Методична розробка заняття "Захист прав споживачів" з дисципліни правознавство

Про матеріал
Методична розробка заняття з дисципліни «Правознавство» при підготовці молодших спеціалістів зі спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність за освітньо-професійною програмою «Товарознавство і комерційна діяльність» Підготувала Копитова А. О., викладач кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії» Маріупольського коледжу Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, 2021 р.
Перегляд файлу

image

image
Підготувала Копитова А. О., викладач правознавства кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії» Маріупольського коледжу Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Маріупольський коледж

Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ

image
«Захист прав споживачів»

2021

Методична розробка заняття з дисципліни «Правознавство» при підготовці молодших спеціалістів зі спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» за освітньо-професійною програмою «Товарознавство і комерційна діяльність»

Підготувала Копитова А. О., викладач кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії» Маріупольського коледжу Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, 2020 р.

image
Викладено методику проведення лекційного заняття з використанням елементів технології розвитку критичного мислення, спрямованого на засвоєння знань студентів з теми «Захист прав споживачів» Для викладачів правознавства закладів фахової передвищої освіти Рецензенти:

Методист коледжу

Викладач правознавства кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» Маріупольського

Е. О. Темнохуд

машинобудівного коледжу ДВНЗ «ПДТУ»

В. М. Кондрашов

Розглянуто та схвалено на засіданні циклової комісії соціально-гуманітарних дисциплін (протокол № 4 від 21.10.2020 р.)

                        Голова циклової комісії                                                                   А. М. Істратова

                      Вступ                                                                                                                     4

1   План заняття  7

2   Хід заняття    9

3   image
Конспект заняття    12

                     Висновки                                                                                                             28

                     Література                                                                                                           29

                     Додатки                                                                                                               30

Наш світ – світ інформації, яка швидко збільшується, а також швидко і постійно застаріває. Це світ, в якому ідеї постійно піддаються структурним змінам, все новим перевіркам та переосмисленню.

Вимоги інформаційного суспільства диктують сучасної молоді ефективно працювати з інформацією, бачити, передбачити і виправляти логічні помилки, проводити рефлексію власної діяльності, що актуалізує необхідність розвитку критичного мислення.

Саме життя вимагає від нас впровадження в навчання методики розвитку критичного мислення.

Критичне мислення — це необхідна навичка і життєво-важливий ресурс сучасної людини. Критичне мислення базується на законах логіки та на розумінні психологічних процесів, які протікають у нашій свідомості.

image
Навички критичного мислення дають змогу не потонути в інформаційній лавині, не піддатися маніпуляціям, допомагають приймати зважені рішення та відстоювати їх.

Розвиток критичного мислення на заняттях правознавства забезпечує перехід від навчання, орієнтованого переважно на запам’ятовування, до навчання, спрямованого на розвиток самостійно свідомого мислення студентів.

Замислюючись, яку форму організації навчання обрати на відкрите заняття, перевагою стала лекція-практикум, як її сучасний нетрадиційний вид.

Переваги такої лекції очевидні – теоретичний матеріал від викладача і практичні поради від спеціаліста-практика значно підвищує рівень уваги студентів, активізує мислення, спонукає їх задавати питання, знаходити відповіді на них, висловлювати свою точку зору..

Окрім того, цей різновид лекції демонструє культуру дискусії, і спільне вирішення проблеми.

Завдяки використанню на занятті технології критичного мислення студенти швидко та якісно опрацьовують нормативноправові акти, аналізують матеріал, чітко висловлюють власну думку, слухають та поважають погляди інших.

Організовуючи роботу в групах, студенти розуміють, що є ті, хто мислять інакше і мають іншу точку зору. Навчатися в команді

image
готує студентів до майбутнього, бо людина так чи інакше працюватиме в колективі.

Своє завдання, як викладача, бачу в створенні ситуації успіху, дати можливість кожному студенту відчути радість досягнення,

віру у власні сили.

Викладач є не тільки носієм знань, але і наставником, який ініціює творчі пошуки здобувачів освіти.

Отже, завжди пам’ятатиму, що студент – це не посудина, яку треба наповнити, студент – факел, який треба запалити, щоб спалах його думок утворював царство думки, в якому він відчував би себе володарем.

Дисциплина: Правознавство

Тема заняття Захист прав споживачів

Мета заняття

Методична розвиток і впровадження методики критичного мислення на заняттях з дисципліни «Правознавство» Дидактична

навчальна: сприяти формуванню знань здобувачів освіти з основ Цивільного права, аналізувати нормативні акти, що

image
закріплюють права споживачів та використовувати отриманні знання на практиці;

розвивальна: розвивати навички критичного мислення; вміння узагальнювати та систематизувати матеріал; забезпечувати

стійкі, системні та цілісні знання; формувати пізнавальні інтереси та здібності, творчу активність;

виховна: сприяти формуванню основних світоглядних ідей, творчої ініціативі, відповідальності, виховувати правову

культуру здобувачів освіти як споживачів.

Форма заняття лекція-практикум

Вид заняття засвоєння нового матеріалу з поєднанням практичних вправ

Методи навчання: методи критичного мислення – «мозкова атака», «сенкан», «кроссенс», «формування понять», «плакат

думок», «тонкі і товсті запитання», «незакінчене речення», дискусія, пошук вирішення проблемних завдань.

image
Методичне забезпечення: онлайн-презентація в освітньому інструменті Book Creator, інтерактивні вправи в Word Walll, опорний конспект, роздатковий матеріал, підручник, відео матеріал, робочий зошит.

Міждисциплінарні зв’язки:

Забезпечувані: Інформатика

Забезпечувальні: Всесвітня історія, Історія України, Вступ за фахом.

Технічні засоби навчання: інтерактивна дошка, ноутбук.

1 Вступна частина - виклик (15 хв.)

1. 1 Привітання і початок

1. 2 Актуалізація опорних знань .

Вправа 1. «Мозкова атака»

Вправа 2. «Розподіл прав за групами».

Вправа 3. «Плакат думок»

image
1. 3 Мотивація навчальної діяльності

1. 4 Тема, результати

Тема лекції та мета заняття оголошуються та подаються на екран

2   Основна частина - осмислення (50 хв.)

Конструювання у студентів знань і навичок, формування власного ставлення до теми

2.1   Сприйняття нового матеріалу

Відбувається основна змістовна робота студентів

Відео фрагмент «Сторінками історії»

Робота в парах і малих групах

Робота з поняттями. Ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів»

Вправа 4. «Сортування понять у групи»

Робота з текстом. Ст. 8, 9 Закону України «Про захист прав споживачів»

image
Вправа 5. «Асоціація» Вправа 6. «Відкрите поле»

2.2   Осмислення нового матеріалу

Вправа 7. «Тонкі й товсті запитання»

Методичні прийоми: «Дискусія», «Займи позицію»,  «Аналіз і пошук рішення»,  провокаційні запитання, аналіз правових завдань

3   Підсумкова частина - рефлексія  (15 хв.)

3. 1 Узагальнення й систематизація отриманої інформації


Вправа 7. «Кроссенс»

Вправа 8. «Сенкан»

3. 2 Рефлексія

Висловлювання особистого ставлення до окремих положень матеріалу та заняттю в цілому

Вправа 9.  «Незакінчене речення»

Аналіз роботи групи, підгруп, окремих студентів щодо їх засвоєння лекційного матеріалу

Оцінювання успішності студентів

Домашнє завдання

1.  Наровлянський О. Д. Правознавство. Київ.: «Грамота», 2018. Параграф 22 с. 163-169

2.  Підготувати пам’ятку для покупців, які користуються послугами інтернет-магазинів.

Слово викладача

Добрий день, шановні студенти!                                                           

Американський винахідник Генрі Форд сказав:

image
«Зібратися разом - це початок, триматися разом - це прогрес, працювати разом - це успіх!».

imageМи зібралися, тримаємося разом і починаємо працювати. Побажаємо успіху усім нам!

Сьогодні ми поговоримо про те, що стосується кожного з нас. Бо майже кожного дня ми купуємо товари, замовляємо послуги або використовуємо будь-які речі.

Сьогодні у нас буде унікальне заняття. Тому що інформація, яку ви отримаєте, допоможе вам набути навиків:

активної участі у житті; критичному аналізу інформації; облаштування власного добробуту; усвідомлення себе громадянками і громадянами України.

Я запросила до нашого заняття заступника начальника Головного управління

Держпродспоживслужби у Донецькій області Кір’янкова Віталія Володимировича.

Сьогодні у нас не традиційне заняття, це лекція-практикум.

imageМетою такого заняття є отримання здобувачами освіти змістовних знань з одного із головного права людини, яке кожному з нас потрібно майже щодня.

Опрацьовуючи теоретичний матеріал від викладача, ви почуєте корисні поради, відповіді на запитання від практикуючого спеціаліста. Разом будемо вирішувати складні правові задачі та навчатися толерантності у спілкуванні.


Актуалізація знань

Слово викладача

imageСучасний світ практично неможливо уявити без прав і обов’язків людини. Всі люди мають права. Права не можна відібрати.  Права кожна людина отримує від народження. Право охороняється і забезпечується державою. Права громадян України узаконені в Основному законі нашої держави — Конституції України.

Права людини як броня — вони захищають нас.

imageПрава людини як правила — вони говорять нам, як себе поводити.

Вони як арбітри — ми можемо до них звертатися.

Індивідуальна робота студентів.

Вправа 1. «Мозкова атака»

Інтерактивна вправа Word Wall випадкове колесо.

Студентам пропонується розкрутити колесо і розкрити основні поняття. 

imageВправа 2. «Розподіл прав за групами» Інтерактивна вправа Word Wall.

Студентам пропонується перетягнуть плитку з зазначеним правом до групи.

Робота в малих групах.

Вправа 3. «Плакат думок»

imageУявіть, що ви створюєте нову державу. Дотримання яких прав людини ви вважали б за необхідне?

Студенти обговорюють завдання і фіксують проекти прав.

Представники кожної групи декларують права своїх держав.

Проходить процес загального обговорення.

Викладач коментує відповіді студентів.

Отже, де б ми не були, в якої країні не знаходилися, ми завжди потребуємо права. Право відіграє дуже важливу роль в житті кожної особи, суспільства та будь-якої держави. Якщо б не існувало права, в державі панувало б безладдя, а стосунки між людьми вирішувались з позиції сили.

Мотивація

Слово спеціаліста-практика           

Скажіть, є серед вас ті, хто хоча б раз стикався з тим, що купував зіпсований продукт, або ж зустрічався із ситуацією,

коли ціна в ціннику і на чеку відрізняється, або якщо продавець відмовив вам у поверненні товару.

У більшості випадків, зважаючи на обмаль часу або свою необізнаність, ми просто не вживаємо ніяких заходів для захисту свої прав. Водночас, правова обізнаність дозволить уникнути непорозумінь або врегулювати їх в рамках, передбачених

чинним законодавством.

Захист прав споживачів є складовою частиною захисту прав людини.

При придбанні товарів чи задоволенні будь-яких побутових потреб, кожен з нас, навіть не задумуючись над цим, стає учасником правовідносин, які виникають між споживачем з одного боку та підприємством, установою, організацію або

громадянином-підприємцем з іншого.

Захист прав споживачів в Україні – один із пріоритетних напрямків захисту прав людини, ключовий інструмент

перебудови економіки та якісного удосконалення здійснюваних реформ.

Ви як майбутнє нашої держави, а також як майбутні фахівці торгівельних підприємств повинні володіти правовою культурою і культурою поінформованого споживача.

Тема. Очікуванні результати

Слово викладача

imageОтже, тема заняття: «Захист прав споживачів».

Сьогодні ви отримуєте стійкі, цілісні знання разом з практичними порадами з наступних питань:

Хто такі споживачі, продавці, виробники.

Які права і обов’язки споживачів закріплені у законодавстві України.

Як захистити права споживачів.

У мене до вас є сюрприз.

Наприкінці заняття кожен з вас отримує яскравий навчальний посібник у вигляді електронної міні-книжки. Ви зможете її

переглядати, самостійно проходити інтерактивні вправи, добавляти свої сторінки, виконуючи домашнє завдання.

Сьогодні на всі свої питання ви почуєте відповіді, а також вас чекають корисні поради від нашого спеціаліста-практика.

Основна частина – осмислення (50 хв.)

imageСлово викладача

Пропоную переглянути відео фрагмент із історії споживчого права.

Щороку 15 березня відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів.

imageЗа рішенням ОНН це свято відзначається у річницю виступу Президента США Джона Кеннеді в Конгресі 15 березня 1961 року. На цьому виступі були проголошені чотири основних права споживача: на безпеку, на інформацію, на вибір і на право бути почутим, які пізніше лягли в основу Закону про захист прав споживачів. Кеннеді сказав: «Ми всі споживачі. Навіть Президенти».

Україна однією з перших серед країн СНД стала опікуватися захистом прав споживачів.

Основним документом, який регулює відносини між споживачами товарів, виробниками, виконавцями, продавцями є Закон України «Про захист прав споживачів» від 12. 05. 1991 р.

                    Хто такі споживачі, продавці, виробники.                             Слово викладача

imageКожна людина у своєму житті виконує різноманітні соціальні ролі.

Запитання: Висловіть свою думку щодо того, які соціальні ролі вам нині доводиться виконувати (у сім'ї, коледжі, на вулиці тощо).

Ролі покупців, пасажирів, користувачів певних послуг.

Однак бути споживачем ви можете лише тоді, коли хтось продає вам товар, виробляє його, надає вам певні послуги чи виконує за вашим замовленням певну роботу.

imageІндивідуальна робота (Додаток А)

Робота над ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів»

Вправа 4. «Сортування понять у групи» Інтерактивна вправа Word Wall. Після опрацювання ст. 1 ЗУ «Про захист прав споживачів», студенти сортирують  данні дії до учасників правовідносин.

imageПрава та обов’язки споживачів                                                                                            Слово викладача У кожного з нас може виникнути потреба захистити свої права.

Основою для цього повинен стати Закон України «Про захист прав споживачів», який визначає права та обов’язки споживачів.

Запитання: Які  права надає споживачам Закон України «Про захист прав споживачів»?

Індивідуальна робота.

Опрацювання  ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів». 

imageВправа 5. «Асоціація» Інтерактивна вправа Word Wall. Питання: які права споживачів заховані за світлинами?

Ст. 4  Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено не тільки права споживачів, але і їх обов’язки.

Увага на екран!

Порада від спеціаліста-практика: Перш ніж купувати товар, добре обміркуйте над тим чи дійсно вам він потрібен.


Слово спеціаліста-практика

imageОтже, права ви засвоїли, від продавця отримали усю необхідну інформацію, заплатили гроші,  отримали товар, прийшли до дому і зрозуміли, що товар нам не підходить, не той колір, не той фасон, або просто змінили намір мати цей товар. Що робити?

Запитання: Чи доводилося вам бачити таку табличку у магазинах і в яких саме?

Дискусія.

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» існує дві ситуації обміну або повернення придбаного товару:

1.   У разі придбання товару неналежної якості.

2.   Придбання товару належної якості, але якщо товар з якоїсь причини не підійшов покупцеві.

Згідно ст.8 цього Закону при виявленні істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару, протягом гарантійного терміну споживач має право на заміну товару або повернення грошей.

imageЗгідно ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право протягом 14 днів, замінити товар належної якості на аналогічний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або не може бути використаний за призначенням, але за умови якщо товар не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, заводська упаковка, документи.

imageДержава захищає інтереси всіх своїх громадян, тому, щоб не порушувати права інших споживачів, які придбають повернутий ким-небудь товар, Кабінетом Міністрів затверджено Перелік товарів, які не підлягають поверненню.

Індивідуальна робота.

Робота з документом (Додаток Б)

Вправа 6. «Відкрийте поле» Інтерактивна вправа Word Wall.

Слово спеціаліста-практика

Правова задача. Ви купили дорогий светр. Прийшовши додому Ви зрозуміли, що він Вам абсолютно не підходить. Після довгих роздумів Ви вирішили повернути цей светр в магазин. Наступного дня Ви поїхали в магазин пояснили продавцю свою

ситуацію (етикетка та чек збережені). Продавець відповів "Ні, треба було думати одразу".

Ваша думка на дії продавця? (Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості).

Дискусія.

Питання: На розпродажі ви купили куртку. А наступного дня побачили пляму на тканині. В магазині продавець впевнено вказав вам на напис про неможливість повернення товарів, придбаних зі знижкою. Прокоментуйте ситуацію, опираючись на положення Закону України «Про захист прав споживачів».

Вправа 7. «Тонкі і товсті запитання»

Питання: чи можна фотографувати товар у супермаркеті?

Відповідь: Так, можна. Згідно зі статтею 34 Конституції України, кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб ─ на свій вибір.

Стаття 50 Конституції України гарантує кожній людині право вільного доступу до інформації про якість харчових продуктів і предметів побуту, а також право на її поширення.


Питання: чи можна заходити до магазину на роликах?

Дискусія

                           Відповідь: так, можна. Згідно зі     статтею 33 Конституції України, кожному, хто на законних підставах перебуває на

території України, гарантується свобода пересування.

Питання: чи можна по дорозі до каси спожити товар

Дискусія

image
Відповідь: Прямої заборони споживати продовольчі товари до моменту їхньої оплати в Законі України «Про захист прав споживачів» немає. Проте, поки покупець не заплатить за товар, він є власністю супермаркету. Працівники можуть зробити

лише зауваження і попросити заплатити за нього на касі.

Питання: Чи можуть працівники магазину заборонити обмацувати та оглядати товар?

Дискусія

Відповідь: Такі зауваження є необґрунтованими, оскільки кожен покупець має право, згідно зі статтею 4 Закону України «Про захист прав споживачів», до укладання договору купівлі-продажу оглянути товар, вимагати проведення в його присутності перевірки властивостей товару або демонстрації користування товаром.

                          Як захистити права споживачів.                  Слово спеціаліста-практика

imageЗаконом України «Про захист прав споживачів» передбачено можливість захисту прав споживачів у досудовому або судовому порядку.

Увага на екран!

image
Якщо права споживача порушено, а господарюючий суб’єкт задовольнити висунуті вимоги відмовляється, він може звернутися до спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів У місті Маріуполі таким органом є Головне управління Держпродспоживслужби.

Крім того, свої права споживачі можуть захистити і в судовому порядку. При розгляді спірних питань у судовому засіданні споживачі звільняються від сплати державного мита за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав. Однак перед тим, як звернутися до суду, спробуйте врегулювати це мирним шляхом із продавцем товару, послуг.

Порада від спеціаліста: Перш ніж замовляти товари через інтернет-магазин, переконайтеся чи справді ви маєте справу з суб’єктом господарювання.

ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА – рефлексія (15 хв.)

Узагальнення й систематизація отриманої інформації                                              Слово викладача

Індивідуальна робота.

Вправа 8. «Кроссенс» - узагальнення вивченого                                                                  Вправа 9. «Сенкан»

матеріалу шляхом візуалізація навчального матеріалу                                               на слова «споживач», «продавець»

image

Вправа 10. «Незакінчене речення»

«Сьогодні на занятті я дізнався……..», «Для мене було відкриттям………»,

На завершення хотілося б ще раз зауважити, що знання споживачами своїх прав дозволить уникнути непорозумінь з суб’єктами господарювання, не втратити свої кошти, а також зберегти час і нерви.


imageРефлексія

Аналіз роботи групи, окремих студентів щодо їх засвоєння лекційного матеріалу.

Оцінювання успішності студентів.

Домашнє завдання

1.   Наровлянський О. Д. Правознавство. Київ.: «Грамота», 2018.

Параграф 22 с. 163-169

2.   imageПідготувати пам’ятку для покупців, які користуються послугами інтернет-магазинів.

Свої виконані роботи прикріплюйте у створеному онлайн-підручнику.

Доступ до онлайн-підручника у Classroom.

ВИСНОВОК

Розвиток правової культури студентів – одне з основних завдань викладання дисципліни «Правознавство». Обираючи тему відкритого заняття, я ставила перед собою такі запитання: – чи справді тема цікавить студентів? – чи відповідатиме тема рівню знань та інтересам аудиторії? – чи актуальна тема з точки зору суспільних проблем, що нині вирішуються? Так, дійсно, питанню захисту прав споживачів приділяється велика увага як на міжнародному так і національному рівні. Тому студенти

активно залучались до дискусії, обговоренню, відстоюванню своєї точки зору.

Серед різноманітних форм організації навчання я обрала саме лекцію-практикум, яка вдало поєднала теоретичний матеріал з практичними вправами. Особливо студентам запам’яталися корисні поради від спеціаліста як поводитися споживачам,

щоб покупки були якісними, а враження приємні.

Інтерактивні інструменті Book Creator, Word Wall, якіl я використовувала на занятті допомогли забарвленню лекції, наданню їй яскравості, образності, зрозумілості.

ЛІТЕРАТУРА

Основна

1.   Наровлянський О. Д. Правознавство Видавництво «Грамота», 2018.

2.   Про захист прав споживачів. Закон України// Відомості верховної ради. – 1991 р. – №30. – Ст. 379.

3.   Конституція України: чинне законодавство станом на 10 серпня 2015 р. Офіц. текст. – Київ : Правова єдність: Алерта, 2015. – 80 с.

Додаткова

4.   Звєрєва О.В. Захист прав споживачів. Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 192 с.

Інформаційні ресурси

5.   Електронна бібліотека з правознавства. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.pravo.biz.ua/

6.   Національна парламентська бібліотека України ім. В.І. Вернадського. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/


Додаток А

Витяг із Закону України «Про захист прав споживачів» Стаття 1. Визначення термінів

3)                   виконавець - суб'єкт господарювання, який виконує роботи або надає послуги;

4)                   виробник - суб'єкт господарювання, який: виробляє товар або заявляє про себе як про виробника товару чи про виготовлення такого товару на замовлення, розміщуючи на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім'я), торговельну марку або інший елемент, який ідентифікує такого суб'єкта господарювання; або імпортує товар;

12) споживач – це фізична особа, яка купує, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб.

image
Стаття 4. Права та обов'язки споживачів

1. Споживачі мають право на:

1)     захист своїх прав державою;

2)     належну якість продукції та обслуговування;

3)     безпеку продукції;

4)     необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість, якість, асортимент, її виробника;

4-1) обслуговування державною мовою;

5)  відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції;

6)  звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав; 7) об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

2. Споживачі зобов'язані:

1)  image
перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації

2)  в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за

роз'ясненнями до продавця;

3)  користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов, встановлених виробником товару;Додаток Б

Постанова Кабінету Міністрів України від 23.09.1993 р. № 216

ПЕРЕЛІК                                                                                                                     

товарів належної якості, що не підлягають обміну  (поверненню)

Продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни Непродовольчі товари:

фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір корсетні товари

image
парфюмерно-косметичні вироби пір'яно-пухові вироби дитячі іграшки м'які дитячі іграшки гумові надувні зубні щітки мундштуки апарати для гоління помазки для гоління

розчіски, гребенці та щітки масажні сурдини (для духових музичних інструментів) скрипічні підборіддя рукавички тканини

тюлегардинні і мереживні полотна килимові вироби метражні білизна натільна білизна постільна панчішно-шкарпеткові вироби товари в аерозольній упаковці друковані видання

image
Додаток В Інтерактивні вправи. Освітній інструмент Word Wall

image

Вправа 1                                          Вправа 2                                                                                         Вправа 3

image

                                                   Вправа 4                                                                                        Вправа 5

image
Онлайн-презентація в освітньому Онлайн-презентація в освітньому інструменті Book Creator                                                                                                       Додаток Г

image

pdf
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку