Міжпредметні зв'язки у фізичному вихованні школярів

Про матеріал
У статті "Міжпредметні зв'язки у фізичному вихованні школярів" розкрито методику міжпредметних зв'язків, яку необхідно застосовувати на уроках фізичної культури, щоб активізувати розумову активність учнів на уроці.
Перегляд файлу

Міжпредметні зв'язки у фізичному вихованні школярів

 

Без названия (1)       Щоб активізувати розумову активність учнів на уроці необхідно застосовувати методику міжпредметних зв'язків. При повідомленні теоретичних відомостей з фізичної культури використовуються знання, що одержують школярі на уроках з інших навчальних предметів. Але спиратися тільки на наявні знання (коли пройдені відповідні теми) виявилося недостатнім. Важливо ще і роз'яснювати незнайомі поняття, що входять у зміст інших дисциплін загальношкільного курсу, необхідні для засвоєння, поглиблення знань по фізичній культурі.

       При цьому встановлюється контакт із викладачами інших навчальних дисциплін, а безпосередньому повідомленню теоретичних відомостей передує підготовча робота:

  •                   намічена до вивчення рухових дій, аналізується – визначається його біодинамічна рухова структура, з'ясовуються гігієнічні вимоги до його виконання і вплив на розвиток рухових якостей;
  •                   визначається зразковий обсяг і зміст теоретичних відомостей, знання яких допоможе учням зрозуміти закономірності виконання досліджуваних вправ й успішно освоїти їх;
  •                   установлюються, які предмети шкільного курсу і якої саме теми використовувати при повідомленні конкретних задач по фізичній культурі;
  •                   уточнюється, які з намічених тем по інших предметах вивчалися вже, а які тільки мають вивчатись (опора на знання або роз'яснення понять що ще не вивчалися);
  •                   визначається послідовність викладу теоретичних відомостей в серії уроків намічених на навчання конкретній руховій дії, на кожен урок планується визначений обсяг інформації, органічно (без збитку для рухової діяльності) вхідний у структуру і зміст уроку;
  •                   рекомендується учням повторити відповідні теми по інших предметах; оскільки працюємо в контакті з вчителями інших предметів, вони на своїх уроках перевіряють виконання цього завдання.

       Зрозуміло, міжпредметні зв'язки не самоціль. Вони використовуються при навчанні рухових дій, освоєння яких у значній мірі залежить від розуміння учнями біомеханічних закономірностей і структури руху, при виконанні вправ, що викликають значні функціональні зрушення в організмі учнів, які займається, потребуючи забезпечення визначених гігієнічних умов, а також вправ, що неоднозначно впливають на розвиток фізичних якостей.

       Вправи, прості по координації (махові рухи руками в різних напрямках, що пружинять нахили, підскоки, перехід з упора присівши в упор лежачи і т.д.) вимагають спеціального розучування з застосуванням знань по інших шкільних предметах. Навряд чи доцільно розкривати структуру, наприклад, звичайних присідань, але важливо пояснити призначення варіантів цієї вправи, що відрізняються по способу виконання і режиму роботи м'язів. Якщо присідання виконуються на носках або з піднімань на носки наприкінці випрямлення, вони виявляють більший вплив на м'язи задньої поверхні гомілки, ніж присідання на всій ступні. Присідання в помірному темпі, що повторюються багато разів підряд, сприяють розвитку переважно силової витривалості; у виконувані ж у гранично швидкому темпі серіями з невеликим числом повторенні кожної розвивають у більшій мірі властивості м'язів (ніг) до швидких скорочень («швидкість і силу»). Для успішного оволодіння, наприклад, опорних стрибків або метання малого м'яча на дальність способом «через спину і плече» учням корисно знати, що результат (якісний і кількісний) виконання цих вправ залежить від ступеня розвитку (і прояву) спеціальних фізичних якостей.

 

 

 

 

docx
Додано
12 жовтня 2020
Переглядів
2401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку