Методичні рекомендації "Цифрові інструменти гейміфікації освітнього процесу на уроках іноземної мови"

Про матеріал

Ні для кого не секрет, що ефективні уроки мають супроводжуватися наочністю. І це логічно! Адже учням до вподоби яскраві зображення, відео, інфографіки, анімації та діаграми. На думку багатьох учених, саме ці яскраві елементи наш мозок запам'ятовує найкраще. Інтерактивний контент візуалізації став трендовим! Саме гейміфікація з застосування цифрових інструментів робить уроки як офлайн, так і онлайн, інтерактивними, цікавими, такими, які розвивають комунікативні компетентності учнів.

Перегляд файлу

ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ

ГЕЙМІФІКАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Людмила Сосновська

викладач іноземної мови Регіонального центру професійної освіти

імені О.С. Єгорова

 

Цифрові інструменти гейміфікації освітнього процесу

на уроках іноземної мови

Актуальність теми обумовлена тим, що позиції англійської мови в світі як одного з головних засобів міжнародного спілкування все більше і більше посилюються. Відповідно, проблема використання ефективних методів викладання англійської мови представляється вкрай важливою. Більш того, постійно з'являються нові методики і підходи навчання іноземної мови, які дозволяють зробити навчальний процес набагато цікавіше, а головне більш пізнавальним.

У сучасному розумінні, процес навчання розглядається як процес взаємодії між учителем і учнями з метою залучення учнів до певних знань, навичок, умінь і цінностей. Широке поширення ігор (особливо онлайн-ігор) і необхідність створення привабливих освітніх практик привели до виникнення такого поняття як гейміфікація.

Мотивація до вивчення англійської мови - це першочергове завдання, яке стоїть перед учителем, який готується до уроку. Чим зацікавити, що б  спонукало до вивчення нового чи складного? Учитель знаходиться у постійному пошуку шляхів "пробудити" потенціал учнів та націлити його на досягнення нових рівнів. У вивченні англійської мови та формуванні стійкого інтересу до предмету, допомагають ігрові освітні технології або гейміфікація.

Гра - це ідеальна навчальне середовище з вбудованим дозволом на помилку, спонукає мислити нестандартно і розвивати самоконтроль. Гра має на меті привернути увагу учнів до освітнього процесу та засвоєння не тільки нового матеріалу, але й закріплення його. Гру можна застосовувати на етапі warming up, lead in, vocabulary or grammar presentation, vocabulary or grammar practice.

Гейміфікація в навчанні - використання ігрових правил в сучасних онлайн-іграх для мотивації учнів і досягнення реальних освітніх цілей в курсі вивчення навчального предмета .

Для створення таких ігор використовуються цифрові інструменти – онлайн-сервіси за допомогою яких можна створювати, переглядати, розповсюджувати, змінювати, зберігати, вибирати, передавати і отримувати інформацію електронними засобами у цифровій формі.

          Ні для кого не секрет, що ефективні уроки мають супроводжуватися наочністю. І це логічно! Адже учням до вподоби яскраві зображення, відео, інфографіки, анімації та діаграми. На думку багатьох учених, саме ці яскраві елементи наш мозок запам'ятовує найкраще. Інтерактивний контент візуалізації став трендовим! 

        Створення інтерактивних презентацій (http://surl.li/cazec), плакатів (http://surl.li/cazdx), інфографік (http://surl.li/cazds), вікторин (http://surl.li/cazer), флеш-карток (http://surl.li/denmj), дидактичних ігор (http://surl.li/denmf, http://surl.li/denmh ) , кросвордів (http://surl.li/denmk), пазлів (http://surl.li/denml, http://surl.li/deuft), коміксів (http://surl.li/dfldk) за допомогою таких цифрових інструментів, як Genially, PurposeGames, Wordwall, Wordmint, Quizlet, StudyStack, ProProfs, childdevelop, Jigsaw Planet, rebus1.com, StoryboardThat, Pixton, Мій Квест, Learningapps, Sway, Slido, Canva та інших роблять викладання і навчання більш цікавими і захоплюючим.

      Таким чином, гейміфікація з залученням цифрових технологій дозволяє виявити такі унікальні для навчання можливості як, залученість учнів в навчальний процес, високу мотивацію, автономію і смисловий зміст. А це, в свою чергу, сприяє розвитку пізнавальної активності учня, формуванню в нього творчих навичок і здібностей, орієнтує на самостійне здобуття освіти з використанням сучасних технологій. На мою думку, саме гейміфікація з застосування цифрових інструментів робить уроки як офлайн, так  і онлайн, інтерактивними, цікавими, такими, які розвивають комунікативні компетентності учнів.

Сучасна система освіти відповідає технологічному прогресу. З п’яти трендів освіти, наведених журналом «Форбс», – дистанційна освіта, персоналізація, гейміфікація, інтерактивні підручники, навчання через відеоігри – чотири належать до гейміфікації з використанням цифрових технологій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Ільченко О. В. Використання web-квестів у навчально-виховному процесі – [Електронний ресурс] / О. В. Ільченко.  – Режим доступу : :http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30113/.
  2. Kapp K. M. The gamification of learning and instruction: game-based methods and strategies for training and education. — John Wiley & Sons, 2018.
  3. Kim A. J. Community building on the web: Secret strategies for successful online communities. — Addison-Wesley Longman Publishing Co., Inc., 2000.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 грудня 2022
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку