Модерн в архітектурі

Про матеріал
Презентація наочно знайомить із появою та розвитком стилю модерн в архітектурі різних країн, із особливостями стилів функціоналізму, арт-деко, хай-тек, біо-тек. Матеріал можна використовувати як під час навчання у класі, так і під час дистанційного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Архітектура модерну. Архітектура конструктивізму і деконструктивізму. Сучасні споруди у стилі хай-тек і еко-тек.

Номер слайду 2

ПЕРЕДУМОВИ ВИНИКНЕННЯ СТИЛЮ МОДЕРН Наприкінці ХІХ — на початку ХХ ст. бурхливий промисловий розвиток у Європі супроводжувався інтенсивною забудовою міст. Зросла роль житлової і громадської архітектури (вокзали, банки, театри, лікарні, школи). Технічний прогрес, винайдення нових будівельних технологій і матеріалів (метал, скло, бетон) сприяли виникненню стилю модерн.

Номер слайду 3

Термін «модернізм» (від фр. модерн) означає …А) гарний Б) новий В) сучасний

Номер слайду 4

Модерн виник у Франції. Архітектурі модерну притаманна відмова від наслідування будь-яких форм минулого. Головна роль відводилася: - красивим плавним лініям, - копіюванню природних форм, передусім рослинних, з підкресленням їхньої динаміки. І це вже був не декор на площині стіни, а пластика самої стіни. Архітектори модерну висунули на перший план вимоги до комфорту (наприклад, будівлі облаштовували ліфтами і центральним опаленням). У цьому стилі будували не тільки культові споруди й житлові будинки, але також вокзали, промислові павільйони тощо.

Номер слайду 5

Назва стилю в різних країнах: Бельгія й Франція — «нове мистецтво» (Ар-нуво), Німеччина — «молодий стиль» (Югендстиль),Італія — «квітковий стиль» (Ліберті), Велика Британія — «сучасний стиль», США — «стиль Тіфані», Австрія – «Сецессіон».

Номер слайду 6

Бельгієць Віктор Орта був одним із перших архітекторів-модерністів.

Номер слайду 7

Він побудував чотири брюссельських будинки, включених до Списку світової культурної і природної спадщини ЮНЕСКО: будинок професора Тассель, який вважається першою в світі спорудою в стилі модерн, будинок ван Етвельде, Сольвей і свій власний, де нині розміщена експозиція Музею В. Орта. Особняк Тасселя. Вестибюль. Музей Орта У своїх проектах він активно використовував нові матеріали — метал, скло та інші. Несучим конструкціям, виконаним із заліза, він надавав незвичайні форми, що нагадують якісь фантастичні рослини.

Номер слайду 8

Англійський комерсант Артур Ліберті, представник торгових фірм на Сході, в 1875 р. відкрив в Лондоні магазин, який торгував предметами мистецтва Китаю та Японії. Пізніше в магазині «Ліберті» продавалися вироби молодих англійських художників, близькі східному мистецтву. Фірма «Ліберті» мала настільки значний вплив, що в Англії деякий час твори мистецтва модерну іменували «стилем Ліберті». Особливо поширеною ця назва була в Італії, через активну діяльність міланського відділення торгового дому «Ліберті». Після міжнародної виставки в Турині в 1902 р., основні споруди якої були зведені в новому стилі за проектом архітектора Раймонд Д'Аронко, стиль Ліберті отримав загальне визнання. Квартал Коппеде у Римі

Номер слайду 9

Столицею югендстиля вважається Рига. На вулиці Альберта розташований музей Югенд-стиль, а Ризька Дума створила спеціальний центр Югендстиль, який займається збереженням і популяризацією цієї унікальної спадщини. Одна з причин, по якій ризький модерн вилився в те, що нині називається югендстилем, є заборона на типову забудову в кінці XIX — початку XX ст. Мером міста на той час був англієць Г. Армістід, який ввів заборону на типову забудову. Все це в цілому дозволило архітекторам реалізувати свої найсміливіші фантазії і плани.

Номер слайду 10

Поширеними напрямами модернізму були конструктивізм, що характеризується суворістю, геометризмом, лаконічністю форм і монолітністю зовнішнього вигляду, та функціоналізм (іноді його вважають лише видом конструктивізму), що «проповідував» практичність кожної архітектурної деталі, обстоював доцільність будівлі, де кожний елемент повинен мати свою функцію, а якщо він її не має і служить тільки для прикраси – він не потрібен.

Номер слайду 11

Завдяки використанню залізобетону (зокрема, конструкцій з армованого бетону) відкрилися нові архітектурні можливості, народжувалися нові форми в промисловому будівництві, а пізніше – і в житлових та громадських будівлях. Водночас було освоєно будівництво з металу – сміливі та витончені металеві конструкції, часто з величезними прольотами, застосовувалися в будівництві оранжерей, мостів, для перекриттів вокзальних перонів і великих міських ринків.

Номер слайду 12

Девіз модерну: «Жоден будинок не повинен бути схожий на інший!». Яскравий представник стилю модерн в Іспанії – Антоніо Гауді (1852—1926), який створив низку архітектурних шедеврів у Барселоні: Храм Святого Сімейства, парк Гуель, будинки з кам’яними хвилями стін і декором дивовижної краси.

Номер слайду 13

Король заліза, король архітектури, король модерну, Антоніо Гауді, створив архітектурний вигляд одного з найкрасивіших міст світу — Барселону. До числа шедеврів сучасної архітектури зараховують будинок Бальо — плід химерної фантазії, що має суто літературне походження. У ньому розроблений сюжет — Св. Георгій убиває дракона. Перші два поверхи нагадують кістки та скелет дракона, фактура стін — його шкіру, а покрівля складного малюнка — його хребет. На даху встановлені башточка і кілька груп димових труб різноманітних складних форм, які обліцьовані керамікою.

Номер слайду 14

Собор Саграда Фамілія (Храм Святого Сімейства) — це загальновизнаний таємничий символ Барселони. Його величні вежі чинять, справді, незабутнє враження, сама будівля повна таємниць і зачарованих послань А. Гауді. За планом А. Гауді, храм Святого сімейства повинен був стати будинком-символом, грандіозною алегорією Різдва Христового. Остаточно його планують закінчити до 2030 року.

Номер слайду 15

Новий етап у розвитку модернізму як стилю в архітектурі, який отримав назву «функціоналізм», почався після Другої світової війни. Одним із засновників раннього функціоналізму був архітектор Вальтер Гропіус, який вважав, що в нову епоху архітектура повинна бути суворо функціональною, економічною і орієнтованою на технології масового виробництва.

Номер слайду 16

Французький архітектор Ле Корбюзьє суттєво розширив практичні архітектурні прийоми функціоналізму і виробив власну теоретичну платформу, яка отримала назву «П’ять відправних точок архітектури»:1. Стовпи-опори. 2. Плоскі дахи-тераси.3. Вільне планування.4. Стрічкові вікна.5. Вільний фасад. Зовнішні стіни приймають будь-які форми.

Номер слайду 17

Арт-деко (французькою art deco, дослівно «декоративне мистецтво»,) — впливовий напрям в архітектурі, образотворчому і декоративному мистецтві у Франції, в першій половині XX ст. Архітектори активно застосовували зигзагоподібні і ступінчасті форми, широкі та енергійні криві лінії.

Номер слайду 18

Індустріалізація привела до посилення функціональності в архітектурі, виникнення конструктивізму з його лаконізмом, граничною простотою прямокутних форм і мінімумом декору. Девіз конструктивістів: форма споруди має відповідати її функціям. Виникають будинки на «ніжках», простір під якими призначався для руху транспорту. За проектами французького архітектора швейцарського походження Ле Корбюзьє (1887-1965) в цьому стилі зведені будинки в Європі, Америці, Японії,Індії.

Номер слайду 19

Серед європейських митців-новаторів, що творили у стилі деконструктивізму, — архітекторка Заха Хадід (1950— 2016), британка іракського походження. Фантастичні проекти Захи Хадід принесли їй чимало перемог у престижних конкурсах і глибоку шану серед професіоналів. Проте, на жаль, значна частина проектів залишається нереалізованою через неготовність замовників прийняти нестандартний дизайн, що ламає архітектурні стереотипи.

Номер слайду 20

Колосальні цивілізаційні зміни в еру космічних технологій вплинули на естетичне сприйняття архітектури. У 70-х роках ХХ ст. в Англії виник стиль хай-тек. Він орієнтований на максимальний прагматизм і широке використання в будівництві скла, пластмас, блискучих поверхонь, металевого технічного антуражу. Лондонський Ллойд. Сіті-холл у ЛондоніПриміром, у будівлі фірми Lloyd’s of London усі комунікації винесені на фасад. Ажурна система гвинтових сходів, скляних ліфтів і вентиляційних труб сприймається як декоративний прийом.

Номер слайду 21

• складна простота, скульптурна форма, технологічність, структура і конструкція як орнамент, антиісторичність, монументальність, твори дуже функціональні, зручні;• використання високих технологій у проектуванні, будівництві споруд;• використання прямих ліній і простих фігур;• широке застосування скла, пластику, металу;• трубчасті конструкції з металу і сходи, виведені назовні будівлі;• широке використання сріблясто-металевого кольору;• часте звернення до елементів конструктивізму і кубізму. Характерні риси стилю хай-тек:

Номер слайду 22

До основних рис можна віднести також розщепленість освітлення, наприклад, бра з чіткістю ліній, практично повне виключення з інтер’єру дрібних деталей, використання новітніх технологій і різні світлові ефекти, що досягаються за допомогою дзеркал та інших поверхонь, що відбивають світло. Все це створює ефект просторого, добре освітленого приміщення.

Номер слайду 23

На зламі століть на основі біоніки формуються стилі біо-тек і еко-тек. Прихильники наймолодшого напряму в архітектурі прагнуть до екологічності. На противагу індустріальному хай-теку вони не сперечаються з природою, а вступають із нею у діалог, шукають аналогії конструкцій сучасних споруд із будовою органічних об’єктів. Зразки так званої «органічної архітектури» (часто несиметричної) мають форму яйця, гнізда, печери, дерева, стебла, кокона. Виробляють і матеріали, подібні до природних структур, — павутиння, бульбашки, волокна тощо. Художній музей Мілуокі (США)

Номер слайду 24

Спробуйте дати назви спорудам, виходячи з їх зовнішності:

Номер слайду 25

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯНамалювати ескізи споруд незвичайної форми.

pptx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
11 січня 2022
Переглядів
5230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку