Методичні рекомендації до розрахунок зупинного шляху транспортного засобу

Про матеріал
Методичні рекомендації до розрахунок зупинного шляху транспортного засобу Мета: поглибити теоретичні знання про аналіз процесу гальмування за часом; навчитися розраховувати зупинний шлях ТЗ. Завдання: розраховувати зупинний шлях ТЗ; побудувати графік залежності зупинного шляху ТЗ від швидкості руху ТЗ.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ 

«НЕМІШАЇВСЬКИЙ АГРОТЕХНІЧНИЙ КОЛЕДЖ»

 

ЦИКЛОВА КОМІСІЯ  «ТРАНСПОРТНІ ТЕХНОЛОГІЇ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичні рекомендації 

до розрахунок зупинного шляху транспортного засобу для студентів денної форми навчання спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)»

спеціалізації 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021

ПРАКТИЧНА РОБОТА №3 Розрахунок зупинного шляху ТЗ

 

Мета: поглибити теоретичні знання про аналіз процесу гальмування за часом; навчитися розраховувати зупинний шлях ТЗ.

Завдання: розраховувати          зупинний    шлях ТЗ;    побудувати          графік залежності зупинного шляху ТЗ від швидкості руху ТЗ.

Вихідні дані: дані представлені в таблиці А3 додатку А.

 

Порядок виконання роботи

1.      Ознайомитися з теоретичним матеріалом,  який викладений в методичних вказівках до виконання роботи. 

2.      Розрахувати зупинний шлях ТЗ.

3.      Побудувати графік залежності зупинного шляху ТЗ від швидкості руху ТЗ.

4.      Зробити висновки щодо впливу різних параметрів на зупинний шлях ТЗ. 

 

Методичні вказівки до виконання роботи

При дослідженні ДТП в експертній практиці оперують поняттям зупинний шлях ТЗ - це відстань, яку проходить ТЗ від моменту реагування водія на небезпеку до моменту зупинки. Визначивши усталене сповільнення, можна провести розрахунок зупинного шляху ТЗ.

При складанні математичної моделі зупинного шляху ТЗ приймаються наступні припущення:

    за час реакції водія t1 транспортний засіб рухається рівномірно зі швидкістю vа;

    за час запізнювання спрацьовування гальмівної системи t2 транспортний засіб рухається рівномірно зі швидкістю vа;

    за час наростання сповільнення t3 транспортний засіб рухається рівносповільнено зі сповільненням, яке дорівнює половині усталеного сповільнення 0,5j.

Зупинний шлях ТЗ розраховується за формулою:

                                                            S = (t + t + 0,5 t ) v +0                                                                                            1         2                                                                                  3 a imageva2 ,                                          (3.1)

2 j

де S0 - зупинний шлях ТЗ, м; t1  - час реакції водія, с;

t2  - час запізнювання спрацьовування гальм ТЗ, с; t3  - часнаростання сповільнення ТЗ, с; va - швидкість руху ТЗ, м/с; j - сповільнення ТЗ, м/с2.

На практиці часто плутають співзвучні, але різні за змістом поняття гальмовий і зупинний шлях автомобіля. Гальмовий шлях - це відстань, яку автомобіль проходить від моменту торкання водієм педалі гальма до моменту зупинки.

image

Рис. 3.1. Приклад виконання графічної частини практичної роботи №3.

Поняттям гальмовий шлях найчастіше оперують у процесі гальмівних випробувань ТЗ. Гальмовий шлях ТЗ може бути встановлений, як розрахунковим, так і експериментальним способом. Що стосується зупинного шляху автомобіля, то він визначається розрахунковим шляхом з урахуванням часу реакції водія. Тому гальмовий шлях ТЗ буде завжди менше його зупинного шляху.

 

Приклад розрахунку зупинного шляху ТЗ.

Таблиця 3.1 Вихідні дані до розрахунку відповідно до таблиці А3 додатку А

Параметр

 

Значення

Час реакції водія t1, с

 

1,00

Час запізнювання спрацьовування гальм ТЗ t2, с

 

0,20

Час наростання сповільнення ТЗ t3, с

 

0,20

Швидкість руху ТЗ va, км/год

20

50

90

Сповільнення ТЗ j, м/с2

 

5,00

 

Зупинний шлях ТЗ:

 

при va = 40 км/год: S = (t + t + 0,5 t ) v +0 1 2 3 a imageva2 = (1,00+ 0,20+ 0,5 0,20) 5,  56+image5,562 =10,9м

                                                                        2 j                                                     2 5

imageimageпри va = 50 км/год: va2 (1,00+ 0,20+ 0,5 0,20) 13  ,89+13,892 = 38,7м

S = (t + t + 0,5 t ) v +0                     1            2              3 a               =

                                                                     2 j                                                       2 5

при va = 90 км/год: S = (t + t + 0,5 t ) v +0 1 2 3 a imageva2 = (1,00+ 0,20+ 0,5 0,20) 25  ,00+ image25,002 = 97,5м

                                                                    2 j                                                        2 5

 

Приклад виконання графічної частини практичної роботи №3 показаний на рис. 3.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток А

 

ВИХІДНІ ДАНІ ДО ПРАКТИЧНИХ РОБІТ

 

 

Таблиця А3

Вихідні дані до практичної роботи №3 

Параметр

Значення

Час реакції водія t1, с

1,00+0,01·N

Час запізнювання спрацьовування гальм ТЗ t2, с

0,20+0,01·N

Час наростання сповільнення ТЗ t3, с

0,20+0,01·N

Швидкість руху ТЗ va, км/год

20+3·N

50+3·N

90+3·N

Сповільнення ТЗ j, м/с2

5,00+0,1·N

 

pdf
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
1197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку