музичне заняття "Природа в музиці"

Про матеріал
музичне заняття для дітей старшого дошкільного віку "Природа в музиці" Програмовий зміст: - емоційно налаштувати на заняття. Виразно та ритмічно рухатись під музику, відповідно до її темпу, характеру, динаміки; - розвивати музично-ритмічні рухи дітей. Вчити правильно відтворювати в рухах ритмічний малюнок танцю (вправи); - ознайомлення з творами класичної музики (стимуляція емоційно-образних уявлень). Вчити вести бесіду за прослуханим музичним твором. Розвивати вміння самостійно називати жанр твору, характеризувати його. Вчити чути в музиці зображальні інтонації. Виховувати любов і повагу до навколишнього середовища; - співати виразно, без напруження, інтонаційно чисто. Закінчення фраз співати легко, не наголошуючи на них; - підвести дітей до усвідомлення того, що звуком можна зобразити все, що нас оточує. Формувати бажання імпровізувати та фантазувати. Формувати навички спільної творчої праці і вміння отримувати насолоду від неї; - виховувати естетичне сприймання навколишнього світу засобами музики.
Перегляд файлу

Музичне заняття для дітей старшого дошкільного віку «Природа в музиці»

Програмовий зміст:

  • емоційно налаштувати на заняття. Виразно та ритмічно рухатись під музику, відповідно до її темпу, характеру, динаміки;
  • розвивати музично-ритмічні рухи дітей. Вчити правильно відтворювати в рухах ритмічний малюнок танцю (вправи);
  • ознайомлення з творами класичної музики (стимуляція емоційно-образних уявлень). Вчити вести бесіду за прослуханим музичним твором. Розвивати вміння самостійно називати жанр твору, характеризувати його. Вчити чути в музиці зображальні інтонації. Виховувати любов і повагу до навколишнього середовища;
  • співати виразно, без напруження, інтонаційно чисто. Закінчення фраз співати легко, не наголошуючи на них;
  • підвести дітей до усвідомлення того, що звуком можна зобразити все, що нас оточує. Формувати бажання імпровізувати та фантазувати. Формувати навички спільної творчої праці і вміння отримувати насолоду від неї;
  • виховувати естетичне сприймання навколишнього світу засобами музики.

Обладнання: ДМІ (свищики, трикутник, металофон, стаканчики з водою та соломкою, дзвіночки), ілюстрації картин природи, аркуші паперу та олівці.

Добрий день! Діти, хто з вас любить мандрувати? (відповіді дітей) Чудово! Тоді запрошую вас у подорож до весняного лісу, який тільки прокидається від зимового мну. Зараз там дуже гарно і цікаво. Мандрувати нам сьогодні допоможуть звуки, які будуть зображувати все, що зустрінеться на нашому шляху. А яка ж подорож без веселої, бадьорої музики!? Тож вирушаймо!

I. Вхід  міні-танок «Стежинка-торопинка»

Ось чарівна стежинка і привела нас до весняного лісу. Діти, але нам потрібно пам’ятати, що ми у цьому чудовому лісі є гостями, тому ми маємо бути чемними та привітними. Тож давайте разом дружньо подаруємо наше музичне привітання.

пісня-розспівка «Добрий день»

Чим далі ми відходимо від дитсадка, тим складнішою стає дорога. На нашому шляху з’явилося багато перешкод, які треба здолати.

Щоб вправно перешкоди нам долати

Потрібно нам уважним, спритним стати

Яму перескочим, доріжкою підем

Зупинка – відпочинок

І все знову розпочнем. (показ рухів)

 

Зараз ми виконаємо вправу ще раз під музику. Пам’ятайте про осанку і чіткість виконання рухів.

 

II. Музично-ритмічні рухи «Вправи до українського танку»

Молодці, діти, добре виконали завдання!

Діти, а чи любите ви розглядати живописні картини із мальовничою природою?

А скажіть, будь ласка, чи можливо уявити таку картину, прослухавши музичний твір? (відповіді дітей)

Так, звичайно можна почути в музиці звуки та образи живої природи, які композитор малює чарівними музичними звуками. Хто такий композитор?(відповіді дітей)

Світло ллється на долину, ллється по-маленьку

Скоро сонечко зійде в небі височенько

День нам подарує радість, сонце дасть тепло як мати

Прокидається природа

Ранок мовить: «Годі спати!»

      Ось пташка маленька у небо зліта,

      І радістю пісня її налита

      То жайвір – у небі він пісню співає

      Найперший на крилах весну зустрічає

 

III. Слухання «Ранок», Е. Гріг (перегляд відеоматеріалу)

Це вокальний чи інструментальний твір? Музика за настроєм є похмурою чи світлою? Яку би ви назву дали цьому твору? (відповіді дітей)

Так, саме ранкову красу дуже гарно змалював звуками музики композитор із Норвегії Едвард Гріг. Діти, як ви вважаєте, з якою порою року можна порівняти музичний твір «Ранок»? Чому? (відповіді дітей)

А ще з весною пробуджується не тільки природа, але і приходить до нас свято. Яке, діти? (свято мами)Із нетерпінням чекаємо на нього, готовимо сюрприз для мама – подарунки. Але подарунки не звичайні, а музичні, від щирого серця. Адже ви, діти, кожен любите свою маму? І зараз я пропоную з вами пригадати пісню про матусю. Але, перш ніж ми з вами розпочнем співати пісню, пам’ятаєм, що співати потрібно виразно, вчасно брати дихання між фразами, обов’язково дотримуватися заданого темпу, не поспішати і не відставати та співати природнім голосом, не викрикуючи окремі слова та кінцівки фраз. А ще дуже важливо слухати один одного.

IV. Спів «Пісня про матусю»

Коли приходить весна? Як? Ми цього відразу не бачимо, але починаємо відчувати на собі лагідні, теплі промені сонечка, які нас зігрівають та добре чуємо через звуки, які нас оточують. Діти, які існують звуки? (музичні, навколишнього середовища, звуки природи…)Діти, як ви думаєте, чи можливо відтворити дзвін краплинок, приліт птахів, дзюрчання струмочка за допомогою музичних інструментів? Ось зараз  ми спробуємо створити весняний оркестр і намалювати звуками, як справжні художники, всю красу весняного лісу.

 

 

На галяві лісовій просто під сосною

Грають крапельки малі музику юрбою (трикутник)

Булькають, булькають пісеньку свою (стакан з водою і соломка)

Розливається луна в тихому гаю. (металофон)

В небі весняних пташок галаслива зграйка (свищики)

А під гіркою струмок, наче балалайка (дзвіночок)

     Весно, весно хвилею виграва (стакан з водою і соломка)

     І весняну пісеньку радісно співа

Пустотливі дощики в гості зазирнули (трикутник)

Від землі до сонечка струни натягнули (металофон)

Крапельки, крапельки навкруги сосни

Чує вся галявина музику весни!

 

V. гра на ДМІ «Весняний орестр» (супровід під фортепіано «Капіж»)

Молодці, гарну мелодію весни ми разом відтворили. Ось і закінчилася наша подорож. Сьогодні ми почули і пізнали як малюють художники-композитори природу в музиці. Діти, чи сподобалося вам сьогодні на занятті? Що на занятті сподобалось найбільше і чому? (відповіді дітей)

Тоді пропоную вам висловити свої почуття і настрій в малюнках  і поділитися своїми враженнями з рідними та друзями.

 

Під музику діти за столиками малюють

docx
Додано
20 березня 2021
Переглядів
5132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку