методична розробка відкритого заняття на тему "Облік праці та її оплати"

Про матеріал
Методична розробка відкритого заняття з дисципліни "Фінансовий облік" на тему "Облік праці та її оплати" включає методичні матеріали для проведення семінарського заняття. Запропонована методика міждисциплінарного семінару передбачає систематизацію професійної сформованості з питань обліку оплати праці, розвитку творчої самостійності студентів, поглиблення їх інтересу до обраного фаху.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ   УКРАЇНИ

МОГИЛІВ-ПОДІЛЬСЬКИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ

ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

облік ПраЦІ ТА ЇЇ ОПЛАТИ

 

 

МЕТОДИЧНА  РОЗРОБКА

ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯЗ ДИСЦИПЛІНИ

ФІНАНСОВИЙ ОБЛІК”

 

 

 

 

Картинки по запросу зарплата

 

 

 

 

 

2019

Автор: Омелько Мар’яна Анатоліївна,  викладач вищої  категорії

 

Рецензент: Чорненька Людмила Григорівна,  завідувач бухгалтерським відділенням, викладач вищої категорії

 

 

 

 

 

                                 Методична розробка включає методичні

матеріали для проведення семінарського заняття.

Запропонована методика міждисциплінарного

семінару передбачає систематизацію професійної

сформованості з питань обліку оплати праці,

розвитку творчої самостійності студентів,

поглиблення їх інтересу до обраного фаху.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          Розглянуто і схвалено на засіданні

                              ц/к обліково-економічних дисциплін

  Протокол № ____ від “____” _____ 2019 р.

                                       Голова ц/комісії _________ Макогончук Т.В.

Передмова

 

Семінарське заняття це особлива форма навчальних занять, яка полягає у самостійному вивченні студентами за завданнями викладача окремих питань і тем лекційного курсу з наступним оформленням навчального матеріалу у вигляді усних відповідей, різнопланових доповідей, повідомлень, виконання творчих завдань тощо.

Основна мета семінарського заняття полягає в тому, щоб знання, які отримали студенти під час лекції або в результаті самостійної роботи розширилися, поглибилися, закріпилися, набули якісно нового змісту. Однією із складових семінарських занять є «система запитань до студентів, за допомогою яких контролюється систематичність навчальної праці, з’ясовуються незрозумілі аспекти знань, що вивчаються».

Одним із видів семінарських занять є міждисциплінарний (міжпредметний).

Міждисциплінарний семінар­ – це форма організації навчальної діяльності студентів,що передбачає комплексний підхід до формування й засвоєння змісту освіти, що дає можливість здійснювати зв’язки між дисциплінами для поглибленого, всебічного розгляду найважливіших понять, явищ, процесів господарювання.

 В Українському педагогічному словнику міжпредметні зв’язки тлумачаться як „взаємне узгодження навчальних програм, зумовлене системою наук і дидактичною метою”. На думку авторів словника, міжпредметні зв’язки відображають комплексний підхід до навчання, який дає можливість виділити як головні елементи змісту освіти, так і взаємозв’язки між навчальними дисциплінами.

Питанням інтегрованого навчання та організації міжпредметних зв’язків присвячено багато праць українських вчених. Так, наприклад, заняття інтегрованого змісту та з використанням міжпредметних зв’язків, О. Я. Савченко також розглядає як різні дидактичні поняття, оскільки міжпредметні зв’язки передбачають включення в урок запитань і завдань з матеріалу інших предметів, що мають допоміжне значення для вивчення певної теми. Це, на думку науковця, окремі короткочасні моменти занять, які сприяють глибшому сприйманню та осмисленню якогось конкретного поняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА КАРТА ЗАНЯТТЯ № 52

 

Дисципліна:Фінансовий облік

 

ТЕМА: Облік праці та її оплати

 

Група: Б 59/9-17

 

Дата: 11.10.2019

 

Час: 90 хвилин

 

Вид заняття:Міждисциплінарний семінар професійного спрямування

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ

 

МЕТА:

  • навчальна:виявити рівень знань та вмінь студентів з питань документування та обліку праці та її оплати;
  • виховна:виховувати потребу в оволодінні якісними професійними знаннями, професійними якостями,  інтерес до дисципліни, формувати у студентів відповідальність за ведення обліку; сприяти формуванню пізнавального інтересу розуміння своєї ролі при веденні облікових робіт діяльності підприємства;
  • розвиваюча: розвивати професійно-ділові якості, економічне мислення та грамотність, розвивати професійний світогляд, формувати професійні вміння використовувати знання на практиці, навички самостійної роботи, розвивати предметні компетенції згідно з вимогами освітньо-кваліфікаційної характеристики, вміння самостійно приймати рішення, обґрунтовувати свої думки.

 

Методична мета: систематизація професійної сформованості, розвитку творчої самостійності студентів, поглиблення їх інтересу до обраного фаху

 

Виробнича функція (ОКХ):облікова, контрольно-аналітична, фінансово-

   економічна.

Предметні компетенції, що забезпечують реалізацію вимог ОКХ:

 

теоретична (знати): зміст та призначення чинних офіційних документів для нарахування заробітної плати; суть заробітної плати; складові фонду оплати праці; суть штатного розпису; суть і розміри мінімальної зарплати, прожиткового мінімуму громадян; форми та системи оплати праці; характеристику типових форм первинного обліку праці на підприємстві, документальне оформлення та облік використання робочого часу, виробітку; порядок нарахування основної та додаткової заробітної плати, виплат за час відпустки, допомоги по тимчасовій непрацездатності, оплати праці в нічний, надурочний час, у вихідні та святкові дні, за сумісництвом; види та тривалість відпусток, основні первинні документи при нарахуванні зарплати працівникам; розміри та порядок здійснення відрахувань з доходів фізичних осіб; характеристику рахунків з обліку праці та її оплати;

 

практична (вміти): нараховувати заробітну плату  різним категоріям працівників із застосуванням погодинної і відрядної форм оплати праці;  обчислювати середню заробітну плату при розрахунку відпускних, допомоги по тимчасовій втраті працездатності; нараховувати оплату праці за роботу в нічний, надурочний час, вихідні та святкові дні; проводити  нарахування на фонд оплати праці; здійснювати утримання із нарахованої зарплати працівників; оформляти документи по обліку праці та її оплати; складати кореспонденцію рахунків по обліку оплати праці; вести аналітичний і синтетичний облік розрахунків з працівниками по оплаті праці.

 

Зміст уміння за вимогами ОКХ:

 

  • згідно облікової виробничої функції:

1.1.1. Керуючись нормативними актами, приймати, перевіряти, обробляти бухгалтерські документи, проводити синтетичний і аналітичний облік документів з оформлення нарахувань і виплат заробітної плати, утримань і відрахувань;

  • згідно фінансово-економічноївиробничої функції:

2.5.1.Керуючись рекомендаціями та інструктивними матеріалами, показниками економічного аналізу нараховувати заробітну плату, премії й інші винагороди працівникам підприємства.

 

Ключові компетенції: загальнокультурна (комунікативна); уміння вчитися; соціально-трудова; інформаційна.

 

Реальні МіжПредметні Зв’язки

 

-забезпечуючі дисципліни:

1. Статистика, т 2.2 Статистика чисельності та продуктивності персоналу;

2. Політична економія, т. 11.Розподіл національного доходу;

3. Економіка підприємства, т. 2.3 Трудові ресурси та продуктивність праці;

5. Фінанси підприємств т. 4. 7.Оподткування підприємств;

 

-забезпечувані дисципліни:

1. Контроль і ревізія, т.7.Контроль і ревізія використання трудових ресурсів та фонду оплати праці;

2. Економічний аналіз, т. 5.Аналіз ресурсозабезпечення підприємства та оцінювання ефективності використання ресурсів;

3. Податкова система, т. 5.Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, т. 6. Податок на доходи фізичних осіб;

4. Правознавство, т. 7.Основи трудового права.

 

Забезпечення заняття

 

1. Законодавчо-нормативні документи:

-Закон України «Про оплату праці», затв. Постановою ВР
№ 144/95-ВР від 20.04.1995, із змінами станом на 01.01.2017;

- Закон України «Про відпустки»,

- Кодекс законів про працю України, затв. Законом № 322-VIII від 10.12.1971 (із останніми змінами  № 2728-VIII від 30.05.2019);

- План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій  та Інструкція про його застосування, затв. наказом МФУ № 291 від 30.11.1999;

- Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 26 “Виплати працівникам”, затв. Наказом МФУ № 601 від 28.10.2003. 

 

2.Навчально-методичні матеріали:плани семінарського заняття,індивідуальні завдання для контролю практичних вмінь студентів; посадова інструкція бухгалтера, мультимедійна презентація.

 

3. Технічні засоби навчання:ЕОМ; мультимедійний проектор для ілюстрації комп’ютерної презентації.

 

4.Навчальні місця:кабінет «Обліку і звітності».

 

5. Література:

- Закон  України “Про  оплату праці” № 108/95, із змінами станом на 01.01.2017;

- Огійчук М.Ф. Фінансовий та управлінський облік на сільськогосподарських підприємствах: підручник /  ред. проф. М.Ф. Огійчука – 5-те вид., перероб. і допов. - К.: Алерта, 2009. – 1056 с;

- План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій  та Інструкція про його застосування, затв. наказом МФУ № 291 від 30.11.1999;

- Податковий Кодекс України ; 2755-VI, із змінами та доповненнями станом на 01.07.2019;

- Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 26 “Виплати працівникам”, затв. Наказом МФУ № 601 від 28.10.2003;

- Сук Л.К. Фінансовий облік: навч.посіб./ред.  Л.К., П.Л. Сук –3-ге вид., переробл. і доповн. – К.: Знання, 2016, - 663с.

 

Слайд № 1

 

Девіз заняття:

«Хочеш бути успішним - вчися!»

 

структура та Зміст заняття

 

 

I. Організаційний момент (5 хв) (метод – психологічна підтримка студентів, навіювання,мультимедійна презентація, кросвордовий метод оцінки міждисциплінарних знань студентів):

 

- встановити психолого-педагогічний контакт з студентським колективом;

- відмітити відсутніх;

- відповісти на запитання студентів.

 

 Доброго дня, шановні студенти та присутні. Рада всіх вас вітати в нашій аудиторії. Бажаю з користю провести відведений нам час, набути міцних професійних навичок та отримати позитивні емоції від заняття.

 А тепер пропоную вам розгадати кросворд із ключовим терміном, якому буде присвячено наше семінарське заняття.

 

 

Питання для розгадування кросворду:

 

2, 1. Документ, що встановлює для підприємства перелік та кількість  штатних одиниць, їх посадові оклади, а також місячний та річний фонди оплати праці(штатний розпис).

3. Одна з форм заохочення успіхів, досягнутих в праці (премія).

4. Форма оплати праці, за якою зарплату працівникам нараховують за відпрацьовані години (погодинна).

5. Лист, який видається лікувальним закладом і є підставою для розрахунку допомоги з тимчасової непрацездатності (лікарняний).

6. Документ, який є підставою для розрахунку заробітної плати робітникам-відрядникам (наряд).

7. Система погодинної форми оплати праці (проста).

8. Показник тривалості трудової діяльності працівника, який впливає на розмір лікарняних (стаж).

 

 Як ви вже здогадалися, об’єктом вивчення на сьогоднішньому семінарському занятті є заробітна плата.

 

 

II. Підготовка студентів до семінарського заняття  (5 хв):

 

II.1  Повідомлення теми, мети і плану заняття етоди – розповідь, навіювання, мультимедійна презентація):

 

 

Тема: Облік праці та її оплати.

 

Мета: систематизувати, закріпити і поглибити знання та вміння, одержані при вивченні теми „Облік праці та її оплати”.

 

 

План заняття:

 

  1. Оплата праці: суть, форми, види, завдання обліку, нормативна база. Трудові відносини на підприємстві.
  2. Порядок нарахування та документування основної й додаткової оплати праці.
  3. Утримання із зарплати та нарахування на фонд оплати праці, їх облік.
  4. Державне регулювання  та контроль оплати праці.

 

 

II.2   Мотивація навчальної діяльності   студентів:

(методи – переконання, формування професійних компетенцій,

               мультимедійна презентація, робота із структурно-логічною схемою)

 

Здійснення будь-якого господарського процесу обов’язково пов’язане із застосуванням праці та її оплатою. Облік цього процесу має забезпечити контроль за використанням праці, рівнем її оплати, здійсненням розрахунків з робітниками і службовцями. Зрозуміло, що саме цей облік потребує особливої точності, оскільки він стосується матеріальної зацікавленості людей.

За всіма змінами, що постійно відбуваються в законодавстві, повинен слідкувати саме бухгалтер для того, щоб вміти правильно здійснити розрахунок нарахованої зарплати.

Крім того, кваліфікація „бухгалтера” вимагає від вас, як майбутніх фахівців, сьогодні бути компетентними у своїй справі, а значить свідомо виконувати розрахунки по обчисленню різних видів основної та додаткової оплати праці. Оскільки витрати на оплату праці та відрахування на соціальні заходи є самостійними калькуляційними  статтями витрат, що враховуються при визначенні собівартості виготовленої продукції, виконаних робіт чи наданих послуг, а значить прямо впливають на розмір фінансового результату підприємства.

Здобувши кваліфікацію бухгалтера, ви маєте можливість працювати на різних посадах. Однією із них є ревізор, контролюючий інспектор, який обов’язково має володіти практичними вміннями з обліку оплати праці, щоб зуміти здійснити необхідний контроль та прийняти відповідні рішення.

 

Перед здійсненням контролю знань та вмінь студентів пропоную згадати,

при вивченні яких дисциплін розглядаються питання праці та її оплати.

 

Структурно-логічна схема МПЗ

 

 

 

 

III. Комбінований контроль знань (74 хв): 

(методи – рейтинговий контроль навчальних досягнень, робота в малих групах, контролююча бесіда, усне опитування, запитання-відповідь, випереджуюче завдання, виступи з міні-доповідями, виробнича нарада, пояснювально-ілюстративний, мультимедійна презентація, виконання індивідуальних інтегрованих професійних завдань)

 

        На сьогоднішньому занятті ви повинні встановити зв'язок здобутих теоретичних знаньз теми «Облік праці та її оплати» із їх практичним застосуванням.

 

 В процесі оцінювання навчальних досягнень з даної теми пропоную вам якнайкраще показати себе при виконанні різного роду завдань.

 

 Таким чином, ви маєте  можливість отримати гарний результат за: 

  • розв’язування кросворду;
  • усну відповідь, доповнення усних відповідей;
  • розгляд проблемної ситуації;
  • виступ з міні-доповіддю;
  • розв’язування інтегрованих професійних завдань.

 

З метою розкриття теоретичних аспектів теми група заздалегідь поділена на дві підгрупи, тобто бухгалтерії підприємств.

 

Склад бухгалтерій підприємств:

 

 ТОВ СП «Нібулон»:                                                  ТОВ «Кернел-трейд»:

 

1.Соколов Станіслав                                                                              1. Бурлак Ірина

2.Ярмолюк Олександра 2. Бойко Анастасія

3.Штогрін Аліна 3. Кравець Катерина

4.Гавришенко Євгеній 4. Колісніченко Євгенія

5.Процюк Анна     5. Яремчук Дмитро

6.Козлан Ілона                                                                                        6. Дубовська Мар’яна

7. Коломоєць Юлія 7. Косач Іванна

8. Бойко Діана                                                                                         8.ГорбейКрістіна

9.Чернецька Діана                                                                                9. Пустовойтенко Владислав

10.Слободян Юлія

 

  Головні бухгалтери: Слободян Юлія, Бурлак Ірина.

 

 

Для виявлення рівня знань студентів з даної теми студентам пропонується виконання наступних завдань:

 

Завдання 1 «Від теорії до практики – один крок»

 

При виконанні даного завдання здійснюється короткий огляд теоретичних питань:

 

  1. Оплата праці: суть, форми, види, завдання обліку, нормативна база. Трудові відносини на підприємстві.
  2. Порядок нарахування та документування основної й додаткової оплати праці.

 

Вибір питань головні бухгалтери підприємств здійснюють  шляхом жеребкування.

.

В той час, коли розглядаються питання окремої команди, представники іншої можуть задавати їм додаткові запитання або доповнювати відповіді для повного висвітлення того чи іншого питання.

 

 

  1. пит.Оплата праці: суть, форми, види, завдання обліку, нормативна база. Трудові відносини на підприємстві.

При розкритті даного питання студенти характеризують:

  • суть зарплати;
  • завдання обліку праці та її оплати;
  • форми первинного обліку на підприємстві в процесі трудових відносин;
  • форми і системи оплати праці, їх коротка характеристика;
  • поняття та склад фонду оплати праці;
  • основні нормативні джерела для ведення обліку розрахунків з оплати праці.

 

 

  1. пит. Порядок нарахування та документування основної й додаткової оплати праці.

 

 При розкритті даного питання студенти характеризують:

  • порядок нарахування основної оплати праці робітникам-погодинникам, робітникам-відрядникам, адміністративно-управлінському персоналу відповідно до форм і систем оплати праці;
  • порядок нарахування додаткової оплати праці (за роботу у вихідні і святкові дні, у нічний час; оплата за час відпустки та допомоги по тимчасовій непрацездатності);
  • документальне оформлення відпрацьованого часу і нарахованої оплати праці.

 

Завдання 2 «Практичний семінар для бухгалтерів»

 

  1. пит. Утримання із зарплати та нарахування на фонд оплати праці, їх облік.

 

Уявіть собі ситуацію: Ви працюєте на посаді  бухгалтера по обліку розрахунків з оплати праці. Вам необхідно нарахувати зарплату працівникам та провести необхідні утримання відповідних податків і зборів.

 Керівник підприємства наказом відрядив Вас на семінар бухгалтерів з питання «Головні аспекти оплати праці у 2019році».

          Семінар проводятьголовні бухгалтери провідних підприємств:

  1. Слободян Юлія (ТОВ СП «Нібулон»);
  2. Бурлак Ірина (ТОВ «Кернел-трейд».

 

Студенти доводять до відома присутніх:

  • види та розміринарахувань на фонд оплати праці;
  • види і порядок утримань із заробітної плати;
  • порядок ведення обліку розрахунків з оплати праці (на рахунках  66, 64, 65).

 

Завдання 3 «Розгляд проблемної ситуації»

 

Проблемна ситуація:

 

Ви – молодий фахівець, який щойно закінчив заклад вищої освіти. Переглянувши ряд оголошень, ви знаходите собі перше робоче місце. Однак після співбесіди із роботодавцем з’ясовується, що він офіційно виплачуватиме мінімальну заробітну плату, а решту суми платитиме вам «у конверті». 

Питання:

  1. Що означає вислів «зарплата в конверті»?
  2. Чи погодитеся ви на такі умови оплати праці?  Чому?

 

А зараз вашій увазі відео«Які ризики чорної зарплати та хто у програші

– держава, роботодавець чи працівники?»

 

(перегляд відео)

 

Завдання 4 «Міждисциплінарність з питань праці та її оплати»

 

        4 пит. Державне регулювання  та контроль розрахунків з оплати праці.

 

А тепер пропоную вам додатково прослухати цікаві та необхідні питання в майбутній професійній діяльності.

 

Так, міні-доповіді готували представники з кожного підприємства:

 

  • До слова запрошується Ярмолюк О. з міні-доповіддю на тему «Державне регулювання оплати праці в 2020 році;

 

  • Слово надається Горбей К. з міні-доповіддю на тему «Контроль розрахунків з оплати праці.

 

 

Завдання 5 «Виконання інтегрованих професійних завдань»

 

 Студенти мають уявити себе на місці контролюючого та перевірити, чи допущені  на конкретному підприємстві порушення при  здійсненні розрахунків з оплати праці та веденні обліку даної ділянки. З цією метою їм запропоновано виконані  розрахунки зарплати та проведених утримань із неї, а також  складена кореспонденція рахунків. 

 

Студенти самостійно виконують інтегровані завдання по варіантах.

 

 

IV.    Підведення підсумку заняття (2-3 хв).

 Аналіз проведеного заняття за наступними критеріями:

 

  • підготовленість групи до заняття;
  • активність студентів;
  • позитивні та негативні моменти на занятті;
  • висновок про  досягнення  мети  заняття.

 

        Повідомлення оцінок студентам буде на наступному занятті з урахуванням суми набраних балів.

слайд №

 

V. Повідомлення домашнього завдання (3 хв):

слайд №

 

         з циклу раніше вивчених дисципліни повторити:

* д-на «Бухгалтерський облік», тема «Облік господарських процесів»;

* д-на «Політична економія», тема «Загальні основи ринку»;

* д-на «Економіка підприємства», тема «Витрати виробництва і собівартість продукції».

Викладач ________ /Омелько М.А./

Додаток 1

План

семінарського заняття на тему

 „Облік праці та її оплати”

 

Завдання 1 «Від теорії до практики – один крок»

1.Оплата праці: суть, форми, види, завдання обліку, нормативна база. Трудові відносини на підприємстві:

- суть зарплати;завдання обліку праці та її оплати;

- форми первинного обліку на підприємстві в процесі трудових відносин;

- форми і системи оплати праці, їх коротка характеристика;

- поняття та склад фонду оплати праці;

- основні нормативні джерела для ведення обліку розрахунків з оплати праці.

2. Порядок нарахування та документування основної й додаткової оплати праці:

-порядок нарахування основної оплати праці робітникам-погодинникам, робітникам-відрядникам, адміністративно-управлінському персоналу відповідно до форм і систем оплати праці;

- порядок нарахування додаткової оплати праці (за роботу у вихідні і святкові дні, у нічний час; оплата за час відпустки та допомоги по тимчасовій непрацездатності);

- документальне оформлення відпрацьованого часу і нарахованої оплати праці.

 

Завдання 2 «Практичний семінар для бухгалтерів»

3. Утримання із зарплати та нарахування на фонд оплати праці, їх облік.

- види та розміринарахувань на фонд оплати праці;

- види і порядок утримань із заробітної плати;

- порядок ведення обліку розрахунків з оплати праці (на рахунках  66, 64, 65).

 

Завдання 3 «Розгляд проблемної ситуації»

Проблемна ситуація:

Ви – молодий фахівець, який щойно закінчив заклад вищої освіти. Переглянувши ряд оголошень, ви знаходите собі перше робоче місце. Однак після співбесіди із роботодавцем з’ясовується, що він офіційно виплачуватиме мінімальну заробітну плату, а решту суми платитиме вам «у конверті». 

Питання:

1.Що означає вислів «зарплата в конверті»?

2.Чи погодитеся ви на такі умови оплати праці?  Чому?

 

Завдання 4 «Міждисциплінарність з питань праці та її оплати»

 

 4. Державне регулювання  та контроль розрахунків з оплати праці.

 

Завдання 5 «Виконання інтегрованих професійних завдань»

 

Додаток 2

Картка

для оцінювання знань та вмінь студентів на занятті

 

ТОВ СП «Нібулон»:                                                

 

Прізвище студента

Види робіт

Усна відповідь (кросворд, розгляд питань, проблемне завдання)

Виступ

Міні-доповідь

Інтегроване професійне завдання

Загальна оцінка

Слободян Юлія

 

 

 

 

 

Штогрін Аліна 

 

 

 

 

 

Соколов Станіслав                                                                             

 

 

 

 

 

Ярмолюк Олександра

 

 

 

 

 

Гавришенко Євгеній

 

 

 

 

 

Процюк Анна                                                                                      

 

 

 

 

 

Козлан Ілона                                                                                       

 

 

 

 

 

Коломоєць Юлія                                                                                

 

 

 

 

 

Бойко Діана                                                                                        

 

 

 

 

 

Чернецька Діана                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

ТОВ «Кернел-трейд»:

 

 

Прізвище студента

Види робіт

Усна відповідь (кросворд, розгляд питань, проблемне завдання)

Виступ

Міні-доповідь

Інтегроване професійне завдання

Загальна оцінка

Бурлак Ірина

 

 

 

 

 

Бойко Анастасія

 

 

 

 

 

Кравець Катерина

 

 

 

 

 

Колісніченко Євгенія

 

 

 

 

 

Яремчук Дмитро

 

 

 

 

 

Дубовська Мар’яна

 

 

 

 

 

Косач Іванна

 

 

 

 

 

ГорбейКрістіна

 

 

 

 

 

Пустовойтенко Влад

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

___________________

(прізвище студента)

 

 

інтегроване професійне завдання

 

Варіант  № 1

 

Економіст ТОВ «Вінницький КХП №2» Мельник О.Л. відпрацював 100 годин. Погодинна ставка згідно штатного розпису 59,50 грн. Працівник надав лист непрацездатності,  відповідно до якого хворів 9 робочих днів. Заробітна плата за попередні 12 місяців 57198,09 грн. Стаж роботи - 7 років. Працівник є членом профспілки.

 

По розрахунках бухгалтера сума до видачі зазначена в розрахунково-платіжній відомостіскладає 5868,36 грн.

 При нарахуванні заробітної плати складена бухгалтерська проводка:

                                     Дебет 93 Кредит 66            7380,36  грн.

 При відображенні утримань іззаробітної плати складено наступні бухгалтерські записи:

  • утримано  Податок з доходів фізичних осіб:

                                   Дебет 661       Кредит 64          1383,54 грн.

  • утримано Військовий збір:

                                  Дебет 661       Кредит 65          108,47 грн.

 

Необхідно:

1.  Розглянути наведену ситуацію і визначити, які порушення мали місце.

2.  Перевірити правильність виконаних розрахунків та відображення операцій на рахунках обліку.

 

Виконання завдання:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________

(прізвище студента)

 

інтегроване професійне завдання

 

Варіант  № 2

 

 Фінансист Чубенко С.М. (який є членом профспілки)  має оклад 6860 грн. У звітному місяці  15 календарних днів перебувала у невикористаній відпустці. Наступні 12 днів, що є робочими, відпрацювала повністю. Місяць має 22 робочих дні. Заробіток бухгалтера за попередні 12 місяців складає  83580  грн.   

 

По розрахунках бухгалтера розмір відпускних складає 3541,53 грн., сума нарахованої зарплати – 3741,80 грн.

 При відображенні операцій в обліку бухгалтер склала наступну кореспонденцію рахунків:

  1. нараховано зарплату фінансисту:  Дебет 92  Кредит 66  7283,35 грн.;
  2. утримано із зарплати Податок з доходів фізичних осіб:

                                   Дебет 661       Кредит 64          1303,50 грн.

  1. утримано із зарплати Військовий збір:

                                  Дебет 661       Кредит 65          109,25 грн.

 

Необхідно:

1.  Розглянути наведену ситуацію і визначити, які порушення мали місце.

2.  Перевірити правильність виконаних розрахунків та відображення операцій на рахунках обліку.

 

 

Виконання завдання:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

___________________

(прізвище студента)

 

інтегроване професійне завдання

 

Варіант  № 3

 

Наказом керівника підприємства інженеру Токарчуку В.О. після відпрацьованої певної кількості робочих днів у  жовтні місяці збільшили оклад згідно розпорядження керівника підприємства. Жовтень місяць має 22 робочих дні. Оклад до підвищення складав 8920 грн., оклад після підвищення склав 9450 грн. До підвищення окладу працівником відпрацьовано 14 робочих днів.

 Бухгалтер по розрахунках з оплати праці нарахувала заробітну плату; провела необхідні утримання; визначила суму до видачі.

           За результатами документальної перевірки з’ясовано, що:

  1. розмір нарахованої  зарплати за місяць складає 9110,72 грн.;

      2) утримані  внески із заробітної плати відображені записами:

-  податок з доходів фізичних осіб:   Дебет 661 Кредит 654   1672,90 грн.;

- військовий збір: Дебет 661 Кредит 65136,80 грн.;

- профспілкові внески: Дебет 661 Кредит 68591,10 грн.

 

Необхідно:

 

1.  Розглянути наведену ситуацію і визначити, які порушення мали місце.

2.  Перевірити правильність виконаних розрахунків та відображення операцій на рахунках обліку.

 

Виконання завдання:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________

(прізвище студента)

 

інтегроване професійне завдання

 

Варіант  № 4

 

Працівник борошномельно-круп’яного виробництва ТОВ «Вінницький КХП №2» Сидоренко А.Л. за місяць відпрацював 18 змін, з яких 2 зміни нічних. Впродовж  кожної зміни виготовлялось 180 тонн борошна. Тарифна розцінка за одну тонну – 2,80 грн. Згідно колективного договору за роботу в нічний час розцінка підвищується на 20 %.

По розрахунках бухгалтера розмір нарахованої зарплати складає:

  • за роботу в робочий час – 8064,00 грн.;
  • за роботу в нічний час – 1209,60 грн.

 При відображенні операцій в обліку бухгалтер склала наступну кореспонденцію рахунків:

  1. нараховано зарплату робітнику виробництва:

                    Дебет 23  Кредит 65 9273,60 грн.;

  1. утримано із зарплати Податок з доходів фізичних осіб:

                                   Дебет 661       Кредит 64          1669,25 грн.

  1. утримано із зарплати Військовий збір:

                                  Дебет 661       Кредит 65          140,10 грн.

  1. видано зарплату:

Дебет 661       Кредит 685          7470,30 грн.

Необхідно:

1.  Розглянути наведену ситуацію і визначити, які порушення мали місце.

2.  Перевірити правильність виконаних розрахунків та відображення операцій на рахунках обліку.

 

Виконання завдання:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

РЕЦЕНЗІЯ

 

на  методичну розробку відкритого заняття

викладача Могилів-Подільського технолого-економічного коледжу

Вінницького національного аграрного університету

Омелько М.А. по темі  «Облік праці та її оплати»

 

 Методична розробка відкритого заняття підготовлена відповідно до методичних рекомендацій щодо  розробки навчально-методичних матеріалів. За структурою і змістом відповідає семінарському заняттю, містить всі необхідні етапи та елементи його проведення, забезпечує можливість формування у студентів професійної компетентності при веденні обліку праці та її оплати.

Особлива цінність методичної розробки в тому, що вона містить матеріали, які дозволяють здійснити контроль знань та вмінь студентів, систематизувати професійнусформованість з питань обліку оплати праці,                                               розвивати їх творчу самостійність та поглибитиінтерес до обраного фаху.

Впродовж міждисциплінарного семінарувикладач застосовує такі форми і методи навчання, які сприяють розвитку професійного світогляду студентів, формують професійні вміння використовувати знання на практиці, а також дають можливість розвивати предметні компетенції згідно з вимогами освітньо-кваліфікаційної характеристики молодшого спеціаліста з бухгалтерського обліку. Серед них переважають методи рейтингового контролю навчальних досягнень, робота в малих групах, вирішення проблемної ситуації, відеодемонстрація, контролююча бесіда, усне опитування, запитання-відповідь, мультимедійна презентація, виконання індивідуальних інтегрованих професійних завдань тощо.

 Варто відмітити широке використання міждисциплінарних зв’язків, здійснення комплексної оцінки рівня сформованості професійних знань та вмінь у відповідності із нормами законодавства.

 Методрозробка підготовлена з метою удосконалення методики проведення семінарських занять, систематизації професійної сформованості, розвитку творчої самостійності студентів, поглиблення їх інтересу до обраного фаху.

Матеріли  методичної розробка можуть бути використані викладачами навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації  при підготовці фахівців із спеціальності 071 «Облік і оподаткування», зокрема при проведенні занять з дисципліни „Фінансовий облік”.

 

 

Рецензент:    Л.Г. Чорненька

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку