Мистецтво 3 клас урок 12 «Пам’ять про них живе у віках»

Про матеріал
Конспект уроку з мистецтва 3 клас «Пам’ять про них живе у віках» Мета: Сприяти розвитку наступних компетенцій: Предметно- мистецької - здатність до пізнавальної і практичної діяльності, виховання ціннісних орієнтацій щодо мистецтва та мистецької діяльності. Міжпредметно-естетичної - здатність учня орієнтуватися в естетичних нормах різних сфер соціуму відповідно до сформованих естетичних ідеалів і цінностей, системи інтегрованих мистецьких знань і досвіду. Навчально-пізнавальної – визначати особливості розвитку твору. Навчити розпізнавати зміну характеру музики в залежності від музичного жанру, типу музичного образу.
Перегляд файлу

  Кузьменко Є.М.

3 к л а с

І  семестр

Розділ ІІ. Легендарні герої в мистецтві.

Урок 12

Тема  уроку.   «Пам’ять про них живе у віках»

Мета: Сприяти розвитку наступних компетенцій:

Предметно- мистецької  - здатність до пізнавальної і практичної діяльності, виховання ціннісних орієнтацій щодо мистецтва та мистецької діяльності.

Міжпредметно-естетичної - здатність учня орієнтуватися в естетичних нормах різних сфер соціуму відповідно до сформованих естетичних ідеалів і цінностей, системи інтегрованих мистецьких знань і досвіду.

Навчально-пізнавальної    визначати особливості розвитку твору.

Навчити розпізнавати зміну характеру музики в залежності від музичного жанру, типу музичного образу.

Ціннісно-смислової - на прикладі варіації Романа Савицького на тему пісні "Їхав стрілець на війноньку" формувати уявлення про особливості жанру варіацій та про їх розвиток дії в музичному творі.

Компетенції особистісного самовдосконалення – формувати навички самостійного оцінювання музичних творів та навички образотворчого мистецтва.

            Розвивати  відчуття ритму, слухову активність, музично-творчі здібності (вокальні, акторські), уяву, фантазію;

Виховувати емоційну чутливість до музики та витворів образотворчого мистецтва, почуття доброти, співчуття, мужності, непримиримості до зла.

Соціально-комуникативної – розвивати почуття партнерства, вміння спілкуватися у групі однокласників.

Загальнокультурної – формувати інтегративне мислення – розуміння учнями зв’язків музики з іншими видами мистецтва та життям.

Виховувати любов до народного мистецтва.

 

Музичний ряд: Є. Адамцевич. «Запорізький марш». Пісня „Козацькому роду нема переводу” Сл. М. Воно, П. Карася, муз. М. Балема. Роман Савицький «Їхав стрілець на війноньку»

Літературний  ряд: Пісня „Козацькому роду нема переводу” 1 куплет

Візуальний  ряд: картини Запорозьких козаків. Портрети Романа Купчинського та Михайла Гайворонського; ритмічні малюнки; герб січових стрільців; герб легіону січових стрільців; поняття: варіації

Наочні  посібники:  пунктирний ритм; варіації;

Обладнання  уроку: маракаси, малий бубон, трикутник, комп’ютер, телевізор.

ТИП   УРОКУ:  комбинований.

Структура  уроку

 І. Організаційний  момент.

ІІ.  Актуалізація  опорних  знань.

ІІІ.  Мотивація  навчальної  діяльності.

ІV.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку.

V. Розпівуння. «Вокально-ритмічна зарядка», та художнє виконання пісні «Козацькому роду нема переводу»

VІ. Основна  частина уроку.

VII. Творча робота.

VІІІ. Рефлексія (Підсумок  уроку  ).

 

ХІД   УРОКУ

Учні  заходять  до класу  під музичний  супровід Є. Адамцевич. «Запорізький марш»

І.Організаційний  момент.

       Музичне  вітання 

Проспівав дзвінок, 

Починається урок.

Добрий день!

Діти:  Добрий день!

  Вчитель:  Давайте привітаємо гостей на нашому уроці:

Разом з дітьми співаємо вітання.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Вчитель: 

Скажіть мені, будь ласка, під яку музику ви зайшли у клас?

Є. Адамцевич. «Запорізький марш»

  • Вона пісенна танцювальна чи маршова? (Маршова)
  • А ще яка? Лірична чи героїчна? (Героїчна)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слайд 1

Пригадаймо розділ який ми з вами зараз вивчаємо (вказати на розділ на дошці). Ми з вами продовжуємо вивчати розділ «Легендарні герої в мистецтві». Ми з вами вже ознайомились із героями стародавньої Греції, із героями Київської Русі, також ми з вами ознайомились з козаками, кобзарями та лірниками.

ІV. Повідомлення  теми  і  мети  уроку

Тема нашого уроку «Пам’ять про них живе у віках». І сьогодні ми з вами ознайомимось із варіаціями Романа Савицького на тему пісні «Їхав стрілець на війноньку» . Також продовжимо та художньо виконаємо пісню яку почали розучувати на минулому уроці «Козацькому роду нема переводу».

 

V.  Розпівуння. «Вокально-ритмічна зарядка», та художнє виконання пісні «Козацькому роду нема переводу» з шумовими інструментами.

Музиці героїчного, мужнього характеру найчастіше відповідають маршові інтонації та особливий ритмічний малюнок. Наприклад, послідовність четвертної з крапкою і восьмої нот. Це пунктирний ритм.

Слайд 2

1

Проплескайте цей ритмічний малюнок.

Слайд 3

А тепер давайте визначимо разом ноти за висотою та про сольфеджуємо у ритмі:

Наступне завдання – прочитати текст а потім проспівати поспівку зі словами

Робота в групах: зараз ми розділимось на 3 групи у яких буде власний ритмічний малюнок.

Слайд 4

А яку пісню героїчного та мужнього характеру ми з вами розучили на минулих уроках?

(Виконання пісні «Козацькому роду нема переводу» )

VІ. Основна  частина уроку.

Слайд 5

 А хто ж такі козаки? (Відповідь дітей)

Слайд 6

Пісня береже пам’ять не лише про героїв-запорожців, а й про героїв-стрільців. Січові стрільці – це захисники України у ХХ столітті.

Слайд 7

Авторів, стрілецької пісні яку ми з вами прослухаємо, історія не забула, як це трапляється з багатьма улюбленими народом піснями. Слова належать Роману Купчинському, музика – Михайлу Гайворонському, який у ті героїчні часи – на початку ХХ століття – очолював духовий оркестр легіону українських січових стрільців.

Композитор Роман Савицький написав на тему пісні «Їхав стрілець на війноньку» варіації для фортепіано.

 

Слайд 8

 

Варіації – це музичний твір, в якому тема звучить декілька разів зі змінами характеру мелодії або супроводу.

 

Наше завдання: визначити скільки разів у варіаціях Романа Савицького буде повторюватися тема «Їхав стрілець на війноньку»?

 

(Слухання твору Романа Савицького «Їхав стрілець на війноньку» )

 

Аналіз твору. Повторне слухання. Який характер кожної частини?

 

VІІ.Творче завдання.                    Слайд 9

В усі часи тема козацтва хвилювала українських митців. Художники зверталися до історичного минулого, щоб передати свою шану захисникам землі української. Один із найвідоміших творів на козацьку тематику «Запорожці пишуть листа турецькому султану» належить пензлю Іллі Рєпіна.                  

 Усі козаки такі різні і, водночас, мають багато спільних рис характеру.

Як ви вважаєте яких саме? (відповідь дітей)

 Козаки-запорожці стали героями не тільки музичних і живописних творів, а й фільмів і мультфільмів.

Слайд 10

Дітям особливо подобаються дотепні козаки Око, Грай і Тур із відомих українських мультфільмів. Ці різні за характером і вдачею персонажі втілюють кращі якості українців: товариськість, розум, спритність і гумор. Козаки з мультфільмів відрізняються і характером, і зовнішністю. Один із них маленький і повненький, другий, навпаки, високий і худий, а третій – козак-богатир, як частини прослуханої сьогодні нами варіації.

 Давайте розфарбуємо наших козачат.

 

      Слайд 11

 

 

 

 

Слайд 12

VІІІ. Рефлексія: Дайте відповіді на такі запитання. Я починаю а ви закінчуєте речення. Сьогодні…

  • Я дізнався ...
  • Мені сподобалося ...
  • У мене вийшло ...
  • Мені захотілося …

Слайд 13

Такі риси характеру козаків, як мужність, завзятість і вірність Україні, притаманні не тільки українцям минулого, їх шанують і в наш час. Ми з вами знаємо що - 6 грудня, буде свято Дня Збройних Сил України Будьмо варті нашої славної історії! Не забуваймо її!

 

Музичне прощання. Вихід під пісню «Козацькому роду нема переводу»

 

 

Використані джерела:

https://uk.wikipedia.org/wiki

 https://kozaku.in.ua/

https://www.youtube.com/watch?v=2eNWgZLCyBo

1

 

docx
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку