трактор, набір ключів, Стетоскоп, лінійки,  ганчірка, щітка по металу, мастило, волосяна щітка для прибирання.

Міжпредметні зв’язки: «Виконання слюсарних робіт», «Технічне обслуговування та ремонт тракторів, сільськогосподарських та інших машин», «Виконання сільськогосподарських та інших механізованих робіт», «Охорона праці».

Перелік практичних завдань: Виконання операцій з визначення несправностей простим діагностичним методом.

Список основної і додаткової літератури: А.Ф.Антоненко, Р.М.Недашківський «Комплексна система технічного обслуговування тракторів і автомобілів», Київ, Педагогічна преса, 2006–320с.В.М.Гайдучок, В.М.Гайдучок «Довідник слюсаря-ремонтника сільськогосподарських машин», Львів, Каменяр, 1982–170с.

О.Г.Калашніков, В.Д.Мельников «Ремонт машин, тракторів, автомобілів, комбайнів та іншої сільськогосподарської техніки», Київ, Урожай, 1966–392с.

 

Хід уроку.

  1. Організаційна частина: (5хв.)

-  староста доповідає про наявність і готовність учнів до уроку;

- майстер в/н перевіряє по журналу виробничого навчання наявність учнів та готовність їх до уроку;

- перевірка дотримання правил особистої гігієни при цьому особливу увагу звертається на одяг, щоб був акуратно заправлений і застебнутий на усі ґудзики;

-  потрібно запитати чи усі здорові і готові до уроку;

 

 

I I. Вступний інструктаж ( 40 хв):

  1. Актуалізація знань:   

Повідомляється тема програми та уроку.

Тема програми: Тр А1 – 2 «Технічне обслуговування та ремонт тракторів, сільськогосподарських та інших машин».

Тема уроку: Визначення несправностей простим діагностичним методом.

 

В процесі вступного інструктажу майстер виробничого навчання конкретизує і поглиблює теоретичні знання, набуті на уроках теоретичного навчання. Так під час виробничого навчання у майбутніх трактористів - машиністів актуалізуються знання про технічне обслуговування та ремонт тракторів, сільськогосподарських та інших машин правила проведення та організації робочого місця, обладнання та інструменту. Таким чином, майстер виробничого навчання повинен використовувати різноманітний теоретичний матеріал, проте намагання дати учням під час вступного інструктажу максимум теоретичних відомостей є істотним недоліком. Найефективнішим є активне пригадування, на яке майстер орієнтує учнів з допомогою навідних запитань підказок. Так в пам’яті учнів відновляється і систематизується матеріал із спецдисциплін. Треба, проте, мати на увазі, що це повторення організовується не з метою виставлення оцінок, а для створення необхідної основи для наступної роботи на уроці. Якщо учні не володіють потрібними знаннями, майстер допомагає актуалізувати їх.

1  Будова трактора?

2  Для чого призначені трактори?

3  Які можливі несправності деталей?  

4  Які можливі несправності агрегатів?

 Підвести підсумки .

Мета нашого уроку – сформувати в учнів початкові вміння визначати несправності простим діагностичним методом. Звернути увагу на раціональне використання сировини, бережливе ставлення до обладнання та інструменту, витрачання електроенергії, води.

Задача даного уроку навчити учнів визначати несправності простим діагностичним методом, дотримуючись правил техніки безпеки».

 

2. Викладання нового матеріалу. 

    Дана тема має важливе значення. Так як від того, як учні засвоять і навчяться визначати несправності простим діагностичним методом та їх усувати, а також проводити ремонт сільськогосподарської техніки з  дотриманням вимог безпеки праці залежить довговічність роботи техніки і професійна майстерність в майбутньому. Тракторист – професіонал зараз користується попитом в багатьох фірмах. Трактористи там працюють на новій техніці з відповідною для теперішнього часу зарплатою.

 Під час визначення несправностей простим діагностичним методом ви неповинні забувати про навколишнє середовище: не розливати та не виливати на землю відпрацьованих паливо – мастильних матеріалів. Учні повинні економно ставитись до вищезгаданих матеріалів так, як це є заощадження вашого часу та грошей.

 Сьогодні на уроці буде використовуватись інструкційно – технологічні карти, посібник по даній темі.

 Підґрунтям до проведення уроку є предмети теоретичного навчання, які ви вивчали це: «Технічне обслуговування та ремонт тракторів сільськогосподарських та інших машин», «Виконання сільськогосподарських та інших механізованих робіт».

 Майстер виробничого навчання нагадує що перед тим, як приступити до роботи потрібно провести щоденне технічне обслуговування трактора.

 Технічне обслуговування (ТО) – це комплекс операцій  для підтримання трактора в працездатному чи справному стані під час використання його за призначенням, стоянки, зберігання або транспортування. ТО як профілактичний захід здійснюється примусово в плановому порядку через точно встановлені періоди використання трактора. За періодичністю, переліком і трудомісткістю виконуваних робіт розрізняють такі види ТО трактора:

                 щоденне - ЩТО;

                 перше – ТО-1;

                 друге – ТО-2;

                 сезонне - СТО.

Після проведення ЩТО майстер розказує і показує прийоми виконання даного завдання

Технічне обслуговування двигуна. Справний двигун розвиває повну потужність, працює без перебоїв при повних навантаженнях і на холостому ходу, не перегрівається, не димить і не пропускає оливу та охолодну рідину крізь ущільнення. Несправність можна визначити діагностуванням за зовнішніми ознаками без розбирання двигуна.

1. Ознаки несправності КШМ:

- сторонні стуки та шуми;

- зниження потужності двигуна;

- підвищена витрата оливи;

- перевитрата палива;

 - поява диму у відпрацьованих газах тощо.

2. Ознаки несправності ГРМ:

 - нещільне прилягання клапанів до гнізд;

 - неповне відкривання клапанів;

 - спрацьовування шестерень розподільного вала, штовхачів, напрямних втулок;

 - збільшення поздовжнього зміщення розподільного вала;

 - спрацьовування втулок і осей коромисел.

  Майстер сам та на прикладі передових досвідів інших механізаторів показує нові прийоми трудової діяльності, пояснює характер і послідовність виконання поставлених перед учнями нижче вказаних завдань що потрібно виконати на уроці.

1.  Прийоми оцінювання несправностей циліндро поршневої групи трактора.

2.  Прийоми оцінювання несправностей газорозподільчого механізму трактора.

3 Прийоми оцінювання несправностей кривошипно шатунного механізму трактора.

4. Прийоми оцінювання несправностей муфти щеплення та коробки швидкостей трактора.

На закріплення нового матеріалу можна показати відеофільм «Діагностика двигуна, регулювання теплового зазору, перевірка компресії двигуна».

Після пояснення нового матеріалу майстер запитує чи все зрозуміли по новій темі і відповідає на запитання учнів.

 

Інструктаж з охорони праці проводиться на протязі усього уроку, оформляються відповідні документи: (інструкція №3)

Майстер виробничого навчання проводить підведення підсумків вступного інструктажу.

 

  1. Поточний інструктаж (180 хв.):

 Перед розподілом учнів по робочих місцях майстер видає завдання для самостійної роботи та пояснює порядок їх виконання, задає контрольні питання учням, для того щоб впевнитися чи учні готові до виконання завдання. Впевнившись що учні добре знають, як виконувати завдання по визначенню несправностей простим методом діагностування, майстер розподіляє учнів на робочі місця, роздає інструмент, технологічні карти. Після цього учні розписуються в журналі по техніці безпеки, і приступають до самостійної роботи.

 Під час виконання вправ учнями проводяться цільові обходи: Перший обхід – з метою перевірки правильність організації робочого місця (звертається увага на підбір інструменту та його якості). Другий обхід – перевірити правильність трудових прийомів. Третій обхід – перевірити дотримання технологічного процесу виконання завдання. Четвертий обхід – перевірити дотримання правил із охорони праці та санітарно – гігієнічних норм.

 Увага майстра виробничого навчання фіксується на роботі кожного учня, особливо на діяльності слабких. Перевіряється правильність організації робочого місця. Виявивши помилки у діях учнів, майстер практичним показом допомагає їх усунути. Також звертає увагу на дотримання норм часу, правил санітарії та гігієни, технічних вимог безпеки праці при визначенні несправностей простим діагностичним методом. Додатковий інструктаж у разі колективної помилки майстер виробничого навчання призупиняє роботу учнів і проводить додатковий інструктаж, показує технологічну послідовність при визначенні несправностей простим діагностичним методом. По завершенню самостійної роботи майстер перевіряє виконання завдання учнями.

 

  1.         Заключний інструктаж (45 хв.):

Підсумкову частину уроку виробничого навчання називають заключним інструктажем. Це активна бесіда, основним змістом якої є аналіз навчальної роботи, проведеної за день. У діяльності майстра він реалізується у вигляді підведення навчально – виховних результатів уроку, а в діяльності учнів – як самоаналіз підсумків уроку. Майстер аналізує, як пройшло заняття, яких навчальних результатів досягла група і окремі учні; вказує на помилки, порушення трудової і технологічної дисципліни. Головне – зорієнтувати учнів на закріплення успіхів і подолання припущених недоліків у наступній роботі. Значне місце під час підведення підсумків заняття має бути відведене аналізу дотримання учнями техніки безпеки. Заключний етап уроку треба будувати так, щоб учні засвоїли на ньому щось нове, закріпили свої знання і збагатили досвід. Треба спонукати учнів до внесення раціоналізаторських пропозицій щодо вдосконалення технічного процесу, інструменту, способів контролю роботи. Розбір помилок, які були допущені при самостійній роботі  учнями та способи їх усунення.

Оголошення та аргументація оцінок кожного учня (під час оцінювання робіт виходять насамперед з їх якості і термінів виконання). Виставленні учням оцінки майстер обовязково аргументує. Виділення учнів, які досягли найкращих результатів на занятті.

Підводячи підсумки уроку можна запропонувати учням домашнє завдання на повторення матеріалу визначення несправностей простим діагностичним методом та з спрямуванням пов’язаним з темою до наступного заняття. Домашня робота також може полягати у розробці інструкційно – технологічних карт.

Генеральне прибирання;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Охорона праці

Інструкція №3 з охорони праці трактористів-машиністів сільськогосподарського виробництва під час занять з ремонту техніки.

Розроблена згідно положення про порядок трудового і професійного навчання неповнолітніх професіям, пов’язаним з роботами із шкідливими та важкими умовами праці, а також з роботами підвищеної небезпеки.

Затверджено наказом Державного комітету України

з нагляду за охороною праці 15.12.2003 № 244

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2003 р. за № 1257/8578

 

1. Загальні вимоги охорони праці при виконанні  ремонтних робіт.

 

Технічне обслуговування та ремонт техніки слід проводити у призначених для цього місцях – станціях технічного обслуговування, ремонтних майстернях, обладнаних необхідними пристроями та забезпеченим інструментом, запчастинами, матеріалами.

Кожне робоче місце повинно бути обладнане так, щоб учні мали можливість

самостійно виконувати операції по розбиранню окремих вузлів, механізмів. Під час ремонтних робіт необхідно дотримуватись вимог правил техніки безпеки . На робочих місцях повинні бути столи або верстати  для розбирання і  складання вузлів,  розміщення дрібних   деталей та  інструментів,  а також  мед аптечка.

До виконання ремонтних робіт допускають осіб  обізнаних з правилами безпеки  на цих роботах, які засвоїли методи  безпечної прац,і  та мають відповідний допуск.

 

2. Техніка ремонтних робіт .

Необхідно суворо дотримуватись правил техніки безпеки

 

  1. Проходи, проїзди, розміщення  обладнання та машин на ремонті в приміщені повинні відповідати розмірам, які регламентуються нормами і правилами.
  2. Робочі місця, проходи не можна захаращувати деталями та матеріалами
  3. В майстернях, гаражах  слід користуватись  мережею освітлення

напругою 12В.

  1. Забороняється прибирати обладнання та електроосвітлювальні прилади, що перебувають під напругою .
  2. Інструмент повинен бути завжди в справному стані і відповідати вимогам техніки  безпеки.
  3. Поверхня бойка молотка, кувалда  має бути злегка випуклою, рівною без тріщин.
  4. Ручки на них роблять з твердих і в’язких порід дерев .
  5. Забороняється користуватися гайковими  ключами із спрацьованих зівом, тріщинами  та забоїнами на ньому, а також  вставляти в зів різні прокладки
  6. Не можна продовжувати ручки ключів трубами.
  7. Мийні приміщення обладнують мийними машинами,  спеціальними ваннами з кришками для миття  деталей. Піднімальними пристроями та витяжною вентиляцією. Електрообладнання в них повинно бути у герметичному виконанні.
  8. Перед розбиранням та миттям машин, агрегатів і вузлів  необхідно злити паливо, масло, гальмову та охолоджуючу рідину  в спеціальній місткості.
  9. Категорично забороняється для миття  використовувати  бензин.
  10. Категорично забороняється розбирати, складати, регулювати машини, вузли і агрегати підвішені на підвісних механізмах або встановлених випадкових предметах (дошка, цегла, колесо та ін.).
  11. Знімати та ставити пружини, використовувати та виприсовувати  втулки, підшипники та інші вставні деталі  необхідно за допомогою спеціальних  знімачів, пресів, пристроїв.
  12. Категорично забороняється палити цигарки.
  13. Поблизу робочих місць повинен знаходитись протипожежний інвентар (вогнегасники, ящики з піском, лопати, мішки, багри та ін.

 

3. Вимоги техніки безпеки при закінченню роботи .

 

1. По закінченню роботи учень забов’язаний:

а) привести в належний стан робоче місце;

б) очистити від пилу і бруду, інструмент і обладнання;

в) зібрати і винести в відведене місце відходи;

г) зібрати і скласти в відведене місце інструмент, пристосування, матеріали і деталі.

 

2. Учень повинен дотримуватись заходів особистої гігієни. З цією метою після закінчення роботи необхідно:

а) зняти спецодяг і здати майстру ;

б) вимити руки з милом.

 

4. Правила поведінки при виникненні  аварійної ситуації.

 

1. При неполадках інструменту і обладнання або виникненні аварійної ситуації під час виконання ремонтних робіт, учень зобов’язаний:

а) припинити роботу;

б) попередити про небезпеку оточуючих;

в) поставити  негайно до відома майстра в\н і сприяти в усуненні аварійної ситуації, а також її розслідуванні;

г)  у випадках загоряння матеріалів  використовувати заходи пожежогасіння  розташовані на протипожежному щиті.

2. При нещасних випадках учень зобов’язаний  надати першу медичну допомогу  потерпілим, негайно поставити до відома майстра  зберегти ситуацію, при якій виник нещасний випадок, якщо вона не загрожує здоров’ю  і життю інших .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкційно технологічна карта.

Прості методи діагностики

№ з/п

Зміст операції

Технічні вимоги або причини несправності

Обладнання та інструмент

1.

Перевірити роботу двигуна на димність:

  1.      Білий дим

 

 

 

 

  1.      Світлий або темно-синій дим

 

 

 

 

  1.      Цегляний або

     чорний дим

 

 

  1.      Сизий або світло-

      сірий дим

 

Вихлоп газів повинен бути рівномірний і бездимний.

Двигун не прогрітий або в циліндрі через прогорання прокладки або наявності тріщин потрапляє вода, а також неповне згорання палива у зв’язку з пізньою його подачею.

 

Виникає при згорянні мастила через: воно зайве в картері двигуна,  великий тиск газів в картері, при згорянні  або заляганні   поршневих кілець, а також при зношуванні кілець циліндрів.

 

Буває при неповному згорянні палива, через погане його розпилювання форсунками або малого кута випередження вприску.

 

Буває при димленні через сопун двигуна, якщо не обкатаний двигун і не притерті деталі поршневої групи, при заляганні і загоранні поршневих кілець, а також при збільшенні зазорів в спряженнях циліндро- поршневої групи.

 

2.

Перевірити роботу муфти щеплення

Надійність роботи муфти щеплення виявляють при повільному русі з місця , при повному загальмуванні трактора з виключеною транспортною швидкістю і на повних обертах двигуна. Якщо двигун зупиняється або глохне , муфта працює правильно. Якщо двигун тільки зменшує оберти, диски муфти пробуксовують.

Причина: порушення регулювань, замаслення дисків, їх спрацювання і послаблення натискних пружин.

 

3.

Перевірити роботу коробки передач

При перевірці коробки швидкостей і посилювача крутного моменту переконуються в легкості переключення швидкостей і при відсутності шуму в механізмах, якщо переключити швидкість важко, то, можливо, несправний механізм блокування .

Підвищений шум викликаний зношенням зубів шестерень і підшипників.

 

4.

Перевірити роботу двигуна на слух:

  1. прослухати верхню частину лівої сторони     (по всій висоті циліндра).

Глухий стукіт із вібраціями зменшується по мірі прогріву

  1. прослухати стінку блока по лінії руху поршня від

    верхньої мертвої точки до нижньої мертвої точки.

    Стукіт середнього тону і середньої сили, глухий

  1. прослухати

    нижню частину

    блока в місцях

    розташування

    корінних опор.

    Глухі удари більш

    низького тону, як

    удари шатунного

    підшипника

  1. прослухати верхню частину двигуна на рівні верхньої мертвої точки біля форсунок. 

    Стукіт високого

    тону, сильний,

    дзвінкий, різкий 

    (нагадує легкі

    удари молотка

    накувальні)

    Стукіт середньої 

    висоти або глухий

    Стукіт середньої

    висоти, слабкий

    стукіт зі скрежетом

    або скрипом

  1. Прослухати кришку клапанного механізму.

Чіткий металевий дзвінкий стукіт

  1. Прослухати ліву сторону блока в місці розміщення розподільних шестерень або регулювальний гвинт вала

         Сильні удари, брязкіт,             тріск, пульсуючий шум середньої сили

  1.    Прослухати зону камери згоряння.

    Сильний, чіткий,

    відчутний звук

  1.    Прослухати

    всмоктуючий і

    вихлопний 

    трубопроводи.

    Протяжне шипіння

    або  свист

 

 

Пустити двигун на малих обертах

( з переходом на середні) без навантаження. Стукіт зникає при  припиненні подачі палива.

Зношення поршнів і гільз, згин шатуна, перекошення шатунного підшипника або поршневого пальця при монтажі.

 

Різко змінюючи швидкість обертання колінчатого валу,  стукіт зникає з припиненням подачі палива. Зношення шатунних підшипників.

 

 

 

 

 

Різко перевести двигун з малих на середні оберти. Зношення корінних підшипників.

 

 

 

 

 

 

 

Встановити  мінімальні оберти двигуна, а потім ривками їх змінити , стукіт зникає при виключенні подачі палива.

 

Послаблені пальці у втулках шатуна.

 

 

 

 

 

Послаблення пальців в  бобишках поршня.

 

Край пальця треться в дзеркало циліндра.

 

 

 

Встановити двигун на малих обертах.

 

Великий зазор в клапанах.

 

Встановити двигун на малих обертах.

 

 

 

 

Великий боковий зазор, вищерблення або поломка зубів, зношення підшипників, обертання шестерень не в одній площині,ексцентрична посадка шестерень або наявність еліптичності  в шестернях.

Перевірити роботу двигуна на всіх швидкісних режимах.

Раннє попередження вприскування палива , велика подача палива.

Різко прокручувати вал вручну.

Не щільне прилягання клапанів до гнізд.

Стетоскоп

 

 

 

 

 

 

 

 

Стетоскоп

 

 

 

 

 

 

 

 

Стетоскоп

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стетоскоп

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стетоскоп

 

 

 

Стетоскоп

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стетоскоп

 

 

 

Стетоскоп

 

 

 

 

 

 

100_3642

 

 

100_4650

3.4.2.1. Білий дим

 

100_4651

3.4.2.2. Світлий або темно-синій дим

 

100_4649

3.4.2.3. Цегляний або чорний дим

100_4647

3.4.2.4. Сизий або світло-сірий дим

 

100_4654

3.4.3. Перевірити роботу муфти щеплення

100_4653

3.4.4. Перевірити роботу коробки передач

 

100_4633

3.4.5.1. Прослухати верхню частину лівої сторони (по всій висоті циліндра).

 

100_4645

3.4.5.2. Прослухати стінку блока по лінії руху поршня від верхньої мертвої точки до нижньої мертвої точки.

 

100_4634

3.4.5.3. Послухати нижню частину блока в місцях розташування корінних опор.

100_4641

3.4.5.4. Прослухати верхню частину двигуна на рівні верхньої мертвої точки.

 

100_4639

3.4.5.5. Послухати кришку клапанного механізму.

100_4673

3.4.5.6. Прослухати блок в місці розміщення розподільних шестерень.

 

100_4642

3.4.5.7. Прослухати зону камери згорання.

100_4643

 

100_4644

3.4.5.8. Прослухати впускний і випускний колектори

 

docx
Додано
13 грудня 2023
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку