Мовознавча гра "Суперінтуїція"

Про матеріал
Мовознавча гра "Суперінтуїція" для учнів 7-11 класів. Гра розвиває пізнавальні інтереси до вивчення української мови.
Перегляд файлу

 

 

Правила гри: 

-         участь беруть 2 команди;

-         питання розміщені у 12 номінаціях по 2 завдання у кожній;

-         13-а номінація – «Джокер», який визначить, хто розпочне гру, а саме: капітан якої команди першим дасть відповідь на запитання, та команда і починає;

-         До кожного питання в номінаціях дано по три підказки: якщо учасник відповідає з першої підказки – команда отримує 3 бали, якщо з другої – 2 бали, з третьої – 1 бал. Якщо не відповідає, команда не отримує жодного балу і суперники отримують можливість заробити 1 бал додатково, якщо дадуть правильну відповідь.

-         Номінації:

  1. Орфоепія
  2. Будова слова
  3. Фонетика
  4. Словотвір
  5. Орфографія
  6. Пунктуація
  7. Морфологія
  8. Синтаксис
  9. Лексикологія
  10. Фразеологія
  11. Стилістика
  12. Лексикографія

 

Фонетика

Орфоепія

Будова слова

Словотвір

Орфографія

1

 

2

1

2

1

2

1

2

1

2

 

Пунктуація

Джокер

Результат пошуку зображень за запитом картинки джокер для срисовки

Морфологія

 

1

2

1

2

Синтаксис

Лексикологія

Фразеологія

Стилістика

Лексикографія

1

 

2

1

2

1

2

1

2

1

2

 

 

 

 

 

Завдання

«ДЖОКЕР»

Спільнокореневим до слова «вода» є

А) водити;       Б) підводний;           В) завод.

 

1. «БУДОВА СЛОВА»

1. Це частина слова:

А) виражає лексичне значення слова;

Б) має корінь, префікс, суфікс;

В) частина слова без закінчення.

                                                                                   (Основа)

2. Це частина слова:

А) зустрічається не в усіх словах;

Б) за допомогою неї творяться нові слова;

В) це ЗА у слові загадка.

                                                                        (Префікс)

 

2. «ОРФОЕПІЯ»

1. В українській мові цей знак вільний:

А його не мають односкладові службові слова;

Б) ) значок над літерою;

В) може бути подвійний. Н-д: по′милка - поми′лка.                         (Наголос)

2. Це буквосполучення із трьох літер вимовляється як один м’який довгий звук:

А) це буквосполучення належить тільки дієсловам;

Б) ці дієслова мають афікс –ся;

В) це буквосполучення є у слові сміється.                                           (-тьс-)

 

3. «ФОНЕТИКА»

1. Це спеціальне письмо:

А)спосіб передавання усної мови;

Б) передає звуковий склад слів;

В) береться у квадратні душки.

                                                                                                          (Транскрипція)

 

2. Це дзвінкий приголосний звук, що:

А) кілька десятиліть був відсутній у нашій мові;

Б) його парний глухий – звук [к] ;

В) цей звук є у слові ґудзик.                                                                (Ґ)

 

4. «СЛОВОТВІР»

1. Один зі способів словотвору:

А) він найпродуктивніший;

Б) цим способом творяться більшість іменників та прикметників;

В) цим способом утворено слово дубок.

                                                                        (Суфіксальний)

2. Слова, утворені цим способом,

А)  можуть писатися разом і через дефіс;

Б) у процесі словотвору беруть участь не менше двох слів;

В) цим способом утворене слово трирічний.

                                                                         (Складання)

5. «ОРФОГРАФІЯ»

1. Ця графічний знак, який не позначає звука:

А) зустрічається у словах різних частин мови;

Б) її місце – перед я, ю, є, ї;

В) є у слові п’ятий.                                 (Апостроф)

 

2. Ця буквена орфограма, яка буває при збігу та при подовженні:

А) стосується переважно іменників середнього роду на –я;

Б) також іменників ІІІ відміни в орудному відмінку;

В) є у слові знання.                        (подвоєння приголосних)

 

6. «ПУНКТУАЦІЯ»

1. Цей розділовий знак:

А) буває при однорідних членах речення та узагальнюючому слові;

Б) може стояти між підметом і присудком;

В) є у реченні «Життя – це скарб».

                                                                  (Тире)

2. Цей розділовий знак ставимо в кінці речення, коли:

А) сумніваємося;       Б) дивуємося;            В) коли цікавимось чимось.        (Знак питання)

 

7. «МОРФОЛОГІЯ»

1. До цієї самостійної частини мови:

А) належить найбільше слів;

Б) ці слова поділяються на 4 відміни;

В) відповідають на запитання хто? що?     (Іменник)

 

2. Ця самостійна частина мови:

А) вказує на різні ознаки;

Б) ці слова ніколи не мають закінчення;

В) слова: весело, пізно, потім, по-львівськи.                                    (Прислівник)

 

8. «СИНТАКСИС»

1. Що це за речення?

А) це речення вимовляється з особливою інтонацією;

Б) це речення передає емоції;

В)в кінці речення ставиться знак оклику.                                                (Окличне)

2. Це член речення:

А) вказує на ознаку предмета;

Б) є у реченні «Побачив лісові квіти»;

В) відповідає на запитання: який? чий? котрий?.                                    (Означення)

 

9. «ЛЕКСИКОЛОГІЯ»

1. Слова цієї групи слів за значенням:

А) утворюють відповідні ряди слів;

Б) є близькими за значенням;

В) є у реченні «Пішла в снопи, пошкандибала Івана сина годувать»              (Синоніми)

 

2. Слова цієї групи:

А) не завжди розуміємо;

Б) зустрічаємо найчастіше на уроках історії та літератури;

В) до них належать слова гетьман, уста, ректи.                        (Застарілі)

 

10. «ФРАЗЕОЛОГІЯ»

1. Цей фразеологізм:

А) має антонім «гнути спину»;

Б) має синонім «ворон лічити»;

В) означає «нічого не робити».                                      (Байдики бити)

 

2. Цей фразеологізм:

А) означає «не розуміти або здивовано»;

Б) в ньому згадується назва не дуже розумної свійської тварини;

В) у фразеологізмі ця тварина дивиться на частину подвір’я.         (Як баран на нові ворота)

 

11. «СТИЛІСТИКА»

1. Цьому стилю мовлення притаманні:

А) певна «сухість» викладу, шаблонність;

Б)жанри(види) цього стилю мають реквізити;

В) використання при складанні документів.                          (Офіційно-діловий)

 

2. Цей стиль мовлення:

А) має основну мету – в чомусь переконати;

Б) це стиль виступів перед аудиторією;

В) це стиль ЗМІ.                                                                         (Публіцистичний)

 

12. «ЛЕКСИКОГРАФІЯ»

1. Цей словник:

А) є одним з найпопулярніших;

Б) до нього звертаємося, коли зустрічаємо незнайоме слово;

В) пояснює значення цього слова.                                                      (Тлумачний)

 

2. У цьому словнику:

А) у словах стоїть знак наголосу;

Б) можна дізнатися про деякі граматичні категорії слів;

В) подано правопис слів.                                                         (Орфографічний)

 

Підведення підсумків – слово журі.

Нагородження.

 

 

docx
Додав(-ла)
Дрозач Марина
Додано
18 березня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку